Αρχική Ρυθμίσεις Μέριμνας Προσωπικού Ενόπλων Δυνάμεων, Στρατολογίας, Στρατιωτικής Δικαιοσύνης και άλλες διατάξειςΆρθρο 10 – Τροποποίηση διατάξεων του ν. 3883/2010 (Α΄ 167)Σχόλιο του χρήστη ΓΙΩΡΓΟΣ | 17 Μαρτίου 2019, 19:58
Υπουργείο Εθνικής Άμυνας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Θα ήθελα να σχολιάσω όσα αφορούν για την τροποποίηση της παρ. 2 του άρθρου 5 του 3883/2010. Ο Ν. 4707/2016 που έτυχε την καθολική αποδοχή του στρατιωτικού προσωπικού που επιμελείται γονείς/αδέλφια ΑΜΕΑ, με την πρόταση τροποποίησης των διατάξεων του άρθρου 10, παρ. 6 του παρόντος, παρατηρείται με ευκολία ο διαχωρισμός των ατόμων που επιμελούνται ΑΜΕΑ σε κατηγορίες δύο ταχυτήτων. Δηλαδή, άλλη αντιμετώπιση θα έχουν τα στελέχη με σύζυγό ή τέκνο ΑΜΕΑ και άλλη τα στελέχη με εν όλω την επιμέλεια γονέα/αδελφού ΑΜΕΑ. Λαμβάνοντας υπόψιν το άρθρο 21 του Συντάγματος, σε συνδυασμό ότι γονείς και αδέλφια στελεχών είναι μέλη της οικογένειάς τους, οφείλει να μην αντικατασταθεί προς το χειρότερο η παρ. 2 του άρθρου 5 του 3883/2010. Επιπλέον, στα πλαίσια της δίκαιας και όχι διακριτικής μεταχείρισης θα πρέπει να προστεθεί νέα παράγραφος στην Υ.Α. ΦΕΚ1139/Β/03-06-2011, ως εξής : ¨στρατιωτικοί που έχουν την πλήρη επιμέλεια ατόμου με αναπηρία άνω του 67% εκτελούν υπηρεσίες και συμμετέχουν σε ασκήσεις που δεν απαιτούν διανυκτέρευση και σε περίπτωση που δεν υφίστανται τέτοιες απαλλάσονται¨. Ο Νόμος που πρόκειται να τροποποιηθεί οφείλει να λάβει τα απαραίτητα μέτρα και να συμπεριλάβει και τους στρατιωτικούς που με δικαστική απόφαση επιμελούνται εν όλω άτομο γονέα/αδελφό ΑΜΕΑ, ώστε να απολαμβάνουν διοικητικά και άλλα ευεργετικά μέτρα. Οι παραπάνω στρατιωτικοί επιμελούνται άτομα με μακροχρόνιες σωματικές αναπηρίες μη ιατές και εφ' όρου ζωής. Λόγω των παθήσεων από τα οποία πάσχουν και του βαθμού της αναπηρίας αυτών αδυνατούν να φροντίζουν τον εαυτό τους καθώς και να εξυπηρετούν τις καθημερινές βιοτικές ανάγκες τους και ως εκ τούτου κρίνεται αναγκαίο να λαμβάνεται υπέρ τους καθ' ης κάθε φροντίδα ή μέτρο σχετικό με τη σωματική, πνευματική ή ψυχική ανάπτυξή τους (μέριμνα για τη διατροφή, την ένδυση, την υγεία κ.λ.π.. Όπως καταλαβαίνεται, πρόκειται περί στρατιωτικού προσωπικού που αντιμετωπίζει ιδιαίτερα και οξέα κοινωνικά προβλήματα. Για τους παραπάνω βάσιμους λόγους, θεωρώ ότι η προτινόμενη τροποποίηση στο άρθρο 5 παρ. 2 του Ν.3883/2010 θα είναι άδικη, θα αμβλύνει την κατάσταση και θα δημιουργήσει υποκατηγορίες στα στελέχη που επιμελούνται ΑΜΕΑ. Επιπρόσθετα, μπορεί και να εισέλθουμε έτσι σε μια λογική ¨παζαριού¨ στην περίοδο του σχεδιασμού των μεταθέσεων με τον κάθε Αξιωματικό Χειριστή μετάθεσης. Εν κατακλείδι, η έννοια της επιμέλειας ατόμου ΑΜΕΑ έχει ιδιαίτερη βαρύτητα και πρέπει να κατανοηθεί πλήρως από τον νομοθέτη. Παρακαλείσθε να δώσετε ιδιαίτερη προσοχή σε όλους τους παραπάνω λόγους ώστε ο Ν.3883/2010 να μην αλλάξει προς το χειρότερο για τα στελέχη που με δικαστική απόφαση έχουν την επιμέλεια ατόμου με αναπηρία. Δεν πρέπει να προχωράμε με την όπισθεν εν έτει 2019 δημιουργώντας κοινωνικές ανισότητες, απειλώντας το πλαίσιο του Συνταγματικού Δικαίου.