• Σχόλιο του χρήστη 'Σ.Κ.' | 6 Μαΐου 2024, 20:31

    Στο Η.Β και τη Γαλλία, οι αντίστοιχοι οργανισμοί καινοτομίας είναι μέρος των επιτελικών δομών προμήθειας και επιμελητείας των αντίστοιχων Υπουργείων Άμυνας. Δεν είναι εφικτή η λειτουργία ενός ανεξάρτητου φορέα χωρίς την υποστήριξή του από το κατάλληλο υπόβαθρο, το οποίο θα επιτρέψει τη λειτουργία του παρέχοντας επιμελητεία (procurement & logistics). Εισηγούμαι να δημιουργηθεί αντίστοιχη δομή ή πιο σωστά να μετεξελιχθούν ΓΔΑΕΕ και ΓΔΟΣΥ σε επιτελικό φορέα Προμηθειών και Υποστήριξης κατ’ αντιστοιχία των DGA και UKMoD/DES, όπως φαίνεται στου ακόλουθους συνδέσμους: Υποστήριξη: https://des.mod.uk/who-we-are/ https://www.defense.gouv.fr/dga/nous-connaitre/presentation-direction-generale-larmement Καινοτομία: https://www.gov.uk/government/organisations/defence-science-and-technology-laboratory https://www.defense.gouv.fr/aid Επιπρόσθετα των ανωτέρω, όσον αφορά στο Άρθρο 4 (λείπει η αρίθμηση της πρώτης παραγράφου): §1(α): Δεν διευκρινίζεται ποια είναι η αρμόδια υπηρεσία του ΥΠΕΘΑ. Είναι η ΓΔΑΕΕ? §1(γ): Δεν διευκρινίζεται αν η αμυντική βιομηχανία περιλαμβάνει και τους Εργοστασιακούς Φορείς των ΕΔ. §1(ζ): Υφίστανται ήδη φορείς πιστοποίησης μέσων και πυρομαχικών των ΕΔ. Ποια η σχέση τους με το ΕΛΚΑΚ? §1(ιγ): Πως ορίζονται οι κρίσιμες υποδομές και ποιος τις καθορίζει? §3(α): Πως υλοποιείται ο ορισμός του ΕΛΚΑΚ ως αναθέτουσα αρχή στα τεχνολογικά προγράμματα έρευνας & ανάπτυξης των Εργοστασιακών Φορέων των ΕΔ? Ποια η διοικητική σχέση ΕΛΚΑΚ, Γ.Ε., ΜΣ και Εργοστασιακών Φορέων? §3(β): Απαιτείται πρόβλεψη ανάθεσης μελετητικού έργου μέσω διαλόγου συμφ. Ν.4412/2016 (Άρθρο 30) και συμφ. Ν.3978/2011 (Άρθρο 31). Το Άρθρο 8 είναι προτιμότερο να μετακινηθεί μετά το Άρθρο 9 και 10, ώστε να είναι σαφείς οι αρμοδιότητες των εμπλεκόμενων φορέων. Όσον αφορά στο Άρθρο 11, συμφωνώ με τα σχόλια περί διατηρήσεων πνευματικής ιδιοκτησίας από δημιουργούς – χορήγηση ειδικής άδειας τελικού χρήστη στις ΕΔ. Οι διαδικασίες πρόσληψης εξειδικευμένου προσωπικού του ΕΛΚΑΚ του Άρθρου 12 θα μπορούσαν να έχουν εφαρμογή και όσον αφορά στην στελέχωση ΓΔΑΕΕ και ΓΔΟΣΥ με εξειδικευμένο προσωπικό. Επιπλέον, η μη παροχή κινήτρων για το στρατιωτικό προσωπικό θα πρέπει να επανεξεταστεί.