Αρχική Ρυθμίσεις θεμάτων του Υπουργείου Εθνικής ΆμυναςΆρθρο 01 Υλοποίηση προγράμματος εκσυγχρονισμού-αναβάθμισης των αεροσκαφών F-16 της Πολεμικής ΑεροπορίαςΣχόλιο του χρήστη Γιαννιτσόπουλος Θεόδωρος | 1 Δεκεμβρίου 2019, 16:30
Υπουργείο Εθνικής Άμυνας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΤΗΣ ΕΓΧΩΡΙΑΣ ΑΜΥΝΤΙΚΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΠΑΙΤΗΣΕΩΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΥΠΟ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ F - 16 Τι μπορεί να κάνει στην πράξη σήμερα το ΥΠΕΘΑ και η Κυβέρνηση, στο πλαίσιο της σχετικής Τροπολογίας της σύμβασης αναβάθμισης των Αεροσκαφών F – 16 της Πολεμικής Αεροπορίας, που επίκειται η προώθησή της στην αρμόδια επιτροπή της ΒτΕ, σύμφωνα με πρόσφατη δήλωση του κ. ΥΕΘΑ, έτσι ώστε να μη χαθεί η σημαντική αυτή ευκαιρία για τη Χώρα μας ? Να πιέσει και να πείσει τόσο την Αμερικάνικη Κυβέρνηση ως σύμμαχο Χώρα, με μείζονα γεωπολιτικά και Στρατηγικά συμφέροντα στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου όσο και την ανάδοχο εταιρεία, έτσι ώστε να εντάξουν με προτεραιότητα στα κύρια αντικείμενα της υπόψη Τροπολογίας, την ανάθεση στην ΕΑΒ Α.Ε. αλλά και στις υπόλοιπες Αμυντικές Βιομηχανίες της Χώρας μας, όχι μόνο την εφαρμογή της τροποποίησης του προγράμματος αναβάθμισης των αεροσκαφών F 16, αλλά και την εξασφάλιση όλων των απαιτήσεων Εν Συνεχεία Υποστήριξης ( Follow On Support ), με συμμετοχή τους και στη συμπαραγωγή των συστημάτων, διασφαλίζοντας μέσα από τη σύμβαση όλες τις απαιτήσεις εφοδιαστικής υποστήριξης αλλά και της απαιτουμένης Βιβλιογραφίας και πληροφορίες ( security of supply and Information ), για όλα τα κρίσιμα συστήματα του αεροσκάφους, τόσο από λειτουργικής όσο και από επιχειρησιακής σκοπιάς (π.χ. AESA Radar, Mission Computer, Center Pedestal Display, and Navigation and Electronic equipment upgrades, κ.λ.π ), όπως αυτά έχουν προσδιορισθεί ως βιομηχανικό αντικείμενο από την Πολεμική Αεροπορία και τη Διοίκηση Αεροπορικής Υποστήριξης – ΔΑΥ , ως καθ’ ύλη αρμόδιος φορέας της ΠΑ. Για να γίνω ποιο σαφής, θα πρέπει να διασφαλισθούν, και να συμπεριληφθούν ως συμβατικό αντικείμενο στην επικείμενη Τροπολογία κατ’ ελάχιστο τα ακόλουθα : α. Η πλήρης διαμόρφωση ( Family Tree ) όλων των συστημάτων ( LRU’s – SRU’s ) τροποποίησης μέχρι του χαμηλότερου επισκευασίμου ( Down to the lowest repairable unit ), με όλα τα στοιχεία Reliability, Availability, Maintainability, Testability καθώς και στατιστικών στοιχείων MTBF με το concept υποστήριξής τους, για το καθένα από αυτά. β. Εκπόνηση Τεχνικο-οικονομικής μελέτης, συνεκτιμώντας τα ανωτέρω στοιχεία, σε συνεργασία ΠΑ – ΓΔΑΕΕ – Αμυντική Βιομηχανία της Χώρας, κατασκευάστριας εταιρείας και Αμερικανικών Κυβερνητικών Αρχών, καθορισμού όλων των επισκευασίμων όλων των επιπέδων ( LRU’s – SRU’s ) των συστημάτων αναβάθμισης, για τα οποία θα κριθεί ότι είναι οικονομικά συμφέρουσα και επιχειρησιακά επιβεβλημένη, η απόκτηση – ανάπτυξη επισκευαστικής δυνατότητας