Αρχική Δημόσιες συμβάσεις προμηθειών, υπηρεσιών και έργων στους τομείς της άμυνας και της ασφάλειαςΆρθρο 125 – Κήρυξη οικονομικού φορέα εκπτώτου – ΚυρώσειςΣχόλιο του χρήστη Γεώργιος Ζαφειρόπουλος | 5 Δεκεμβρίου 2018, 13:37
Υπουργείο Εθνικής Άμυνας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Με βάση την υποχρεωτικότητα της έκπτωσης του παρόντος άρθρου, κινδυνεύουν προμηθευτές να κηρύσσονται έκπτωτοι για ασήμαντες αιτίες (βλέπετε παράδειγμα στο σχόλιό μου επί άρθρου 106 για σακουλάκι με βίδες), η να γίνεται συνεχώς επίκληση της §3.γ, καθιστώντας πρακτικά άκυρη την υποχρεωτική έκπτωση. Κατόπιν των ανωτέρω, θεωρώ ότι η υποχρεωτικότητα της έκπτωσης χωρίς διακρίσεις θα πρέπει να αντικατασταθεί με δυνατότητα εξέτασης της έκπτωσης και τελική απόφαση από τον ΕΟΕ. Επίσης, η παραπομπή του προμηθευτή για έκπτωση θα πρέπει να γίνεται για σοβαρές αιτίες (π.χ. κρίσιμα συμβατικά αντικείμενα ή υψηλού κόστους), οι οποίες θα καθορίζονται από την Αναθέτουσα Αρχή στα έγγραφα της σύμβασης. Πέραν των ανωτέρω, το παρόν άρθρο συνδέει την έκπτωση αποκλειστικά με τις παραλαβές των συμβατικών αντικειμένων. Σε μία πολύπλοκη σύμβαση όμως ο προμηθευτής μπορεί να υποπέσει και σε άλλα σοβαρά παραπτώματα [π.χ. μη τήρηση σημαντικών οροσήμων (milestones) ιδιαίτερα σε προγράμματα που περιλαμβάνουν φάσεις ανάπτυξης ή ενσωμάτωσης (integration) συστημάτων], που να καθιστούν τη συνέχιση της σύμβασης ασύμφορη για την Αναθέτουσα Αρχή. Στις περιπτώσεις αυτές θα πρέπει επίσης να προβλέπεται εξέταση έκπτωσης του προμηθευτή.