• Σχόλιο του χρήστη 'Αργύριος Δούρβα;' | 9 Μαΐου 2024, 20:10

    «Στο παρόν νομοσχέδιο δεν συμπεριλαμβάνονται οι προτάσεις της ΠΟΜΕΝΣ που έχουν κατατεθεί σ΄ όλους τους αρμόδιους φορείς και στα κοινοβουλευτικά κόμματα και οι οποίες πρέπει να συμπεριληφθούν:    α. Για την οριστική επίλυση του συνταξιοδοτικού ζητήματος των ΕΠ.ΟΠ. με την ταυτόχρονη απονομή και του βαθμού του Ανθυπασπιστή.    β. Για την επίλυση της αδικίας στο βαθμολογικό - συνταξιοδοτικό των σειρών ΑΣΣΥ 94,95,96 και εντεύθεν.    γ. Για την βαθμολογική και μισθολογική αποκατάσταση των Αξκων ειδικών καταστάσεων προερχόμενων εξ ΑΣΣΥ.    δ. Για την ένταξη στην Β΄μισθολογική κατηγορία των Αξκων εξ ΕΜΘ.    ε. Για την αναβάθμιση των Σχολών ΑΣΣΥ με την δημιουργία του Πανεπιστημίου Εθνικής Άμυνας - ΠΑΝΕΘΑ. στ. Για την πλήρη αποκατάσταση της αδικίας της παραγράφου 1 του άρθρου 32 του Ν.4609/19.    ζ. Για την διευθέτηση του ασφαλιστικού των ετών 1990-1992.    η. Για την άρση της αδικίας για την αναγνώριση των Καταδυτικών Εξαμήνων των Δυτών Πολεμικού Ναυτικού.    θ. Για την καταβολή του επιδόματος EUROCONTROL στους συναδέλφους μας ειδικότητας ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας.     ι. Για να εναρμονιστεί η ημερήσια αποζημίωση των υπηρεσιακών μετακινήσεων (ΦΠ) για το προσωπικό των ΕΔ - ΣΑ όπως αυτή ισχύει και εφαρμόζεται από το 2016, για όλο τον υπόλοιπο δημόσιο τομέα.    ια. Για την μισθολογική αναβάθμιση των σπουδαστών στρατιωτικών σχολών Ενόπλων Δυνάμεων σε σχέση με τους σπουδαστές των Σχολών των Σωμάτων Ασφαλείας. Επίσης στο άρθρο 69 καταργείται η προστασία των ειδικών κατηγοριών προσωπικού εξαιρούμενων των στελεχών που πάσχουν από ανίατα ή δυσίατα νοσήματα.  Για το ζήτημα αυτό η ΠΟΜΕΝΣ είχε προσφύγει στο ΣτΕ, όπου και εκδικάστηκε την προηγούμενη εβδομάδα και αναμένεται η έκδοση της σχετικής απόφασης. Η θέση της ΠΟΜΕΝΣ είναι η άμεση απόσυρση του συγκεκριμένου άρθρου και να υπάρξει εφόσον απαιτείται, η πρόβλεψη έκδοσης υπουργικής απόφασης που να καθορίζει τις προϋποθέσεις και τις λεπτομέρειες των μεταθέσεων,  οι οποίες θα προκύψουν από την διαβούλευση των εμπλεκόμενων φορέων και της Ομοσπονδία μας.» Το παρών Νομοσχέδιο τροποποιεί το καθεστώς που ισχύει από το 2010, Νόμος 3883/2010 άρθρο 5 παρ. 1(α), με βάση το οποίο: «Οι πολύτεκνοι, οι γονείς τριών (3) τέκνων ή γονείς ενός τουλάχιστον τέκνου με ανίατο ή δυσίατο νόσημα, γονείς μονογονεϊκών οικογενειών, καθώς και πάσχοντες από ανίατα ή δυσίατα νοσήματα μετατίθενται μόνο κατόπιν πρότερης σχετικής αναφοράς τους.» Με το νέο νομοσχέδιο, η προστασία αυτή περιορίζεται σε έξι (6) μόνο έτη (άρθρο 5). Όταν υπάρχουν τρίτεκνοι/πολύτεκνοι – Στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων