• Σχόλιο του χρήστη 'Γαβριήλ Σταυρόπουλος' | 6 Μαΐου 2024, 22:48

    Γενικό σχόλιο. Το νομοσχέδιο, όσον αφορά στην Πληροφορική, είναι προς την ορθή κατεύθυνση, διότι θα δημιουργήσει οικονομίες κλίμακας και θα οδηγήσει στην αποτελεσματικότερη διαχείριση των απειλών και κινδύνων του κυβερνοχώρου με την δημιουργία στελεχών υψηλής εξειδίκευσης και με την συγκεντρωτική αντιμετώπιση των θεμάτων. Άρθρο 47 Σύσταση Κοινού Σώματος Πληροφορικής Συστήνεται Κοινό Σώμα Πληροφορικής (ΠΛΗ) των Ενόπλων Δυνάμεων, το οποίο υπάγεται στον Αρχηγό του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας (Γ.Ε.ΕΘ.Α.). Παρατηρήσεις: Η φράση υπαγόμενο υπονοεί άμεση διοικητική υπαγωγή. Τα υπάρχοντα μέχρι στιγμής Σώματα Πληροφορικής Στρατού και Αεροπορίας συμπεριλαμβάνουν και την Επιχειρησιακή και Τεχνολογική Έρευνα, αντικείμενα τα οποία τα τελευταία έτη, με την ενσωμάτωση και της τεχνητής νοημοσύνης και επιστήμης δεδομένων αποκτούν ιδιαίτερη σημασία στις προβλέψεις επιχειρησιακών, διοικητικών και οικονομικών καταστάσεων. 1η Πρόταση: Προτείνεται να τροποποιηθεί σε:΄ «Συστήνεται Κοινό Σώμα Έρευνας και Πληροφορικής (ΣΕΠ) των Ενόπλων Δυνάμεων στο Γενικό Επιτελείο Εθνικής Άμυνας (ΓΕΕΘΑ).». --------------------------------------------------------------------------- Παρατηρήσεις: Τα Σώματα γενικά διακρίνονται σε Σώματα Υποστήριξης Μάχης και Λοιπά Σώματα. Στα Κοινά Σώματα βέβαια δεν υπάρχουν τέτοιοι διαχωρισμοί, επειδή μέχρι τώρα δεν υπήρχε ανάγκη προς τούτο. Στον Στρατό των Η.Π.Α. το Σώμα Πληροφορικής, το οποίο ιδρύθηκε το 2014, έχει καθορισθεί ως Σώμα Ελιγμού, καθόσον συμμετέχει στις πολεμικές επιχειρήσεις στον Κυβερνοχώρο με στρατιωτικό ελιγμό. https://en.wikipedia.org/wiki/Cyber_Corps_(United_States_Army)#:~:text=McHugh%2C%20it%20is%20the%20newest,threats%20within%20the%20cyberspace%20domain.%22 https://ccdcoe.org/uploads/2012/01/3_3_Applegate_ThePrincipleOfManeuverInCyberOperations.pdf Το νέο Σώμα είναι προφανές, ότι θα έχει πολλαπλούς ρόλους: 1) Ελιγμού στον κυβερνοχώρο: Παράγραφος 3 της Διαταγής Επιχειρήσεων 2) Διοικητική Μέριμνα (προμήθεια, συντήρηση συστημάτων): Παράγραφος 4 της Διαταγής Επιχειρήσεων) 3) Διοίκηση και Έλεγχος: Παράγραφος 5 της Διαταγής Επιχειρήσεων. 2η Πρόταση: Προτείνεται να προστεθεί: «Το Κοινό Σώμα κατατάσσεται στα Σώματα Υποστήριξης Μάχης και εντάσσεται στις Ένοπλες Δυνάμεις ως Σώμα Ελιγμού.». --------------------------------------------------------------------------- Παρατηρήσεις: Παραλείπεται η αρχαιότητα του Σώματος. 