• Σχόλιο του χρήστη 'Ιωάννης Θεοχάρους' | 10 Μαΐου 2024, 18:23

    Στο άρθρο 5 που περιγράφεται στο Άρθρο 69 του Νομοσχεδίου. Προσθήκη στην παράγραφο 6 μετά από την πρώτη πρόταση και πριν την δεύτερη πρόταση, ούτως ώστε να ισχύουν οι προβλέψεις των τριών επόμενων προτάσεων (Εισήγηση Αρχηγού, όχι επιμίσθιο, χρόνος υπηρεσίας) «Στρατιωτικός με σύζυγο που είναι Κύπριος στρατιωτικός δύναται να υποβάλει αναφορά μετάθεσής του, για συνυπηρέτηση στην Κύπρο και για χρονικό διάστημα μέχρι τέσσερα (4) έτη.» Αιτιολογία: Στην ισχύουσα Υπουργική Απόφαση (ΥΑ) περί κριτηρίων μεταθέσεων (ΦΕΚ Β΄ 5700/1998), έχει αφαιρεθεί η παράγραφος 2 του άρθρου 3, της προηγούμενης ΥΑ (ΦΕΚ Β΄ 468/2021) που αφορούσε σε μετάθεση στην Κύπρο (4 έτη χωρίς επιμίσθιο) σε στρατιωτικούς που είναι συζευγμένοι με πρόσωπο κυπριακής ιθαγένειας. Αυτό δημιούργησε μία μεταβολή του θεσμικού πλαισίου με αναδρομική ισχύ ειδικά για τους γάμους που έλαβαν χώρα το τελευταίο χρονικό διάστημα προ το έτους 2021, με δυσμενή επίπτωση σε οικογενειακούς προγραμματισμούς και επιπλέον δημιουργεί ένα ερώτημα αξιοπιστίας, δικαιοσύνης, νομιμότητας και ηθικής τάξης. Η παραπάνω διατύπωση περιορίζει τους δικαιούχους στρατιωτικούς μόνο σε αυτούς που είναι συζευγμένοι με Κύπριο στρατιωτικό και όχι οποιουδήποτε επαγγέλματος. Εκτός από το ότι άρει μία αδικία, αποτελεί καταρχήν μέτρο στήριξης της οικογένειας, και δύναται να έχει και πολιτικές ερμηνίες.