που τοποθετήθηκαν στον τόπο καταγωγής τους και επένδυσαν σε αυτόν και τώρα, ξαφνικά, μαθαίνουν ότι σε έξι (6) χρόνια θα μπορούν να μετατεθούν οπουδήποτε, τότε, πραγματικά, πρόκειται για πλήρη ανατροπή του οικογενειακού τους προγραμματισμού, του επαγγελματικού τους σχεδιασμού και της οικονομικής ισορροπίας της ευπαθούς, λόγω μεγέθους, οικογένειάς τους. Παράλληλα, προ ημερών, ο Υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος Συντονιστής της Κυβέρνησης για τα Δικαιώματα των ΑμεΑ, έθεσε σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση το σχέδιο Εθνικής Στρατηγικής για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία (ΑμεΑ) , βασική επιδίωξη του οποίου είναι η αύξηση της ορατότητας των ΑμεΑ και η ευαισθητοποίηση της κοινωνίας γι’ αυτήν την πολυάριθμη ομάδα πολιτών. Μια ευαισθητοποίηση που θα πρέπει να επεκταθεί και στις οικογένειες που έχουν υπό την προστασία τους άτομα με ανίατες ή δυσίατες ασθένειες. Τρίτεκνοι, πολύτεκνοι, μονογονεϊκές, οικογένειες με μέλη ΑΜΕΑ ζητούν την παρέμβαση σας για την προστασία αυτών των ευπαθών κοινωνικών ομάδων. Η Ειδική Μεταθετικότητα (από την αρχική νομοθέτηση της με τον Ν.3883/2010) αποτελεί ένα σημαντικό μέτρο στήριξης για τις πολυμελείς οικογένειες των στρατιωτικών, όσους επιμελούνται ΑΜΕΑ ή ανήκουν σε Ειδικές Καταστάσες (ΕΥ-ΥΓ) καθώς τους επιτρέπει να διασφαλίζουν την εύρυθμη λειτουργία και την ψυχική ισορροπία τους, μειώνοντας τις συχνές μεταθέσεις, και διασφαλίζοντας ένα σταθερό περιβάλλον διαβίωσης, ενώ παράλληλα λειτουργεί υποστηρικτικά σε οικονομικό επίπεδο μειώνοντας (σε πλείστες όσες περιπτώσεις) τα έξοδα για την κάλυψη των αναγκών στέγασης – τα οποία πάντα προκύπτουν κατά τις μεταθέσεις. Παράλληλα έχει μηδενικό οικονομικό κόστος για την Υπηρεσία. Η κατάργηση αυτών των ρυθμίσεων θα φέρει δυσανάλογα βάρη στις οικογένειες, δημιουργώντας δυσκολίες στην εκπαίδευση και την κοινωνική ένταξη των παιδιών ΑΜΕΑ, ενώ παράλληλα θα θέσει σε κίνδυνο την ψυχική υγεία των γονέων που ανήκουν σε Ειδικές καταστάσεις ΕΥ – ΥΓ καθώς και την συνοχή της οικογένειας. Ένα φλέγον θέμα που πρέπει να συμπεριληφθεί στο υπόψιν νομοσχέδιο είναι το συνταξιοδοτικό των Επαγγελματιών Οπλιτών (ΕΠΟΠ) .Οι ΕΠΟΠ υπέγραψαν, βάσει του ΝΔ 2936/2001, 35ετη συντάξιμη εργασία και συνταξιοδοτικά ότι ακολουθούν τους Μόνιμους Υπαξιωματικούς Μη Παραγωγικών Σχολών (ΕΜΘ) και για τους οποίους με τον ΝΔ4609/19 καταργήθηκαν τα όρια της αυτεπάγγελτης αποστρατείας στην ηλικία των 50 και 54 του ΝΔ 445/1974. Μια διάταξη η οποία δεν καταργήθηκε για τους Μόνιμους Εθελοντές Υπαξιωματικούς ΕΠΟΠ. Σας καλούμε να λάβετε υπόψη σας τη πρόταση της Γραμματείας ΕΠΟΠ της ΠΟΜΕΝΣ, δηλαδή την