• Σχόλιο του χρήστη 'Δημήτριος Μπακάλης' | 9 Μαΐου 2024, 20:27

    Για ακόμα μια φόρα σε σχέδιο νόμου του ΥΠΕΘΑ δεν επιλύεται το θέμα του προβαδίσματος αρχαιότητάς μεταξύ ομοιόβαθμων σε κλαδικό και διακλαδικό επίπεδο, όπως επισημαίνει στο σχόλιό του ο «Επιστημονικός Σύλλογος Μηχανικών Αεροπορίας (ΕΣΜΑ)», με τις προτάσεις του οποίου συμφωνώ και τις παραθέτω στο τέλος του παρόντος κειμένου. Ως γνωστόν η Υποστήριξη στην ΠΑ εκφράζεται κύρια από τους Μηχανικούς οι οποίοι σε επίπεδο Μονάδων και Επιτελείων καταλαμβάνουν τις κύριες θέσεις. Οι Μηχανικοί της ΠΑ είναι οι μόνη ειδικότητα εκτός Ιπταμένων που στην εξέλιξη της καριέρας τους καθίστανται υπεύθυνοι για τομείς πολύ ευρύτερους της αρχικής τους εκπαίδευσης και η μόνη που καταλαμβάνει θέση Αντιπτεράρχου. Καθώς όμως οι Μηχανικοί της ΠΑ αντιμετωπίζονται -μέσω της αρχαιότητας- ως αξιωματικοί δεύτερης κατηγορίας, αυτό οδηγεί στην απαξίωση της Υποστήριξης καθώς δεν έχει ισχυρή φωνή στη λήψη των αποφάσεων. Στο διακλαδικό επίπεδο, στον τομέα της Υποστήριξης των Επιχειρήσεων, η ΠΑ είναι το μόνο Όπλο που δεν διαθέτει αξιωματικούς στον τομέα Υποστήριξης των Επιχειρήσεων με «προνόμιο αρχαιότητας» και συνεπώς έχει μειωμένο ειδικό βάρος στη διοίκηση του τομέα, μειώνοντας της δυνατότητα επηρεασμού των όποιων αποφάσεων. Ο τομέας άλλωστε της Υποστήριξης είναι αυτός στον οποίο επενδύουν όλες οι σύγχρονες ένοπλες δυνάμεις και είναι αυτός που αναβάθμισε το επίπεδο της απειλής που υφιστάμεθα εξ ανατολών. Επίσης αναφέρεται ότι ο Αρχηγός της RAF στην παρούσα περίοδο είναι αξιωματικός υποστήριξης με σπουδές Μηχανικού. Συνεπώς η διευθέτηση του θέματος προβαδίσματος όσον αφορά την αρχαιότητα των Μηχανικών αποφοίτων της ΣΜΑ και η ανάθεση σ’ αυτούς και άλλων σημαντικών θέσεων ευθύνης (πχ Διοικητής ΔΑΥ) θα αναβαθμίσει τη λειτουργία της ΠΑ και των ΕΔ, ενώ δεν επηρεάζεται καθ΄οιονδήποτε τρόπο η επιχειρησιακή διοίκηση Μονάδων και Μειζόνων Σχηματισμών, όπως άλλωστε δεν επηρεάζεται η επιχειρησιακή λειτουργία του Ελληνικού ΠΝ και των συμμαχικών Δυνάμεων και των ΕΔ διεθνώς που καθολικά εφαρμόζουν αντίστοιχη πρόβλεψη. Επίσης αποκαθιστά το αίσθημα δικαίου, δημιουργεί κίνητρα για τους Μηχανικούς της ΠΑ και συμβάλλει αποφασιστικά στη βελτίωση της δομής διοίκησης της ΠΑ, του κατεξοχήν τεχνολογικού όπλου των Ενόπλων Δυνάμεων. Οι προτάσεις του ΕΣΜΑ με τις οποίες συμφωνώ είναι οι ακόλουθες: 1.Κατάργηση του αναχρονιστικού προβαδίσματος αρχαιότητας μεταξύ ομοιόβαθμων αξιωματικών σε κλαδικό και διακλαδικό επίπεδο, με τροποποίηση των διατάξεων του άρθρου 36 του νόμου 3883/2010. Η πρόταση μας είναι, η αρχαιότητα να καθορίζεται με μόνο κριτήριο την ημερομηνία κτήσης του βαθμού, ως ακριβώς ισχύει στις ΕΔ των Χωρών Μελών του ΝΑΤΟ. 2.Εναλλακτικά, εφόσον δεν είναι δυνατή η προτεινόμενη γενίκευση, προτείνεται η ρύθμιση αποκλειστικά για τους αξιωματικούς Μηχανικούς της ΠΑ, κατά αντιστοιχία με τα ισχύοντα στον ΠΝ για τους αξιωματικών Μηχανικούς του, με τροποποίηση της παραγράφου 12 του άρθρου 36 ως ακολούθως: «12. Η αρχαιότητα μεταξύ των ομοιόβαθμων Αξιωματικών Όπλων του ΣΞ προερχομένων εκ ΣΣΕ, Μάχιμων και Μηχανικών του ΠΝ, Ιπτάμενων και Μηχανικών της ΠΑ, καθώς και μεταξύ Αξιωματικών Σωμάτων του ΣΞ προερχομένων εκ ΣΣΕ-ΣΣΑΣ-ΣΑΝ, Σωμάτων του ΠΝ, Αξιωματικών της ΠΑ πλην Ιπταμένων και των ΚΣ, ρυθμίζεται από το ημερολογιακό έτος κτήσεως του βαθμού τους.», καθώς και των επηρεαζόμενων παραγράφων 13, 14, 15 και 20 του ιδίου άρθρου. 3.Τροποποίηση του άρθρου 23, παρ.γ(2) του νόμου 3883/2010, με σκοπό την αποδέσμευση της μοναδικότητας της θέσης τοποθέτησης από την προαγωγή στο βαθμό του του Απτχου Μηχανικού, όπως ισχύει αντίστοιχα για του Μηχανικούς του ΠΝ. Η προτεινόμενη τροποποίηση της διάταξης είναι η ακόλουθη: «(2) Αντιπτέραρχος για τους Μηχανικούς Αξιωματικούς ως Γενικούς Επιθεωρητές ΠΑ ή σε θέσεις που είναι δυνατόν να ορισθούν με απόφαση του ΣΑΓΕ κατόπιν πρότασης του Ανώτατου Αεροπορικού Συμβουλίου και εφόσον προβλέπονται από τους ΠΟΥ της ΠΑ».