Αρχική Ίδρυση Ελληνικού Κέντρου Αμυντικής Καινοτομίας, εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου των Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων...ΜΕΡΟΣ Δ` ΙΔΡΥΣΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΛΗΦΟΡΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΣΤΑΣΗ ΚΟΙΝΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΙΣ ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ (Άρθρα 43-58)Σχόλιο του χρήστη Σ.Κ. | 11 Μαΐου 2024, 16:06
Μέρος Δ΄ (Τίτλος) Κεφάλαιο Α΄ (Τίτλος) Σχόλιο: Έχει γραφεί εκ παραδρομής «ΠΛΗΦΟΡΟΡΙΚΗΣ». Εισήγηση: Διόρθωση σε «ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ». ———————————————————————– Άρθρο 48 Αποστολή του Κοινού Σώματος Πληροφορικής Σχόλιο: Με τον όρο ηλεκτρονική διακυβέρνηση ή ψηφιακή διακυβέρνηση (αγγλικά: electronic ή digital governance, electronic ή digital government, e- governance, e-government, e-gov) χαρακτηρίζεται γενικά η εισαγωγή των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών (ΤΠΕ), κυρίως του ίντερνετ, στη δημόσια διοίκηση και οι νέες διοικητικές πρακτικές, τις οποίες οι τεχνολογίες αυτές εισήγαγαν. Οι τεχνολογίες ΤΠΕ υποστηρίζουν τις εσωτερικές λειτουργίες της δημόσιας διοίκησης, την επικοινωνία και συνεργασία της με τους πολίτες και επιχειρήσεις, αλλά και τη λήψη αποφάσεων και την ανάπτυξη πολιτικών και συμβάλλουν στο μετασχηματισμό του τρόπου λειτουργίας της (δραστηριότητες, διαδικασίες, στόχοι, οργανωτικές δομές, τρόπος επικοινωνίας με τους πολίτες κλπ). Οι μορφές της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης είναι οι παρακάτω: • Κυβέρνηση-προς-πολίτη • Κυβέρνηση-προς-επιχείρηση ή αλλιώς G2B • Κυβέρνηση-προς-κυβέρνηση ή αλλιώς G2G Αποστολή του ΣΩΠΛΗ δεν πρέπει να αποτελεί η ανάλυση, σχεδίαση, ανάπτυξη και συντήρηση Πληροφοριακών Συστημάτων και τεχνολογιών πληροφορικής που θα υποστηρίζουν λειτουργίες, επιχειρησιακές ροές και διαδικασίες των δημοσίων υπηρεσιών και οργανισμών καθώς και της δημόσιας διοίκησης Ερώτημα: Γιατί η ηλεκτρονική διακυβέρνηση αποτελεί αντικείμενο της αποστολής του Κοινού Σώματος Πληροφορικής; Προβλέπεται στον επιχειρησιακό σχεδιασμό της κυβερνήσεως κάτι τέτοιο; Αν ναι τότε απαιτείται να αναλυθεί σαφώς ο επιχειρησιακός σχεδιασμός προκειμένου: • Να καθορισθεί επ ακριβώς ο όγκος του έργου που θα αναλάβει το ΣΩ.ΠΛΗ • Να καθορισθούν οι απαιτούμενοι οικονομικοί και ανθρώπινοι πόροι που θα επιτρέψουν την επίτευξη της αποστολής Εισήγηση: Να απαλειφθεί ο όρος ηλεκτρονική διακυβέρνηση ή να καθορισθεί με σαφήνεια η προκύπτουσα υπο τον όρο «ηλεκτρονική διακυβέρνηση» αποστολή του ΣΩ.