• Σχόλιο του χρήστη 'Γιάννης Μπαλιτσάρης' | 11 Μαΐου 2024, 12:33

    Αξιότιμε κε Υπουργέ. Διαπιστώνω ότι ακόμα για μια φορά δεν επιλύεται το θέμα του προβαδισματος αρχαιότητας μεταξύ ομοιαβαθμων αξιωματικών σε Κλαδικό και Διακλαδικό επίπεδο. Κατόπιν τούτου θεωρώ ως αναγκαία αυτήν την ρύθμιση και προτείνω τα ακόλουθα: 1). Κατάργηση του αναχρονιστικού προβαδισματος αρχαιότητας σε Κλαδικό και Διακλαδικό επίπεδο με τροποποίηση των Διατάξεων του Άρθρου 36 του Νόμου 3833/2010. Η πρόταση είναι η εξής: "Η αρχαιότητα να καθορίζεται με μόνο κριτήριο την ημερομηνία κτήσης του βαθμού όπως ακριβώς ισχύει στα κράτη μέλη του ΝΑΤΟ. 2). Εναλλακτικα και εφόσον δεν είναι δυνατή η προτεινόμενη γενίκευση, προτείνεται σχετική ρύθμιση αποκλειστικά για τους αξιωματικούς Μηχανικούς της ΠΑ, κατά αντιστοιχία με τα ισχύοντα στο ΠΝ για τους Μηχανικούς του, με τροποποίηση της παραγράφου 12 του άρθρου 36 ως ακολούθως: "12 Η αρχαιότητα μεταξύ ομοιοβαθμων Αξιωματικών Όπλων του ΣΞ προερχόμενων εκ ΣΣΕ - ΣΣΑΣ - ΣΑΝ, Σωμάτων του ΠΝ, Αξιωματικών της ΠΑ πλην Ιπτάμενων και των ΚΣ, ρυθμίζεται από το ημερολογιακό έτος κτήσης του βαθμού τους" καθώς και των επηρεαζόμενων παραγράφων 13, 14, 15 και 20 του ιδίου άρθρου. 3). Τροποποίηση του Άρθρου 23, παραγρ.γ(2) του Νόμου 3883/2010 με σκοπό την αποδέσμευση της μοναδικοτητας της θέσης τοποθέτησης, απο την προαγωγή στον βαθμό Αντιπτεράρχου Μηχανικού της ΠΑ, όπως ισχύει αντίστοιχα για τους Μηχανικούς του ΠΝ. Η προτεινόμενη τροποποίηση της διάταξης είναι η ακόλουθη: "(2) Αντιπτέραρχους για τους Μηχανικούς Αξιωματικούς ως Γενικούς Επιθεωρητές ΠΑ, ή σε θέσεις που είναι δυνατόν να οριστούν με απόφαση του ΣΑΓΕ, κατόπιν πρότασης του Ανώτατου Αεροπορικού Συμβουλίου (ΑΑΣ) και εφόσον προβλέπεται από τον ΠΟΥ της ΠΑ. Αξιότιμε κε Υπουργέ, πέραν των προαναφερθέντων, θα μου επιτρέψετε να σας ενημερώσω για σοβαρά προβλήματα που προέκυψαν στο παρελθόν στις ΕΔ της χώρας μας, που είχαν ως αποκλειστική αιτία το ανεπίτρεπτο προβάδισμα αρχαιότητας μεταξύ ομοιοβαθμων αξιωματικών του ίδιου όπλου. Συγκεκριμένα στο ΠΝ, υπήρξε μεγάλη αναστάτωση και ιδιαίτερα σοβαρό πρόβλημα (μεταξύ μαχιμων και μηχανικών), το οποίο διευθετήθηκε άμεσα, με προσωπική παρέμβαση του τότε Υπουργού Εθνικής Άμυνας της χώρας μας, του αείμνηστου Ευάγ.Αβερωβ (1977 έως 1981). Ενός εξαίρετου πολιτικού άντρα, με ευρεία αποδοχή, γνωστού για το ήθος τον χαρακτήρα του το υψηλό περί δικαίου αίσθημα και την αγάπη του για την πατρίδα μας. Μετά τη συγκεκριμένη παρέμβαση το εν λόγω πρόβλημα μείζονος σημασίας επιλύθηκε στο ΠΝ. Στην ΠΑ όμως, ακριβώς το ίδιο πρόβλημα υφίσταται εδώ και δεκαετίες και είναι απορίας άξιον γιατί.?? Από τότε μέχρι σήμερα, από την χώρα μας πέρασαν αρκετές κυβερνήσεις και ακόμα περισσότεροι Υπουργοί Εθνικής Άμυνας χωρίς να "αγγίξουν" το συγκεκριμένο ζήτημα, το οποίο έχει προκαλέσει σημαντικά προβλήματα στην ΠΑ σε ότι αφορά στην εύρυθμη λειτουργία της και δη στις υπηρεσιακές και προσωπικές σχέσεις μεταξύ Ιπτάμενων και Μηχανικών. Στο παρελθόν μέχρι σήμερα, έχουν δημιουργηθεί εντάσεις, αντεγκλήσεις και ακόμα σοβαρότητα προβλήματα. Επ'αυτου προκειμένου να γίνει απολύτως κατανοητό, θα αναφέρω ένα παράδειγμα. Ας υποθέσουμε ότι σε μια Μονάδα της ΠΑ πχ.