• Σχόλιο του χρήστη 'Σ.Κ.' | 6 Μαΐου 2024, 21:34

    Οι βελτιώσεις που συμπεριλαμβάνονται στο παρόν μέρος του σχεδίου νόμου είναι θετικές, αλλά δεν υπάρχει ουδεμία πρόβλεψη για ουσιαστική αναβάθμιση των πτυχίων των ΑΣΕΙ τα οποία παραμένουν με τη γενική και ασαφή ισοτιμία με τα ΑΕΙ. Επίσης ουδεμία πρόβλεψη υφίσταται για τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων ΑΣΕΙ ακόμα και για πτυχία που αφορούν κατά την κείμενη νομοθεσία ρυθμιζόμενα επαγγέλματα. Στο άρθρο 14 θα πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη για τη σύνδεση των πτυχίων ΑΣΕΙ με το προσοντολόγιο του δημοσίου (Ν. 4765/2021 και Π.Δ. 85/2022) καθώς και ένταξη αυτών που απαιτείται (π.χ. Μηχανικοί ΣΜΑ) στα ρυθμιζόμενα επαγγέλματα (Π.Δ. 38/2010), όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν. Ειδάλλως η αναφερόμενη ισοτιμία είναι κενό γράμμα. Κατόπιν τούτων προτείνεται : Στο Άρθρο 41 του σχεδίου νόμου με θέμα: «Οργάνωση και λειτουργία των Ανώτατων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων – Εξουσιοδοτικές διατάξεις – Προσθήκη παρ. 3, 4, 5, 6 και 7 στο άρθρο 26 ν. 3187/2003», προτείνεται να προστεθούν παράγραφοι 8 και 9 ως ακολούθως: «8. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Άμυνας και Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού καθορίζεται η ισοτιμία των πτυχίων τμημάτων ή κατευθύνσεων των ΑΣΕΙ με τα αντίστοιχα των ΑΕΙ, όπου είναι εφικτό. 9. Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας καθορίζονται τα απορρέοντα εκ του πτυχίου επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων ΑΣΕΙ για όλο τον εργασιακό τους βίο, εκτός και καθορίζονται από άλλον νόμο. Ειδικά για τις κατευθύνσεις – τμήματα ΑΣΕΙ που ανήκουν στα ρυθμιζόμενα επαγγέλματα, δύνανται να ενταχθούν σε εν ισχύ νόμο κατόπιν κοινής υπουργικής απόφασης του Υπουργού Εθνικής Άμυνας και των συναρμόδιων Υπουργών. Πέραν τούτου και προκείμενού καταστούν δυνατά Διεπιστημονικά Προγράμματα Σπουδών μεταξύ των ΑΕΙ και των ΑΣΕΙ προτείνεται κατάλληλη τροποποίηση των άρθρων 71 και 72 του νόμου 4957/2022, με συμπερίληψη των ΑΣΕΙ.» Το Άρθρο 39, με την επιλεκτική και κατ’ εξαίρεση δικαιοδότηση άσκησης επαγγέλματος ιδιωτικά σε υγειονομικούς και μουσικούς κατά τις εκτός υπηρεσίας ώρες και την απαγόρευση εργασίας στους υπόλοιπους αξιωματικούς, πλην της διδασκαλίας και της έρευνας, αποτελεί άνιση μεταχείριση του προσωπικού και παραβίαση των προβλέψεων του Συντάγματος περί ισονομίας. Δεδομένου ότι δεν προσδιορίζεται επαρκώς το κριτήριο επιλογής των συγκεκριμένων ειδικοτήτων και δραστηριοτήτων, ούτε η σκοπιμότητα-αναγκαιότητα της γενόμενης διάκρισης, εκτιμάται ότι η εν λόγω διάκριση μπορεί να προσβληθεί, αν όχι σε επίπεδο ΣτΕ, τότε σε επίπεδο ΕΔΔΑ. Εκτιμάται ότι η ελεύθερη εργασία των Αξιωματικών υπό την αίρεση της εφαρμογής των προβλεπόμενων σχετικά με τη δεοντολογία στο Άρθρο 8 του Ν. 3978/2011 είναι επαρκής.