Αρχική Μέριμνα υπέρ του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων, εξορθολογισμός της νομοθεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων, οργάνωση της Εθνοφυλακής και άλλες διατάξειςΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΜΕΤΟΧΙΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ (Ν.Ι.Μ.Τ.Σ.) Άρθρο 15 Επέκταση δικαιούχων νοσηλείας στο Ν.Ι.Μ.Τ.Σ. – Αντικατάσταση άρθρου 2 α.ν. 1137/1946Σχόλιο του χρήστη ΙΩΑΝΝΗΣ ΧΑΣΑΠΗΣ | 28 Δεκεμβρίου 2022, 16:21
Αξιότιμε κ. Υπουργέ. Παρόλη τη θετική διάθεση για επίλυση ορισμένων χρόνιων θεμάτων, με το παρόν Νομοσχέδιο λύνονται κάποια προβλήματα, αλλά δημιουργούνται και ορισμένα νέα και επιπλέον δεν έχουν ενσωματωθεί πολλά άλλα που χρονίζουν και είναι σημαντικά, παρότι έχουν προβληθεί εγκαίρως από τους θεσμικούς μας εκπροσώπους. Κατωτέρω θα σχολιάσω τα Άρθρα 15, και 16 του παρόντος Νομοσχεδίου, αλλά και συναφών θεμάτων που έχουν σχέση με το σκοπό του Νομοσχεδίου ή επηρεάζονται άμεσα ή έμμεσα από αυτό. Τα σχόλιά μου είναι τα ακόλουθα: 1. Είμαι Απόστρατος Αξιωματικός της Π.Α. και πάνω από 50 χρόνια έχω πληρώσει σαν ΕΝ/ΕΝ και ακόμα πληρώνω εισφορές για το ΝΙΜΙΤΣ σαν Απόστρατος μερισματούχος του ΜΤΑ και μάλιστα είναι υπερδιπλάσιες από αντίστοιχο μερισματούχο συνάδελφο του Σ.Ξ/Μ.Τ.Σ. με τα ίδια δεδομένα συνταξιοδότησης, με αποτέλεσμα οι εισφορές να μην είναι ισοβαρείς και αναλογικές. 2. Όλα τα χρόνια, σαν ΕΝ/ΕΝ η υγειονομική περίθαλψη καλύπτονταν μόνο από το 251 ΓΝΑ, και σαν Απόστρατος, αφού διαμένω μόνιμα στην Περιφέρεια, η πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας καλύπτεται από Ιδιώτες και η δευτεροβάθμια από δομές του ΕΣΥ της περιοχής μου. Σας επισημαίνω ότι , όλα αυτά τα χρόνια δεν έχω περάσει ποτέ, ούτε απέξω από το ΝΙΜΙΤΣ και έχω καταβάλει πολλές εισφορές χωρίς καμία ανταποδοτικότητα και θεωρώ απαράδεκτη, τόσο τη συνέχιση επιβολής εισφορών 3% από το ΜΤΑ, όσο και της επιπλέον επικείμενης επιβολής εισφοράς μέχρι 1% από τη σύνταξη. 3. Σχετικά με την επέκταση των δικαιούχων στο ΝΙΜΙΤΣ, που αναφέρεται στο Άρθρο 15, σε αντικατάσταση του αντίστοιχου Άρθρου στον α.ν. 1137/1946 και ειδικότερα στην παρ. 2β, θα πρέπει να διαγραφούν τα «καθώς και της καταβολής της μηνιαίας εισφοράς που προβλέπεται από το Άρθρο 10», να καταργηθεί η καταβαλλόμενη εισφορά 3% από τους Μερισματούχους της Π.Α. και να έχουν τα προνόμια που έχουν όλοι οι Έλληνες Πολίτες, χωρίς διακρίσεις, οι οποίοι δεν πληρώνουν καμία εισφορά στο ΝΙΜΙΤΣ και εξυπηρετούνται από αυτό. 4. Για τους πόρους του ΝΙΜΙΤΣ, που αναφέρονται στο Άρθρο 16, εισηγούμαι να μη θεσπιστεί η υποχρεωτική επιπλέον μηνιαία εισφορά επί των συνολικών καταβαλλομένων συντάξεων μέχρι 1%, και μάλιστα μη αφαιρούμενων πρώτα των κρατήσεων της επίμαχης ΕΑΣ του Ν. 3865/10. Θεωρώ άδικη και αντισυνταγματική την επιπλέον αυτή επιβολή εισφοράς για υγειονομική περίθαλψη και εάν απαιτούνται επιπλέον πόροι για το ΝΙΜΙΤΣ να αναζητηθούν από άλλους χώρους/πηγές. 5. Προφανώς όλα αυτά και συγκεκριμένα, η επιβολή εισφοράς από όργανο, που εκτιμώ ότι δεν πρέπει να έχει τέτοια δικαιοδοσία, ο ασαφής καθορισμός του ύψους της επιβολής μέχρι 1%, ο τρόπος υπολογισμού, που διαφέρει από αυτόν που έχει θεσμοθετήσει η πολιτεία για όλους σχετικά με την επιβολή εισφορών 6% για υγειονομική περίθαλψη, δείχνουν με τον ηπιότερο χαρακτηρισμό μία τουλάχιστον προχειρότητα στην κατάρτιση του Νομοσχεδίου. 