Αρχική Ίδρυση Ελληνικού Κέντρου Αμυντικής Καινοτομίας, εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου των Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων...ΜΕΡΟΣ Β΄ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΜΥΝΤΙΚΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ (Άρθρα 3-13)Σχόλιο του χρήστη Ανώνυμος | 10 Μαΐου 2024, 16:47
Υπουργείο Εθνικής Άμυνας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
1) Άρθρο 4 παράγραφος 3ε) και Καταστατικό Άρθρο Τέταρτο, παράγραφος 3ε): Να διαγραφεί η φράση "πιστοποίηση συστημάτων". Η πιστοποίηση είναι εντελώς διαφορετικό αντικείμενο από την έρευνα και σε ό,τι αφορά τα αεροπορικά μέσα, υπόκειται ήδη στη δικαιοδοσία της ΕΣΑΑ (Εθνική Στρατιωτική Αρχή Αξιοπλοΐας). 2) Άρθρο 4 και Άρθρο 9: Υπάρχει σύγχυση αρμοδιοτήτων μεταξύ ΕΛΚΑΚ, ΓΔΑΕΕ και ΣΤ' Επιτελικού ΓΕΕΘΑ: Ενώ στο Άρθρο 9, παράγραφος 1 δίδεται η εποπτεία του ΕΛΚΑΚ και ο συντονισμός των ΔΟΠΕΑΣ στην ΓΔΑΕΕ, στο Άρθρο 4 καταγράφεται ότι η παρακολούθηση και ο συντονισμός των διακρατικών προγραμμάτων είναι σκοπός του ΕΛΚΑΚ! Ποιος συντονίζει, τελικά, τα προγράμματα έρευνας και ποιος αναφέρεται σε ποιον; 3) Άρθρο 11: Στην παράγραφο 1, να προστεθεί η φράση με ΚΕΦΑΛΑΙΑ: "Το ελληνικό Δημόσιο, όπως εκπροσωπείται από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, καθίσταται δικαιούχος των δικαιωμάτων πνευματικής και βιομηχανικής ιδιοκτησίας για κάθε χρήση στον τομέα της άμυνας, της ασφάλειας και της πολιτικής προστασίας των προϊόντων των υλοποιούμενων ΑΠΟ ΤΟ ΕΛΚΑΚ προγραμμάτων έρευνας και ανάπτυξης, εξαιρουμένων των Διακρατικών Ολοκληρωμένων Προγραμμάτων Ερευνητικής και Αναπτυξιακής Συνεργασίας ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΠΟΥ ΥΛΟΠΟΙΟΥΝ ΤΡΙΤΟΙ ΦΟΡΕΙΣ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΕΛΚΑΚ". Σε αντίθετη περίπτωση, δεν υπάρχει απολύτως κανένα κίνητρο για τους τρίτους φορείς να αναζητήσουν χρηματοδότηση μέσω ΕΛΚΑΚ, καθώς τόσο τα πνευματικά, όσο και τα βιομηχανικά δικαιώματα, θα ανήκουν εξ' ολοκλήρου στον ΕΛΚΑΚ - ο οποίος, μάλιστα, θα μπορεί πλέον να παράγει και να αξιοποιεί προϊόντα (είτε ο ίδιος, είτε μέσω θυγατρικών του) χρησιμοποιώντας τεχνογνωσία άλλων (βλ. και άρθρο Πέμπτο του καταστατικού) 4) Άρθρο 12: Να διαγραφεί ολόκληρη η παράγραφος 3 αναφορικά με τη θητεία Δοκίμων, καθώς εξευτελίζεται και καταργείται επί της ουσίας το νόημα της θητείας των Εφέδρων Αξκων. Αποτελούν εξόφθαλμη ανισότητα τα διαλαμβανόμενα σε σχέση με τους Δόκιμους που υπηρετούν κανονική θητεία και συν τοις άλλοις, δημιουργούνται προϋποθέσεις μη χρηστών συναλλαγών στις τάξεις των ΕΕΔ. --- ΕΠΙ ΤΟΥ ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟΥ --- 5) Άρθρο Τέταρτο: Να διαγραφούν οι παράγραφοι η), θ) 2βα), 2ββ) και 2βγ. Το ΕΛΚΑΚ δεν μπορεί ΚΑΙ να διεξάγει έρευνα/ πειραματική ανάπτυξη ΚΑΙ να αποφασίζει για τη χρηματοδότηση έρευνας τρίτων: Καθίσταται προφανές ότι δημιουργείται conflict of interest, διότι δεν είναι δυνατόν ο ίδιος φορές που διεξάγει έρευνα, να αποφασίζει για τη χρηματοδότηση έρευνας άλλων φορέων. Αυτό, ανοίγει το δρόμο για διαφθορά και συναλλαγή μεταξύ ημετέρων, με αποτέλεσμα τελικά το ΕΛΚΑΚ να επιτύχει τα αντίθετα αποτελέσματα από όσα επιδιώκει. 6) Άρθρο Πέμπτο, παράγραφος α): Να διαγραφεί η λέξη "συγχρηματοδοτούμενων", καθώς τα εν λόγω προγράμματα (λ.χ. EDF) απαιτούν αξιολόγηση και έγκριση από ΚΡΑΤΙΚΟ φορέα εθνικής άμυνας - κάτι, δηλαδή, που καλύπτει πλήρως και πολύ καλά ήδη η ΓΔΑΕΕ - και όχι από φορείς ιδιωτικού συμφέροντος όπως το ΕΛΚΑΚ. Ομοίως, να διαγραφεί από την παράγραφο ιδ) η φράση "ή συγχρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση ή άλλα ευρωπαϊκά και διεθνή προγράμματα" 7) Άρθρο Πέμπτο, να διαγραφεί ολόκληρη η παράγραφος ια): Η δυνατότητα ίδρυσης ή συμμετοχής του ΕΛΚΑΚ σε εταιρείες ή άλλα νομικά πρόσωπα με "ίδιους ή παρεμφερείς σκοπούς" επωάζει συνθήκες: 1ον για conflict of interest με εταιρείες που αξιολογεί το ΕΛΚΑΚ (δηλαδή το ΕΛΚΑΚ αξιολογεί κι έπειτα χρησιμοποιεί το project για να ιδρύσει δική του εταιρεία), 2ον για χρηματισμό και διαφθορά, καθώς θα δίνεται η δυνατότητα για συναλλαγές μεταξύ αξιολογούμενων εταιρειών και ΕΛΚΑΚ, 3ον για αθέμιτο ανταγωνισμό καθώς οι spin-off εταιρείες του ΕΛΚΑΚ θα μπορούν να συμβασιοποιούν τα τελικά προϊόντα (σύμφωνα με Άρθρο 4, παράγραφο Θ) και όχι οι λοιπές εταιρείες του κλάδου. Εξάλλου, στο άρθρο δέκατο πέμπτο, παράγραφο 5β, προβλέπεται conflict of interest στα μέλη του ΔΣ. Είναι δυνατόν για τα μέλη ΔΣ να προβλέπεται και να μην προβλέπεται για την ίδια τη λειτουργία του ΕΛΚΑΚ; 8) Άρθρο Ένατο, να διαγραφεί η παράγραφος 1αβ όπου ζητείται 2,5% ως διαχειριστική αμοιβή επί ΟΛΩΝ των συμβάσεων Ε&Α: Σε περιπτώσεις χρηματοδοτήσεων από ΕΕ (EDF), η ΕΕ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ διαχειριστικές αμοιβές ιδιωτικών φορέων, όπως είναι το ΕΛΚΑΚ.