3η Πρόταση: Προτείνεται να καθοριστεί με ένα από τους παρακάτω τρόπους: «Το Κοινό Σώμα προβαδίζει των υπολοίπων Σωμάτων του Στρατού Ξηράς, όλων των κατηγοριών του Πολεμικού Ναυτικού, πλην Μαχίμων και Μηχανικών και όλων των κατηγοριών της Πολεμικής Αεροπορίας, πλην των Ιπτάμενων και των Μηχανικών των οποίων έπονται.» ή «Το Κοινό Σώμα προβαδίζει των υπολοίπων Κοινών Σωμάτων.». --------------------------------------------------------------------------- Άρθρο 48 Αποστολή του Κοινού Σώματος Πληροφορικής Αποστολή του Κοινού Σώματος Πληροφορικής (ΠΛΗ) είναι η παροχή υποστήριξης στις μονάδες των Ενόπλων Δυνάμεων σε θέματα πληροφορικής, η αποτροπή κυβερνοαπειλών στον τομέα της Εθνικής Άμυνας, η ενίσχυση της κυβερνοασφάλειας, ο εντοπισμός και η αντιμετώπιση κυβερνοεπιθέσεων, η σχεδίαση, ανάπτυξη και υποστήριξη πληροφοριακών συστημάτων και λογισμικού, η παροχή υπηρεσιών τεχνολογίας πληροφορικής, η ανάπτυξη, διαχείριση και ασφάλεια των τοπικών δικτύων πληροφορικής, ο σχεδιασμός και η υλοποίηση διαδικτυακών εφαρμογών, η δημιουργία, η υλοποίηση και διαχείριση συστημάτων βάσεων δεδομένων, η ηλεκτρονική διακυβέρνηση, καθώς και η έρευνα, ανάπτυξη και αξιοποίηση αναδυόμενων και ανατρεπτικών τεχνολογιών συμπεριλαμβανομένων των κβαντικών, της τεχνητής νοημοσύνης, των μεγάλων δεδομένων, της ρομποτικής, τεχνικές εξόρυξης δεδομένων (data-mining) και τα αυτόνομα συστήματα. Παρατηρήσεις: Η αποστολή δεν έχει συνταχθεί σύμφωνα με τα προβλεπόμενα σε μια στρατιωτική αποστολή, η οποία πρέπει να διακρίνεται από Απλότητα Σαφήνεια και Συντομία. Οι λέξεις υποστήριξη, αποτροπή που δεν χρησιμοποιούνται απολύτως σύμφωνα με την στρατιωτική ορολογία. Πχ αποτροπή κυβερνοεπιθεσεων και όχι κυβερνοαπειλων, υποστήριξη με πληροφορική και όχι σε θέματα πληροφορικής. Ο κύκλος ζωής των της κυβερνοασφάλειας περιλαμβάνει, εκτός από τον εντοπισμό και την αντιμετώπιση και άλλα στάδια, όπως την αναγνώριση, την προστασία, την απόκριση, την αποκατάσταση κλπ. Επίσης, η διαχείριση της κυβερνοασφαλειας περιλαμβάνει σχεδίαση, εκπαίδευση, καθορισμό πολιτικών και διαδικασιών, εκτίμηση κινδύνου κλπ. Άρα η φράση "ο εντοπισμός και η αντιμετώπιση κυβερνοεπιθέσεων" είναι ανεπαρκής να καλύψει όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων της κυβερνοάμυνας. Η δε φράση "ενίσχυση κυβεροασφαλειας" φαίνεται ασαφής. "Η σχεδίαση, ανάπτυξη, υποστήριξη πληροφοριακών συστημάτων και λογισμικού, η παροχή υπηρεσιών τεχνολογίας πληροφορικής." Ο κύκλος ζωής των συστημάτων που ξεκινάει από την σύλληψη ιδέας, περιγραφή απαιτήσεων, ανάλυση, σχεδίαση, ανάπτυξη, δοκιμή, λειτουργία – υποστήριξη – συντήρηση, απόσυρση, δηλαδή περιλαμβάνει πολύ περισσότερα από τα αναφερόμενα. "Η ανάπτυξη, διαχείριση και ασφάλεια των τοπικών δικτύων πληροφορικής". Τα τοπικά δίκτυα είναι ένα μόνο μέρος των δικτύων, ενώ οι ένοπλες δυνάμεις διαχειρίζονται και δίκτυα ευρείας περιοχής. Ποια