6. Όλα τα παλαιότερα χρόνια στις συντάξεις γίνονταν μόνο 2 κρατήσεις, μία για τη φορολογία εισοδήματος, με πολλά κλιμάκια και λογικούς συντελεστές και μία για υγειονομική περίθαλψη μέχρι 3%. Την παρούσα χρονική περίοδο εκτός από τις 2 αναφερόμενες κρατήσεις οι οποίες είναι κατά πολύ αυξημένες σε σχέση με παλαιότερα δεδομένα, επιβάλλονται και επιπλέον κρατήσεις της επίμαχης ΕΑΣ των Ν. 3863/10 και Ν. 3865/10, που με τον ασύμμετρο και ισοπεδωτικό χαρακτήρα του τρόπου υπολογισμού των κρατήσεων, ο οποίος είναι αντίθετος με την αρχή της ισότητας και της αναλογικότητας και όχι προοδευτικά σωστός, υπερδιπλασιάζονται για την περίπτωσή μου, αλλά και πολλών άλλων συναδέλφων οι κρατήσεις της ΕΑΣ και αυξάνεται σημαντικά ο φόρος κατά την επικείμενη αναπροσαρμογή των συντάξεων, με αποτέλεσμα να μειώνονται κατά πολύ οι προσδοκώμενες αυξήσεις. 7. Κατόπιν αυτών, οι συνολικές κρατήσεις από τη σύνταξη, υπερβαίνουν το 25% κατά μέσο όρο και θεωρούνται υπερβολικές. Ειδικότερα για φόρο εισοδήματος σε ορισμένες περιπτώσεις είναι πολύ μεγαλύτερες καθότι, τα κλιμάκια είναι λίγα και οι συντελεστές υψηλοί, για δε την ΕΑΣ το πρόβλημα είναι πολύ σημαντικό τόσο για τη συνέχιση επιβολή της, αλλά και για τον τρόπο υπολογισμού των κρατήσεων. Επίσης θεωρώ άδικη την επιβάρυνση επιπλέον εισφορών πάνω από το 6%, που καταβάλλονται σε μηνιαία βάση από τη σύνταξη για υγειονομική περίθαλψη, και λαμβανομένων υπόψη ότι, ήδη επιβάλλονται κρατήσεις από το ΜΤΑ 3% για το ΝΙΜΙΤΣ και σε συνδυασμό της υπό θέσπιση επιπλέον κράτησης μέχρι 1% από τη σύνταξη, αυτό είναι παράλογο αντισυνταγματικό και υπερβολικό, ανεβάζοντας το συνολικό ποσοστό κράτησης για υγειονομική περίθαλψη πάνω από 7,5%. 8. Επισημαίνεται ότι η πολιτεία από το 2016 αναπροσάρμοσε σταδιακά μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα υπερβολικά τις εισφορές, από 3% σε 4% και στη συνέχεια τις διπλασίασε στο 6%, τις οποίες θεωρώ υπερβολικές και κατά τη γνώμη μου απαιτείται επαναπροσδιορισμός του ύψους καταβολής εισφορών προοδευτικά σε όλους, ανάλογα με τον αριθμό των προστατευμένων για υγειονομική περίθαλψη μελών, αρχής γενομένης με 2% για κάθε άμεσα ασφαλισμένο, 3% για το ανδρόγυνο, 4% όταν υπάρχουν και παιδιά, ή γονείς κλπ. Μάλιστα με μια σειρά επιπλέον μέτρων τα τελευταία χρόνια, η πολιτεία επιβάρυνε την κατάσταση και συγκεκριμένα καθιέρωσε αντίτιμα για επισκέψεις στα Νοσοκομεία, καθιέρωσε ανάλογα αντίτιμα για απογευματινές επισκέψεις στα εξωτερικά ιατρεία των νοσοκομείων με ραντεβού, καθιέρωσε επιβολή 1 ευρώ σε κάθε εκτέλεση συνταγής φαρμάκων, αύξησε τον κατάλογο των μη συνταγογραφούμενων φαρμάκων και οι τιμές τους έχουν γίνει υπερβολικές, έγιναν επίσης πολλές περικοπές στη συνταγογράφηση ή στον περιορισμό της περιοδικότητας επανάληψης αρκετών εξετάσεων κλπ.. Προφανώς κάποια από αυτά να είναι σωστά, αλλά ορισμένα εξ αυτών είναι εισοδηματικού χαρακτήρα και δημιουργούν επιπλέον οικονομικές επιβαρύνσεις . 