• Σχόλιο του χρήστη 'Γεώργιος Ε.' | 10 Μαΐου 2024, 12:12

    Σχολιασμός ανά άρθρο : Άρθρο 48. Η αποστολή που δίνεται δια νόμου είναι εξαιρετικά ευρεία και λεπτομερής, γεγονός που την καθιστά τελικά περιοριστική και δύσκαμπτη, λόγω της δυσχέρειας μεταβολής της για προσαρμογή στις τεχνολογικές, οργανωτικές και γεωπολιτικές εξελίξεις (απαιτείται τροποποίηση νόμου). Προτείνεται ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ: «Η Αποστολή του Κοινού Σώματος Πληροφορικής στην ειρήνη και στον πόλεμο είναι η επαύξηση της μαχητικής ισχύος και της ετοιμότητας των Ενόπλων Δυνάμεων με τη συνεχή αξιοποίηση και εκμετάλλευση των επιστημών διοικήσεως και ελέγχου, επιχειρησιακής έρευνας, πληροφορικής και εφαρμοσμένης τεχνολογικής έρευνας και τη διεξαγωγή στρατιωτικών επιχειρήσεων στον κυβερνοχώρο». Άρθρο 49. Παράγραφος 1.Στην παρ.1.θ καθορίζεται ότι το ΠΛΗ τα στελεχώνεται «Με μετατάξεις στελεχών μέχρι τον βαθμό του Συνταγματάρχη, και αντιστοίχων, των τριών Κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων.». Η μετάταξη ανώτερων Αξκών που θα καλύπτουν διοικητικές θέσεις και θα συμμετέχουν σε κρίσιμες συνεδριάσεις ομάδων ελέγχου και αποφάσεων, χωρίς πρότερη εμπειρία επί θεμάτων πληροφορικής, θα επιφέρει χάσμα μεταξύ υπεύθυνων χάραξης πολιτικής και χείριστών.Προτείνεται η ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ σε «μέχρι τον βαθμό του Λοχαγού». Άρθρο 49. Παράγραφος 2. Η Διεύθυνση Πληροφορικής δεν υπάρχει στο ΓΕΕΘΑ και την ημέρα έναρξης ισχύος του Νομοσχεδίου δεν θα έχει στελεχωθεί ώστε να προβεί στις ενέργειες που απαιτούνται για τη στελέχωσή της. Με βάση το δεδομένο αυτό, η έναρξη ισχύος των άρθρων πρέπει να μελετηθεί προσεκτικά και να δοθεί χρόνος στο ΓΕΕΘΑ και τους Κλάδους να προσαρμοστούν στη νέα πραγματικότητα, αφού ληφθεί επιπλέον υπόψη ότι η Διεύθυνση Πληροφορικής στην οποία ανατίθεται έργο, θα πρέπει να οργανωθεί και να επανδρωθεί με διαδικασίες που είναι χρονοβόρες, πριν μπορέσει να αρχίσει να παράγει οποιοδήποτε έργο. Σε κάθε περίπτωση, προτείνεται η ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ της παραγράφου 2 με ανάθεση της αρμοδιότητας στον Β’ ΚΛΑΔΟ του ΓΕΕΘΑ ή στον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ αντί της Διεύθυνσης Πληροφορικής. Άρθρο 49. Παράγραφος 6. Η φράση «στις οποίες υπηρετούν τα στελέχη» δημιουργεί ασάφειες, διότι υπάρχουν στελέχη που υπηρετούν σε οργανικές θέσεις που δεν είναι εξειδίκευσης πληροφορικής. Προτείνεται να υπάρξει ΠΡΟΣΘΗΚΗ: «ή στις οποίες προβλέπεται να υπηρετούν κατ’ αποκλειστικότητα τα στελέχη των περ. ε) στ) ζ) και η) της παρ. 1». Άρθρο 49. Παράγραφος 7. Η φράση «διατηρώντας τη μεταξύ τους σειρά αρχαιότητας» δεν είναι σαφής, καθόσον η αρχαιότητα των στελεχών εντός του ίδιου Κλάδου είναι σχολαστικά ρυθμισμένη αλλά όχι μεταξύ των Κλάδων. Το ίδιο θέμα πραγματεύεται και η παράγραφος 2, η οποία ορίζει τη διαδικασία με την οποία θα γίνει η ‘ένταξη’. Στην παράγραφο 2 ορίζεται μια διαδικασία ενώ στην παράγραφο 7 καταργείται η διαδικασία και ορίζεται η άμεση ένταξη. Προτείνεται να ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ η παράγραφος 7, διότι πλεονάζει. Άρθρο 49.