επίπεδα των δικτυών (Physical, Data Link, Network, Transport, Session. Presentation. Application Layer) θα διαχειρίζεται; Εφόσον παραλείπονται τα δίκτυα ευρείας περιοχής σημαίνει ότι το επίπεδο Network (δρομολογητής – router) είναι εκτός αρμοδιοτήτων. Λείπει ο βασικός αυτός κρίκος σημαντικός για την κυβερνοασφαλεια. Άρα και αυτή η φράση είναι ελλιπής. "Ο σχεδιασμός και υλοποίηση διαδικτυακών εφαρμογών", καλύπτει μόνο μικρό μέρος των εφαρμογών των Ενόπλων Δυνάμεων. Το σημαντικότερο όμως είναι, ότι τα αναφερόμενα στο άρθρο 48 αποτελούν μία λίστα αντικειμένων, πιθανόν απορρεουσών υποχρεώσεων μιας στρατιωτικής αποστολής πληροφορικής μεταξύ πολλών πιθανών άλλων όπως: διαχείριση εφοδιαστικής αλυσίδας, διαχείριση στόλου οχημάτων, προγραμματισμός πόρων επιχείρησης, επιχειρηματική ευφυΐα, κέντρα κόστους, διαχείριση περιεχομένου, αρχιτεκτονικές συστημάτων, σύνταξη προδιαγραφών, έλεγχος αποθεμάτων - προβλέψεις, διαχείριση διαμόρφωσης, διαπίστευση ασφαλείας, κρυπταλγόριθμοι, κρυπτοσυσκευές, hardware, firmware, εικονικά πεδία βολής, εκπαίδευση – τηλεκπαίδευση, δόγματα, διαδικασίες, σχέδια επιχειρήσεων, ασκήσεις, διαχείριση προσωπικού, συστήματα διοίκησης και ελέγχου, συστήματα συλλογής - εκτίμησης και διαχείρισης πληροφοριών από ανοικτές και κλειστές πήγες, συστήματα ψυχολογικών επιχειρήσεων, έλεγχος και διασφάλιση ποιότητας, ηλεκτρονικές υπογραφές, αλγόριθμοι, δομές δεδομένων, γράφοι, ασαφής λογική, επιχειρησιακή λογική, συστήματα αλληλογραφίας, ηλεκτρονικό πρωτόκολλο, συστήματα υποβοήθησης επιτελικής λειτουργίας, συστήματα διαχείρισης κρίσεων, συστήματα έγκαιρης, προειδοποίησης, συστήματα υποβοήθησης λήψης απόφασης, νοσοκομειακά συστήματα, γεωγραφικά συστήματα, πρωτόκολλα διαλειτουργικότητας εθνικών και νατοϊκών συστημάτων, ηλεκτρονικά συστήματα οπλικών συστημάτων, συστήματα στοχοποίησης, συστήματα προσομοίωσης, συστήματα σχεδίασης και συντονισμού πυρών, συστήματα διαχείρισης καταστροφών, πληροφοριακά συστήματα οπλικών συστημάτων κλπ., κλπ., κλπ.. Είναι προφανές, ότι είναι πολύ δύσκολο, εάν όχι αδύνατο, να γίνει μία λίστα που θα περιλαμβάνει όλες τις πιθανές δραστηριότητες του νέου σώματος. 4η Πρόταση: Να τροποποιηθεί η αποστολή όπως παρακάτω: «Η Αποστολή του Κοινού Σώματος στην ειρήνη και στον πόλεμο είναι επαύξηση της μαχητικής ισχύος και ετοιμότητας των Ενόπλων Δυνάμεων με τη συνεχή αξιοποίηση και εκμετάλλευση των επιστημών διοικήσεως και ελέγχου, επιχειρησιακής έρευνας, πληροφορικής και εφαρμοσμένης τεχνολογικής έρευνας και την διεξαγωγή στρατιωτικών επιχειρήσεων στον κυβερνοχώρο.». -------------------------------------------------------------------------- Άρθρο 49 Στελέχωση του Κοινού Σώματος Πληροφορικής. ... Παρατηρήσεις: Δεν αναφέρεται, τι θα γίνει με τους Έφεδρους Αξιωματικούς, Δόκιμους Έφεδρους Αξιωματικούς και Οπλίτες θητείας, Ο.