Αρχική Ρυθμίσεις περί σταδιοδρομίας και εξέλιξης στελεχών και οικονομικής μέριμνας και λογιστικού των Ενόπλων ΔυνάμεωνΆρθρο 18 – Στελέχωση Σώματος Αξιωματικών Οικονομικών Επιθεωρητών – Εσωτερικών ΕλεγκτώνΣχόλιο του χρήστη Γιώργος | 14 Απριλίου 2017, 13:08
Από το παρόν σχέδιο νόμου ασφαλώς τεκμαίρονται τα ακόλουθα σημαντικά έργα της αποστολής του υπό σύσταση Σώματος ήτοι ο προσυμβατικός έλεγχος, ο έλεγχος υφιστάμενων συμβάσεων στρατιωτικού και μη εξοπλισμού και των παρεχόμενων αντισταθμιστικών ωφελημάτων (ΑΩ). Θα πρέπει ο επιτελής που θα αναλάβει το σχολιασμό - βεβαίωση (προσυμβατικός έλεγχος) ή τον έλεγχο υφιστάμενων σχεδίων σύμβασης, προϊόντα διαγωνιστικής διαδικασίας δημόσιου διαγωνισμού στρατιωτικού και μη εξοπλισμού, με σκοπό τη διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος, να δύναται να τελέσει τα παρακάτω: α) Να βεβαιώσει, κατ’ελάχιστο, τη νομιμότητα και κανονικότητα της διαδικασίας όπου βεβαιώνει αν τηρήθηκαν οι νόμιμες διαδικασίες, προβολής αξιολόγησης, ιεράρχησης, δέσμευσης πιστώσεων (ανάληψη και προανάληψη), διαγωνιστικής διαδικασίας (πχ ΕΣΗΔΗΣ-ΚΗΜΔΗΣ), παραλαβής πληρωμής και ένταξης των προς προμήθεια υλικών ή υπηρεσιών, της τήρησης των απαραίτητων συνθηκών νομιμότητας ήτοι της διαφάνειας, ίσης μεταχείρισης και αναλογικότητας, αμοιβαίας αναγνώρισης του υλικού (Τεχνική Διαβούλευση) ή υπηρεσίας προς αποφυγή συνθηκών απάτης, διαφθοράς με σκοπό την πρόληψη και καταπολέμηση μονοπωλιακών συνθηκών. β) Να δύναται να εντοπίσει κρυφά κόστη όπως πχ GFE υλικά, έλλειψη ή όχι όρων που άπτονται του Non Recurring Cost, των Royalties, των Obsolete υλικών καθώς και αν τυχόν ο μαθηματικός τύπος αναπροσαρμογής αποτελείται ή όχι από χρηματιστηριακούς δείκτες και αν έχει προβλεφθεί το προβλεπόμενο Celling επί της τιμής και του πληθωρισμού. Τι σημαίνει FOS, BOA, SbH, FbH, SoW, ECP, TCP ποια η διαφορά ανάμεσα στο RFI, RFQ και RFP, LCC, τι σημαίνει CoC και πότε και από ποιον εκδίδεται, τι σημαίνει EUC πότε και από ποιον εκδίδεται, σε ποιες περιπτώσεις για την απόκτηση στρατιωτικού εξοπλισμού μέσω FMS απαιτείται η άδεια του Κογκρέσου των ΗΠΑ, τι σημαίνει για την Ελλάδα η πολιτική των FMS γνωστή ως Trust but Verify, ποια η διαφορά ανάμεσα στην LoR με την LoA, ποιος όρος στις FMS ονομάζεται Cyprus Act, είναι ή όχι προς το συμφέρον του δημοσίου η Sole Source περίπτωση προμήθειας μέσω G2G συμφωνιών πχ FMS κλπ (μπορώ να γράφω ατελείωτα). Επίσης θα πρέπει να γνωρίζει αν τα Warranties Claims είναι ή όχι προς όφελος της υπηρεσίας κλπ. γ) Πότε και πως συνάπτονται οι συμβάσεις των Α.