Αρχική Ίδρυση Ελληνικού Κέντρου Αμυντικής Καινοτομίας, εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου των Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων...ΜΕΡΟΣ Δ` ΙΔΡΥΣΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΛΗΦΟΡΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΣΤΑΣΗ ΚΟΙΝΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΙΣ ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ (Άρθρα 43-58)Σχόλιο του χρήστη Γιώργος | 4 Μαΐου 2024, 19:57
Θεωρώ ότι η πρόταση για την ίδρυση ενιαίου, για όλους τους κλάδους, Τμήματος Πληροφορικής στη Στρατιωτική Σχολή Αξιωματικών Σωμάτων (ΣΣΑΣ), από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), είναι σωστή. Θα πρέπει όντως να υπάρχει ένας μόνο κοινός/ενιαίος φορέας μόρφωσης για όλα τα στελέχη πληροφορικής, όλων των κλάδων των ενόπλων δυνάμεων τόσο για αξιωματικούς όσο και για τους υπαξιωματικούς. Κατά αντιστοιχία, θα πρέπει να επιλεγεί επίσης μόνο μια σχολή Υπαξιωματικών από την οποία θα αποφοιτά προσωπικό τεχνικής ειδικότητας πληροφορικής (κι όχι και από τη ΣΜΥ και από την ΣΜΥΑ). Συνεπώς και στις δύο κατηγορίες, θα τροφοδοτούνται όλοι οι κλάδοι από στελέχη μόνο των εν λόγω δύο σχολών. Η ειδικότητα πληροφορικής στην ΠΑ έχει ως τώρα στελεχωθεί κυρίως από προσωπικό, το όποιο έχει κάνει μετάταξη από έτερη ειδικότητα ή από αλλαγή ειδικότητας, εντός του κλάδου. Είναι γνωστό ότι το κάθε άτομο έχει δυνατότητα μόνο μίας μετάταξης. Συνεπώς η ένταξη στο νέο κοινό σώμα Πληροφορικής, θα αποτελεί στην καριέρα τους δεύτερη αλλαγή. Άλλο σημείο διαφωνίας είναι ο εφαρμοζόμενος νόμος για τα συμβούλια κρίσεων και προαγωγών. Στην παρούσα κατάσταση, για κάποιο από το προσωπικό που υπηρετεί στις ένοπλες δυνάμεις, εφαρμόζεται ο ν. 2439/1996, ενώ μετά την ένταξη θα ισχύει ο ν. 3883/2010. Θεωρώ ότι πρέπει να προβλεφθεί μεταβατική διάταξη ή χρονικό διάστημα εφαρμογής, για να μη θιχτούν κεκτημένα δικαιώματα συναδέλφων. Ο κάθε κλάδος των ενόπλων δυνάμεων έχει ήδη δημιουργήσει πληροφοριακά συστήματα και εφαρμογές που καλύπτουν τις δικές του ανάγκες και ιδιαιτερότητες, με καθημερινή ικανοποίηση και επίλυση αιτημάτων /προβλημάτων χρηστών. Θα πρέπει άμεσα να προβλεφθούν διαδικασίες, μηχανισμοί εξυπηρέτησης και προτεραιοτήτων, ώστε να συνεχιστεί η υποστήριξη ως έχει, χωρίς τη διατάραξη του χρονοπρογραμματισμού των έργων εν εξελίξει. Αλλιώς το νέο σώμα θα ξεκινήσει την ύπαρξή του με καθυστερήσεις, διχόνοιες και αποδώσεις ευθυνών. Θα πρέπει να ληφθεί υπ’ όψιν ότι λόγω της φύσης των εργασιών πληροφορικής, δεν θα πρέπει να επιτραπεί η μετακίνηση του προσωπικού ανά τακτά χρονικά διαστήματα για κάλυψη υπηρεσιακών αναγκών σε διαφορετικούς κλάδους των ενόπλων δυνάμεων. Δεν είναι αποδοτικό να τοποθετείται προσωπικό πληροφορικής π.χ. σε θέση υποστήριξης αεροσκαφών και πριν αρχίσει να ανταποκρίνεται επαρκώς στις ανάγκες και ιδιαιτερότητες της νέας του θέσης, να πρέπει να μετακινηθεί σε άλλη μονάδα π.