Αρχική Μέριμνα υπέρ του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων, εξορθολογισμός της νομοθεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων, οργάνωση της Εθνοφυλακής και άλλες διατάξειςΆρθρο 53 Ρύθμιση θεμάτων κρίσεων και προαγωγών αξιωματικών εξ Ανωτέρων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών και μονιμοποιηθέντων εθελοντών – μονιμοποιηθεισών εθελοντριών – Τροποποίηση άρθρου 37 ν. 4494/2017Σχόλιο του χρήστη Υποπλοίαρχος (Ε) (τάξεως ΄93, καταταγείς 1991 ΣΜΥΝ) | 28 Δεκεμβρίου 2022, 22:30
Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ Εθνικής Άμυνας, Διαβάζοντας τα σχόλια της εν λόγω διαβούλευσης ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί σε πλήθος συναδέλφων οι όρος ‘’κατάφορη αδικία στελεχών ΑΣΣΥ τάξεως 93,94,95 ‘’ κτλ. Επίσης ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί τα τελευταία δύο έτη στελέχη ενώσεων στρατιωτικών ΠΟΜΕΝΣ, ΠΟΕΣ κτλ. να προτείνουν θέσεις και απόψεις μέσω πολιτικών προσώπων, εκπροσωπώντας απόλυτα χαμηλό ποσοστό συναδέλφων, προφανώς για ψηφοθηρικούς λόγους ή για ίδιο όφελος, για τις οποίες ουδέποτε έχουν εξουσιοδοτηθεί από το σύνολο καταταγέντων ΑΣΣΥ 1991-1993 και δεν αντιπροσωπεύουν σε καμία περίπτωση τις απόψεις του συνόλου του προσωπικού. Έχοντας ως δεδομένο ότι το σχόλιο θα λάβει την απαραίτητη προσοχή από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και θα παίξει σημαντικό ρόλο στην τελική διαμόρφωση του παρόντος νομοσχεδίου, και συγκεκριμένα του αρθρ. 53, σας αναφέρονται τα ακόλουθα : α. Ως προς το σταδιοδρομικό κομμάτι: 1. Η προαγωγή στο βαθμό του Σημαιοφόρου τάξεων ΑΣΣΥ καταταγέντων το 1991 και εντεύθεν, πραγματοποιήθηκε με το Ν. 3883/10 με την εφαρμογή του από 1-1-11 (με 19 έτη συνολικής υπηρεσίας), νωρίτερα κατά 2 έτη των αντίστοιχων Αξιωματικών ΑΣΣΥ καταταγέντων έως το 1990, οι οποίοι ανήκουν στο Ν. 2439/96 (21 έτη συνολικής υπηρεσίας) και ουδέποτε τέθηκε θέμα άνισης μεταχείρισης ή σταδιοδρομικής αποκατάστασης στις μεταβολές έως τον βαθμό του Υποπλοιάρχου και αντιστοίχων. 2. Οι διατάξεις του Ν.3883/2010 όχι μόνο δεν στοιχειοθετούν «δήθεν» ανισότητα ως προς τους αποφοίτους ΑΣΣΥ των τάξεων 93-95, αλλά είναι επωφελέστερες και άκρως συμφέρουσες, καθόσον: (1) Με τον Ν.3883/2010 καταργήθηκε γα τους Αξιωματικούς εξ ΑΣΣΥ ο ελάχιστος και ο μέγιστος χρόνος παραμονής τους σε κάθε βαθμό Αξιωματικού, καταργήθηκε ο φραγμός του Μαχίμου και αποσυνδέθηκε η προαγωγή από την ύπαρξη ή μη κενών οργανικών θέσεων στους επόμενους βαθμούς, ως απαιτείται στο άρθρο 5 και 11 του Ν.2439/1996. (2) Η καθυστέρηση της σταδιοδρομικής εξέλιξης στον καταληκτικό βαθμό Αντιπλοιάρχου αποτελεί ευμενή μεταχείριση για τα στελέχη, καθ΄ όσον υπάρχει δυνατότητα παραμονής στην ενέργεια περισσότερα έτη