στην Χώρα, για υποστήριξη των συστημάτων για όλο το όριο ζωής τους. γ. Η απόκτηση του πλήρους σχεδιαστικού-κατασκευαστικού φακέλου, που θα μας δώσει πλήρη δυνατότητα υποστήριξης καθ' όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής των συστημάτων αναβάθμισης, για όσα συστήματα κριθεί ότι είναι οικονομικά συμφέρουσα και επιχειρησιακά επιβεβλημένη, η απόκτηση – ανάπτυξη επισκευαστικής δυνατότητας στην Χώρα, αφού επιτρέπει την κάθε είδους παρέμβαση - τροποποίηση ώστε να αντιμετωπιστούν θέματα obsolescence, επιχειρησιακών βελτιώσεων κλπ., εξασφαλίζοντας ωστόσο την μέγιστη οικονομία & ασφάλεια εν συνεχεία υποστήριξης. δ. Η απαιτούμενη Τεχνική Βιβλιογραφία ( Documentation ) και πληροφορίες, για όσα από τα συστήματα τροποποίησης δεν επιτευχθεί η απόκτηση του κατασκευαστικού φακέλου ως ανωτέρω, για ανάπτυξη του απαιτουμένου λογισμικού ελέγχου ( TPS’s – ITA’s ) για όσα από τα LRU’s – SRU’s αποφασισθεί η απόκτηση – ανάπτυξη δυνατότητας εργοστασιακού στη Χώρα μέχρις επιπέδου Common Parts. Τονίζεται το επίπεδο του Common Part ώστε να εξαλειφτούν οι περιπτώσεις "black boxes", οι οποίες οδηγούν σε εξάρτηση από τον ΟΕΜ (sole source), επηρεάζοντας την ασφάλεια εφοδιασμού. Στην ίδια περίπτωση εμπίπτει και το ενσωματωμένο λογισμικό (firmware). Εφόσον δεν διατίθεται ανοιχτό (source code), θα πρέπει τουλάχιστον να εξασφαλίζεται η δυνατότητα φόρτωσης του κώδικα στο υλισμικό (hardware, συνήθως FPGAs). Η συγκεκριμένη λύση δεν δίνει πλήρη δυνατότητα τροποποιήσεων, όμως εξασφαλίζει φτηνή υποστήριξη σε βάθος χρόνου και ασφάλεια εφοδιασμού σε ικανοποιητικό βαθμό. ε. Ο ακριβής καθορισμός των Εταιρειών της Αμυντικής Βιομηχανίας της Χώρας και των συστημάτων που θα ανατεθεί σε κάθε μια από αυτές, με συμβατική δέσμευση των Αμερικανικών Αρχών και της κατασκευάστριας εταιρείας, που θα εμπλακούν τόσο στην παραγωγή των συστημάτων όσο και στην απόκτηση και ανάπτυξη της υποδομής για την Εν Συνεχεία Υποστήριξή τους στη χώρα για όλο το όριο ζωής τους, σύμφωνα με συγκεκριμένες προβλέψεις της Εθνικής Αμυντικής Βιομηχανικής Στρατηγικής, που θα καθορισθεί σε συνεργασία ( Πολεμικής Αεροπορίας – ΓΔΑΕΕ – Φορέων / Εταιρειών της Αμυντικής Βιομηχανίας της Χώρας ). στ. Δέσμευση εκ μέρους της Αμερικάνικης Κυβέρνησης και της κατασκευάστριας εταιρείας των αεροσκαφών F – 16 Lockheed ότι ΔΕΝ θα υπάρξει καμία δέσμευση από μέρους τους, όλων των κατασκευαστών ( ΟΕΜ’s ) όλων των συστημάτων της αναβάθμισης, για παροχή οποιασδήποτε σχετικής πληροφορίας και υλικών (common parts), ιδιαίτερα των κρίσιμων από αυτά, απαιτηθούν από την ΠΑ – ΓΔΑΕΕ – Αμυντική Βιομηχανία της Χώρας, για την Εν Συνεχεία Υποστήριξη των συστημάτων, για όλο το όριο ζωής τους. Για να ΜΗ θεωρηθεί ότι για την απόκτηση όλων των ανωτέρω γεννάται κάποιο απαγορευτικό κόστος για τη Χώρα, θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι με βάση της προβλέψεις και τις αρχές λειτουργίας FMS, αν σε κάποιο χρήστη – Χώρα FMS έχει ήδη χορηγηθεί η αντίστοιχη Βιβλιογραφία, τότε