Αρχική Ίδρυση Ελληνικού Κέντρου Αμυντικής Καινοτομίας, εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου των Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων...ΜΕΡΟΣ Δ` ΙΔΡΥΣΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΛΗΦΟΡΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΣΤΑΣΗ ΚΟΙΝΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΙΣ ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ (Άρθρα 43-58)Σχόλιο του χρήστη Γιάννης | 2 Μαΐου 2024, 14:36
Σύμφωνα με την ανάλυση συνεπειών του νόμου, το Κοινό Σώμα Πληροφορικής συστήνεται, κυρίως, για τη διασφάλιση υψηλού επιπέδου ασφάλειας λόγω των αυξανόμενων κυβερνοεπιθέσεων. Η λογική σύστασης του Κοινού Σώματος για αυτόν τον σκοπό προκαλεί εύλογα απορία! Βάση της προσωπικής μου πολυετούς εμπειρίας στον τομέα της πληροφορικής, πρέπει να επισημάνω ότι για την επίτευξη αυτού του σκοπού δεν απαιτείται νέα διοικητική δομή, αλλά επένδυση σε τεχνολογικούς και ακαδημαϊκούς πόρους. Αντί γι' αυτό, δημιουργείται ένα νέο σώμα αποτελούμενο από τα ίδια στελέχη που υπηρετούν σήμερα στους τρεις κλάδους με τις αντίστοιχες ειδικότητες. Πέραν του υψηλότερου βαθμού που απολαμβάνουν οι διοικούντες το νέο Σώμα, ποιο είναι το όφελος της συνένωσης; Μήπως θα έπρεπε, αντί για κινήσεις εντυπωσιασμού, να επενδυθούν μεγαλύτερα χρηματικά ποσά στον κλάδο Πληροφορικής των τριών κλάδων, καθώς και στην υπάρχουσα Διεύθυνση Κυβερνοάμυνας (ΓΕΕΘΑ/ΔΙΚΥΒ) που απλά μετονομάζεται σε «Μονάδα 1864»; Με τον τρόπο αυτό και την ανάθεση στη Δνση Πληροφορικής του ΓΕΕΘΑ του συντονισμού των τριών κλάδων, μπορεί να επιτευχθεί αμεσότερα ο σκοπός χωρίς αντιδράσεις και παραιτήσεις στελεχών. Πρόσφατα, για την "Αξιολόγηση της Επάρκειας Ειδικών στον Τομέα Πληροφορικής και Επικοινωνιών", ο ΣΕΠΕ, μαζί με την εταιρεία συμβούλων Deloitte, ολοκλήρωσε μελέτη, από την οποία προκύπτουν σημαντικά στοιχεία που προβληματίζουν. Συγκεκριμένα, για την περίοδο 2023-2030, αναμένεται επιπρόσθετη σωρευτική ζήτηση 120.000 - 140.000 ειδικών ΤΠΕ. Εάν λάβουμε υπόψη και τους αποφοίτους από τα Πανεπιστήμια, προκύπτει ότι το κενό ζήτησης-προσφοράς για την περίοδο 2023-2030 είναι 7.000-7.500 ειδικών κάθε έτος. Με τις αποδοχές των εν λόγω στελεχών να υπολείπονται κατά πολύ αυτών του ιδιωτικού τομέα, μήπως θα έπρεπε να δοθούν κάποια κίνητρα παραμονής στις τάξεις των ΕΔ για αυτά τα στελέχη, καθώς η υποχρεωτική ένταξη στο νέο Σώμα θα οδηγήσει μεγάλο αριθμό στελεχών στην παραίτηση. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το νόμο, τα στελέχη αυτά καλούνται να υπηρετήσουν στο σύνολο των μονάδων των τριών Κλάδων. Πώς θα πεισθούν να παραμείνουν στην υπηρεσία στελέχη που σήμερα υπηρετούν στην ΠΑ ή στο ΠΝ, όταν ξαφνικά μπροστά τους ξεδιπλώνεται το σύνολο των Μονάδων ανά την Ελληνική επικράτεια, δημιουργώντας ανασφάλεια στον οικογενειακό τους προγραμματισμό; Ένα μέτρο που θα μπορούσε να ληφθεί είναι η άδεια εργασίας παράλληλα με τις ΕΔ στον ιδιωτικό τομέα, με όρους τέτοιους μάλιστα που να είναι ελκυστικοί για τα στελέχη, ώστε να παραμείνουν στην ενεργό υπηρεσία. Αυτό θα