• Σχόλιο του χρήστη 'Αλέκος' | 6 Μαΐου 2024, 21:12

    Σύνταγμα της Ελλάδας Το Σύνταγμα της Ελλάδας είναι ο θεμελιώδης νόμος επάνω στον οποίο βασίζεται η διαμόρφωση ολόκληρης της νομοθεσίας της Ελλάδας, όσον αφορά τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του πολίτη, την οργάνωση και βασικούς κανόνες λειτουργίας του ελληνικού κράτους και των θεσμών. https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A3%CF%8D%CE%BD%CF%84%CE%B1%CE%B3%CE%BC%CE%B1_%CF%84%CE%B7%CF%82_%CE%95%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1%CF%82 Σύνταγμα 'Αρθρο 1: (Μορφή του πολιτεύματος) 1. Tο πολίτευμα της Eλλάδας είναι Προεδρευόμενη Kοινοβουλευτική Δημοκρατία. 2. Θεμέλιο του πολιτεύματος είναι η λαϊκή κυριαρχία. 3. Όλες οι εξουσίες πηγάζουν από το Λαό, υπάρχουν υπέρ αυτού και του Έθνους και ασκούνται όπως ορίζει το Σύνταγμα. 'Αρθρο 21: (Προστασία οικογένειας, γάμου, μητρότητας και παιδικής ηλικίας, δικαιώματα ατόμων με αναπηρίες) ****1. Η οικογένεια, ως θεμέλιο της συντήρησης και προαγωγής του Έθνους, καθώς και ο γάμος, η μητρότητα και η παιδική ηλικία τελούν υπό την προστασία του Κράτους. Το Κράτος μεριμνά για τη διασφάλιση συνθηκών αξιοπρεπούς διαβίωσης όλων των πολιτών μέσω ενός συστήματος ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος, όπως νόμος ορίζει. 2. Πολύτεκνες οικογένειες, ανάπηροι πολέμου και ειρηνικής περιόδου, θύματα πολέμου, χήρες και ορφανά εκείνων που έπεσαν στον πόλεμο, καθώς και όσοι πάσχουν από ανίατη σωματική ή πνευματική νόσο έχουν δικαίωμα ειδικής φροντίδας από το Kράτος. 3. Tο Kράτος μεριμνά για την υγεία των πολιτών και παίρνει ειδικά μέτρα για την προστασία της νεότητας, του γήρατος, της αναπηρίας και για την περίθαλψη των απόρων. 4. H απόκτηση κατοικίας από αυτούς που την στερούνται ή που στεγάζονται ανεπαρκώς αποτελεί αντικείμενο ειδικής φροντίδας του Kράτους. **5. O σχεδιασμός και η εφαρμογή δημογραφικής πολιτικής, καθώς και η λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων αποτελεί υποχρέωση του Κράτους. **6. Τα άτομα με αναπηρίες έχουν δικαίωμα να απολαμβάνουν μέτρων που εξασφαλίζουν την αυτονομία, την επαγγελματική ένταξη και τη συμμετοχή τους στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή της Χώρας. https://www.hellenicparliament.gr/Vouli-ton-Ellinon/To-Politevma/Syntagma/ ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΝΕΠΕΙΩΝ ΡΥΘΜΙΣΗΣ ΤΙΤΛΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΜΕΝΗΣ ΡΥΘΜΙΣΗΣ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «Ίδρυση Ελληνικού Κέντρου Αμυντικής Καινοτομίας, εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου των Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, σύσταση Κοινού Σώματος Πληροφορικής στις Ένοπλες Δυνάμεις και λοιπές διατάξεις» Α. Αιτιολογική έκθεση Η «ταυτότητα» της αξιολογούμενης ρύθμισης 1. Ποιο ζήτημα αντιμετωπίζει η αξιολογούμενη ρύθμιση; Επίσης, εισάγεται τροποποίηση στα κριτήρια των τακτικών και εκτάκτων μεταθέσεων. 2. Γιατί αποτελεί πρόβλημα; Το σημερινό σύστημα μεταθέσεων έχει διαπιστωθεί από την εφαρμογή του ότι ενδέχεται να επιβαρύνει υπέρμετρα τα στελέχη που δεν ανήκουν σε ειδικές κατηγορίες (πολύτεκνοι, όσοι επιμελούνται άτομα με προβλήματα υγείας κ.