Αρχική Ίδρυση Ελληνικού Κέντρου Αμυντικής Καινοτομίας, εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου των Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων...ΜΕΡΟΣ E΄ ΛΟΙΠΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ (Άρθρα 59-76)Σχόλιο του χρήστη Γιώργος | 2 Μαΐου 2024, 09:31
Υπουργείο Εθνικής Άμυνας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Το νομοσχέδιο κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση, άλλα είναι άτολμο. Είναι αντιφατικό σε έναν οργανισμό ο οποίος θεωρεί τις μεταθέσεις αναγκαίες για την «αύξηση της «μαχητικής του ικανότητας» να υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός στελεχών του, ο οποίος προστατεύεται λόγω κοινωνικών κριτηρίων και δεν μετατίθεται. Και για να μην παρεξηγηθώ σε τέτοιο καθεστώς ειδικής μεταθετικότητας θα πρέπει να εντάσσονται μόνο όσοι υπήχθησαν σε αυτό χωρίς επιλογή. Όσοι δηλ. επιμελούνται ΑΜΕΑ και όσοι έχασαν σύζυγο από θάνατο. ΟΥΔΕΙΣ ΑΛΛΟΣ. Δεν μπορεί να θεωρείται μονογονεϊκή οικογένεια και να τυγχάνει ευεργετημάτων αυτή της οποίας οι συζευγμένοι σύζυγοι επιλέγουν να χωρίσουν. Επιλογή τους είναι θα ζήσουν με αυτή και τις συνέπειές της. Τα παιδιά έχουν και τους 2 γονείς εν ζωή. Αν το κράτος θέλει να κάνει κοινωνική πολιτική να το κάνει σε βάρος του (αύξηση επιδομάτων σε τρίτεκνους, πολύτεκνους) και όχι σε βάρος των υπολοίπων στελεχών. Οι ανάγκες και οι υποχρεώσεις των Μονάδων δεν είναι ανελαστικές. Η στελέχωσή τους (ειδικά αυτών του Δ΄ΣΣ και της ΑΣΔΕΝ) με μεγάλο αριθμό είναι αναγκαία για την εύρυθμη λειτουργία τους. Εξυπακούεται ότι δεν αρκεί να τροποποιηθεί μόνο ο 3883/10. Υπάρχουν και Υπουργικές Αποφάσεις που επηρεάζουν την καθημερινότητα των Μονάδων. Οι ανάγκες πχ για υπηρεσίες δεν μειώνονται επειδή υπηρετούν σε αυτή 10 στελέχη που εμπίπτουν στο καθεστώς των «μονογονεικών» οικογενειών ή που λαμβάνουν άδεια ανατροφής τέκνου (άλλη πατέντα λούφας). Οι υπηρεσίες θα εκτελεστούν από τους υπόλοιπους σε μεγαλύτερους αριθμούς. Η όποια νομοθετική παρέμβαση θα πρέπει να κινείται προς τη λογική της ενίσχυσης των αυτών των Μονάδων. Δε φτάνει μόνο να περιορίζει «δικαιώματα» και τους «δικαιωματιστές». Δεν είναι δυνατόν να υπηρετούν σε επιτελικές θέσεις (η ακόμα χειρότερα σε γραφεία υπουργών υφυπουργών) Υπολοχαγοί της ΣΣΕ, Επχίες της ΣΜΥ, ΕΜΘ Αλχίες και ΕΠΟΠ. Από Ταγματάρχης, και πάνω ή Ανθυπασπιστής αντίστοιχα για του υπόλοιπους αυτή η δυνατότητα και οι ΕΠΟΠ μετά τα 25 χρόνια υπηρεσίας. Πάμε στα άλλα. Δεν υπάρχει ΚΑΝΕΝΑ ΔΙΚΑΙΟ ΑΙΤΗΜΑ ΑΣΣΥ. Με την προηγούμενη νομοθετική παρέμβαση του Υπουργείου εντάχθηκαν στο ευνοϊκό καθεστώς οι απόφοιτοι μέχρι της τάξης 1995. Προφανώς αν ενταχθούν σε νομοσχέδιο οι απόφοιτοι 96-97-98, θα υπάρχει νέο «δίκαιο αίτημα» για τους 99 και επόμενους. Κάπου θα πρέπει να μπει διαχωριστική γραμμή. Επίσης οι των ΑΣΣΥ θα πρέπει να καταλάβουν ότι αποτελούν την πιο ευνοημένη στρατιωτική ομάδα καθόσον εξελίσσονται σε 9 βαθμούς (Λχίας – Ανχης) εξέλιξη την οποία πιθανώς δεν θα έχουν οι απόφοιτοι ΑΣΕΙ (Ανθγός-Σχης). Δίκαιο αίτημα (αν θέλουμε να είμαστε ακριβοδίκαιοι) είναι μόνο αυτό των ΕΠΟΠ οι οποίοι θα αποστρατευτούν χωρίς δικαίωμα συνταξιοδότησης στα 50 τους. Λύσεις υπάρχουν, προτάσεις πολλές. Μία από αυτή θα ήταν να τροποποιηθεί ο ΑΝ 445/74 με την διαφοροποίηση του ηλικιακού ορίου στα 55 (παράταση δηλ. για 5 χρόνια). Έτσι θα συνταξιοδοτηθεί με πλήρη σύνταξη ένας μεγάλος αριθμός αυτοί δηλ. που εισήλθαν στις ΕΔ μέχρι την ηλικία των 20 ετών. Ευχαριστώ.