Β.Α, όπως και για την εφεδρεία. Επίσης δεν προβλέπεται Διοικητικό Προσωπικό, Πολιτικό Προσωπικό και πρόσληψη Αξιωματικών από πτυχιούχους πολίτες. Πρόταση 5η: Προτείνεται να προστεθεί: «Το σύνολο των Έφεδρων Αξιωματικών, Δόκιμων Έφεδρων Αξιωματικών και Οπλιτών Θητείας των Σώματος Έρευνας και Πληροφορικής του Στρατού Ξηράς και της Πολεμικής Αεροπορίας καθώς και όλοι όσοι υπηρετούν την θητεία τους σε ειδικότητες Πληροφορικής του Πολεμικού Ναυτικού, μετατάσσονται αυτομάτως στο νέο Σώμα με την εφαρμογή του παρόντος. Οι μετατασσόμενοι των κατηγοριών αυτών διατηρούν τις στολές τους. Στο Κοινό Σώμα προσλαμβάνονται με απόφαση του ΥΕΘΑ, μετά από εισήγηση του ΣΑΓΕ, αναλόγως αναγκών, Επαγγελματίες Οπλίτες (ΕΠΟΠ, Οπλίτες Βραχείας Ανακατατάξεως (ΟΒΑ) και υπηρετεί αριθμός Δοκίμων Εφέδρων Αξιωματικών (ΔΕΑ) και Οπλιτών Θητείας αποφοίτων Ανωτάτων Σχολών Πληροφορικής της ημεδαπής ή αλλοδαπής. Στο Κοινό Σώμα δύναται να προσληφθούν, μετά από απόφαση του ΥΕΘΑ και εισήγηση του ΣΑΓΕ για κάλυψη συγκεκριμένων αναγκών Αξιωματικοί από υποψηφίους πολίτες. Η εφεδρεία του Κοινού Σώματος συγκροτείται και επανδρώνεται σύμφωνα με τους ισχύοντες νόμους. Το προσωπικό της εφεδρείας τοποθετείται σε θέσεις του ίδιου γνωστικού αντικειμένου και στην ίδια θέση που υπηρέτησαν στην θητεία τους. Στα Επιτελεία και Μονάδες του Κοινού Σώματος δύναται να υπηρετεί Πολιτικό Προσωπικό, καθώς και Προσωπικό από άλλα Όπλα ή Σώματα σύμφωνα με τους Πίνακες Οργανώσεως και Υλικού, σε θέσεις διοικητικής υποστήριξης.». --------------------------------------------------------------------------- Άρθρο 50 Μονάδες υπηρεσίας προσωπικού Κοινού Σώματος Πληροφορικής Το στρατιωτικό προσωπικό του Κοινού Σώματος Πληροφορικής (ΠΛΗ) των Ενόπλων Δυνάμεων τοποθετείται, μετατίθεται και αποσπάται αποκλειστικά στις Διευθύνσεις Πληροφορικής και Κυβερνοασφάλειας (Μονάδα 1864) του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας και σε διευθύνσεις, τμήματα, γραφεία πληροφορικής και κέντρα υποστήριξης πληροφορικών συστημάτων και ανάπτυξης λογισμικού στα Γενικά Επιτελεία, στις μείζονες διοικήσεις, στους μείζονες σχηματισμούς και στις λοιπές μονάδες και υπηρεσίες των Ενόπλων Δυνάμεων. Παρατηρήσεις: Η φράση αποκλειστικά είναι πολύ δεσμευτική. Πχ εάν απαιτηθεί να δημιουργηθεί έδρα κυβερνοάμυνας στην σχολή πολέμου, δεν θα μπορέσει να τοποθετηθεί στέλεχος του Σώματος. Επιπρόσθετα εάν απαιτηθεί πχ στην σχεδίαση ασκήσεων, αίθουσα επιχειρήσεων, στον κλάδο μετεξέλιξης, στις ψυχολογικές επιχειρήσεις, ΕΥΠ κλπ., προσωπικό με εξειδικευμένες γνώσεις πληροφορικής δεν θα μπορεί να τοποθετηθεί προσωπικό του Σώματος. Εκτός από μείζονες σχηματισμούς και μονάδες" υπάρχουν σχηματισμοί, συγκροτήματα, ανεξάρτητες υποομάδες. Πέραν τούτου, η Διεύθυνση Κυβερνοασφαλεας, πρέπει να μετατραπεί σε Διοίκηση, όπως συμβαίνει και στον στρατό των Η.