9. Όλα αυτά και πολλά άλλα, συζητούνται ευρέως στους κύκλους των Αποστράτων, αλλά λόγω προχωρημένης ηλικίας έχουν δυσκολία να τα εκφράσουν στην παρούσα διαβούλευση ηλεκτρονικά και τελικά καλούμαστε να «πληρώνουμε τη νύφη όλοι εμείς που δεν έχουμε καμία ευθύνη», για όλα τα κακώς κείμενα, αλλά «στο τέλος ξυρίζουν το γαμπρό», λέει μια άλλη λαϊκή παροιμία, κάνοντας υπομονή να δούμε το τελικό κείμενο του Νομοσχεδίου που θα πάρει σάρκα και οστά, καθότι οι καιροί είναι δύσκολοι και μάλιστα σε περίοδο με πληθωρισμό 10% και πλέον. 8. Κατόπιν των ανωτέρω εισηγούμαι: α. την κατάργηση των καταβαλλομένων εισφορών 3% των μερισματούχων του ΜΤΑ υπέρ ΝΙΜΤΣ και ελεύθερη πρόσβαση αυτών μετά των οικογενειών τους ως δικαιούχοι, όπως αυτό συμβαίνει με τους δικαιούχους πολίτες στα Στρατιωτικά νοσοκομεία και στο ΝΙΜΤΣ, σύμφωνα με το ΦΕΚ Β 1757/9.11.2010 . β. τη Μη θέσπιση επιβολής έως 1% εκ της βασικής σύνταξης, για τους απόστρατους όπως καθορίζεται στο άρθρο 15, καθότι ανεβάζει υπερβολικά το μηνιαίο ποσό εκ της βασικής σύνταξης πάνω από 7,5%, σε συνδυασμό με την καταβολή του 3% εκ του μερίσματος, όταν το σύνολο του Δημοσίου πληρώνει εισφορά 6% για υγειονομική περίθαλψη. γ. την επανεξέταση της φορολόγησης του ετήσιου εισοδήματος με τη θέσπιση επιπλέον κλιμακίων και δικαιότερους συντελεστές αναλογικότερα, καθώς και την κατάργηση της ΕΑΣ ή τουλάχιστον την αλλαγή του άδικου τρόπου επιβολής των κρατήσεων άμεσα, στα πρότυπα της φορολόγησης του εισοδήματος. δ. Την επανεξέταση του ύψους καταβολής της υγειονομικής εισφοράς για όλους προoδευτικά, ανάλογα με τον αριθμό των μελών που καλύπτει ο κάθε μερισματούχος, ή συνταξιούχος του Δημοσίου κλπ. για υγειονομική περίθαλψη, όπως προανέφερα στην ανωτέρω παράγραφο 8. 9. Ολοκληρώνοντας θα ήθελα αρχικά να ζητήσω την επιείκειά σας, για την έκταση της ανάλυσης του σχολίου μου, αλλά έκρινα σκόπιμο ότι θα πρέπει να προβληθεί μια πιο πλήρη εικόνα του θέματος, που αφορά μια μεγάλη μερίδα ατόμων της κοινωνίας μας, τους συνταξιούχους στρατιωτικούς, καθότι ήταν και είναι ακόμα ευκαιρία με το παρόν να επιλυθούν και άλλα ουσιαστικά θέματα τα οποία χρονίζουν και δεν περιέχονται στο παρόν νομοσχέδιο, παρότι έχουν προβληθεί εγκαίρως στα αρμόδια όργανα και πιθανόν κάποια που είναι αρμοδιότητας του ΥΠΕΘΑ, να ενσωματωθούν ή να τροποποιηθούν σωστά τώρα αυτά τα άρθρα που δημιουργούν νέα προβλήματα ή άλλα που έχουν συναρμοδιότητα να μεθοδευτούν οι απαραίτητες ενέργειες για την επίλυσή τους το ταχύτερο δυνατόν. 10. Ζητάμε από την πολιτεία να κάνει όλα τα αυτονόητα και να σταματήσουν επιτέλους οι δικαστικές διεκδικήσεις. Δυστυχώς όμως Νομοσχέδια όπως το παρόν, ενώ θα μπορούσε να είναι πιο πλήρες και να περιλαμβάνει για επίλυση όλα τα εκκρεμή θέματα, στον τομέα των Αποστράτων, που έχω υπόψη μου, αλλά και σε άλλους τομείς όπως φαίνεται από τα μέχρι τώρα σχόλια για τη μέριμνα του προσωπικού των Ε.Δ., χωρίς να δημιουργεί νέα προβλήματα, εκτιμώ ότι δεν είναι στο ύψος των περιστάσεων και διαφαίνεται ότι οι δικαστικές διεκδικήσεις θα συνεχίσουν να γίνονται για θέματα που ανέφερα ανωτέρω π.χ. για ΕΑΣ, δώρα, το απαράδεκτο νομοσχέδιο με τους συντελεστές αναπλήρωσης από 40,1-45 χρόνια κλπ και όχι μόνο αυτά. 11. Τελειώνοντας θα ήθελα να σας ευχαριστήσω εκ των προτέρων για το χρόνο σας και για τις ενέργειές σας, ευελπιστώντας στην εξέταση και επίλυση των προτάσεών μου και εύχομαι «Χρόνια Πολλά-Καλές γιορτές και Καλή Χρονιά με ευημερία και υγεία σε όλους». Με εκτίμηση Ιωάννης Χασάπης Σμχος (ΤΜΑ) ε.α.