Αρχική Μέριμνα υπέρ του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων, εξορθολογισμός της νομοθεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων, οργάνωση της Εθνοφυλακής και άλλες διατάξειςΆρθρο 71 Θέματα συνδικαλισμού Ενόπλων Δυνάμεων – Τροποποίηση άρθρου 30Γ ν. 1264/1982Σχόλιο του χρήστη Πέτρος Μούστος - Πρόεδρος ΕΣΠΕΛ | 27 Δεκεμβρίου 2022, 18:55
Το εν λόγω άρθρο πρέπει να αποσυρθεί. Τα θέματα της θεσμικής εκπροσώπησης των εν ενεργεία στρατιωτικών συζητώνται από τους θεσμικούς φορείς του Υπουργείου Άμυνας με τους θεσμικούς εκπροσώπους των εν ενεργεία συναδέλφων μας και όχι με πρακτικές που παραπέμπουν σε άλλες εποχές. Οποιαδήποτε παρέκκλιση από την παραπάνω πραγματικότητα μεταφράζεται ως επιχείρηση φίμωσης της επίσημης φωνής των εν ενεργεία στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων. Η εγγραφή δεκάδων χιλιάδων εν ενεργεία στρατιωτικών ως μέλη, στις πρωτοβάθμιες Ενώσεις των δευτεροβάθμιων οργανώσεων, αποδεικνύει έμπρακτα την επιθυμία των συναδέλφων μας στρατιωτικών να γίνουμε επιτέλους … Ευρωπαίοι. Ευρωπαίοι έχοντας για εκπροσώπους, εκλεγμένους αιρετούς συναδέλφους μας, έχοντας δικαιώματα που απορρέουν από τον συνδικαλιστικό νόμο και από τον τρόπο λειτουργίας όλων των Ευρωπαϊκών Ομοσπονδιών εν ενεργεία Στρατιωτικών των Ευρωπαϊκών ΕΔ. Δεν μπορούμε λοιπόν να θέλουμε ως Έλληνες να είμαστε Ευρωπαίοι…. α λα καρτ. Στην θέα του εν λόγω άρθρου εύκολα εξάγεται η σκέψη ότι μέσω αυτού, επιχειρούνται πρακτικές, πλήρους αποδυνάμωσης της συνδικαλιστικής προστασίας και η αποδόμηση των ελάχιστων συνδικαλιστικών δικαιωμάτων που προβλέπει ο νόμος 1264/1982.Με την σκοπούμενη τροποποίηση: – Περιστέλλεται ακόμη περισσότερο το αμετάθετο των μελών της Διοίκησης των δευτεροβάθμιων συνδικαλιστικών οργανώσεων, αφού αυτό περιορίζεται μόνο στα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου και μόνο για τις μεταθέσεις εκτός φρουράς. Όπως όμως έχουμε επισημάνει κατ’ επανάληψη, η Πολιτεία οφείλει να επαναφέρει το αμετάθετο των μελών των Διοικητικών Συμβουλίων των πρωτοβάθμιων Ενώσεων. Και τούτο διότι το αμετάθετο αυτό αποτελεί τη βασική συνθήκη ώστε να διασφαλίζονται τα συνδικαλιστικά στελέχη ότι δεν θα αποτελέσουν αντικείμενο «δυσμενών» ή «εκδικητικών» μεταθέσεων αλλά και το αναγκαίο νομικό αντιστάθμισμα της υποχρεωτικής διαγραφής σε περίπτωση μετάθεσης. Εφόσον, δηλαδή, ο νόμος προβλέπει ότι τα μέλη των πρωτοβαθμίων Ενώσεων διαγράφονται αυτοδικαίως σε περίπτωση μετάθεσης, τότε τα μέλη των Διοικητικών Συμβουλίων των πρωτοβαθμίων Ενώσεων θα πρέπει να μην μετατίθενται όσο χρόνο διαρκεί η θητεία τους, διότι σε διαφορετική περίπτωση καταργείται εν τοις πράγμασι η ψήφος των συναδέλφων που τους εξέλεξαν και αλλοιώνεται η δημοκρατική λειτουργία των Ενώσεων. – Καταργείται η συνδικαλιστική εκπροσώπηση στα Μετοχικά Ταμεία και στα Συμβούλια Μεταθέσεων, την οποία είχε προβλέψει ο αρχικός