κατάργηση των ορίων ηλικίας και συμπλήρωση του απαιτούμενου χρόνου για πλήρη συνταξιοδότηση, ώστε να εξελίσσονται βαθμολογικά μέχρι τον βαθμό του Ανθυπασπιστή. Οι Διοικητικές βαθμολογικές – μισθολογικές διακρίσεις, αποτελούν παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων κατά το διεθνές, το ευρωπαϊκό και το εθνικό δίκαιο και προστατεύονται από την Επιτροπή Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του ΟΗΕ. Άρα, διατυπώνεται ρητά η ανάγκη αποκατάστασης του σταδιοδρομικού καθεστώτος των απόφοιτων ΑΣΣΥ, συμπεριλαμβανομένων των Υπηρεσίας Γραφείου και Ελαφράς Υπηρεσίας, μέσα από επικείμενο Νομοσχέδιο του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Αναφέρεται, ότι στις κατηγορίες των Ειδικών Καταστάσεων μεταφέρονται οι Αξιωματικοί και οι Υπαξιωματικοί των Ενόπλων Δυνάμεων οι οποίοι χωρίς υπαιτιότητά τους τραυματίζονται ή υφίστανται πάθηση είτε την περίοδο της Ειρήνης είτε σε περίοδο Πολέμου και κρίνονται από τις Ανώτατες Υγειονομικές Επιτροπές ως Ικανοί για την εκτέλεση Υπηρεσίας Γραφείου και δεν δύνανται να ασκήσουν Διοίκηση ούτε Διεύθυνση Επιτελείου. Ωστόσο, από όλες τις προελεύσεις Αξιωματικών – Υπαξιωματικών Ειδικών Καταστάσεων μόνο οι προερχόμενοι από αποφοίτους ΑΣΣΥ δεν λαμβάνουν 2-3 βαθμούς, για λόγους υγείας, με αποτέλεσμα να καθηλώνονται βαθμολογικά και μισθολογικά ενώ Εθελοντές που δεν φοίτησαν σε Στρατιωτική Σχολή τους ξεπερνούν βαθμολογικά 2-3 βαθμούς με συνέπεια να αλλάζει και η Ιεραρχία των Ενόπλων Δυνάμεων. Έτσι σύμφωνα με το Νόμο 3883/2010 (ΦΕΚ Α΄ 167) για τους απόφοιτους ΑΣΣΥ που έχουν υπαχθεί στην ειδική κατάσταση μετά τη δημοσίευση του υπόψη νόμου ήτοι την 24-09-2010 έχουν τον αποστρατευτικό βαθμό του Ταγματάρχη οι Υπηρεσίας Γραφείου και τον αποστρατευτικό βαθμό του Λοχαγού οι Ελαφράς Υπηρεσίας, ενώ θα έπρεπε να λαμβάνουν τον αποστρατευτικό βαθμό του Συνταγματάρχη, όπως οι αντίστοιχοί τους. Εθελοντές, που δεν φοίτησαν σε Στρατιωτική Σχολή και ξεπερνούν βαθμολογικά τους απόφοιτους ΑΣΣΥ. Ταυτόχρονα,οι Απόφοιτοι ΑΣΕΙ Αξιωματικοί Ειδικών Καταστάσεων έχουν τον αποστρατευτικό βαθμό του Υποστρατήγου οι Υπηρεσίας Γραφείου και του Ταξιάρχου οι Ελαφράς Υπηρεσίας. Δεν υπάρχει πρόβλεψη για προαγωγή τους στους βαθμούς του Στρατηγού και του Αντιστράτηγου προφανώς γιατί δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν σε αυτούς τους βαθμούς διότι σύμφωνα με το άρθρο 14 του ΝΔ 1400/1973 δεν δύνανται να ασκήσουν Διοίκηση ούτε Διεύθυνση Επιτελείου. Την παρούσα χρονική περίοδο υπηρετούν εν΄ ενεργεία Υποστράτηγοι Ελαφράς Υπηρεσίας και Ταξίαρχοι Υπηρεσίας Γραφείου και Ελαφράς Υπηρεσίας. Αναφέρεται, ότι δεν υπάρχει καμία δυσμένεια βαθμολογικά στους προερχόμενους από τους Μονίμους εξ Εφέδρων, τους Εφέδρους εξ Εφέδρων και κατ’ Απονομή, τους Κατατασσόμενους με διαγωνισμό και τους Ανθυπασπιστές μεταταγέντες στο Σώμα των Μόνιμων Υπαξιωματικών ως Εθελοντές Μακράς Θητείας (ΕΜΘ) και Επαγγελματίες Οπλίτες (ΕΠ.