και συγκεκριμένα τουλάχιστον 38 αντί 35, με δυναμική παραμονής στο στράτευμα πλέον των 38 ετών με κρίση ως ΄΄Διατηρητέοι στον αυτό βαθμό΄΄ (τουλάχιστον δύο φορές= 40 έτη) χωρίς να βρίσκονται στη δύσκολη θέση να παρακαλέσουν την Υπηρεσία προκείμενου να τεθούν ΕΟΘ, εν αντιθέσει με τα στελέχη που υπάγονται στις διατάξεις του προηγούμενου Νομικού πλαισίου του Ν.2439/96, οι οποίοι αποστρατεύονται υποχρεωτικά στα 35 έτη ως ΄΄Ευδοκίμως τερματίσαντες΄΄. (3) Ουδείς συνάδελφος δεν θίγει το θέμα για αλλαγή του ορίου ηλικίας έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η επιπλέον παραμονή στις Ε.Δ, αντιθέτως η αναφορά σε άλλης προέλευσης αξιωματικούς, ενταγμένων σε άλλη επετηρίδα (πχ. ΕΜΘ/Εθελόντριες του Ν.705/77 ή του Ν.445/74) γίνεται προς σχηματισμό εντυπώσεων και μόνο, καθόσον οι προαναφερθέντες Αξιωματικοί φέρουν καταληκτικό βαθμό Πλωτάρχη. β. Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ, ως προς το οικονομικό κομμάτι, λαμβάνοντας υπόψη την τρέχουσα οικονομική συγκυρία παρακαλώ όπως ληφθούν υπόψη τα ακόλουθα: 1. Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί ο μη σχολιασμός των συναδέλφων ως προς την προαγωγή των Αξιωματικών τάξεως 93 (καταταγέντες 91) στο βαθμό του Πλωτάρχη από τον Οκτώβριο του 2021, χωρίς αναδρομική καταβολή των οφειλόμενων αποδοχών, δηλαδή απονέμεται ο βαθμός χωρίς οικονομικό αντίκρισμα και χωρίς κόστος, με αποτέλεσμα η συγκεκριμένη τάξη να αδικείται με οικονομικό κόστος άνω των 1000ευρώ / στέλεχος. 2. Υπάρχει πλήρη άγνοια από πλήθος συναδέλφων κυρίως ως προς το συνταξιοδοτικό κομμάτι (ΕΦΚΑ) καθώς αλλά και για τις υπόλοιπες δικαιούμενες παροχές στελεχών από τα μετοχικά ταμεία (ΕΦΑΠΑΞ, ΒΟΕΑ κτλ.), για τα οποία κρίσιμο στοιχείο αποτελεί πλέον η μισθοδοσία της τελευταίας δεκαετίας και όχι ο καταληκτικός βαθμός, όπως παλαιότερα. Επιπρόσθετα όποιο στέλεχος επιθυμεί να συνταξιοδοτηθεί με 35ετή υπηρεσία, δύναται να πληρώσει τα 5 εκστρατείας και να αποχωρίσει από το στράτευμα. 3. Με την ψήφιση του άρθρου 53 και θέτοντας Αξιωματικούς εξ ΑΣΣΥ στον Ν.2439/96, αυτοί αποστρατεύονται με τη συμπλήρωση 35 ετών στρατιωτικής υπηρεσίας, το οποίο τους οδηγεί σε ιδιαίτερα σημαντική απώλεια εισοδήματος λόγω της διαφοράς μισθού-σύνταξης, της τάξης των 400-500 ευρώ μηνιαίως για τουλάχιστον μία πενταετία (-30.000 ευρώ), το οποίο μπορεί να αποφευχθεί παραμένοντας στον Ν. 3883/10. 4. Δεν υφίσταται δυνατότητα επιλογής ή μη επιθυμίας υπαγωγής στον Ν.2439/96. 5. Τέλος, ήθελα να επισημάνω ότι κανένα Ευρωπαϊκό κράτος δεν αποστρατεύει στελέχη κάτω των 58 ετών ή με 40 έτη πραγματική συντάξιμης υπηρεσίας (το ηλικιακό όριο των 56 ετών και βαθμός Αντιπλοιάρχου πρέπει οπωσδήποτε να τροποποιηθεί). Με εκτίμηση, Υποπλοίαρχος (Ε) (τάξεως ΄93, καταταγείς 1991 ΣΜΥΝ)