Αρχική Ρυθμίσεις Μέριμνας Προσωπικού Ενόπλων Δυνάμεων, Στρατολογίας, Στρατιωτικής Δικαιοσύνης και άλλες διατάξειςΆρθρο 51 – Εθνική Στρατιωτική Αρχή ΑξιοπλοΐαςΣχόλιο του χρήστη ANL | 13 Μαρτίου 2019, 13:45
Υπουργείο Εθνικής Άμυνας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου «Συνιστάται Εθνική Στρατιωτική Αρχή Αξιοπλοΐας (ΕΣΑΑ) στο Γενικό Επιτελείο Εθνικής Άμυνας (ΓΕΕΘΑ) ως ανεξάρτητη οργανωτική μονάδα.». Ωστόσο στην αιτιολογική έκθεση ουδεμία αιτιολόγηση παρέχεται γιατί η ΕΣΑΑ συνίσταται υπό το ΓΕΕΘΑ και όχι υπό τον κ. ΥΕΘΑ, πρακτική που άλλωστε ακολουθείται τόσο με άλλες στρατιωτικές αρχές αξιοπλοΐας κρατών – μελών της ΕΕ (Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία κ.ά.) και του ΝΑΤΟ, καθώς επίσης και με την ελληνική Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας που υπάγεται στον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων (ν.4427/2016). Σύμφωνα με την Πολιτική Αξιοπλοΐας του NATO [ΝΑΤΟ Airworthiness Policy, C-M(2013)0035, 10 Jul 2013], ως «Αναγνωρισμένη Αρχή Αξιοπλοΐας» ορίζεται ο φορέας, ο οποίος μεταξύ άλλων θα πρέπει να είναι επαρκώς ανεξάρτητος από το πρόγραμμα προμηθειών και την επιρροή επιχειρησιακών φορέων. Επίσης, σύμφωνα με το European Military Airworthiness Document – Recognition (EMAD R) του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Άμυνας (EDA) (https://www.eda.europa.eu/experts/airworthiness/mawa-documents), το οποίο χρησιμοποιείται σε όλες τις αναγνωρίσεις μεταξύ ΕΣΑΑ και στις αναγνωρίσεις του ΝΑΤΟ, απαιτείται να υφίστανται διακριτές αρμοδιότητες μεταξύ της ΕΣΑΑ και των ελεγχόμενων – εποπτευόμενων από αυτήν φορέων και επίσης να παρέχεται στην ΕΣΑΑ η απαιτούμενη νομική ισχύς για την επιβολή εφαρμογής των εθνικών στρατιωτικών κανονισμών αξιοπλοΐας στους φορείς των ΕΔ και της ελληνικής αεροναυτικής βιομηχανίας. Ερωτάται λοιπόν ο νομοθέτης του ΥΠΕΘΑ: α. Πώς «η ίδρυση της ΕΣΑΑ … συνιστά επιλογή με προστιθέμενη αξία για τις ΕΔ, επιβάλλεται από την σύγχρονη διεθνή πρακτική για το θέμα και διασφαλίζει τη σύγκλιση και την εναρμόνιση με το πλαίσιο που υιοθετείται από τα κράτη – μέλη της ΕΕ και το ΝΑΤΟ.», όταν εκ του ιδρυτικού νόμου αυτής δεν ικανοποιείται η βασικότερη απαίτηση της Πολιτική Αξιοπλοΐας του NATO [για μη υπαγωγή της ΕΣΑΑ υπό επιχειρησιακό φορέα (ΓΕΕΘΑ)] και η καθοριζόμενη από τον EDA και μόνη αποδεκτή από τα συμμαχικά κ-μ πρακτική για διακριτές αρμοδιότητες μεταξύ της ΕΣΑΑ και των ελεγχόμενων – εποπτευόμενων από αυτήν φορέων; β. Πώς είναι δυνατόν να διασφαλίζεται απρόσκοπτα η συμμόρφωση των επιχειρησιακών φορέων (ΕΔ και αεροναυτική βιομηχανία) με το εθνικό κανονιστικό και ρυθμιστικό πλαίσιο αξιοπλοΐας όταν η ΕΣΑΑ ως φορέας ελέγχου και εποπτείας υπάγεται σε ένα από τους επιχειρησιακούς φορείς (ΓΕΕΘΑ) που καλείται να ελέγξει;