• Λαμβάνοντας υπόψη: • την παρ. 6 του Άρθρου 21 του Συντάγματος της χώρας, σύμφωνα με την οποία «τα άτομα με αναπηρίες έχουν δικαίωμα να απολαμβάνουν μέτρων που εξασφαλίζουν την αυτονομία, την επαγγελματική ένταξη και τη συμμετοχή τους στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή της Χώρας», συνταγματικές επιταγές και απαιτήσεις της εθνικής μας νομοθεσίας, όπως: • τον ν.4488/2017, ο οποίος αναφέρει στο άρθρο 68 «Νομοπαραγωγική διαδικασία, ανάλυση συνεπειών ρυθμίσεων και παραγωγή επίσημων στατιστικών για τα ΑμεΑ» τα εξής: «1. Κατά το στάδιο της νομοπαραγωγικής διαδικασίας τα αρμόδια όργανα συνεκτιμούν τα δικαιώματα των ΑμεΑ, όπως αυτά περιγράφονται στη Σύμβαση και κατά τη διάρκεια της κατάρτισης σχεδίων νόμου, συνεργάζονται με το Συντονιστικό Μηχανισμό του άρθρου 69 και με το Κεντρικό Σημείο Αναφοράς του άρθρου 70 και τελούν σε διαβούλευση με αναγνωρισμένες αντιπροσωπευτικές οργανώσεις του αναπηρικού κινήματος, με άτομα και με ομάδες ατόμων που έχουν εύλογο ενδιαφέρον για τα δικαιώματα των ΑμεΑ [...]» • τον ν.4074/2012 (ΦΕΚ 88 Α΄/11.04.2012), με τον οποίο η χώρα μας κύρωσε τη Διεθνή Σύμβαση για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία μαζί με το προαιρετικό πρωτόκολλο που τη συνοδεύει, γεγονός που συνεπάγεται την εφαρμογή της σε ευρωπαϊκό και εθνικό επίπεδο, η Ε.Σ.Α.μεΑ. εκφράζει την έντονη διαμαρτυρία της, για την κατάργηση αφενός του αμετάθετου των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων που φροντίζουν άτομο με αναπηρία ή/και χρόνια πάθηση, αφετέρου του δικαιώματος των στελεχών με αναπηρία/χρόνια πάθηση ή σακχαρώδη διαβήτη να υπηρετούν στον τόπο προτίμησής τους!! Πιο συγκεκριμένα στο άρθρο 69 «Τακτικές και έκτακτες μεταθέσεις – Τροποποίηση παρ. 1 και 2 άρθρου 5 ν. 3883/2010», αναφέρεται ότι τα στελέχη που έχουν σύζυγο ή τέκνο με αναπηρία ή σακχαρώδη διαβήτη ή είναι ανάδοχοι γονείς ή έχουν την επιμέλεια ατόμου με αναπηρία ή σακχαρώδη διαβήτη, υπηρετούν, μετά από αναφορά τους, για έξι (6) τουλάχιστον έτη στον τόπο προτίμησής τους και εν συνεχεία μετατίθενται σε φρουρές όπου υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές υγείας, ανάλογα με το πρόβλημα υγείας. Θεωρούμε απαράδεκτη τη ρύθμιση αυτή, σύμφωνα με την οποία τα εν λόγω στελέχη έχουν το δικαίωμα να παραμείνουν μόνο για έξι έτη στον τόπο προτίμησής τους και στη συνέχεια υπάρχει η δυνατότητα να μετατεθούν σε άλλες φρουρές. Επιπρόσθετα, με έκπληξη διαπιστώσαμε ότι με το παρόν σχέδιο νόμου καταργείται το κεκτημένο δικαίωμα (βλ. άρθρο 5, ν. 3883/2010) των στελεχών των ενόπλων δυνάμεων που έχουν οι ίδιοι αναπηρία/χρόνια πάθηση ή σακχαρώδη διαβήτη να υπηρετούν στον τόπο προτίμησής τους. Οι προαναφερόμενες ρυθμίσεις θα δημιουργήσουν σοβαρά προβλήματα στις οικογένειες στελεχών που έχουν, είτε οι ίδιοι αναπηρία ή/και χρόνια πάθηση, είτε έχουν στη φροντίδα τους άτομα με αναπηρία ή/και χρόνιες παθήσεις, διότι: • Θα προκύψουν δυσμενείς επιπτώσεις στις ζωές παιδιών με βαριές αναπηρίες όταν απομακρυνθούν από το οικείο περιβάλλον τους και τις δομές στις οποίες παρακολουθούν εξειδικευμένα προγράμματα φροντίδας ή αποκατάστασης, εξαιτίας της τοποθέτησης των γονέων/κηδεμόνων τους σε άλλες απομακρυσμένες περιοχές, που στις περισσότερες των περιπτώσεων δεν υπάρχουν δομές αντίστοιχων υπηρεσιών, • Δεν εξασφαλίζεται με ποιο τρόπο το άτομο με χρόνια πάθηση θα ζήσει μακριά από την εξιδεικευμένη μονάδα που το παρακολουθεί, • Δεν λαμβάνεται υπόψη ότι πολλές από αυτές τις οικογένειες, που έχουν άτομα με βαριές κινητικές αναπηρίες, έχουν διαμορφώσει κατάλληλα τις οικίες τους, ώστε να είναι προσβάσιμες και να εξυπηρετούνται οι ανάγκες του ατόμου που φροντίζουν (όπως ασανσέρ, εσωτερικές ράμπες, ειδικά διαμορφωμένο μπάνιο και υπνοδωμάτιο κ.α.) Επίσης, εύλογα τίθεται το ερώτημα, πως θα διασφαλιστεί ότι στη νέα φρουρά θα υπάρχουν οι ανάλογες δομές υγείας που θα εξυπηρετούν τη συγκεκριμένη αναπηρία ή/και χρόνια πάθηση του ατόμου και δεν θα βασιστεί η τοποθέτηση του στελέχους σε αυθαίρετη κρίση; Θεωρούμε ότι όλες οι προαναφερόμενες ρυθμίσεις του άρθρου 69 του σχεδίου νόμου, παραβιάζουν κατάφορα τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία ή/και χρόνια πάθηση και ζητάμε την απόσυρσή του.