Ω. τι σημαίνει MoU ή ΜοΑ, πότε και αν μπορεί μέρος της κύριας προμήθειας να αποκτηθεί μέσω ΑΩ, ποια η διαφορά ανάμεσα στην Ονομαστική και Πιστωτική Αξία, ποια η διαδικασία πίστωσης υφιστάμενου προγράμματος κλπ., ποια η διαφορά ανάμεσα στην ΕΠΑ και στην ΕΒΣ πότε και πως υπολογίζονται. δ) Να γνωρίζει επαρκέστατα τα ανωτέρω ώστε αφενός μεν να δύναται να προβαίνει στον έλεγχο των ανωτέρω και επιτυχώς να εκπροσωπεί το Σώμα στις διακλαδικές συσκέψεις, μέρος των οποίων οφείλει ο ίδιος να προκαλέσει για να συνετίσει ή να διορθώσει λανθασμένες πρακτικές (Follow Up), αφετέρου δε να μπορεί επιτυχώς να προασπίζει το ελληνικό δημόσιο όταν θα κληθεί ως Μάρτυρας κατηγορίας σε τυχόν σημαντικές υποθέσεις που θα βρουν το δρόμο τους στις αίθουσες των δικαστηρίων, ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ λόγω της σχετικής Έκθεσης Ελέγχου του και όχι να καταρρέει μέσα σε αυτές ζημιώνοντας ανεπανόρθωτα το δημόσιο συμφέρον. Μόλις περιέγραψα μέρος από το έργο της ΜΕΕ, για μένα το πιο σημαντικό, το οποίο αυτή τη στιγμή αποτελεί την πρώτιστη επιλογή της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΘΑ στην προσπάθειά του να εξοικονομήσει πόρους και να καταπολεμήσει τυχόν υφιστάμενα φαινόμενα απάτης και διαφθοράς ή μονοπωλιακών συνθηκών. Απορώ πως συνάδελφοι χωρίς να γνωρίζουν σημαντικό μέρος από τα ανωτέρω θα μπορέσουν να συντελέσουν το έργο τους στο υπό σύσταση Σώμα, επισημαίνω ότι τα ανωτέρω δεν γράφονται σε Νόμο είναι η ΕΜΠΕΙΡΙΑ τουλάχιστον 20 ετών. Ακόμα και σήμερα μαθαίνω καθώς το Procurement δεν είναι απλή υπόθεση είναι δυναμικό και απαιτεί τους καλύτερους που θα έρθουν να δώσουν λύσεις και όχι για να μάθουν. Όποιος μπήκε στον κόπο να το διαβάσει τουλάχιστον θα ξέρει τι έχει να αντιμετωπίσει, γιατί η Επιθεώρηση Μηχανογραφημένων ή Απλογραφικών Διαχειρίσεων είναι μέρος του έργου του Σώματος το οποίο ασκείται από αρμόδια στελέχη μέσω υφιστάμενων νόμων, πδ, και πάγιων διαταγών, εγκυκλίων κλπ. ενώ το Procurement είναι δυναμικό και δεν έχει μόνο σχέση με ημεδαπούς και αλλοδαπούς νόμους αλλά και με διεθνείς συνθήκες και πρακτικές. Πως λοιπόν θα έλθει κάποιος στο Σώμα χωρίς να γνωρίζει τα ανωτέρω ελάχιστα; Μπορεί να έχει ατελείωτα πτυχία αλλά γνώση (μόρφωση + εμπειρία) μηδέν! Όλα τα προεκτεθέντα αποτελούν το λόγο που προτείνω την εναρμόνιση του παρόντος άρθρου με τα αντίστοιχα (άρθρα 7,8 και 9), του ιδρυτικού νόμου των Σωμάτων Δημοσιονομικού Ελέγχου του Δημοσίου εν γένει, Ν.3492/2006 (ΦΕΚ 210/5-10-06, Τεύχος Α). Καλή Ανάσταση!