χ. του στρατού ξηράς, υποστηρίζοντας τις εκεί ιδιαιτερότητες. Αντίθετα αν το προσωπικό παραμένει στους κλάδους του, ώστε να διατηρείται και να χρησιμοποιείται η εμπειρία του για την αντιμετώπιση της κάθε κατάστασης, τότε θα είναι πιο αποδοτικό και πιο αποτελεσματικό. Είναι γνωστό ότι χρειάζονται επιπλέον κίνητρα για την παραμονή στο στράτευμα, καθώς λόγω της μηδενικής ανεργίας στον κλάδο της Πληροφορικής και των χαμηλών εισοδημάτων του προσωπικού, είναι μεγάλος ο αριθμός των παραιτήσεων. Από τα μέχρι τώρα δεδομένα και από την υποχρεωτική φύση της ένταξης, είναι εμφανές ότι η συμμετοχή στο κοινό Σώμα Πληροφορικής θα λειτουργήσει αρνητικά αφού για αρκετά στελέχη θα επιφέρει οικογενειακά και οικονομικά προβλήματα (π.χ. λόγω επιπλέον μεταθέσεων, υπηρεσιών κλπ). Επομένως είναι λογικό το προσωπικό να οδηγηθεί σε παραιτήσεις ή δικαστικές διαμάχες. Στο εν λόγω νομοσχέδιο αναφέρεται η αλλαγή στολής, αλλά όχι ο τρόπος απόκτησης της. Θεωρώ ότι το έξοδο πρέπει να καλυφθεί με έκτακτο κονδύλι από τον κρατικό προϋπολογισμό και ότι δεν είναι δυνατό να καλυφθεί από το κάθε στέλεχος. Ας μην ξεχνάμε και τους νέους που είναι ήδη σπουδαστές των Σχολών Ικάρων (ΣΙ) και Μονίμων Υπαξιωματικών Αεροπορίας (ΣΜΥΑ), με ειδικότητα Έρευνας Πληροφορικής και Τεχνικός Πληροφορικής αντίστοιχα, οι οποίοι επέλεξαν να υπηρετήσουν ένα συγκεκριμένο κλάδο των ενόπλων δυνάμεων. Πως θα εξασφαλιστεί ότι αυτό το προσωπικό θα έχει πίστη στο σύστημα ή ότι θα παραμείνει να συνεχίσει τις σπουδές του, όταν έχει επιλέξει να υπηρετήσει στην ΠΑ και έχει ήδη εισαχθεί στη σχολή των ονείρων του, αλλά ο εν λόγω νόμος του αλλάζει προσανατολισμό και καριέρα για μια ζωή και τον υποχρεώνει να αποφοιτήσει Ανθυπολοχαγός/Λοχίας (αντίστοιχα) του κοινού σώματος, που μπορεί να κληθεί να υπηρετήσει και σε μονάδα του ΠΝ ή του ΣΞ. Επίσης ανάλογα θέματα ισχύουν και για το προσωπικό ΕΠΟΠ με ειδικότητα προγραμματιστή, το οποίο απαρτίζεται από απόφοιτους Ανωτέρων ή Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΕΙ / ΤΕΙ). Η προσωπική μου άποψη είναι ότι η δημιουργία ενός κοινού σώματος υπό το ΓΕΕΘΑ, δημιουργεί στο παρόν περισσότερα προβλήματα από όσα προσπαθεί να λύσει, χωρίς να αμφισβητώ τη μελλοντική του λειτουργία, με χρήση μεταβατικών διατάξεων. Θεωρώ ότι για την επιτυχία ενός κοινού σώματος θα πρέπει να προηγηθεί η άμεση δημιουργία/ενεργοποίηση μιας διεύθυνσης υπό το ΓΕΕΘΑ, η οποία θα έχει ως στόχους: - τον ορθότερο σχεδιασμό και τη βέλτιστη διαχείριση ανθρώπινων και υλικών πόρων -τη δια βίου κοινή εκπαίδευση του προσωπικού πληροφορικής για όλους τους κλάδους των ενόπλων δυνάμεων, -την εύρεση κονδυλίων για τον συνεχή εκσυγχρονισμού των απαιτούμενων υλικών -τη συνεχή και αδιάκοπη επικοινωνία όλων των στελεχών μεταξύ τους για την ανατροφοδότηση σχέσεων και τη μεταφορά εμπειρίας Με αυτό τον τρόπο θα είναι δυνατό να επιτευχθούν άμεσα συνεργίες μεταξύ των τριών κλάδων των ενόπλων δυνάμεων σε κοινά θέματα (π.χ. κυβερνοασφάλειας, προσωπικού, μισθοδοσίας, αλληλογραφίας, προμηθειών κ.λ.π.) ενώ παράλληλα οι ειδικοί ανά κλάδο θα συνεχίζουν να επιλύουν τα κατά περίπτωση ειδικά θέματα. Με αυτό τον τρόπο θα επιτευχθεί υψηλότερη αποτελεσματικότητα αλλά και θα αποφευχθούν δυσάρεστες καταστάσεις ανομοιογένειας του προσωπικού και καθυστερήσεων παραδόσεων έργων.