οποιοσδήποτε άλλος χρήστης μπορεί να την αποκτήσει, με ΜΟΝΟ ΚΟΣΤΟΣ το κόστος ανατύπωσής τους. Στην προκειμένη περίπτωση γνωρίζουμε ότι προηγήθηκε τουλάχιστο η Τουρκία σε ανάλογη αναβάθμιση των αεροσκαφών της F – 16, επιπέδου CCIP, με επιπλέον σημαντικό σύστημα για την ΠΑ το RADAR AESA. Επομένως το κόστος απόκτησης της ως άνω Βιβλιογραφίας εκτιμάται σχετικά μικρό και εναπόκειται μόνο στη βούληση του ΥΠΕΘΑ να την απαιτήσει για να την αποκτήσει. Μετά τιμής Αντιπτέραρχος (Μ) ε.α. Θεόδωρος Γιαννιτσόπουλος Επίτιμος Διευθυντής Γ' Κλάδου ΓΕΑ Για το θέμα έστειλα σχετικό E mail με επιστολή μου στις 10 Νοεμβρίου στον κ. ΥΕΘΑ, την οποία και παραθέτω : ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΤΗΣ ΕΓΧΩΡΙΑΣ ΑΜΥΝΤΙΚΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΠΑΙΤΗΣΕΩΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΥΠΟ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ F – 16 ΩΣ ΠΡΩΤΙΣΤΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ ΤΗΣ Αξιότιμε κ. Υπουργέ, είμαι ο Αντιπτέραρχος (Μ) ε.α. Θεόδωρος Γιαννιτσόπουλος, Επίτιμος Διευθυντής Γ' Κλάδου του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας και με το παρόν E mail μου σας επισυνάπτω σχετική μου εργασία με θέμα : «Η Επιβίωση της Εγχώριας Αμυντικής Βιομηχανίας», που περιλαμβάνει και σχετική Πρόταση Συμμετοχής της Εγχώριας Αμυντικής Βιομηχανίας στην Εξασφάλιση Απαιτήσεων Υποστήριξης των υπό Αναβάθμιση Αεροσκαφών F 16 ως πρώτιστη ενέργεια επιβίωσής της, με εισήγηση για ενσωμάτωση της στην Τροπολογία της σύμβασης Αναβάθμισης των Αεροσκαφών F – 16, που επίκειται η παρουσίαση της στην αρμόδια επιτροπή της ΒτΕ. Μετά την ανάληψη των καθηκόντων σας ως Ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, είχατε διατυπώσει, με τις προγραμματικές δηλώσεις της Κυβέρνησης στη ΒτΕ, την πολιτική βούληση για την ουσιαστική συμμετοχή της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας σε προγράμματα οπλικών συστημάτων, στο πλαίσιο της Ασφάλειας Εφοδιασμού και Πληροφοριών των οπλικών συστημάτων των Ενόπλων μας Δυνάμεων. Οι στόχοι της συγκεκριμένης προσέγγισης είναι προφανείς και αξιέπαινοι όπως, κάλυψη των επιχειρησιακών αναγκών και ενίσχυση των βιομηχανικών υποδομών υποστήριξης των Ενόπλων Δυνάμεων, ανασυγκρότηση της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας, εξασφαλίζοντας πολλαπλά οφέλη τόσο για την Εθνική Άμυνα, όσο και για την Οικονομία και Απασχόληση της χώρας. Επιπλέον είχα τη χαρά να συμμετάσχω στην εορταστική εκδήλωση της Πολεμικής μας Αεροπορίας και να ακούσω σχετική δήλωσή σας, όπως αυτολεξεί παραθέτω : “…σε λίγες μέρες από τώρα, ευελπιστώ μέχρι το τέλους του μήνα, το αργότερο μέχρι το τέλος του έτους, να φέρουμε προς ψήφιση στη Βουλή των Ελλήνων τις συμβάσεις για την αναβάθμιση των F-16, την αναβίωση της ΕΑΒ και εν συνεχεία την υποστήριξη των Mirage 2000 και 2005, τότε θα μπορέσω και εγώ να πω ότι κάναμε και εμείς κάτι από το καθήκον μας για να έχουμε την Πολεμική μας Αεροπορία στο επίπεδο