Αρχική Δημόσιες συμβάσεις προμηθειών, υπηρεσιών και έργων στους τομείς της άμυνας και της ασφάλειαςΆρθρο 135 – Προϋποθέσεις και διαδικασία προσφυγής στο άρθρο 346 ΣΛΕΕΣχόλιο του χρήστη Αίθων Ναρλής | 4 Δεκεμβρίου 2018, 14:55
Υπουργείο Εθνικής Άμυνας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Κατά τις παρ 3 και 4 του άρθρου 135 η αναθέτουσα αρχή, το Υπουργείο Άμυνας δηλαδή «οφείλει να δικαιολογήσει» και «να αποδείξει» τον λόγο που εντάσσει μια προμήθεια στο Αρ. 346 ΣΛΕΕ. Να σημειωθεί ότι ενώ η τεκμηρίωση και η δικαιολόγηση θα μπορούσε κατ’ αρχήν να θεωρηθεί ότι είναι μόνο ως προς εσωτερική (εθνική) χρήση, και μόνο ενημερωτική για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, εν τούτοις η όλη διατύπωση σε συνδυασμό με την «αναγκαιότητα να αποδείξει» τον λόγο που εντάσσονται προμήθειες στο Αρ 346 ΣΛΕΕ είναι εξαιρετικά επισφαλής και ολισθηρή διότι βάζει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε θέση να κρίνει και να αξιολογήσει το αληθές και το πραγματικό της αναγκαιότητας. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν έχει καμία αρμοδιότητα να αξιολογήσει, να κρίνει και να εγκρίνει κατά πόσον πραγματικά συντρέχουν οι λόγοι που επικαλείται ένα κράτος για να εντάξει ένα εξοπλιστικό πρόγραμμα στο Αρ.346 ΣΛΕΕ. Ούτε έχει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αρμοδιότητα να κρίνει και να αξιολογήσει και να εγκρίνει τα επικαλούμενα «ζωτικά/ουσιώδη συμφέροντα εθνικής ασφαλείας» εφόσον οι αρμοδιότητες αυτές (καθόσον αποτελούν μέρος της εξωτερικής πολιτικής, και πολιτικής άμυνας και ασφάλειας) παραμένουν, ακόμη τουλάχιστον μέχρι και την δημιουργία της ΚΕΠΠΑ, όποτε προκύψει αυτή, στην διακριτική ευχέρεια των εθνικών κυβερνήσεων. Αυτό έχει πλέον παγιωθεί και με αποφάσεις και γνωμοδοτήσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου. Κατά συνέπεια η «σπουδή» που δείχνει ο νομοθέτης για «να αποδείξει» ότι συντρέχουν συγκεκριμένοι λόγοι άμυνας προκειμένου να εντάξει ένα πρόγραμμα στο Αρ. 346 ΣΛΕΕ αντιστοιχεί σε παραχώρηση αρμοδιότητας εθνικής κυριαρχίας σε ξένη δύναμη ή διεθνή οργανισμό. Άλλωστε στην περίπτωση που νομοθετηθεί μια τέτοια διατύπωση δεν υπάρχει καμία εξασφάλιση ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν θα απορρίπτει συστηματικά πλέον κάθε μελλοντική Ελληνική πρόταση ένταξης εξοπλιστικού προγράμματος στο Αρ. 346 ΣΛΕΕ προκειμένου να εξυπηρετήσει ιδίαν συμφέροντα, με αποτέλεσμα τόσο η προμήθεια οπλικών συστημάτων όσο και οι δαπάνες της χώρας για εξοπλισμούς στο μέλλον να ελέγχονται πλήρως από ξένη δύναμη.