Αρχική Ίδρυση Ελληνικού Κέντρου Αμυντικής Καινοτομίας, εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου των Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων...ΜΕΡΟΣ Γ΄ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΘΕΣΜΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ (Α.Σ.Ε.Ι.) – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν. 3187/2003 ΚΑΙ Ν. 4940/2022 (Άρθρα 14-42)Σχόλιο του χρήστη Αχιλλέας | 10 Μαΐου 2024, 16:32
Τα χρόνια προβλήματα στις Ε.Δ. είναι αποτέλεσμα πολλών παραγόντων πέραν της ελλειπούς οργάνωσης και εφαρμογής αυτής που δυσχερένεται λόγω της δαιδαλώδους γραφειοκρατίας. Αυτή η διαβούλευση είναι ένα καλό βήμα προς τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας των ΕΔ. Τα σημαντικότερα όμως σημεία που επηρεάζουν την κινητικότητα μας προς την εξέλιξη και την καινοτομία (πάντα συμφώνως προτύπων των "οικογενειών" που ανήκουμε ΝΑΤΟ και ΕΕ), συμπυκνώνονται στα κάτωθι σημεία: (α) Μισθολογικό/Απολαβές/Εξέλιξη. Όταν οι Στρατιωτικοί Επιστημόνες (που πέραν της ακαδημαϊκής τους εκπαίδευσης έχουν λάβει και τις επιπρόσθετες εκπαιδεύσεις των αντίστοιχων Κλάδων), στα "μάτια" του κράτους είναι μισθολογικά ισάξιοι ή/και κατώτεροι δημοσίων υπαλλήλων που δε λείπουν από τα σπίτια τους, δεν κάνουν υπερωρίες, δεν εκτελούν 24ωρες υπηρεσίες κτλ, εκ των πραγμάτων δεν υπάρχει κίνητρο για τους ίδιους να εξελιχθούν. (β) Μονιμότητα Δημοσίου Τομέα. Στην ανωτέρω πραγματικότητα έρχεται και επικάθεται ένα άλλο "αγκάθι" του δημοσίου τομέα, αυτό της μονιμότητας (παρά την ύπαρξη της αξιολόγησης από ανωτέρους προς κατωτέρους) το οποίο επηρεάζει το κίνητρο των αρίστων έναντι των μη άριστων με αποτέλεσμα να βαλτώνουν και οι μεν και οι δε, οι πρώτοι λόγω έλλειψης κινήτρου και επιβράβευσης (απολαβών/εξέλιξης κτλ) και οι δεύτεροι εκ πεποιθήσεως που απλά δε θέλουν να εξελιχθούν εις βάρος των υπολοίπων. (γ) Στελέχη Ελβετικά Πολυεργαλεία. Δε γίνεται τα στελέχη των ΕΔ να κάνουν τα πάντα και να "συμφέρουν" (σε συνέχεια της παρα.(α)), χωρίς την ύπαρξη ξεκάθαρων καθηκόντων και φυσικά την απαραίτητη εξειδίκευση σε επιστημονικούς τομείς που τους ενδιαφέρουν). Συγκεκριμένα, οι Μηχανικοί απόφοιτοι ΣΝΔ δεν έχουν εξειδικεύσεις (Ηλεκτρολόγοι, Ναυπηγοί, Μηχανολόγοι, Υπολογιστών κ.α. σε αντίθεση με τους Μάχιμους συναδέλφους τους, και της ΠΑ Μηχανικοί Αεροσκαφών - Μηχανικοί Τηλεπικοινωνιών/Ηλεκτρονικών - Μηχανικοί Αεροπορικών Εγκαταστάσεων. Δε γίνεται παραγωγικές σχολές πολυτεχνικού επιπέδου να "παίρνουν" ένα Δίπλωμα "Περί της Ναυτικής Τέχνης και Επιστήμης" και να μην αναγνωρίζονται οι ακαδημαϊκές τους γνώσεις στο εργασιακό περιβάλλον (εκτός ΕΔ), πόσο μάλλον εντός των ΕΔ. Άρα πώς γίνεται να μιλάμε για Μεταπτυχιακούς/Διδακτορικούς Τίτλους Σπουδών όταν δεν αναγνωρίζονται καν τα Πτυχία των Αξιωματικών των ΕΔ ως ισάξια των ΑΕΙ. Συνεπώς, καθώς τα ανωτέρω επηρεάζουν το ένα το άλλο θα πρέπει να αναθεωρηθούν ριζικά κάποια ζητήματα που διαιωνίζονται απλά γιατί "έτσι ήταν". Επομένως προτείνονται: (α) Αύξηση απολαβών (μισθού και οδοιπορικών) σε βαθμό εφάμιλλο του ιδιωτικού τομέα, αλλιώς οι παραιτήσεις των ικανών και των αρίστων δε θα αναχαιτιστούν. Επιπρόσθετα, δικαίωμα στη δεύτερη εργασία, το οποίο δε θα έπρεπε να το σκέφτονται καν τα στελέχη ΕΔ ενός κράτους της ΕΕ, αλλά έχουμε 2024 και στην Ελλάδα δεν είναι αυτονόητα. (β) Κατάργηση της μονιμότητας. Το βάρος των μη-άριστων να μη συμπαρασέρνει στο βούρκο και τους υπόλοιπους με αποτέλεσμα της δημιουργίας αρνητικού κλίματος στο εργασιακό περιβάλλον. (γ) Αναγνώριση πτυχίων - ξεκάθαρη αντιστοιχία τίτλων σπουδών με πολυτεχνικές σχολές εσωτερικού και εξωτερικού. Δημιουργία ειδικοτήτων Μηχανικών/Τεχνικών αναλόγως των αναγκών.