επιτρέψει στα στελέχη πέραν της ενίσχυσης του εισοδήματός τους, να εισάγουν τεχνογνωσία και εμπειρία από τον ιδιωτικό τομέα στις ΕΔ. Ένα άλλο μέτρο θα μπορούσε να είναι η παροχή δυνατότητας επιλογής ή μη μετάταξης για το σύνολο του προσωπικού που ο νόμος προβλέπει υποχρεωτική ένταξη. Είναι πρωτοφανής η σπουδή του ΥΠΕΘΑ να εντάξει υποχρεωτικά στο Κοινό Σώμα το σύνολο του προσωπικού χωρίς αυτό να γνωρίζουμε αν το επιθυμεί. Τι εξυπηρετεί αυτή η προσπάθεια; Γιατί δεν έγινε το ίδιο κατά τη σύσταση των Κοινών Σωμάτων Οικονομικών Επιθεωρητών και Νομικών Συμβούλων; Τα ΓΕ έχουν αναρωτηθεί αν το νέο Σώμα θα συνεχίσει να εξυπηρετεί ισόμερα τις ανάγκες τους βάσει των στελεχών που θα αποδώσουν στο Κοινό Σώμα ή αν θα βρεθούν με ελλείψεις προσωπικού σε κρίσιμες θέσεις λόγω αποφάσεων που θα λαμβάνονται ερήμην αυτών. Σε σχέση με την προέλευση των νέων στελεχών, θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα ώστε οι μελλοντικοί εισαχθέντες στις σχολές ΑΣΣΥ (ισότιμες ΙΕΚ με βαθμό εισαγωγής υψηλότερο των περισσοτέρων ΑΣΕΙ) να μπορούν να επιλέξουν πριν την εισαγωγή τους το Τμήμα Πληροφορικής των σχολών και όχι μετά. Διαγωνίζονται για την εισαγωγή τους σε ΑΕΙ και καταλήγουν τελικά σε σχολές μεταλυκειακής εκπαίδευσης και η ειδικότητά τους προκύπτει τις περισσότερες φορές κατόπιν κλήρωσης! Γιατί ένας νέος που επιλέγει να υπηρετήσει στον ΣΞ, το ΠΝ ή την ΠΑ να καταλήγει πέραν της θέλησής του και κατόπιν κλήρωσης σε Κοινό Σώμα; Επίσης, θα πρέπει να γνωρίζουν όλοι οι νέοι ότι εφόσον ενταχθούν στις σχολές αυτές και ενταχθούν τελικά στο Κοινό Σώμα, ακόμα κι αν αποφοιτήσουν Αρχηγοί των τάξεων τους, καθίστανται αυτομάτως νεότεροι από τον τελευταίο της τάξης τους, καθώς η αρχαιότητά τους καθορίζεται από την ένταξή τους στο Κοινό Σώμα (αρχαιότητα όπλων ΣΞ, ΠΝ, ΠΑ, ΚΣ). Εν κατακλείδι, εύκολα εξάγεται ότι η ουσία του νόμου είναι ο εντυπωσιασμός της κοινής γνώμης και η εξυπηρέτηση, για ακόμη μία φορά, ημετέρων, προσφέροντάς τους υψηλότερο βαθμό αποστρατείας από αυτόν που σήμερα δικαιούνται. Ο νομοθέτης προφανώς έχει άγνοια ότι ακόμα και για την αγορά των απαραίτητων ειδών ένδυσης δεν υπάρχει καμία μέριμνα και τα στελέχη, που υποχρεωτικά εντάσσει στο νέο Σώμα, εν μέσω θέρους θα κληθούν να καταβάλουν ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό για την αγορά των απαραιτήτων ειδών για τη συμμόρφωσή τους με τον κανονισμό στολών του νέου Σώματος. Το σύνολο της διάταξης, πέραν των εντυπώσεων που επιχειρεί να κερδίσει από την κοινή γνώμη, η οποία φυσικά αγνοεί την υπάρχουσα κατάσταση στον τομέα πληροφορικής στις ΕΔ, που μόνο προβληματική δεν περιγράφεται, δεν επιτυγχάνει τίποτα ουσιαστικό. Η πληροφορική στους τρεις Κλάδους των ΕΔ σήμερα, έχει ανάγκη επένδυσης σε πόρους και εκπαίδευση, ο συντονισμός δε των δράσεων μπορεί να επιτευχθεί ΑΜΕΣΑ και όχι σε βάθος χρόνου με την ανάθεση του συνόλου των αρμοδιοτήτων συντονισμού στην υπάρχουσα Δνση Πληροφορικής του ΓΕΕΘΑ, η οποία στελεχώνεται από προσωπικού και των τριών κλάδων και την ενίσχυση της με κονδύλια για τεχνολογικό εξοπλισμό και εκπαίδευση.