ΟΠ.), κατέχοντες πτυχίο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, οι οποίοι έχουν τον ίδιο αποστρατευτικό βαθμό με τους αντιστοίχους τους, καθώς και στα αντίστοιχα Στελέχη των λοιπών Σωμάτων Ασφαλείας (Αστυνομίας, Πυροσβεστικής, Λιμενικού) και στους αντίστοιχους Μόνιμους Υπάλληλους του ευρύτερου Δημοσίου Τομέα. Συνεπώς, οι απόφοιτοι ΑΣΣΥ είναι η μοναδική κατηγορία προσωπικού που έχει υποστεί βαθμολογική και μισθολογική καθήλωση, αφού δεν αντιμετωπίζονται ισότιμα έναντι όλων των άλλων όμοιων κατηγοριών στρατιωτικού και πολιτικού προσωπικού καθώς και των Σωμάτων Ασφαλείας και του Δημοσίου τομέα. Καθηλώνονται βαθμολογικά, τίθενται κατώτεροι Ιεραρχικά κατά βαθμό, έναντι Η διόρθωση των στρεβλώσεων και η αποκατάσταση των αδικιών, συμβάλλει στο αίσθημα δικαίου στις τάξεις των ενόπλων δυνάμεων. Κατά το προηγούμενο έτος ΣΩΣΤΑ αποκαταστάθηκε η αδικία στη σταδιοδρομική εξέλιξη των αποφοίτων ΑΣΣΥ τάξεων 1993, 1994, 1995 στα πλαίσια του Ν. 5018/2023. Ως εκ τούτου, θεωρείται πως είναι η πλέον κρίσιμη χρονική στιγμή η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΘΑ να μεριμνήσει για την προσθήκη τροπολογίας στο υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου για την ηθική αποκατάσταση των τάξεων ΑΣΣΥ 1996-1997-1998 με βάση τις πρόνοιες του Ν. 5018/2023 προκειμένου να υπαχθούν στον Ν.2439/1996 οι καταταγέντες τα έτη 1994, 1995,1996. Παράλληλα, είναι σημαντικό να τονιστεί ότι οι κατηγορίες Αξιωματικών και Υπαξιωματικών ΕΜΘ-ΕΠΟΠ βελτίωσαν την κατάστασή τους, ως προς τον καταληκτικό βαθμό τους, την εξέλιξη και αντίστοιχα τις απολαβές τους, κατόπιν συνεχών τροποποιήσεων νόμων, τα τελευταία έτη, εξασφαλίζοντας ευνοϊκότερη σταδιοδρομική και οικονομική εξέλιξη, σε σχέση με το αρχικό καθεστώς πρόσληψης τους. Αντίθετα, οι Αξκοί απόφοιτοι ΑΣΣΥ 1994 και εντεύθεν πλέον, απώλεσαν τον αποστρατευτικό βαθμό του Συνταγματάρχη, με εξαίρεση μόνο τους κατόχους πτυχίου ΑΕΙ (σημειώνεται ότι η προσκόμιση βεβαίωσης διαγραφής από ΑΕΙ κατά την ημερομηνία κατάταξης τους στις στρατιωτικές σχολές Υπαξιωματικών ήταν υποχρεωτική για την εγγραφή-εισαγωγή τους σε αυτές). Συμπερασματικά, παρακαλούμε για την εξέταση της δυνατότητας της αποκατάστασης της βαθμολογικής εξέλιξης των αποφοίτων ΑΣΣΥ μέχρι το 2009, καθώς με αυτό τον τρόπο δύναται, να επέλθει δίκαιη λύση στη διασάλευση της αρχαιότητας (εξέλιξη με ίσους όρους) και τη βαθμολογική δυσαρμονία στην εξέλιξη των Αξιωματικών εξ ΑΣΣΥ