Αρχική Ίδρυση Ελληνικού Κέντρου Αμυντικής Καινοτομίας, εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου των Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων...ΜΕΡΟΣ Α΄ ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ (άρθρα 1-2)Σχόλιο του χρήστη Αραμπατζής Πασχάλης | 9 Μαΐου 2024, 20:54
Υπουργείο Εθνικής Άμυνας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Οι Στρατιωτικές Σχολές (ΑΣΣΥ) των Υπαξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων (Ε.Δ.) είναι τριετής (3) και η εκπαίδευση κατανέμεται σε εξ (6) εξάμηνα (δύο ανά έτος) και ανήκουν στο επιστημονικό πεδίο των Τεχνολογικών Επιστημών. Η εισαγωγή των σπουδαστών στις σχολές γίνεται με το ισχύον σύστημα του Υπουργείου Παιδείας (πανελλήνιες εξετάσεις) για την εισαγωγή στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Ε.Ι.). Η εκπαίδευση στις σχολές διακρίνεται σε Ακαδημαϊκή, Στρατιωτική και Τεχνολογική. Όμως μέχρι και σήμερα το πτυχίο δεν αναγνωρίζεται ως ανώτατου εκπαιδευτικού ιδρύματος (ΑΕΙ) με αποτέλεσμα τη στέρηση μεταπτυχιακών σπουδών, γεγονός που αφενός θα αναβάθμιζε τους αποφοίτους των σχολών (ΑΣΣΥ), αφετέρου θα ωφελούσε τις Ένοπλες Δυνάμεις (ΕΔ) συνολικότερα. Τα βασικά οφέλη που προκύπτουν από την ανωτατοποίηση (ΑΕΙ) των ΑΣΣΥ είναι: α. Η αναβάθμιση του πτυχίου που γίνεται ισότιμο με των ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της χωράς. β. Η εναρμόνιση του εκπαιδευτικού προγράμματος με τις προϋποθέσεις της διακήρυξης της Μπολόνια (ορίζει ως ελάχιστο χρόνο σπουδών για την αναγνώριση πανεπιστημιακού πτυχίου τα 3 έτη) και αποδοχή του από την Ακαδημαϊκή Κοινότητα. γ. Η αναγνώριση του πτυχίου των σπουδαστών των σχολών (ΑΣΣΥ) ως πανεπιστημιακού επίπεδου στην Ευρωπαϊκή Ένωση. δ. Η αναγνώριση του πτυχίου ως πανεπιστημιακό από ευρωπαϊκούς και διεθνείς οργανισμούς. ε. Η δυνατότητα πραγματοποίησης μεταπτυχιακών σπουδών σε συνεργασία με πανεπιστήμια της Ευρωπαϊκής Ένωσης. στ. Η εφαρμογή συστήματος πιστωτικών μονάδων για τα εξεταζόμενα μαθήματα κατ΄ εφαρμογή όσων ισχύουν και στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας. ζ. Η εξοικονόμηση οικονομικών κρατικών κονδυλίων με την κατάργηση ειδικοτήτων Σχολών ΑΣΕΙ από τη στιγμή που υπάρχουν σε Σχολές ΑΣΣΥ. Για παράδειγμα υπάρχουν κοινές ειδικότητες της Σ.Ι. με ειδικότητες της ΣΜΥΑ, απο τη στιγμή που η "ψαλίδα" του επιπέδου εισακτέων ΑΣΕΙ και ΑΣΣΥ επί της ουσίας δεν υφίσταται. η. Επιπρόσθετα, στην εποχή των ραγδαίων τεχνολογικών εξελίξεων και ρηξικέλευθων αλλαγών στα πεδία των μαχών, η προερχόμενη επιστημονική έρευνα των Σχολών ΑΣΕΙ θα πρέπει να βρίσκει εφαρμογή σε κατάλληλα ακαδημαϊκά εκπαιδευμένο προσωπικό μεσαίων στελεχών των Ε.