Π.Α., καθώς το έργο της θα είναι επιχειρησιακό και όχι επιτελικό ή διευθυντικό. Το άρθρο αυτό δεν αναφέρει όλες τις πιθαμές μονάδες - επιτελεία. Πρόταση 6η: Προτείνεται να τροποποιηθεί: «Το στρατιωτικό προσωπικό του Κοινού Σώματος Πληροφορικής (ΠΛΗ) των Ενόπλων Δυνάμεων τοποθετείται, μετατίθεται και αποσπάται αποκλειστικά σε θέσεις σχετικές με την επιστήμη τους.». Επιπλέον: Είτε να προστεθεί οι «Επιτελικές Δομές, Σχηματισμοί, Μονάδες και Ανεξάρτητες Υποομάδες θα καθοριστούν με Προεδρικό Διάταγμα.». Είτε να γραφεί πιο συγκεκριμένα στον νόμο: «Το Κοινό Σώμα Πληροφορικής συγκροτείται από: Διοίκηση Κυβερνοάμυνας επιπέδου Μεραρχίας στο ΓΕΕΘΑ, υπαγόμενη στον Α/ΓΕΕΘΑ, Κέντρο Έρευνας Τεχνολογίας και Ανάπτυξης Λογισμικού επιπέδου Ταξιαρχίας υπαγόμενη στην Διεύθυνση Πληροφορικής, Κέντρο Προσομοίωσης επιπέδου Ταξιαρχίας υπαγόμενο στην Διεύθυνση Ασκήσεων του ΓΕΕΘΑ ή στην Διεύθυνση Πληροφορικής, Κέντρο Υποστήριξης και Παροχής Υπηρεσιών Πληροφορικής επιπέδου Ταξιαρχίας υπαγόμενο στην Διεύθυνση Πληροφορικής, Κέντρο Εκπαίδευσης και Τηλεκπαίδευσης – Σχολή Πληροφορικής – Σχολή Στελεχών επιπέδου Ταξιαρχίας υπαγόμενο στην Διεύθυνση Πληροφορικής ή Διεύθυνση Εκπαίδευσης του ΓΕΕΘΑ, Διευθύνσεις Πληροφορικής στα Γενικά Επιτελεία των Κλάδων υπαγόμενες στον Επιτελάρχη των ΓΕ, Διευθύνσεις Πληροφορικής και υποομάδες στους μάχιμους Σχηματισμούς Γραφεία Πληροφορικής σε λοιπές υπηρεσίες, 31 Λόχος Πληροφορικής. (Ο λόχος πληροφορικής του Νατοϊκού Στρατηγείου στην Θεσσαλονίκη) .». --------------------------------------------------------------------------- Παρατηρήσεις: Στα πλαίσια την κυβερνοάμυνας, για την ασφάλεια μετόπισθεν κατά την στρατιωτική ορολογία, είναι πολύ σημαντική για την διαφύλαξη των κρίσιμων υποδομών της χώρας ή ύπαρξη στιβαρής και οργανωμένης άμυνας και στον κυβερνοχώρο. Αυτό μπορεί να διασφαλιστεί με την οργάνωση και λειτουργία μονάδας ψηφιακής εθνοφυλακής. Πρόταση 7η. Να προστεθεί: «Στα πλαίσια της Διοίκησης Κυβερνοάμυνας θα λειτουργεί μονάδα Ψηφιακής Εθνοφυλακής αποτελούμενη από πανεπιστημιακούς, επιστήμονες εγνωσμένου κύρους, επικεφαλής Δομών Πληροφορικής Δημοσίου και Κρίσιμων Επιχειρήσεων του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα με σκοπό την προστασία των κρίσιμων για την Εθνική Άμυνα υποδομών της χώρας.». --------------------------------------------------------------------------- Άρθρο 51 Ιεραρχία και εξέλιξη των αξιωματικών του Κοινού Σώματος Πληροφορικής ...... 