Αρχική Ρυθμίσεις Μέριμνας Προσωπικού Ενόπλων Δυνάμεων, Στρατολογίας, Στρατιωτικής Δικαιοσύνης και άλλες διατάξειςΆρθρο 37 – Τροποποιήσεις διατάξεων του Κώδικα Δικαστικού Σώματος Ενόπλων Δυνάμεων (ν. 2304/1995, Α΄ 83)Σχόλιο του χρήστη Ένας Στρατιωτικός Δικαστής | 16 Μαρτίου 2019, 10:05
Αγαπητέ συνάδελφε Τάσο Χρονόπουλε, υπερασπιστή του παρόντος νομοσχεδίου. Όπως έχεις καταλάβει (αν διάβασες τα σχόλια) η διαμαρτυρία των συναδέλφων (και όχι μόνο) ΔΕΝ είναι γιατί αυξάνεται η θητεία του Προέδρου και του Εισαγγελέα του Αναθεωρητικού για ένα έτος (αλίμονο αν το θέμα ήταν προσωπικό)!! Οι ενστάσεις είναι διότι οι προτεινόμενες διατάξεις είναι αποσπασματικές και εν πολλοίς φωτογραφικές, χωρίς να λάβουν υπόψη ούτε τις αποφάσεις της Ολομέλειας του Αναθεωρητικού Δικαστηρίου ούτε τις προτάσεις της Ένωσης Δικαστικών Λειτουργών Ενόπλων Δυνάμεων ούτε ΚΥΡΙΩΣ την επικείμενη συνταγματική Αναθεώρηση του άρθρου 96 παρ. 5 Σ. Από τη μία, διατηρούνται διατάξεις που παραπέμπουν σαφώς στη στρατιωτική ιδιότητα (πώς μπορεί να αποδεχόμαστε εν έτει 2019, οι στρατιωτικοί , αντίθετα με όλους τους άλλους Έλληνες πολίτες, να δικάζονται από Δικαστές δεύτερης ταχύτητας , που έχουν ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΙΔΙΟΤΗΤΑ – Είναι αυτή ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ;;;;;). Από την άλλη, «ΚΛΕΒΕΙ» διατάξεις από τους λοιπούς Δικαστές (κυρίως τα όρια ηλικίας αλλά και αυτά δύο ταχυτήτων) για να δικαιολογήσει την αύξηση της θητείας! (Είναι γνωστό, εξάλλου, ότι στο προσχέδιο υπήρχε και ένα επίδομα για μας - «τυράκι» για να μην υπάρξουν αντιδράσεις – το οποίο βέβαια αφαιρέθηκε, αφού οι στρατιωτικοί αντιδρούν!!) Αν ήταν «αγνές» οι προθέσεις, θα αυξάνονταν μόνο τα όρια ηλικίας των εκ διαγωνισμού προερχομένων, και τα λοιπά όρια (θητείας Προέδρου – Εισαγγελέα Αναθεωρητικού και προερχομένων εκ ΣΣΑΣ) θα παρέμεναν όπως είναι (60ο – 62ο και διετής θητεία), για να αδειάσει (όπως επιθυμείς διακαώς) η επετηρίδα! Ξέρουμε, όμως, ΟΛΟΙ πολύ καλά (νομικοί είμαστε) , ότι ο «ηλικιακός» διαχωρισμός ανάλογα με την προέλευση (διαγωνισμός ή ΣΣΑΣ) θα καταπέσει στα δικαστήρια ως Αντισυνταγματικός και τελικά ΟΛΟΙ θα έχουμε τα ίδια όρια ηλικίας… (είτε τα μεν είτε τα δε). Και ας μην επικαλούνται κάποιοι ότι μπήκαμε στο Σώμα, ως Στρατιωτικοί, με στολή… Τότε θα ίσχυε και για μας ο ν.1400/73, ο ν.3883/10 κλπ και μπορεί ΚΑΙ να μην προαγόμασταν στο βαθμό που είμαστε τώρα ΚΑΙ να αποστρατευόμασταν νωρίτερα ΚΑΙ άλλα πολλά χειρότερα… Το νομοσχέδιο, θα μπορούσε, αν τα κίνητρα ήταν αγνά και ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΑ, να είναι ένα νομοσχέδιο στην κατεύθυνση της πλήρους εξομοίωσης των στρατιωτικών δικαστών με τους λοιπούς δικαστές, με αντίστοιχες διατάξεις με το Ν.1756/88, με μισθολογικές απολαβές αντίστοιχες των λοιπών δικαστών (τότε, θα αντιδρούσες με το ίδιο «πάθος»;), οπότε ΟΛΟΙ (και αυτοί που μπήκαμε 18 ετών από τη ΣΣΑΣ και περίπου 30 ετών από δικηγόροι ή Δικαστικοί Γραμματείς, στο Σώμα) θα φεύγαμε στο 65ο έτος (ή 67ο) με πλήρη σύνταξη – εξάλλου, μην ξεχνάμε, ότι οι προερχόμενοι από δικηγόρους έχουν και κάποια χρόνια δικηγορίας για διαδοχική ασφάλιση, ομοίως και οι προερχόμενοι από Στρατιωτικούς Δικαστικούς Γραμματείς!!! Τέλος, ξεχνάς ότι υπάρχουν και συνάδελφοι προερχόμενοι από τη ΣΣΑΣ, που, μετά την αλλαγή του 1995, παρέμειναν ή θα παραμείνουν ως πρωτοβάθμιοι Δικαστές για 35 και πλέον χρόνια … Για αυτούς δεν υπάρχει καμιά ευαισθησία;;; Τα καλά και συμφέροντα;;; Ευτυχώς που κάποιοι άλλοι (οι περισσότεροι, ελπίζω) βλέπουν ΚΑΙ κάτι άλλο εκτός από το προσωπικό τους συμφέρον!!!!!!!!!!