που πρέπει να είναι”. Παρουσιάζεται λοιπόν η χρυσή ευκαιρία κ. ΥΕΘΑ με την διακηρυχθείσα πολιτική βούληση του ΥΠΕΘΑ να αξιοποιηθεί επιτέλους θετικά για τη χώρα μας το διαθέσιμο νομικό πλαίσιο με την Εθνική Αμυντική Βιομηχανική Στρατηγική, έτσι ώστε με την κατάλληλη προετοιμασία της Ελληνικής πλευράς, να αναβαθμισθεί ουσιαστικά το περιεχόμενο της σχετικής Τροπολογίας της σύμβασης, που αφορά στο πρόγραμμα αναβάθμισης των F – 16 της Πολεμικής μας Αεροπορίας. Έχετε τη χρυσή ευκαιρία κ. Υπουργέ να κάνετε πράξη την πολιτική σας βούληση για την ουσιαστική συμμετοχή της Εγχώριας Αμυντικής Βιομηχανίας σε προγράμματα οπλικών συστημάτων, στο πλαίσιο της Ασφάλειας Εφοδιασμού και Πληροφοριών των οπλικών συστημάτων των Ενόπλων μας Δυνάμεων. Ήρθε η στιγμή κ. Υπουργέ να κάνετε πράξη όλα όσα, ως Αξιωματική Αντιπολίτευση, πολύ ορθά παρουσιάσατε στην Επιτροπή της ΒτΕ τον Ιανουάριο του 2019 και πετύχατε την απόσυρση της υπόψη Τροπολογίας. Λαμβάνοντας υπόψη το περιεχόμενο της Τροπολογίας ως είχε κατατεθεί τον περασμένο Ιανουάριο στη ΒτΕ και ιδιαίτερα από τον κατάλογο παροχών, που εμπεριείχε ως «προσφορά» της Αναδόχου εταιρείας, φαίνεται πως ΔΕΝ είχε τεθεί στο ελάχιστο υπόψη των καθ’ ύλη αρμοδίων φορέων της ΠΑ προκειμένου να διαμορφωθεί ως περιεχόμενο με τα αναγκαία για την ΠΑ επί μέρους τεχνικά και επιχειρησιακά υποπρογράμματα, έτσι ώστε να διασφαλισθεί η επιχειρησιακή υποστήριξη και συντήρηση των Αεροσκαφών για όλο το όριο ζωής τους από την εγχώρια Αμυντική Βιομηχανία. Κατόπιν τούτου επιτρέψτε μου κ. Υπουργέ να συμβάλω με την υπόψη εργασία μου και ειδικότερα με την πρότασή μου για τα F 16, στην προσπάθεια σας για υλοποίηση της εκπεφρασμένης σας βούλησης, έτσι ώστε η υπόψη Τροπολογία πριν την κατάθεσή της στη ΒτΕ, να βελτιωθεί στο σύνολό της, προκειμένου να ληφθεί η κάλλιστη δυνατή απόφαση για τη Χώρα μας, όχι μόνο για την αναβάθμιση αλλά και για την διασφάλιση της Επιχειρησιακής διαθεσιμότητας των Αεροσκαφών F – 16, στα προβλεπόμενα από τα επιχειρησιακά σχέδια επίπεδα. ΔΕΝ πρέπει να χαθεί η σημαντική αυτή ευκαιρία για τη Χώρα μας, για την Αμυντική της Βιομηχανία και για τις Ένοπλες Δυνάμεις της. Απαιτήστε από την Αμερικάνικη Κυβέρνηση ως σύμμαχο μας Χώρα, με μείζονα γεωπολιτικά και Στρατηγικά συμφέροντα στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου και την ανάδοχο εταιρεία, να αποδεχθούν τα αυτονόητα. Εντάξετε στα αντικείμενα της υπόψη τροποποίησης ως μείζον αντικείμενο, την ανάθεση στην ΕΑΒ Α.Ε. αλλά και στις υπόλοιπες Αμυντικές Βιομηχανίες της Χώρας μας, όχι μόνο την υλοποίηση του προγράμματος αναβάθμισης των αεροσκαφών F 16, αλλά και την εξασφάλιση όλων των απαιτήσεων Εν Συνεχεία Υποστήριξης ( Follow On Support ), με συμμετοχή τους και στην συμπαραγωγή των συστημάτων, διασφαλίζοντας όλες τις απαιτήσεις τεχνικο-εφοδιαστικής υποστήριξης αλλά και της απαιτουμένης Βιβλιογραφίας και πληροφορίες ( security of supply and Information ), για όλα τα κρίσιμα συστήματα του αεροσκάφους, τόσο από