3. Ειδικά για την προαγωγή των στελεχών του Κοινού Σώματος Πληροφορικής (ΠΛΗ) στον επόμενο βαθμό δεν απαιτείται η συμπλήρωση του τυπικού προσόντος του χρόνου διοίκησης ή ειδικής υπηρεσίας. ...... Παρατηρήσεις: Ο χρόνος υπηρεσίας σε διάφορες θέσεις είναι πολύ σημαντικός και ουσιαστικός και όχι μόνο τυπικός για την επιστημονική εξέλιξη και των στελεχών πληροφορικής. 8η Πρόταση: Προτείνεται το 3 να τροποποιηθεί. «Ειδικά για την προαγωγή των στελεχών του Κοινού Σώματος Πληροφορικής στον επόμενο βαθμό απαιτείται η συμπλήρωση του χρόνου διοίκησης ή ειδικής υπηρεσίας σε θέσεις που καθορίζονται με απόφαση του Σ.Α.Γ.Ε.». --------------------------------------------------------------------------- Άρθρο 58 Τεχνητή νοημοσύνη και αναλυτική δεδομένων στις Ένοπλες Δυνάμεις. Παρατηρήσεις: Η νέα Διεύθυνση θα έχει πολλά τμήματα με διάφορες αρμοδιότητες. Η τεχνητή νοημοσύνη και η αναλυτική δεδομένων μπορούν να θεωρηθούν αντικείμενα της πληροφορικής, στατιστικής και επιχειρησιακής έρευνας. Είναι γνωστό, ότι χρησιμοποιούνται μέθοδοι επιχειρησιακής έρευνας για τις τοποθετήσεις των στελεχών, οπλιτών, βελτιστοποιήσεις κόστους και κυρίως για την πρόβλεψη της Μελλοντικής Δομής Δυνάμεων. Για την σύνταξη της νέας Δομής Δυνάμεων, η Στρατιωτική Ηγεσία στηρίζεται στην Πολιτική Εθνικής Άμυνας, η οποία εκδίδεται από το ΥΠΕΘΑ. Η στρατιωτική ηγεσία εκτιμά την απειλή για τα επόμενα 15 έτη. Με βάση αυτή την εκτίμηση υπολογίζει τα οπλικά συστήματα και το προσωπικό που απαιτούνται τόσο αριθμητικά όσο και κατά ειδικότητα. Επίσης λαμβάνει υπόψη της, τη γενική κατάσταση της Χώρας, πολιτική, οικονομική, κοινωνική, όπως και τις υφιστάμενες διεθνείς συμμαχίες. Με βάση αυτές τις εκτιμήσεις- προβλέψεις γίνονται οι προμήθειες των οπλικών συστημάτων και καθορίζεται η δύναμη του προσωπικού κατά ειδικότητα και βαθμό, η διάρκεια της θητείας, πόσα στελέχη θα εξέρχονται από τις Στρατιωτικές Παραγωγικές Σχολές, πόσοι Επαγγελματίες Οπλίτες πρέπει να προσληφθούν, πόσες Ειδικές Δυνάμεις θα έχουμε και επίσης υπολογίζεται ποιο θα είναι το κόστος αυτών σε βάθος χρόνου (κόστος χρόνου ζωής συστημάτων) κλπ. Η Μελλοντική Δομή Δυνάμεων συντάσσεται με βάση προβλέψεις, οι οποίες γίνονται με επιστημονικές μεθόδους που λαμβάνουν υπόψιν τους και τα διαθέσιμα δεδομένα (πχ ρυθμός αποχώρησης κατά ηλικία και όπλο - σώμα, προβλέψεις γεννήσεων, οικονομικές προβλέψεις κλπ.). Για τις προβλέψεις αυτές χρησιμοποιούνται μεταξύ των άλλων και αλγόριθμοι τεχνητής νοημοσύνης (μηχανική μάθηση) και επιστήμης δεδομένων αλλά και αρκετών άλλων επιστημών, όπως κοστολόγων, στατιστικών, επιχειρησιακών ερευνητών κλπ. Η εργασία αυτή γίνεται, μέχρι τούδε, από τις Διευθύνσεις Έρευνας Πληροφορικής των Γενικών Επιτελείων των κλάδων και σε επίπεδο ΓΕΕΘΑ από τον κλάδο μετεξέλιξης. Συμπερασματικά, η αναφορά μόνο σε δύο ειδικότητες και τμήματα μέσα σε μία Διεύθυνση δεν είναι κατάλληλη για νόμο καθόσον αυτό είναι θέμα των Πινάκων Οργανώσεως και Υλικού που είναι αντικείμενο εσωτερικό του Υπουργείου. 