στην 114 ΠΜ (Τανάγρα) στην οποία είχα την τιμή να υπηρετήσω, ΔΥΠ (Διευθυντης Υποστήριξης) είναι Σμήναρχος Μηχανικός της ΠΑ απιφοιτος της ΣΜΑ. Στην εν λόγω Μονάδα, με το υφιστάμενο επιεικως απαράδεκτο καθεστώς, δύναται να είναι Διοικητής Σμήναρχος Ιπτάμενος, ήτοιομοιοβαθμος του, που παραδόξως θα είναι αρχαιοτερος αυτού, ενώ θα έχει αποφοιτήσει από την Σχολή Ικάρων τρία (3),τέσσερα(4) ακόμα και πέντε(5) έτη μετέπειτα. Με απλά λόγια στην Σχολή Ικάρων(ΣΙ) μπορεί να ήταν πρωτοετής του και ακόμα νεώτερης του Αν είναι δυνατόν.?? Ως εκ τούτου αντιλαμβάνεστε τα προβλήματα που δύνανται να ενσκυψυν μεταξύ των συγκεκριμένων συναδέλφων. Κε Υπουργέ, το συγκεκριμένο ανεπίτρεπτο πρόβλημα το βιώνουν οι απόφοιτοι Μηχανικοί της ΣΜΑ από τον βαθμό του Ανθυποσμηναγού μέχρι το πέρας της καριέρας τους στην ΠΑ. Γι'αυτόν ακριβώς τον λόγο, υφίσταται πληθώρα παραιτήσεων Μηχανικών της ΠΑ, ακόμα και σε μικρούς βαθμούς με αποτέλεσμα την αιμορραγία πολύτιμου ανθρώπινου δυναμικού, με ιδιαίτερα σημαντικές, εξειδικευμένες γνώσεις, προσόντα και δυνατότητες που είναι απολύτως απαραίτητα για την ΠΑ, ένα όπλο που έχει ενσωματώνει τεχνολογία αιχμής με ότι αυτό συνεπάγεται. Συναφή προβλήματα "συνεργασίας" μεταξύ Ιπτάμενων και Μηχανικών, υφίστανται σε μεγαλύτερους βαθμούς (Ανώτερους ακόμα και Ανώτατους Αξιωματικους). Στο παρελθόν, εντάσεις, αντεγκλήσεις, φωνές σε γραφεία και διαδρόμους, σκηνές "απείρου κάλους" και ακόμα σοβαρότερα προβλήματα που έχουν οδηγήσει σε παραιτήσεις και όχι μόνο, έχουν ενσκήψει στο ΓΕΑ και στο ΑΤΑ. Κάποια στιγμή, έχουμε την ηθική υποχρέωση να λέμε αλήθειες να βγάζουμε τα υφιστάμενα προβλήματα στην επιφάνεια και να μην τα "κρύβουμε κάτω από το χαλι", με αντικειμενικό σκοπό την άμεση επίλυσή τους. Αξιότιμε κε.Υπουργέ η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία (ΠΑ) είναι ένα όπλο που προσφέρει πολύτιμες ανεκτίμητες υπηρεσίες στην πατρίδα μας και στον Ελληνικό λαό. Το προσωπικό της είναι άριστα καταρτισμένο και φέρει σε πέρας την αποστολή του, εργαζόμενο νυχθημερόν φυλαττοντας Θερμοπύλες. Πλην όμως δεν είναι όλα "ρόδινα" υφίστανται κάποια διαχρονικά προβλήματα, όπως αυτό του αντικειμένου θέματος το οποία είναι ανεπίτρεπτα και πρέπει να επιλυθούν άμεσα. Ως προαναφέρθηκε το εν λόγω αντίστοιχο ζήτημα μείζονος σημασίας, επιλύθηκε στο ΠΝ, με άμεση προσωπική παρέμβαση του αείμνηστου Ευαγ.Αβερωφ. Μετά από πολλά χρόνια, πέρασαν από το ΥΕΘΑ πολλοί υπουργοί, οι οποίοι δυστυχώς δεν έκαναν απολύτως τίποτα επί του συγκεκριμένου θέματος. Αμέλεια, αδιαφορία, έλλειψη διαθέσιμου χρόνου, σημαντικές υποχρεώσεις, άλλες προτεραιότητες, ενδεχομένως ελλιπής ενημέρωση από τους καθ'ύλην αρμόδιους φορείς της ΠΑ, ειλικρινά δεν γνωρίζω. Πρόκειται για ένα πάγιο διαχρονικό ζήτημα-αίτημα, το οποίο είναι απολύτως σωστό ηθικό και δίκαιο. Δύναται να διευθετηθεί πανευκολα, συνεισφέροντας κατά πολύ στην βελτίωση των υπηρεσιακών και προσωπικών σχέσεων μεταξύ συναδέλφων αξιωματικών και στην εύρυθμη λειτουργία της ΠΑ. Εσείς ως Υπουργός Εθνικής Άμυνας, τώρα που το συγκεκριμένο 'ζήτημα-πρόβλημα' το οποίο υφίσταται εδώ και δεκαετίες στην ΠΑ είναι εν γνώση σας, μετά το πέρας της διαβούλευσης επί του σχεδίου νόμου, έχετε την ηθική υποχρέωση και όχι μόνο, να το διευθετήσετε άμεσα. Με εκτίμηση Σμήναρχος (Μ)εα Γιάννης Μπαλιτσάρης Απόφοιτος Τμήματος Μηχανικών/Σχολής Ικάρων (ΣΜΑ)