Αρχική Ρυθμίσεις Μέριμνας Προσωπικού Ενόπλων Δυνάμεων, Στρατολογίας, Στρατιωτικής Δικαιοσύνης και άλλες διατάξειςΆρθρο 20 – Τροποποίηση του άρθρου 13 του ν. 1911/1990 (Α΄ 166)Σχόλιο του χρήστη Παναγιώτης Χατζηδημητρίου-Ζουμής | 9 Μαρτίου 2019, 16:56
Υπουργείο Εθνικής Άμυνας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Μία πρόταση που θα ήθελα να υποβάλλω αφορά τους ΟΒΑ, οι οποίοι κατέχουν αναγνωρισμένο τίτλο σπουδών ΑΕΙ Ή Α/ΤΕΙ της ημεδαπής ή της αλλοδαπής. Με στόχο να προσελκυθούν στις ένοπλες δυνάμεις άτομα με αυξημένες δεξιότητες και τυπικά προσόντα θα ήταν θεμιτό να θεσπιστεί μία διαδικασία προαγωγής των ανωτέρω στελεχών στο πρότυπο της διασικασίας που ακολουθείται στο Λιμενικό σώμα-Ελληνική Ακτοφυλακή.Δηλαδή οι διαθέτοντες τίτλο σπουδών ΑΕΙ-Α/ΤΕΙ μέσω προαγωγικών εξετάσεων να ανέρχονται στην βαθμίδα του υπαξιωματικού εκ της αντίστοιχης σχολής υπαξιωματικών, ιδανικά μετά την παρέλευση φοίτησης ορισμένου χρονικού διαστήματος σε ειδικά διαμορφωμένο εκπαιδευτικό τμήμα στο πρότυπο της Σχολής υπαξιωματικών του Λιμενικού σώματος. Με αυτόν τον τρόπο επιτυχγάνεται:Α)Η προσέλκυση ικανού αριθμού στελεχών με υψηλό επίπεδο μόρφωσης και ειδίκευσης.Β)Η δημιουργία κινήτρων στα στελεχη των Ενόπλων δυνάμεων ώστε να επενδύσουν στον τομέα της αυτοβελτίωσης και να ενισχύσουν σημαντικά τις γνώσεις και τις δεξιότητες τους.Γ)Αναγνωρίζεται η προσπάθεια και ο κόπος της απόκτησης της ακαδημαικής αυτής επάρκειας στους ήδη πτυχιούχους.Θεωρώ ότι η μόρφωση και οι υψηλές δεξιότητες δεν είναι σε κάμμία περίπτωση αδιάφορα στοιχεία ενός εργαζομένου σε οποιοδήποτε εργασιακό κλάδο, ίδιως στον χώρο των σύγχρονων ένοπλων δυνάμέων Η επένδυση στην μόρφωση και στην εκπαίδευση είναι καλό να ανταμοίβεται έστω και ηθικά. Εννοείται πως η διαδικασία αυτή είναι χρήσιμο να ισχύει για όλα τα εν ενεργεία στελέχη των ενόπλων δυνάμεων (ΟΒΑ,ΕΠΟΠ,ΕΜΘ). Θα ήταν επίσης ωφέλιμο η διαδικασία αυτή να είναι πλήρως αδιάβλητη, χρησιμοποιώντας το σύστημα των ερωτήσεων πολλαπλής επιλογής στα εξεταζόμενα μαθήμα. Τα εξεταζόμενα μαθήματα δέον να καθοριστούν από ειδική μικτή επιστημονική επιτροπή αποτελούμενη από Στρατιωτικούς,Καθηγητές σε στρατιωτικές σχολές και καθηγητές Ελληνικών Πανεπιστημίων. Μία πρόταση είναι να περιλαμβάνονται μαθήματα που αφορούν το Στρατιωτικό δίκαιο, τις γλωσσικές δεξιότητες του υποψηφίου, τήν Πολιτική και Στρατιωτική ιστορία, την Άμυνα και τίς Διεθνείς σχέσεις. Επιπλέον εξέταση γνώσεων στρατιωτικής φύσεως και της γνώσης της οικείας ειδικότητας του υποψηφίου θα έπρεπε να εντάσσονται στην διαδικασία.Εξέταση της φυσικής κατάστασης του υποψηφίου θα ήταν επίσης απαράίτητη με διαφοροποίηση αναλόγως του κλάδου των υποψηφίων(Εννοείται πως είναι άλλες οι φυσικές απαιτήσεις στο πολύ σημαντικό όπλο των Διαβιβάσεων και άλλες στις Ειδικές δυνάμεις) .Επιπλέον τα κριτήρια για την επιλογή των υποψηφίων θα μπορούσαν να διευρυνθούν π.χ. με την γνώση ξένων γλωσσών( ιδίως της αγγλικής γλώσσας) αλλά και γνώσης ηλεκτρονικών υπολογιστών ώστε να επιλέγονται υποψήφιοι με ευρύτατες γνώσεις και δεξιότητες. Η διαδικασία αυτή θα δώσει ουσιαστικά κίνητρα σε ένα μέρος των στελεχών για να αυτοβελτιωθεί και να συνεισφέρει με ακόμα περισσότερα εφόδια στην προσπάθεια των ενόπλων δυνάμεων της χώρας μας και επιπλέον θα συγκρατήσει την φυγή των κατώτερων στελεχών υψηλής ειδίκευσης δίνοντας τους μια προοπτική και δείχνοντας εκτίμηση έστω σε ηθικό επίπεδο για τις προσπάθειες τους στον χώρο της παιδείας. Σας ευχαριστώ πολύ για την ευκαιρία να εκφραστώ Χατζηδημητρίου-Ζουμής Παναγιώτης ΟΒΑ Ειδικών δυνάμεων