Αρχική Ίδρυση Ελληνικού Κέντρου Αμυντικής Καινοτομίας, εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου των Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων...ΜΕΡΟΣ E΄ ΛΟΙΠΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ (Άρθρα 59-76)Σχόλιο του χρήστη ΙΩΑΝΝΗΣ ΑΔΑΜΟΣ | 8 Μαΐου 2024, 09:03
Υπουργείο Εθνικής Άμυνας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η προς ψήφιση νέα νομοθετική ρύθμιση του άρθρου 61, όπου περιλαμβάνεται ως προοπτική η δυνατότητα μείωσης του Εφάπαξ Βοηθήματος μετά από εισήγηση της Διοικούσας Επιτροπής του ΕΛΟΑΣ και έγκρισης του κ. ΥΕΘΑ, είναι απολύτως αυθαίρετη, καταχρηστική προς τα συμφέροντα των ε.ε στελεχών του ΣΞ, καθώς παραβιάζει τον θεμελιώδη σκοπό της σύστασης του ΕΛΟΑΣ και του ΜΤΣ που είναι η «οικονομική ενίσχυση των μετόχων και μερισματούχων αυτού». Με τη συγκεκριμένη ρύθμιση, η οποία έρχεται σε αντίφαση με τις γενικές αρχές του δικαίου, με τις οποίες κάθε διοίκηση οφείλει να ευθυγραμμίζεται, θίγονται οι αρχές της νομιμότητας, της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης, καθώς και η αρχή της ισότητας, η οποία επιβάλλει την ενιαία και ισότιμη μεταχείριση όλων των ατόμων που τελούν υπό τις ίδιες συνθήκες, εν προκειμένω των μετόχων του ΕΛΟΑΣ (προ και μετά της ψήφισης του εν λόγω νομοσχεδίου). Είναι αναγκαία η κατάργηση ή κατ’ ελάχιστον η τροποποίηση της επίμαχης διάταξης, στο πλαίσιο της αρχής της αναλογικής ισότητας των παροχών. Καμία μείωση δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή αν δεν έχει προηγηθεί λογιστική θεμελίωση της «απαίτησης» και φυσικά αν δεν προβλέπεται σχετική κλιμάκωση εφαρμογής σε εύλογο βάθος χρόνου, προκειμένου οι μέτοχοι να είναι έγκαιρα ενήμεροι, ώστε να πράξουν ότι κρίνουν σκόπιμο για το συμφέρον τους (χρόνος αποχώρησης από το στράτευμα) Εφόσον, μετά από μελέτη βιωσιμότητας του ΕΛΟΑΣ, είναι αναγκαία η λήψη μέτρων, οι όποιες αποφάσεις θα μπορούσαν αρχικά να περιλάβουν τη χρονική μετατόπιση καταβολής ενός μέρους του εφάπαξ βοηθήματος (πχ 50% καταβολή εντός εξαμήνου από την ημερομηνία διαγραφής και το υπόλοιπο 50% σε βάθος χρόνου διετίας), προς διευκόλυνση του ΕΛΟΑΣ, αλλά χωρίς άδικες περικοπές για τον δικαιούχο συνάδελφο που έχει θεμελιώσει ώριμα δικαιώματα λήψης αυτού. Αν η μείωση του βοηθήματος είναι αναπόφευκτη και αφού ενημερωθεί εκτενώς η κοινότητα των συναδέλφων, τότε και μόνο τότε, το ύψος των όποιων περικοπών θα πρέπει να είναι απολύτως λελογισμένο με βάση την αρχή της αναλογικής ισότητας, ώστε μέσω μεταβατικών διατάξεων η μείωση να εφαρμοστεί σταδιακά, κλιμακούμενη σε εύλογο βάθος χρόνου 5 ετών, χωρίς ξαφνικές δυσάρεστες «εκπλήξεις» για τους μετόχους. Κατόπιν των παραπάνω, προτείνεται η εκδήλωση ενεργειών που απαιτούνται για την τροποποίηση της υφιστάμενης διατύπωσης του προς διαβούλευση νομοσχεδίου, ως προς το άρθρο 61 αυτού (Προσδιορισμός της μέγιστης προσαύξησης για τον υπολογισμό του ύψους του εφάπαξ βοηθήματος – Τροποποίηση άρθρου 17 ν.δ. 398/1974), ως εξής: «2. Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας, που εκδίδεται κατόπιν εισήγησης της οικείας Διοικούσας Επιτροπής, της οποίας θα πρέπει να έχει προηγηθεί μελέτη βιωσιμότητας του Ειδικού Λογαριασμού, το ύψος του βοηθήματος που υπολογίζεται σύμφωνα με την περ. α’ της παρ. 1 μπορεί να περιοριστεί αναλόγως της οικονομικής κατάστασης του Ειδικού Λογαριασμού. Το ύψος της μείωσης δεν μπορεί να υπερβαίνει σωρευτικά το 5% και εφαρμόζεται σταδιακά, κλιμακούμενο ως ακολούθως: α. Μείωση 1% για το οικονομικό έτος αναφοράς, που προσδιορίζεται στην παρ. 3 του παρόντος άρθρου. β. Μείωση επιπλέον 1% για κάθε επόμενο οικονομικό έτος, μέχρι τη συμπλήρωση συνολικά 5 ετών. «3. Η ως άνω απόφαση περί μειώσεως του βοηθήματος, δέον όπως εκδίδεται έναν τουλάχιστον μήνα προ της ενάρξεως του εις ο αναφέρεται οικονομικού έτους.» «9. Η ισχύς του παρόντος αρχίζει από 1.1.2025.»