Αρχική Μέριμνα υπέρ του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων, εξορθολογισμός της νομοθεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων, οργάνωση της Εθνοφυλακής και άλλες διατάξειςΜΕΡΟΣ Γ΄ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΣΤΕΛΕΧΩΝ Άρθρο 47 Αποστρατευτικός βαθμός εθελοντών μακράς θητείας – Τροποποίηση παρ. 4 και 6 άρθρου 13 ν. 1848/1989Σχόλιο του χρήστη Γιάννης απόφοιτος ΣΝΔ 2002 | 28 Δεκεμβρίου 2022, 07:17
Είναι σύνηθες η Πολιτεία να αποφασίζει να καλύψει τις ανάγκες των ΕΔ με νέες νομοθετικές παρεμβάσεις, αναγνωρίζοντας παράλληλα την προσφορά των στελεχών και αναβαθμίζοντάς τα. Στη συγκεκριμένη περίπτωση η απονομή ενός ακόμα βαθμού Αξιωματικού στους συναδέλφους προέλευσης ΕΜΘ μέχρι το βαθμό του Λοχαγού προφανώς κινείται σε αυτή την κατεύθυνση. Βέβαια είναι προκλητικό το γεγονός ότι σε 4 χρόνια θα τους απονέμονται 3 βαθμοί, κάτι που δεν ισχύει για Αξιωματικούς καμίας άλλης προέλευσης στις ΕΔ (ΑΣΕΙ-ΑΣΣΥ). Το σημαντικότερο πρόβλημα που διαπιστώνεται είναι ότι οι προαγωγές των ΕΜΘ στους βαθμούς των Αξιωματικών γίνονται με σκανδαλώδη και λάθος τρόπο και γι’αυτό η ρύθμιση μπορεί να χαρακτηριστεί φωτογραφική. Σύμφωνα με το άρθρο 28 του ν. 3883/2010 αλλά και εσωτερικές διαταγές των ΕΔ, για την προαγωγή των Αξιωματικών οι χρόνοι διοίκησης και ειδικής υπηρεσίας θεωρούνται βασικό προσόν. Οι Αξιωματικοί ΕΜΘ με την υπόψη ρύθμιση εξαιρούνται, παρόλο που είναι οι νεότεροι όλων με αποτέλεσμα να δημιουργείται ευνοϊκή αντιμετώπιση εις βάρος αρχαιότερων Αξιωματικών (ΑΣΕΙ-ΑΣΣΥ) αυτό δεν ισχύει; Με την υποστελέχωση που υπάρχει στις ΕΔ, δεν υπάρχει η πολυτέλεια να μένουν εκτός υπηρεσιακών σχεδιασμών Αξιωματικοί με 30 έτη εμπειρία όταν οι Αξιωματικοί ΑΣΕΙ και ΑΣΣΥ έχουν παράλληλα 2 και 3 καθήκοντα. Οι χρόνοι διοίκησης και ειδικής υπηρεσίας είναι υποχρεωτικοί και θεωρούνται το μεγάλο αγκάθι για χιλιάδες συναδέλφους και τις οικογένειές τους αφού διαρκώς δημιουργούν συνθήκες μετάθεσης σε παραμεθόριο, πολεμικά πλοία και πτέρυγες μάχης. Με τη συγκεκριμένη ρύθμιση οι Αξιωματικοί ΕΜΘ έχουν περιορισμένο εύρος μεταθέσεων που μπορούν να λάβουν, αφού όλες οι επίμαχες μένουν εκτός. Στην Ανάλυση Συνεπειών της Ρύθμισης του νομοσχεδίου δεν υπάρχει καμία αναφορά για τα παραπάνω, γεγονός που αποδεικνύει ότι το ζήτημα (και οι συνέπειές του σε όλους τους άλλους) δεν εξετάστηκε. Πρόκειται δηλαδή όντως για μια φωτογραφική διάταξη σκάνδαλο. Η προαγωγή στους βαθμούς των Αξιωματικών είναι συνυφασμένη με τους χρόνους διοικήσεως και ειδικής υπηρεσίας και οι συνάδελφοι προέλευσης ΕΜΘ δεν επιτρέπεται να μένουν εκτός με προκλητική πολιτική παρέμβαση. Με την επιχειρούμενη ρύθμιση του άρθρου 47 του νομοσχεδίου, δημιουργείται μια τριπλή αδικία έναντι όλων των υπόλοιπων αρχαιότερων Αξιωματικών: (α) θεσμοθετείται κατ' εξαίρεση αντιμετώπιση των ΕΜΘ σε χρόνους διοίκησης και ειδικής υπηρεσίας με όσα αυτό συνεπάγεται (μεταθέσεις κλπ) (β) θεσμοθετείται κατ' εξαίρεση σταδιοδρομική εξέλιξη (προαγωγή δίχως βασικό προσόν και αναλογικά ταχύτερη εξέλιξη, όταν όλοι οι υπόλοιποι Αξιωματικοί "κολλάνε" σε βαθμούς). (γ) θεσμοθετείται η προαγωγή με ευμενέστερους όρους αξιολόγησης λόγω έλλειψης υποχρεωτικότητας σε χρόνους διοικήσεως και ειδικής υπηρεσίας. Ο βαθμός δεν έχει μόνο δικαιώματα, έχει και υποχρεώσεις. Οι Αξιωματικοί ΕΜΘ πρέπει να αντιμετωπίζονται ισότιμα με όλους τους άλλους, αρχαιότερούς του Αξιωματικούς, και να συμπεριληφθούν χρόνους διοίκησης και ειδικής υπηρεσίας. Το ΥΠΕΘΑ οφείλει να αποτρέψει αδικία που θα δημιουργηθεί εις βάρος χιλιάδων Αξιωματικών.