Αρχική Ρυθμίσεις Μέριμνας Προσωπικού Ενόπλων Δυνάμεων, Στρατολογίας, Στρατιωτικής Δικαιοσύνης και άλλες διατάξειςΆρθρο 14 – Γραφεία Νομικής Προστασίας ΣτελεχώνΣχόλιο του χρήστη K | 12 Μαρτίου 2019, 13:44
Υπουργείο Εθνικής Άμυνας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Επί της παραγράφου 8 αξίζει να αναφερθεί ότι ο Ν. 3883/2010 πολύ εύκολα θα μπορούσε να αναθέσει ακόμα και όλες τις ΕΔΕ στο Κοινό Νομικό Σώμα λόγω "ειδικών γνώσεων". Δεν το έκανε όμως, κατά τη γνώμη μου σοφά, γιατί ο ρόλος του Νομικού Συμβούλου είναι δορυφορικός και καλύπτει μία υπόθεση σε πολλά στάδια. Αν ο Αξιωματικός (ΝΟΜ) διενεργούσε την/τις ΕΔΕ, θα αποκλειόταν για προφανείς λόγους από το ρόλο του να συνδράμει τις Στρατιωτικές Διοικήσεις. Αυτό που προβλέπεται στην παράγραφο 8 αφενός μειώνει την αξία του ανθρώπινου δυναμικού των ΕΔ αφετέρου απενεργοποιεί το Νομικό Σύμβουλο. Πλέον των παραπάνω, υπάρχουν και αξιωματικοί άλλων Όπλων και Σωμάτων με πτυχίο Νομικής Σχολής που επίσης δεν αξιοποιούνται. Τέλος, είναι πολύ πιθανό σε προηγούμενα στάδια ο Νομικός Σύμβουλος να έχει χειριστεί την υπόθεση (αναφορές παραπόνων, νομιμότητα ποινών) και να έχει ήδη κώλυμα. Τέλος, λίγοι Νομικοί Σύμβουλοι ανήκουν στα ΓΕ των Κλάδων, ώστε να μπορούν να αναλαμβάνουν και τέτοια καθήκοντα (οι περισσότεροι ανήκουν στο ΓΕΕΘΑ). Η φράση "κατά προτεραιότητα" ουδόλως μειώνει την αξία της παρούσας επισήμανσης.