Αρχική Ίδρυση Ελληνικού Κέντρου Αμυντικής Καινοτομίας, εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου των Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων...ΜΕΡΟΣ Γ΄ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΘΕΣΜΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ (Α.Σ.Ε.Ι.) – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν. 3187/2003 ΚΑΙ Ν. 4940/2022 (Άρθρα 14-42)Σχόλιο του χρήστη Μιλτιαδης Σιώπης | 9 Μαΐου 2024, 14:15
Στο προς προδιαβούλευση σχέδιο αναφέρεται η λέξη τεχνολογία και παράγωγά της 11 φορές σε συνάρτηση με τη ¨¨στρατιωτική, ναυτική, αεροπορική επιστήμη και τεχνολογία¨ που αποτελεί την παρεχόμενη γνώση από τα ΑΕΙ στους σπουδαστές τους. Επιρπόσθετα η ίδρυση μεταπτυχιακών, διδακτορικών ΄προγραμμάτων σπουδών εντός του προαναφερθέντος ασαφούς πλασισίου επιστημών και τεχνολογικών εφαρμογών παρέχει μεν δυνατότητες αλλά στερείται καθορισμένης στόχευσης. Τα προγραμματα των ΑΕΙ (ελληνικών και ξένων) τα οποία εστιάζουν στις εφαρμοσμένες επιστήμες και τεχνολογίες αποτελούν έναν οδικό χάρτη για τη διαμόρφωση προγραμμάτων σπουδών και εκτέλεσης ερευνητικού έργου. Σε κάθε περίπτωση η ¨ στρατιωτική, ναυτική, αεροπορική επιστήμη και τεχνολογία¨ δεν δύναται να αποτελεσει κάτι ξένο προς τα ήδη υπάρχοντα προγραμματα σπουδών των ΑΕΙ καθώς κατά βάση αποτελούν επιπλέον εξειδίκευσεις σε ήδη καθορισμένους επιστημονικούς κλάδους. Η ασάφεια αυτή δεν συνισφέρει στη επιχειρούμενη αναβάθμιση των ΑΣΕΙ καθώς ζητήματα που αφορούν την αναγνώριση των πτυχίων παραμένουν σε εκκρεμότητα 1. ΑΣΕΙ που επιτου παρόντος διαθέτουν τμήματα Μηχανικών (ΣΙ και ΣΝΔ) δεν προσφέρουν στους αποφοίτους τους αναγνωριμσένα πτυχία μηχανικών γεγονός το οποίο καθιστά τους αποφοίτους τους σε μειονεκτική θέση σε σχέση με τα αντιστοιχα ΑΕΙ. 2. Οι διεθνέις συνεργασίες σε επίπεδο σπουδών και έρευνας καθίστανται δυσχερείς και μη αναταγωνιστικές. Σε αντίθεση με την έλλειψη πλαισίου για τα πτυχία των ΑΣΕΙ στις υπόλοιπες χώρες του ΝΑΤΟ η αποφοίτηση συνδέεται με πρόσκτηση πτυχίου επιπέδου bachelor. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι η αντιστοιχη Σχολή Ικάρων της Τουρκίας παρέχει αναγνωρισμένα προγράμματα σπουδών και πτυχία στους τομείς Aeronautical Engineering, Electronic Engineering, Computer Engineering, Industrial Engineering, Applied Sciences. Σε ότι αφορά το σκοπό της αιτιολογίας ,αναφέρετε στους μακροπρόθεσμους στόχους ότι “ επιδιώκεται η εξέλιξη των Α.Σ.Ε.Ι. σε επίπεδο εφάμιλλο των Α.Ε.Ι.” ενώ ήδη τυπικά είναι ισότιμα συμφωνα με το ΝΟΜΟ ΥΠ' ΑΡΙΘ. 3187 ΦΕΚ 233 /07.10.2003. Ειδικότερο ο όρος ¨εφάλλιμος¨ (ισάξιος κατά το λεξικό του Τριανταφυλλίδη) προκαλεί σύγχηση και δημιουργεί περισσότερα ερωτήματα σχετικά με το τρόπο που αντιλαμβάνεται τα ΑΣΕΙ το Υπουργείο σχετικά με το επίπεδο της περεχόμενης εκπαίδευσης. Αν στόχος είναι η ακριβής ισοτίμιση των πτυχίων με αυτά των παρεχόμενων από τα ΑΕΙ σε συγκεκριμένα γνωστικά/επαγγελματικά πεδία αυτό δεν είναι κάτι που συνάγεται από το προς διαβούλευση σχέδιο νόμου. Συνοψίζοντας η τεχνολογική επανάσταση που επιχειρείται στις ΕΔ ξεκινώντας πολύ σωστά από το τομέα της εκπαίδευσης, πρέπει να αποκτήσει ξεκάθαρη στόχευση κάτι που δε φαίνεται στο παρόν Σχέδιο νόμου. Απαιτούνται σαφώς καθορισμένα προγράμματα σπουδών σε αντιστοιχιση με αυτά των πολυτεχνικών σχολών και εν συνεχεία εξιδίκευση και έρευνα. Η στρατιωτική τεχνολογία μπορεί να είναι τεχνολογία υλικών σε εφαρμοσμένη σε στο στρατιωτικό τομέα. Δεν αποτελεί αντικείμενο στρωτιωτικής επιστήμης και τεχνολογίας γενικώς.