α.) και παράλληλα δυσχεραίνει το έργο των Γενικών Επιτελείων να στελεχώνουν με κατάλληλο προσωπικό μονάδες κρίσιμες για την εκπλήρωση του σκοπού των ΕΔ. 8. Ποιοι είναι οι στόχοι της αξιολογούμενης ρύθμισης; i) βραχυπρόθεσμοι: Η τροποποίηση των κριτηρίων μεταθέσεων αποσκοπεί στην εξυπηρέτηση των υπηρεσιακών αναγκών των ΕΔ μέσω της στελέχωσης κρίσιμων μονάδων. ii) μακροπρόθεσμοι: Επίσης, βασικός στόχος, είναι η διευκόλυνση των Γενικών Επιτελείων στη στελέχωση των μονάδων με επαρκές σε αριθμό και κατάλληλο προσωπικό, ώστε να επιτυγχάνεται η αποστολή τους στην ειρήνη ή στον πόλεμο. Κατ’ άρθρο ανάλυση αξιολογούμενης ρύθμισης 14. Σύνοψη στόχων κάθε άρθρου 69. Με την τροποποίηση του άρθρου 5 του ν. 3883/2010 (Α΄ 167) επιδιώκεται η εξομάλυνση της μέριμνας των Ενόπλων Δυνάμεων για τα στελέχη τους με τη διατήρηση του αξιόμαχου των μονάδων τους. Με τις προωθούμενες ρυθμίσεις διακρίνονται δύο κατηγορίες στελεχών, οι οποίες λαμβάνονται υπόψιν στις μεταθέσεις. Στην πρώτη κατηγορία υπάγονται οι πολύτεκνοι, οι τρίτεκνοι και οι γονείς μονογονεϊκών οικογενειών, για τους οποίους καθορίζεται ότι δεν μετατίθενται από τον τόπο προτίμησής τους πριν περάσουν έξι (6) τουλάχιστον συναπτά έτη, εκτός αν εκλείψουν οι οικογενειακοί λόγοι ή αν οι ίδιοι δηλώσουν ότι επιθυμούν να μετατεθούν. Στη δεύτερη κατηγορία ανήκουν τα στελέχη που έχουν ενταχθεί στις ειδικές καταστάσεις των άρθρων 14 έως 16 του ν.δ. 1400/1973 (Α΄ 114) ή έχουν σύζυγο που πάσχει από αναπηρία ή από σακχαρώδη διαβήτη ή έχουν την επιμέλεια τέκνου με αναπηρία ή σακχαρώδη διαβήτη, ή τους έχει ανατεθεί με δικαστική απόφαση κατ’ αποκλειστικότητα η επιμέλεια ατόμου με αναπηρία ή με σακχαρώδη διαβήτη, ή έχουν οριστεί ανάδοχοι γονείς ανηλίκου με αναπηρία ή σακχαρώδη διαβήτη, οι οποίοι καθορίζεται ότι υπηρετούν στον τόπο προτίμησής τους για έξι (6) τουλάχιστον συναπτά έτη και εν συνεχεία μετατίθενται σε φρουρές όπου υπάρχουν οι απαραίτητες υποδομές υγείας. Για τον υπολογισμό του θεσπιζόμενου χρονικού ορίου παραμονής της εξαετίας, λαμβάνεται υπόψη και ο χρόνος που έχουν ήδη υπηρετήσει τα στελέχη στον τόπο προτίμησής τους πριν από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου. Επιπλέον, για τα επικαλούμενα προβλήματα αναπηρίας ή σακχαρώδους διαβήτη διευκρινίζεται ότι πρέπει να υφίσταται γνωμάτευση της οικείας Ανώτατης Υγειονομικής Επιτροπής ή του οικείου Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας. Τέλος, προς αποφυγή θέσπισης αντιφατικών ρυθμίσεων, από τη διάταξη έχει απαλειφθεί η κατηγορία των στελεχών που πάσχουν από ανίατα ή δυσίατα νοσήματα, δεδομένου ότι τα θέματα μεταθέσεων της εν λόγω κατηγορίας στελεχών (στελέχη ειδικών καταστάσεων) ρυθμίζονται από την παρ. 2 του άρθρου 15 του ν. 3257/2004 (Α΄143), η οποία διατηρείται σε ισχύ. Στ. Έκθεση νομιμότητας 24. Συναφείς συνταγματικές διατάξεις http://www.opengov.gr/mindefence/wp-content/uploads/downloads/2024/04/%CE%91%CE%A3%CE%A5%CE%A1_%CE%A3%CE%A7%CE%9D-%CE%A5%CE%A0%CE%95%CE%98%CE%91_%CE%9A%CE%91%CE%99%CE%9D%CE%9F%CE%A4%CE%9F%CE%9C%CE%99%CE%91-%CE%A3%CE%A4%CE%99%CE%A3-%CE%95%CE%9D%CE%9F%CE%A0%CE%9B%CE%95%CE%A3-%CE%94%CE%A5%CE%9D%CE%91%CE%9C%CE%95%CE%99%CE%A3.pdf Διόρθωση του άρθρου 69 με αμετάθετο τριτέκνων και πολυτέκνων χωρίς αστερίσκους και παραθυράκια, όπως το Σύνταγμα ορίζει.