Αρχική Μέριμνα υπέρ του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων, εξορθολογισμός της νομοθεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων, οργάνωση της Εθνοφυλακής και άλλες διατάξειςΜΕΡΟΣ Α΄ ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 ΣκοπόςΣχόλιο του χρήστη Ιωάννης | 18 Δεκεμβρίου 2022, 21:55
Διαπιστώνω θετική διάθεση για επίλυση των θεμάτων. Ο νομοθέτης όμως ενώ από τη μια μεριά λύνει κάποια προβλήματα, αφήνει στην τύχη τους κάποια αλλά δημιουργεί και νέα!!!! 1ον. Η δίκαιη επίλυση του θέματος των συναδέλφων που εισήλθαν από την 1-7-90 έως την 31-12-1992 οδηγεί σε ένα ΝΕΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ. Τοποθετεί τους συναδέλφους που εισήλθαν στην υπηρεσία το 1993 στην κατηγορία των παλαιών ασφαλισμένων!!! ΜΟΝΟ πρόβλημα δημιουργεί αυτή η πρόβλεψη καθώς δεν υπάρχει καμία αντιστοίχιση σε οποιαδήποτε νομοθετικό κείμενο για είσοδο στους παλιούς ασφαλισμένους. Ανοίγει ένα τεράστιο παράθυρο διεκδικήσεων και από τις μεταγενέστερες σειρές που δικαίως θα θεωρούν εαυτούς, «αδικημένους». 2ον. Συνεχίζει να υπάρχει αναντιστοιχία διοικητικού και μισθολογικού βαθμού για τους ΕΜΘ. Οι αρχικές εγκύκλιοι εισόδου στην υπηρεσία ανέφεραν μισθολογική προαγωγή ως το βαθμό του Λοχαγού. Μετά από τριάντα τρία χρόνια επανήλθαμε. Έστω και για ένα μήνα οι ΕΜΘ θα θεωρούνται Λοχαγοί. 3ον . Κάποια σχέδια που διέρρευσαν στον τύπο αναφέρονται σε μη είσοδο των ΕΜΘ στη Β μισθολογική κατηγορία και την επιμήκυνση των κλιμακίων της Γ’ Κατηγορίας με τέτοιο τρόπο ώστε να μην προκύπτει ΚΑΜΙΑ χρηματική αξίωση. Εάν είναι αληθινά τότε το μόνο που πετυχαίνουν είναι να προσβάλουν τα στελέχη. 4ον. Οι κατηγορίες των στελεχών είναι καθορισμένες. ΑΣΣΕΙ-ΑΣΣΥ-Εξ’ Ανακαταταγείς- ΕΜΘ-ΕΠΟΠ. Στους ΑΣΣΕΙ-ΑΣΣΥ-Εξ’ Ανακαταταγείς, η απόκτηση πτυχίου ΑΕΙ οδηγεί (δικαίως) στην απονομή ενός επιπλέον βαθμού. Στους ΕΜΘ αυτή η διάταξη ..απλά αγνοείται. 5ον. Είναι γνωστό ότι οι ΕΜΘ έχουν δώσει (άρα συνεισφέρει) στα μετοχικά ταμεία πλέον των αναλογούντων εισφορών τους ένα επιπλέον ποσό που αγγίζει τις 5000 ευρώ (επιπλέον εισφορά 2% και ΙΚΑ-ΕΤΕΑΜ). Για ακόμη μια φορά ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ θεραπεία για αυτό το ζήτημα που αγγίζει θέματα ηθικής και αξιοπρέπειας (μερισματούχοι ταμείων, έχουν εισφέρει πολλαπλάσια και ΔΕΝ υπάρχει καμία πρόβλεψη ανταποδοτικότητας). 6ον. Φιλοσοφία του ενιαίου μισθολογίου ήταν να υπάρχει μια ισορροπία αμοιβών σε υπαλλήλους με τα ίδια προσόντα. Η ιεράρχηση με βάση την εκπαιδευτική βαθμίδα του κάθε υπαλλήλου ήταν ο κανόνας. Συνάδελφοι ΕΜΘ και ΕΠΟΠ με πτυχίο ΑΕΙ, δηλαδή ΠΕ, αμείβονται στις μισθολογικές κατηγορίες των ΔΕ κ ΥΕ!!! Και εδώ καμία προσπάθεια για θεραπεία του προβλήματος με την είσοδο αυτών των στελεχών στα μισθολογικά κλιμάκια της Β’ Κατηγορίας. 7ον . Συνάδελφοι ΕΠΟΠ βλέπουν την υποχρεωτική αποστρατεία (χωρίς την άμεση καταβολή σύνταξης) λόγω ηλικιακών ορίων όλο και πιο κοντά. Φανταστείτε ένας Έλληνας πολίτης και οικογενειάρχης με 23+ χρόνια προϋπηρεσία στις ΕΔ να αγωνίζεται για την επιβίωση και να αναζητά εργασία στην ηλικία των 50+ ετών. Τι πιθανότητες έχει? Μιλάμε για την Ελληνική αγορά εργασίας, όχι της Γερμανίας, της Ολλανδίας ή των Σκανδιναβικών χωρών. Πρέπει άμεσα να λυθεί το ζήτημα ώστε οι συνάδελφοι απρόσκοπτα να επιτελέσουν τον ρόλο που τους ζητά η πατρίδα. 8ον. Τα υπάρχων καταληκτικά κλιμάκια σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες έχουν το εξής κοινό πρόβλημα: σε αυτεπάγγελτη αποστρατεία λόγω 35ετίας τα στελέχη ΔΕΝ κατατάσσονται στο πρώτο κλιμάκιο Β’ 1ή Γ’1 της κατηγορίας τους αλλά πχ. Στην Γ’ Κατηγορία το στέλεχος φεύγει με το Γ΄3 κλιμάκιο και αντίστοιχα στην Β’ Κατηγορία με το Β’ 3 ή Β’2. Θα έπρεπε εφόσον το στέλεχος αποστρατεύεται λόγω 35ετιας να μεταβαίνει αυτόματα στο Β΄1 και Γ΄1 μισθολογικό κλιμάκιο. Επίσης στην Β κατηγορία και για τους συναδέλφους κατόχους ΑΕΙ απουσιάζει το μισθολογικό κλιμάκιο του Ταξιάρχου. 9ον. Επιτέλους ΚΑΤΑΡΓΗΣΤΕ τον θεσμό των ΕΟΘ ή περιορίστε τον σε μερικές δεκάδες. Η είσοδος νέων στελεχών στις ΕΔ θα είναι απείρως πιο χρήσιμη.