νόμος (άρθρο 50 του Ν.4407/2016) και η οποία, παρά τις νομοτεχνικές αστοχίες, διατηρούνταν στις διατάξεις του άρθρου 66 του Ν.4609/2019. Με τον τρόπο αυτό καταργούνται προβλέψεις οι οποίες είχαν τεθεί προς εξασφάλιση της διαφάνειας και της τήρησης της νομιμότητας σε κρίσιμους τομείς, αναφορικά δηλαδή με τον προγραμματισμό των μεταθέσεων που επηρεάζουν την οικογενειακή ζωή των συναδέλφων, αλλά και με τη λειτουργία των Μετοχικών Ταμείων τα οποία διαχειρίζονται χρήματα των ίδιων των στρατιωτικών. Δυστυχώς, οι προβλέψεις του νόμου δεν είχαν τύχει εφαρμογής, παρά τις συνεχείς διαμαρτυρίες της Ομοσπονδίας μας.Ως εκ τούτου, οι προτεινόμενες ρυθμίσεις κινούνται σε δύο μόνο κατευθύνσεις: α) περιορίζουν συνδικαλιστικά δικαιώματα τα οποία είναι κατοχυρωμένα σε όλους τους υπόλοιπους κλάδους εργαζομένων σε ιδιωτικό και δημόσιο τομέα και τα οποία ίσχυαν μέχρι πρότινος και για τους στρατιωτικούς. β) επιχειρούν να νομιμοποιήσουν εκ των υστέρων κατάφωρες παραβιάσεις του θεσμικού πλαισίου, σε περιπτώσεις που η Υπηρεσία αρνείτο εντελώς αδικαιολόγητα και απροσχημάτιστα να εφαρμόσει τον νόμο. Υπό αυτή την έννοια, οι σκοπούμενες τροποποιήσεις όχι μόνο δεν απαντούν στα αιτήματα της θεσμικής εκπροσώπησης, αλλά αντιθέτως βάλουν εναντίον της, στοχεύουν στην αποδυνάμωσή της και στην ουσία στην κατάργησή της. Υπενθυμίζουμε ότι η Ομοσπονδία μας έχει από καιρό παρουσιάσει τις προτάσεις της για την δημιουργία ενός συνεκτικού θεσμικού πλαισίου, που θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες της θεσμικής εκπροσώπησης των στρατιωτικών λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες και τους περιορισμούς που συνεπάγεται η φύση των Ενόπλων Δυνάμεων.Οι προτάσεις αυτές έχουν τύχει συστηματικής επεξεργασίας και έχουν παρουσιαστεί στους καθ’ ύλην αρμόδιους θεσμικούς φορείς, που αναγνώρισαν την ανάγκη υιοθέτησής τους. Για το λόγο αυτό μας προξενεί αλγεινή εντύπωση ότι, κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή, φαίνεται να προκρίνονται «προκρούστιες» λύσεις αγνώστου προέλευσης, που αντί να λύνουν τα όποια προβλήματα στοχεύουν ξεκάθαρα στην αποδυνάμωση, αν όχι κατάργηση, του συνδικαλισμού στις Ένοπλες Δυνάμεις.Τέτοιου είδους ενέργειες μας προβληματίζουν εντόνως. Ως ο θεσμικός εκπρόσωπος των εν ενεργεία στρατιωτικών, ως ο εκπρόσωπος που θα έπρεπε να γνωρίζει για το άρθρο 71 πριν βγει στην διαβούλευση, καλούμε την Πολιτική Ηγεσία να αποσύρει το εν λόγω άρθρο και με σεβασμό στα δικαιώματα των αιρετών θεσμικών εκπρόσωπων των εν ενεργεία στρατιωτικών αναμένουμε κλήση από το ΥΠΕΘΑ ώστε να συζητήσουμε σε ένα κοινό δημόσιο τραπέζι διαλόγου με όλους τους κοινοβουλευτικούς εκπροσώπους των κομμάτων, την προοπτική για μια θεσμική εκπροσώπηση των Ελλήνων Στρατιωτικών αντάξια των Ευρωπαϊκών Ομοσπονδιών ΕΔ και των Ελληνικών Ομοσπονδιών των ΣΑ. Αυτό άλλωστε ήταν και η προεκλογική δέσμευση της τωρινής κυβέρνησης.