Αρχική Ίδρυση Ελληνικού Κέντρου Αμυντικής Καινοτομίας, εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου των Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων...ΜΕΡΟΣ Δ` ΙΔΡΥΣΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΛΗΦΟΡΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΣΤΑΣΗ ΚΟΙΝΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΙΣ ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ (Άρθρα 43-58)Σχόλιο του χρήστη Χατζής Κωνσταντίνος | 11 Μαΐου 2024, 10:43
Σχετικά με το νομοσχέδιο το οποίο δόθηκε στη διαβούλευση, θα ήθελα να σημειώσω ώστε να ληφθούν υπ’ όψιν κατά τη περαιτέρω επεξεργασία του, τα ακόλουθα: Καταρχάς θα πρέπει να συμφωνήσουμε ότι ο τομέας της Πληροφορικής στις Ένοπλες Δυνάμεις χρειάζεται περαιτέρω εκσυγχρονισμό και αναβάθμιση και σαφώς πάσχουμε στο κομμάτι της διακλαδικότητας όπου πρέπει και εκεί να βελτιωθούμε. Στο άκουσμα και μόνο του νομοσχεδίου μπορώ να πω ότι ενθουσιάστηκα και από την στιγμή που υπάρχει η πολιτική βούληση σίγουρα μπορούμε να σημειώσουμε βήματα προόδου. Mε τα λύπης μου όμως διαπίστωσα ότι εν τη γενέσει του ο νόμος δημιουργεί προβλήματα και ανισότητες, μην λαμβάνοντας υπ’ όψιν όλες τις παραμέτρους ως όφειλε. Με δεδομένο τον ελάχιστο χρόνο σχολιασμού που δόθηκε στα Επιτελεία επί του προσχεδίου και λαμβάνοντας ως δεδομένο την κοινή μας βούληση για την βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών από τις Ε.Δ. υπό το πρίσμα του Αξιωματικού της Πολεμικής Αεροπορίας θα ήθελα να επισημάνω από την μεριά μου τα παρακάτω. Όσον αφορά τεχνικά ζητήματα που θα προκύψουν άμα τη ισχύ του νόμου: 1. Στην Πολεμική Αεροπορία ορισμένες τεχνικές εργασίες (π.χ. routing) τις έχει εξ ολοκλήρου η υφιστάμενη ειδικότητα- εξειδίκευση πληροφορικής και θα πρέπει εκ νέου να εκπαιδευτούν και να το αναλάβουν άλλες ειδικότητες (πιθανών οι Τεχνικοί Τηλεπικοινωνιών όπως ισχύει και στον Σ.Ξ. με τους διαβιβαστές). Με τον χρόνο μετάπτωσης να μην μπορεί να οριστεί ασφαλώς λόγω μη ύπαρξης του αντίστοιχου τεχνικού υποβάθρου και με αμφίβολα αποτελέσματα τουλάχιστον κατά το αρχικό στάδιο λόγω και της έλλειψης εμπειρίας. 2. Ένας πολύ σημαντικός τομέας είναι και αυτός της Αεράμυνας της Χώρας που στην παρούσα φάση (πληροφορική- επικοινωνίες) τον έχει επωμιστεί η ειδικότητα των Ελεγκτών Αεράμυνας με Εξειδίκευση Προγραμματιστή. Θα το αναλάβει και αυτό το νέο σώμα, ή θα εξαιρεθεί; 3. Σε μικρότερους σχηματισμούς- μονάδες υπάρχουν έτερες ειδικότητες που στην παρούσα φάση εκτελούν εργασίες πληροφορικής επ’ ωφελεία της υπηρεσίας με παράλληλα καθήκοντα. Με τον νέο διαχωρισμό θα συνεχίσουν ή θα προσθέσουμε ένα επιπλέον πρόβλημα στις διοικήσεις; Αναφορικά με ζητήματα διοίκησης και μέριμνας, θα ήθελα να αναφέρω τα παρακάτω: 1. Περί στελέχωσης, η υλοποίηση- στο παρόν νομοσχέδιο- φαίνεται να προηγείται του σχεδιασμού, εκτιμώ ότι θα πρέπει πρώτα τα Γενικά Επιτελεία να