Αρχική Ρυθμίσεις Μέριμνας Προσωπικού Ενόπλων Δυνάμεων, Στρατολογίας, Στρατιωτικής Δικαιοσύνης και άλλες διατάξειςΆρθρο 54 – Δελτία ταυτότητας στελεχών των Ενόπλων ΔυνάμεωνΣχόλιο του χρήστη Κωνσταντίνος | 12 Μαρτίου 2019, 23:49
Υπουργείο Εθνικής Άμυνας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σύμφωνα με Πάγια Διαταγή του στρατού, απαγορεύεται να ταξιδεύουμε στο εξωτερικό με έγγραφα που αποκαλύπτουν την ιδιότητα μας. Το 2013 αναγκάστηκα να υποβάλλω καταγγελία στον Συνήγορο του πολίτη για την διακριτική εις βάρους μου μεταχείριση, καθώς χρειάζεται να πληρώνω διαβατήριο για να ταξιδέψω σε χώρες που οι υπόλοιποι Έλληνες ταξιδεύουν με ταυτότητα. Ο Συνήγορος αναγνωρίζοντας το δίκαιο του αιτήματος μου πρότεινε αποκατάσταση του προβλήματος με την έκδοση ενός τύπου ταυτότητας για όλους τους Έλληνες. Παράλληλα ειδικές ομάδες Ελλήνων όπως εμείς οι εργαζόμενοι στα Σώματα ασφαλείας και τις ένοπλες δυνάμεις θα μπορούσαμε να έχουμε ειδικά δελτία ταυτότητας για καθαρά υπηρεσιακή χρήση. Αυτό έλυνε και το πρόβλημα της διακριτικής εις βάρους μας μεταχείρισης αλλά και το θέμα της μη γνωστοποίησης της ιδιότητας μας. Γιατί δεν υλοποιείται η πρόταση του Συνήγορου του πολίτη και προτείνετε η έκδοση δελτίων ταυτοτήτων που θα φανερώνουν την υπηρεσιακή μας ιδιότητα στο εξωτερικό; Θα μπορούμε με τα νέα δελτία ταυτοτήτων να ταξιδεύουμε σε χώρες οι οποίες αναγνωρίζουν τα δελτία ταυτοτήτων των Ελλήνων ως ταξιδιωτικά Έγγραφα αλλά δεν είναι στην Συνθήκη Σένγκεν όπως για παράδειγμα η Κροατία ή η Βουλγαρία; Γιατί εάν δεν μπορούμε, σημαίνει πως πάλι αντιμετωπιζόμαστε ως δεύτερης κατηγορίας Έλληνες και θα ακολουθήσουν νέες καταγγελίες στον Συνήγορο του πολίτη για διακριτική μεταχείριση. Προτείνω την υλοποίηση της πρότασης του Συνηγόρου του Πολίτη που κοινοποιήθηκε την 15 Οκτ. 2013 (αριθμό Πρωτ. 169848/40899/2013) στο ΓΕΕΘΑ/ Δνση Ανθρωπίνου Δυναμικού & Περιβάλλοντος, στο οποίο αναγράφει: "Ωστόσο, η Αρχή δεν θεωρεί βέλτιστη λύση την δυνατότητα να κυκλοφορούν στις χώρες-Σένγκεν διάφορες κατηγορίες ελλήνων πολιτών που η κάθε μια έχει τον δικό της τύπο ταυτότητας. Η ορθή λύση φαίνεται να είναι η χορήγηση "πολιτικών" δελτίων ταυτότητας σε όλες τις κατηγορίες ελλήνων πολιτών ανεξαιρέτως (αλλά και με σκοπό την πλήρη εξίσωση των πολιτών). Διότι οι στρατιωτικοί (και οι αστυνομικοί και οι πυροσβέστες κτλ) δεν παύουν να είναι έλληνες πολίτες μόλις αποκτούν τη στρατιωτική ιδιότητα. Εάν ο Στρατός επιθυμεί να αναγνωρίζει τα μέλη του μέσω ειδικών δελτίων ταυτότητας βεβαίως μπορεί να τα εφοδιάζει με το σχετικό έντυπο, όπως λ.χ. συμβαίνει με τα μέλη ιατρικών ή δικηγορικών συλλόγων κ.ο.κ. Για όλες τις λοιπές συναλλαγές τους, όμως, οι στρατιωτικοί εξομοιώνονται με τους άλλους έλληνες πολίτες και δεν υπάρχει λόγος να χρησιμοποιούν ειδικό δελτίο ταυτότητας γι αυτές: Σε τι διαφοροποιείται λ.χ. ο στρατιωτικός από τους άλλους πολίτες όταν ζητά τη χορήγηση πιστοποιητικού από Δήμο της χώρας ή όταν συναλλάσσεται με Τράπεζα και πρέπει να επιδεικνύει την υπηρεσιακή ταυτότητα αντί μιας πολιτικής; Μάλιστα, η χορήγηση δελτίου πολιτικής ταυτότητας στους στρατιωτικούς θα εξυπηρετούσε και τις ανάγκες του εσωτερικού τους κανονισμού, καθώς οι ενδιαφερόμενοι δεν Θα αποκάλυπταν την ιδιότητά τους στα ταξίδια τους (αντίθετα με ό,τι συμβαίνει με τα υφιστάμενα δελτία των αστυνομικών λχ. ).