Αρχική Ρυθμίσεις Μέριμνας Προσωπικού Ενόπλων Δυνάμεων, Στρατολογίας, Στρατιωτικής Δικαιοσύνης και άλλες διατάξειςΆρθρο 37 – Τροποποιήσεις διατάξεων του Κώδικα Δικαστικού Σώματος Ενόπλων Δυνάμεων (ν. 2304/1995, Α΄ 83)Σχόλιο του χρήστη Ελένη Σκούρα | 17 Μαρτίου 2019, 21:08
Το άρθρο 37 δεν έχει ενσωματώσει τις παρατηρήσεις της Ολομέλειας του Αναθεωρητικού Δικαστηρίου και τις προτάσεις της Ένωσης Δικαστικών Λειτουργών Ενόπλων Δυνάμεων. Το σημαντικότερο, όμως, είναι ότι απέχει παρασάγκας από την επικείμενη αναθεώρηση της παρ. 5 του άρθρου 96 του Συντάγματος. Πέραν αυτών, το άρθρο 37 περιέχει διατάξεις που είναι αντισυνταγματικές σύμφωνα με τη νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας, όπως της παρ. 1 κατά την οποία αλλογενείς δεν μπορούν να διοριστούν δικαστικοί λειτουργοί προτού παρέλθουν πέντε έτη από την απόκτηση της ελληνικής ιθαγένειας (βλ. ΣτΕ 3317/2014). Επιπλέον, διατάξεις όπως : • της παρ. 8 σύμφωνα με την οποία η συμμετοχή των δικαστικών λειτουργών σε διεθνή συνέδρια ή επιστημονικές συναντήσεις με αντικείμενο θέματα ποινικού, δημοσίου ή διεθνούς δικαίου γίνεται κατόπιν εισήγησης της Διεύθυνσης Στρατιωτικής Δικαιοσύνης του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και έγκρισης του Υπουργού Εθνικής Άμυνας, • της περίπτ. β΄ της παρ. 12 σύμφωνα με την οποία οι πάρεδροι εκπαιδεύονται έξι μήνες σε θέματα που αφορούν την οργάνωση και λειτουργία των στρατιωτικών μονάδων και υπηρεσιών, • της παρ. 31 σύμφωνα με την οποία για τις αναρρωτικές άδειες, νοσοκομειακή, ιατρική και φαρμακευτική περίθαλψη εφαρμόζονται οι διατάξεις που ισχύουν για τα μόνιμα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και θεσπίζεται περιοδική, υγειονομική εξέταση της σωματικής και ψυχικής υγείας των Στρατιωτικών Δικαστών και όχι των Αναθεωρητών κάθε δύο χρόνια, • της παρ. 36 σύμφωνα με την οποία οι Στρατιωτικοί Δικαστές και οι Αναθεωρητές σε πολεμική περίοδο καθώς και σε καταστάσεις ένοπλης στάσης, πολιορκίας και γενικής επιστράτευσης φέρουν στρατιωτική στολή δεν συνάδουν με την προσωπική και λειτουργική ανεξαρτησία των Στρατιωτικών Δικαστών και θα είναι ευθέως αντισυνταγματικές μετά την αναθεώρηση της παρ. 5 του άρθρου 96 του Συντάγματος. Τέλος, η παρ. 26 του άρθρου 37 περιέχει φωτογραφική διάταξη για τον Πρόεδρο και τον Εισαγγελέα του Αναθεωρητικού Δικαστηρίου, η οποία δεν δικαιολογείται από κάποια δικαιοπολιτική ανάγκη. Τέτοια υποψία θα μπορούσε να αποσεισθεί αν το νομοσχέδιο προέβλεπε ότι η ανωτέρω διάταξη δεν εφαρμόζεται για το νυν Πρόεδρο και Εισαγγελέα του Αναθεωρητικού Δικαστηρίου, αλλά μόνο για τους μελλοντικούς.