• Σχόλιο του χρήστη 'Ευαγγελος' | 4 Μαΐου 2024, 17:24

    Μελετωντας το νομοσχεδιο διακρινουμε οτι αποπνεει τρομερη προχειροτητα. Συγκεκριμενα διαφενεται η διαμαχη αναμεσα στα Γενικα Επιτελεια, τα οποια ζητουν ολο και λιγοτερες κατηγοριες ειδικης μεταθετικοτητας, και του ΥΕΘΑ οπου αφενος παροχολογει και αφετερου για να εξισορροπησει την κατασταση στερει ενα παγιο αιτημα απο την ευαισθητη κατηγορια των ΑμεΑ, που δεν εχουν φωνη. Συγκεκριμενα η προχειροτητα και η απαξιωση των ΑμεΑ που εχουν τεθει υπο καθεστως επιμελειας συμπεραινεται απο:    1. Το ΥΕΘΑ αποφασισε να τσουβάλιασει ολα τα ΑμεΑ στην ιδια κατηγορια, χωρις να μπει καν στον κοπο να διατυπωσει τις προτασεις του σε ξεχωριστη παραγραφο για να αποφευχθουν ασαφειες και αμφισημιες.   2. Εισαγεται η αοριστη φραση «σε τόπο όπου υπάρχουν καταλληλες υποδομές υγείας». Με αυτο τον τροπο το ΥΕΘΑ δειχνει πως, συμφωνα με τη λογικη του, τα στελεχη  και οι οικογενειες τους που αντιμετωπιζουν προβληματα υγειας δεν πρεπει να επιλεγουν εκεινα τον πλεον καταλληλο τοπο για την αντιμετωπιση των προβληματων τους, αλλα αντιθετα αρκει να υπαρχει γενικευμενα μια μοναδα υγειας (οπου τα ΓΕ κρινουν), χωρις να λαμβανεται τιποτα αλλο υποψην. Με αυτο τον τροπο το ΥΕΘΑ απαλλασσεται απο το κρησιμο θεμα διαχειρισης των μεταθεσεων των επιμελουντων ΑμεΑ και οδηγει τους δικαιουχουν σε διαφωνιες με τον εκαστοτε Αξκο μεταθεσεων για το που υπαρχουν δομες υγειας, ποιες ειναι καταλληλες, και απο τι συνδυασμο ασθενειων πασχει καθε ΑμεΑ, χωρις να λαμβανει υποψη οτι η επιμελεια διαφερει απο την δικαστικη συμπαρασταση και δινεται μονο σε ακραιες περιπτωσεις οπου το ατομο δεν εχει καμια επαφη με το περιβαλλον.      Συναμα θα πρεπει να γινει αντιληπτο απο τους νομικους συμβουλους του ΥΕΘΑ οτι η εννοια ενος ΑμεΑ που εχει τεθει υπο την επιμελεια τριτου προσωπου διαφερει κατα πολυ απο εναν οποιοδηποτε ασθενη με χρονια (ανιατα η δυσιατα) νοσηματα. Ενα ατομο για να τεθει υπο την επιμελεια τριτου θα πρεπει το δικαστηριο, και μονο αυτο, να απιφανθει περι της αναγκαιοτητας της πραξης, εξαντλωντας καθε εναλλακτικη λυση, και με απαραιτητη προυποθεση ο συμπαραστατουμενος αποδεδειγμενα να μην μπορει να ρυθμισει καμια απο τις υποθεσεις του, να μην μπορει να αυτοσυντηρηθει και να μην δυναται να ανταπεξελθει καν σε καθημερινες αναγκες.Ολα τα ανωτερω οδηγουν στο συμπερασμα πως ο συμπαραστατουμενος παυει να εχει καθε υποχρεωση, και ο συμπαραστατης επωμιζεται την επιμελεια του, οντας υποχρεωμενος να τον φροντιζει συμφωνα με οσα οριζονται στην ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΑΝΗΛΙΚΟΥ.    4. Απουσιαζει κραυγαλεα και αδικαιολογητα η αιτιολογικη εκθεση για την εν λογω τροποποιηση, καθως η ηδη υπαρχουσα  αιτιολογηση δεν κανει πουθενα λογο για την αλλαγη στο καθεσυως μεταθεσεων οσων εχουν την επιμελεια ΑμεΑ.       Ευελπιστω πως θα εισακουστουν ολα τα σχολια, τοσο ιδιωτων οσο και των αρμοδιων φορεων (ΕΣΑμεΑ κλπ) και η συγκεκριμενη τροπολογια θα παραμενει οπως ισχυει εως σημερα (ν.4407/16).Ειναι αδιανοητο με μια τροπολογια να οδηγουνται τοσες οικογενειες στη εξαθλιωση, χωρις καμια προγενεστερη ενημερωση των αρμοδιων φορεων και ολα αυτα μολις λιγα χρονια αφοτου λυθηκε το συγκρκριμενο προβλημα .      Ευχαριστω πολυ.