λειτουργικής όσο και από επιχειρησιακής σκοπιάς, όπως αυτά έχουν προσδιορισθεί από την Πολεμική Αεροπορία και τη Διοίκηση Αεροπορικής Υποστήριξης – ΔΑΥ , ως καθ’ ύλη αρμόδιοι φορείς της ΠΑ. Είναι εμφανές κ. Υπουργέ ότι αν διασφαλισθεί από το ΥΠΕΘΑ, μέσα από την επικείμενη τροπολογία της σύμβασης Αναβάθμισης των Αεροσκαφών F 16, η συνεργασία και συμμετοχή της Εγχώριας Αμυντικής Βιομηχανίας, σύμφωνα με της Εθνική Βιομηχανική Στρατηγική, στο μέγιστο βαθμό τόσο στην υλοποίηση των προγραμμάτων όσο και στην παραγωγή των συστημάτων αναβάθμισης και στην εξασφάλιση της υποστήριξής τους στη Χώρα ( Security of Supply and Information ), για όλο το όριο ζωής τους, να είστε βέβαιος ότι θα εξασφαλίσετε για τα F 16 της Πολεμικής μας Αεροπορίας : • Μειωμένο κόστος κύκλου ζωής των συστημάτων • Αυξημένη Ασφάλεια Εφοδιασμού • Αυξημένη επιχειρησιακή αυτονομία σε περιόδους κρίσεων. Επιπλέον με την ως άνω συμμετοχή της Εγχώριας Αμυντικής Βιομηχανίας, θα επιτευχθούν μεταξύ άλλων και τα ακόλουθα οφέλη : • Εκμετάλλευση των άμεσα διαθέσιμων στην Ελλάδα δυνατοτήτων παραγωγής, συμπαραγωγής και υποστήριξης καθώς και επέκταση στους νέους τεχνολογικούς τομείς, συμβάλλοντας σημαντικά και άμεσα στην επιβίωση της Εγχώριας Αμυντικής Βιομηχανίας. • Εστίαση των ανωτέρω υποδομών στις ανάγκες της μελλοντικής υποστήριξης των οπλικών συστημάτων των ΕΔ, πράγμα το οποίο επιτρέπει σημαντικά ταχύτερους χρόνους ανταπόκρισης στην υποστήριξη (επισκευές, συντηρήσεις, επισκέψεις on-site) των νέων υποσυστημάτων, συμβάλλοντας στην αύξηση της διαθεσιμότητας των. • Μειωμένο κόστος υπηρεσιών υποστήριξης από την εγχώρια βιομηχανία λόγω εκμετάλλευσης υποδομών, μειωμένων μεταφορικών, χαμηλότερο εργατικό κόστος, κλπ. , το οποίο θα συμβάλει καθοριστικά στην μείωση του συνολικού κόστους του κύκλου ζωής των συστημάτων (Life Cycle Cost). • Δυνατότητα εγχώριας υποστήριξης σε ενδεχόμενες μελλοντικές αναβαθμίσεις / τροποποιήσεις των συστημάτων, κάνοντας χρήση των υπαρχόντων υποδομών. • Εξασφαλισμένη υποστήριξη κατά την περίοδο Κρίσεων καθώς και διασφάλιση υψηλότερου δυνατού επιπέδου ασφαλείας στη διαχείριση πληροφοριών που απαιτούνται για την υποστήριξη των Α/Φ. Θέλω να πιστεύω κ. ΥΕΘΑ ότι ΔΕΝ θα παρερμηνευθεί η παρούσα επιστολή μου ως παρέμβαση στο σημαντικότατο έργο σας και ως αυτοπροβολή από μέρους μου, αλλά θα γίνει αποδεκτή η πρότασή μου ως εργαλείο, που θα βοηθήσει επικουρικά τους καθ’ ύλη αρμόδιους φορείς, έτσι ώστε να συμβάλει στη μεγιστοποίηση της αξιοποίησης της ευκαιρίας, που παρουσιάζεται με την υπόψη εκκρεμή Τροπολογία της σύμβασης αναβάθμισης των Αεροσκαφών F – 16 της Πολεμικής μας Αεροπορίας. Σας ευχαριστώ πολύ κ. Υπουργέ για το χρόνο σας και ευελπιστώ για την κατανόηση από μέρους σας των ανιδιοτελών μου προθέσεων, θέτοντας τον εαυτό μου στη διάθεσή σας, για ότι επιπλέον απαιτηθεί από μέρους μου, στο πλαίσιο αξιοποίησης της υπόψη εργασίας - πρότασης. Μετά τιμής Αντιπτέραρχος (Μ) ε.α. Θεόδωρος Γιαννιτσόπουλος Επίτιμος Διευθυντής Γ' Κλάδου ΓΕΑ