ορίσουν τις απαιτήσεις του προσωπικού βάση αναθεωρημένων διαταγών λειτουργίας, να συγκεντρώσουν τις απαιτήσεις τους και στο τέλος να βγει η διαταγή αρχικής στελέχωσης. Με σαφώς ορισμένες θέσεις και βαθμούς και προαπαιτούμενα προσόντα για την είσοδο στο νέο σώμα. Επιπλέον η ένταξη του συνόλου του προσωπικού χωρίς να ερωτηθεί δεν έχει κάποιο προηγούμενο παράδειγμα στην χώρα. Θα ήταν δέον να μπορούν να δοθεί η δυνατότητα στα στελέχη να επιλέξουν, αν επιθυμούν, την ένταξη τους στο νέο σώμα. Σε περίπτωση μη επιθυμίας τους, είτε να επιστρέφουν στην πρότερη ειδικότητάς (η οποία υφίσταται) ή να τους δοθεί δικαίωμα εθελούσιας εξόδου όπως έχει γίνει και κατά το πρόσφατο παρελθόν σε άλλες περιπτώσεις. 2. Σε συνέχεια των παραπάνω, περί προαγωγών, το νομοσχέδιο ορίζει τον καταληκτικό βαθμό μας, αλλά δεν έχει ορίσει τον ακριβή αριθμό οργανικών θέσεων, τις οποίες θα μπορούμε να καλύψουμε. 3. Με την διατήρηση της υφιστάμενης αρχαιότητας δημιουργείται ανισότητα μεταξύ των στελεχών και εις βάρος αυτών που προέρχονται από την Π.Α. σε σχέση με αυτούς του Σ.Ξ. και του Π.Ν. Αποτελεί πρόβλημα ουσίας διότι θα έχει ως επακόλουθο την εκ των προτέρων απόρριψη τους σε θέσης υψηλής ζήτησης στο μέλλον. 4. Εδώ θα πρέπει να προσθέσουμε και την μοριοδότηση των στελεχών βάσει της οποίας γίνεται και ο προγραμματισμός των ετήσιων μεταθέσεων. Και πάλι δεν έχει γίνει κάποια πρόβλεψη για το τι θα ισχύσει με την έως τώρα μοριοδότηση που λαμβάνει υπ’ όψιν της την βαρύτητα της κάθε μονάδας στην οποία υπηρετούν τα στελέχη, εγείροντας και πάλι θέματα ανισότητας λόγω της διαφορετικότητας της δομής των τριών σωμάτων. 5. Δεν υπάρχει καμία πρόνοια διάθεσης ιματισμού των στελεχών, καθώς και μέριμνα για την στέγαση σε ΟΣΣΕΑΥ/ΣΟΑ και συμμετοχή στο πρόγραμμα παραθερισμού στα ΚΕΔΑ. Θα πρέπει να οριστούν σαφώς για την αποφυγή προστριβών μεταξύ των στελεχών. Τέλος ζητήματα κοινωνικής δικαιοσύνης 1. Όσον αφορά τα στελέχη που βρίσκονται εντός των παραγωγικών σχολών και έχουν επιλέξει και έχουν εισέλθει σε συγκεκριμένες στρατιωτικές σχολές βάσει της βαθμολογίας που πέτυχαν στις πανελλήνιες εξετάσεις η μεταφορά τους σε άλλο σώμα καθώς και η μεταφορά τους σε διαφορετικό μετοχικό ταμείο αποτελεί βάναυση μεταβολή της αρχικής τους απόφασης και γεννά κακά προηγούμενα. Δυσφημίζοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο τις ένοπλες δυνάμεις και μειώνοντας την θελκτικότητα τους στον επαγγελματικό προσανατολισμό των επόμενων γενιών. Αφού θα φαντάζουν ως ένας αφερέγγυος εργοδότης που ευνοεί την ανισότητα και την ανισονομία. 2. Αίρεται βάναυσα και ριζικά ο επαγγελματικός και οικογενειακός σχεδιασμός όλων των στελεχών που θα μετακινηθούν στο νέο σώμα χωρίς την σύμφωνη γνώμη τους. Τέτοιου είδους πρακτικές και λογικές δεν νομίζω ότι αρμόζουν σε μία ευνομούμενη πολιτεία, με άμεση συνέπεια είτε πρόωρες παραιτήσεις είτε δικαστικές διαμάχες με την υπηρεσία.