Γενικά. Δεν αναφέρεται, τι θα γίνει με τους Έφεδρους Αξιωματικούς, Δόκιμους Έφεδρους Αξιωματικούς και Οπλίτες θητείας, Ο.Β.Α, όπως και για την εφεδρεία. Επίσης δεν προβλέπεται Διοικητικό Προσωπικό, Πολιτικό Προσωπικό και πρόσληψη Αξιωματικών από πτυχιούχους πολίτες. Πρόταση 5η: Προτείνεται να προστεθεί: «Το σύνολο των Έφεδρων Αξιωματικών, Δόκιμων Έφεδρων Αξιωματικών και Οπλιτών Θητείας των Σώματος Έρευνας και Πληροφορικής του Στρατού Ξηράς και της Πολεμικής Αεροπορίας καθώς και όλοι όσοι υπηρετούν την θητεία τους σε ειδικότητες Πληροφορικής του Πολεμικού Ναυτικού, μετατάσσονται αυτομάτως στο νέο Σώμα με την εφαρμογή του παρόντος. Στο Κοινό Σώμα προσλαμβάνονται με απόφαση του ΥΕΘΑ, μετά από εισήγηση του ΣΑΓΕ, αναλόγως αναγκών, Επαγγελματίες Οπλίτες (ΕΠΟΠ, Οπλίτες Βραχείας Ανακατατάξεως (ΟΒΑ) και υπηρετεί αριθμός Δοκίμων Εφέδρων Αξιωματικών (ΔΕΑ) και Οπλιτών Θητείας αποφοίτων Ανωτάτων Σχολών Πληροφορικής της ημεδαπής ή αλλοδαπής. Στο Κοινό Σώμα δύναται να προσληφθούν, μετά από απόφαση του ΥΕΘΑ και εισήγηση του ΣΑΓΕ για κάλυψη συγκεκριμένων αναγκών Αξιωματικοί από υποψηφίους πολίτες. Η εφεδρεία του Κοινού Σώματος συγκροτείται και επανδρώνεται σύμφωνα με τους ισχύοντες νόμους. Το προσωπικό της εφεδρείας τοποθετείται σε θέσεις του ίδιου γνωστικού αντικειμένου και στην ίδια θέση που υπηρέτησαν στην θητεία τους. Στα Επιτελεία και Μονάδες του Κοινού Σώματος δύναται να υπηρετεί Πολιτικό Προσωπικό, καθώς και Προσωπικό από άλλα Όπλα ή Σώματα σύμφωνα με τους Πίνακες Οργανώσεως και Υλικού, σε θέσεις διοικητικής υποστήριξης.». Άρθρο 50. Στο άρθρο ορίζεται ότι: «Το στρατιωτικό προσωπικό του Κοινού Σώματος Πληροφορικής (ΠΛΗ) των ΕΔ τοποθετείται, μετατίθεται και αποσπάται αποκλειστικά στις Διευθύνσεις Πληροφορικής και Κυβερνοασφάλειας (Μονάδα 1864) του Γ.Ε.ΕΘ.Α. και σε διευθύνσεις, τμήματα, γραφεία πληροφορικής και κέντρα υποστήριξης πληροφορικών συστημάτων και ανάπτυξης λογισμικού στα Γενικά Επιτελεία…» Οι Διευθύνσεις Πληροφορικής και Κυβερνοασφάλειας (Μονάδα 1864) δεν υπάρχουν στο ΓΕΕΘΑ και δια του παρόντος νόμου δεν δημιουργούνται (στο Προσχέδιο προβλεπόταν η ίδρυση της Διεύθυνσης Πληροφορικής). Σε κάθε περίπτωση, δεν πρέπει να περιοριστεί και μάλιστα διά νόμου η τοποθέτηση των στελεχών του ΣΩΠΛΗ μόνο στις ανωτέρω δυο διευθύνσεις του ΓΕΕΘΑ. Οι επιχειρησιακές ανάγκες μπορεί να οδηγήσουν στη σύσταση και άλλων διευθύνσεων ή στην κατάργηση ορισμένων, δεδομένου ότι η οργάνωση και οι μονάδες των ΕΔ ρυθμίζονται και με κατωτέρου επιπέδου νομοθετικές πράξεις (π.