9η Πρόταση. Να Διαγραφεί όλο το άρθρο και να αντικατασταθεί: «Το κοινό Σώμα διαθέτει προσωπικό εκπαιδευμένο στην Επιχειρησιακή Έρευνα, Τεχνητή Νοημοσύνη, Στατιστική, Κοστολόγηση και Επιστήμη Δεδομένων ή άλλες συναφείς επιστήμες με σκοπό να συνδράμουν στις μελέτες για την μετεξέλιξη των Ενόπλων Δυνάμεων, την Μελλοντική Δυνάμεων, την πρόβλεψη του κόστους κύκλου ζωής των οπλικών συστημάτων και σε προβλέψεις σε επιχειρησιακούς, διοικητικούς, οικονομικούς ή άλλους τομείς.». --------------------------------------------------------------------------- Παρατηρήσεις: Δεν προβλέπεται τίποτα για Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων. Το νέο Σώμα θα τηρεί ηλεκτρονικά τους ηλεκτρονικούς φακέλους του Προσωπικού (στελεχών και οπλιτών θητείας). Ένα τμήμα ή Αξιωματικός Προστασίας που είναι αντικείμενο του νόμου. 10η Πρόταση: Να προστεθεί: «Στην Διεύθυνση του Κοινού Σώματος στο ΓΕΕΘΑ λειτουργεί τμήμα προστασίας προσωπικών δεδομένων που διασφαλίζει την τήρηση του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων από τεχνικής άποψης.» --------------------------------------------------------------------------- Παρατηρήσεις: Επειδή το σχέδιο ενοποίησης, μετάπτωσης περιέχει πληθώρα αλλαγών που πρέπει να γίνουν συντονισμένα, ούτως ώστε να μην υπάρχουν αστοχίες λειτουργικές, επιχειρησιακές αλλά και άλλες που μπορεί να επηρεάσουν το ηθικό των στελεχών, πρέπει να υπάρχει σοβαρό πρόγραμμα μετάπτωσης, το οποίο θα εφαρμοστεί από έμπειρο και ει δυνατόν πιστοποιημένο διαχειριστή έργου. 11η Πρόταση: Να προστεθεί : «Με υπουργική απόφαση θα καθοριστεί λεπτομερές σχέδιο μετάπτωσης με έμπειρο Διαχειριστή Έργου στον οποίο θα ανατεθούν οι απαιτούμενες αρμοδιότητες και εξουσίες για την απρόσκοπτη εκτέλεση του σχεδίου.». --------------------------------------------------------------------------- Λόγω του Επιχειρησιακού Ρόλου του νέου Σώματος πρέπει να προβλεφθεί η φοίτησή τους σε ανάλογα σχολεία. 12η πρόταση. Να προστεθεί: «Τα στελέχη του Σώματος φοιτούν υποχρεωτικά στα σχολεία εφαρμογής του σώματος αναλόγως του Βαθμού τους και σε σχολεία επιτελών. Επίσης, προαιρετικά φοιτούν σε Σχολές Πολέμου των κλάδων, στην Ανώτατη Διακλαδική Σχολή Πολέμου και στην Σχολή Εθνικής Άμυνας Ελλάδος ή Εξωτερικού.». --------------------------------------------------------------------------- Επίτιμος Διευθυντής ΓΕΣ/ΔΕΠΛΗ