Δ., ώστε να υπάρχει διάχυση τεχνολογίας από πάνω προς τα κάτω αλλά και απόκριση απαιτήσεων απο κάτω προς τα πάνω. Τα στελέχη των ΑΣΣΥ με ακαδημαϊκή κατάρτιση μόνο κατ΄ αυτόν τον τρόπο γίνονται πυλωροί ενός επιτυχημένου μοντέλου Διοίκησης και παραγωγής τεχνολογίας. θ. Η ανωτατοποίση των ΑΣΣΥ, σαφέστατα μπορεί να επιτευχθεί με τη διασύνδεση αντίστοιχων Σχολών και Τμημάτων ΑΕΙ της χώρας μας αλλά και με την ανάδειξή τους σε Σχολές και Τμήματα Εφαρμοσμένου Τεχνολογικού Επιστημονικού Πεδίου των ΑΣΕΙ με κοινή κοσμητεία. Να προσθέσω δε ότι υπάρχει ικανός αριθμός εν ενεργεία στρατιωτικών με Διδακτορικούς και Μεταδιδακτορικούς τίτλους σπουδών, απόφοιτοι ΑΣΣΥ και ΑΣΕΙ που λόγω και της ακαδημαϊκής τους ιδιότητας, έχουν τα εφόδια να καταλάβουν θέσεις ακαδημαϊκού διδακτικού προσωπικού. Μια έρευνα κύριε Υπουργέ για τον αριθμό αυτών των στελεχών, θα σας αφήσει έκπληκτο. Κύριε Υπουργέ, το ΥΠΕΘΑ έχει δεσμευτεί δια του κ. ΥΦΕΘΑ για τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση των Ανώτερων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών με την υπ’ αριθμ. Φ.900α/1216/19295/11-4-24 απάντηση του ιδίου σε σχετικό κοινοβουλευτικό έλεγχο, ενημέρωσε ότι: «εξετάζεται η αναβάθμιση της ακαδημαϊκής εκπαίδευσης των ΑΣΣΥ με την ένταξη τους στην ανώτατη βαθμίδα της εκπαίδευσης, τονίζοντας ότι έχουν εγκριθεί και υλοποιούνται σχετικές αποφάσεις». Ο σκοπός της ανωτέρω αναβάθμισης επιβάλλεται πρωτίστως στην εκπλήρωση του ειδικότερου εκπαιδευτικού σκοπού τους ο οποίος συνίσταται στην απόδοση Μονίμων Υπαξιωματικών - Μεσαίων Στελεχών υψηλού επιπέδου τεχνολογικής κατάρτισης και επιχειρησιακής ικανότητας, ώστε αναμφίβολα να συμβάλλουν με τις γνώσεις τους στην ομαλή και απρόσκοπτη λειτουργία των Μονάδων των ΕΔ για την επιτυχή εκτέλεση της αποστολής των. Υπό το φως των ανωτέρω, επιτρέψτε μου να Σας προτείνω στο ανωτέρω σχέδιο νόμου μια απαραίτητη προσθήκη στο Μέρος Γ (Άρθρα 14-42): «Το πτυχίο των Στρατιωτικών Σχολών (ΑΣΣΥ) των Υπαξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων, είναι ισότιμο με το πτυχίο των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΕΙ) της χώρας. Με Προεδρικό Διάταγμα που θα εκδοθεί, εντός έξι (6) μηνών από τη δημοσίευση του παρόντος, μετά από πρόταση του υπουργού εθνικής Άμυνας, καθορίζονται οι σχετικές διαδικασίες της εκπαιδευτικής αναβάθμισης των σχολών αυτών, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια». Στις απαρχές του δεύτερου τετάρτου του 21ου αι. είναι επιτακτική ανάγκη η αλλαγή νοοτροπίας σε ιεραρχικά μοντέλα Διοίκησης και νοοτροπιών παρελθόντων αιώνων. Αν θέλουμε να αναφερόμαστε σε εκσυγχρονισμένες Ε.Δ. και όχι απλά σε σύγχρονες Σγος (ΤΜΑ) ε.α. Αραμπατζής Πασχάλης Απόφοιτος ΣΤΥΑ Απόφοιτος Σχολής ΚΟΕ ΑΠΘ/Τμ. Πολιτικών Επιστημών