χ. Προεδρικά Διατάγματα και Υπουργικές Αποφάσεις). Προτείνεται να ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΕΙ. Άρθρο 58. Παράγραφοι 1 και 2. Η ορθολογική προσέγγιση επιβάλλει όπως τα τμήματα μιας Διεύθυνσης και το αντικείμενό τους να καθορίζονται από την αποστολή που της ανατίθεται μέσω θεσμικών κειμένων και όχι από αποσπασματικές διατάξεις. Εν προκειμένω, στο παρόν Νομοσχέδιο, ενώ δεν ιδρύεται Διεύθυνση Πληροφορικής, στο άρθρο 58 παρ.1 και 2 προβλέπεται η σύσταση Τμημάτων Τεχνητής Νοημοσύνης και Αναλυτικής Δεδομένων με ειδικές και κατ’ εξαίρεση ρυθμίσεις για τη στελέχωσή τους από εξειδικευμένο προσωπικό των τριών Κλάδων ΕΔ χωρίς την ένταξή τους στο ΣΩΠΛΗ. Εκ της αποστολής του ΣΩΠΛΗ, όπως αυτή περιγράφεται στο άρθρο 48, το ΓΕΕΘΑ οφείλει να οργανώσει τουλάχιστον μια Διεύθυνση Πληροφορικής, η οποία θα έχει την αρμοδιότητα και κατ’ επέκταση τα τμήματα που απαιτούνται για την εκπλήρωσή της. Άρθρο 58. Παράγραφος 3. Στην παρ. 3 ορίζεται ότι «τα Τμήματα των παρ.1 και 2 στελεχώνονται από εξειδικευμένο προσωπικό των τριών Κλάδων των ΕΔ, το οποίο κατέχει συναφείς τίτλους σπουδών». Εφόσον τελικώς συσταθούν τα συγκεκριμένα ως άνω τμήματα, τότε σε κάθε περίπτωση προτείνεται η ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ της παρ. 3 ως εξής: «Οι ανάγκες του ΣΩΠΛΗ σε εξειδικευμένο προσωπικό για την έρευνα, ανάπτυξη και αξιοποίηση αναδυόμενων και ανατρεπτικών τεχνολογιών κατά την έννοια του άρθρου 48 δύνανται να καλύπτονται από εξειδικευμένο προσωπικό των τριών Κλάδων των ΕΔ, το οποίο κατέχει συναφείς τίτλους σπουδών.» Άρθρο 58. Παράγραφος 5. Η παράγραφος 5 περιττεύει διότι τα εξειδικευμένα στελέχη των ΕΔ έχουν ήδη αυτή τη δυνατότητα όπως νόμος ορίζει (π.χ. κατά τη μετάταξη των Αξιωματικών του Στρατού Ξηράς στο Σώμα Έρευνας-Πληροφορικής), ενώ δεν είναι προς όφελος της υπηρεσίας να δίνεται αυτή η δυνατότητα σε στελέχη που δεν ανήκουν στο ΣΩΠΛΗ, διότι οι απαιτήσεις σταδιοδρομίας (για παράδειγμα συμπλήρωση χρόνου διοίκησης, σχολεία, θέσεις εξωτερικού κ.ά.) με βεβαιότητα θα τους απομακρύνουν σύντομα από τις θέσεις για τις οποίες έλαβαν την εξειδίκευση. Προτείνεται η ΔΙΑΓΡΑΦΗ της παραγράφου 5. Άρθρο 79. Παράγραφος 1. Αυτή η ρύθμιση ήταν απαραίτητη στο Προσχέδιο διότι ιδρυόταν η Διεύθυνση Πληροφορικής στο ΓΕΕΘΑ. Στο παρόν Σχέδιο Νόμου δεν ορίζεται ίδρυση τέτοιας Διεύθυνσης, επιτρέποντας στο ΓΕΕΘΑ να οργανωθεί όπως κρίνει για την εκτέλεση της αποστολής και στον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ να τοποθετήσει τους κατάλληλους προϊστάμενους. Προτείνεται η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ της παραγράφου 1.