ΠΛΗ ———————————————————————- Άρθρο 49 Στελέχωση του Κοινού Σώματος Πληροφορικής Σχόλιο 1: Δεν γίνεται αναφορά σε κανένα σημείο του σχεδίου νόμου για το ποια θα είναι η οροφή των στελεχών του ΣΩΠΛΗ, που θα κληθούν να φέρουν εις πέρας την αποστολή του Σώματος. Προκύπτοντα ερωτήματα: – Υπάρχει αναλογιστική μελέτη που να προσδιορίζει έστω και γενικά πόσα στελέχη απαιτούνται για το ΣΩΠΛΗ, προκειμένου να φέρει εις πέρας την αποστολή του συμφώνως με το άρθρο 48; – Πόσες θέσεις προς πλήρωση με μετάταξη Θα προβλέπονται για το ΣΩΠΛΗ; – Με ποια κριτήρια θα γίνει η αξιολόγηση των προς μετάταξη στελεχών σε περίπτωση που τα αιτήματα μετάταξης είναι περισσότερα από τις προς πλήρωση θέσεις; Θα διαμορφωθεί κάποιο σύστημα μοριοδότησης που θα λαμβάνει υπόψιν κριτήρια όπως η πρότερη εργασιακή εμπειρία σε αντικείμενα πληροφορικής, πιστοποιήσεις , σχολές κατάρτισης σε αντικείμενα της πληροφορικής επιστήμης, η αποφοίτηση από βασικά σχολεία πληροφορικής των Ε.Δ κλπ; – Οι Αξκοι και Υπξκοι ετέρων Όπλων Σωμάτων που ως απόφοιτοι της Σχολής Προγραμματιστών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών , καλύπτουν μερικώς και έως 5 έτη θέσεις πληροφορικής του Σ.Ξ, θα αποτελέσουν μέρος της οροφής του ΣΩ.ΠΛΗ; Συμφώνως με την υφιστάμενη κατάσταση σε προσωπικό πληροφορικής των τριών Κλάδων, υπάρχουν πολύ σημαντικές ελλείψεις προσωπικού στις θέσεις πληροφορικής (όπου αυτές προβλέπονται βάση ΠΟΥ ή ακόμα και σε Μονάδες που υφίσταται ανάγκη για θέση πληροφορικής , αλλά δεν προβλέπεται στους ΠΟΥ τους) Εισήγηση 1: Συμπλήρωση του άρθρου 49 όπως παρακάτω: «Η οροφή στελεχών του ΣΩΠΛΗ (ειρηνικής και πολεμικής περιόδου) θα καθορισθεί με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας κατόπιν εισηγήσεως του Αρχηγού Γενικού Επιτελείου Εθνικής Αμύνης , με βάση πλήρως αιτιολογημένη αναλογιστική μελέτη που θα συνταχθεί από τον Δντη του ΣΩΠΛΗ συμφώνως με την ανατεθείσα αποστολή του Σώματος και τα επίπεδα Δκσεως και οργάνωσης του Σώματος . Μόνο για την αρχική στελέχωση των θέσεων του Κοινού Σώματος Πληροφορικής (ΠΛΗ) σύμφωνα με την περ. θ΄ της παρ. 1 του παρόντος, αρχική προϋπόθεση αποτελεί η κατοχή πτυχίου ή διπλώματος (μεταπτυχιακού ή διδακτορικού) Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος της ημεδαπής στον τομέα της Πληροφορικής σύμφωνα με τον Πίνακα 1 του Παραρτήματος Α΄ του π.δ. 85/2022 (Α΄ 232) ή αρμοδίως αναγνωρισμένου πτυχίου της αλλοδαπής. Λοιπά κριτήρια (πρότερη εργασιακή εμπειρία σε αντικείμενα πληροφορικής, πιστοποιήσεις , σχολές κατάρτισης σε αντικείμενα της πληροφορικής επιστήμης, αποφοίτηση από βασικά σχολεία πληροφορικής των Ε.Δ κλπ)που θα επιτρέψουν την αξιολόγηση των προς μετάταξη στελεχών καθώς και την αντιμετώπιση της περίπτωσης που τα αιτήματα μετάταξης είναι περισσότερα από τις προς πλήρωση θέσεις, θα καθορισθούν με απόφαση του ΓΕΕΘΑ κατόπιν εισηγήσεως του Δντη ΣΩΠΛΗ». ———————————————————————- Άρθρο 49 Στελέχωση του Κοινού Σώματος Πληροφορικής Σχόλιο 2: Στο άρθρο αναφέρεται ότι για την αρχική στελέχωση των θέσεων του Κοινού Σώματος Πληροφορικής (ΠΛΗ) σύμφωνα με την περ. θ΄ της παρ. 1 του παρόντος, προϋπόθεση αποτελεί η κατοχή Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος της ημεδαπής στον τομέα της Πληροφορικής σύμφωνα με τον Πίνακα 1 του Παραρτήματος Α΄ του π.δ. 85/2022 (Α΄ 232) ή αρμοδίως αναγνωρισμένου πτυχίου της αλλοδαπής.» Στο ανωτέρω προεδρικό διάταγμα η αντίστοιχη παραπομπή αναφέρει πτυχίο ή δίπλωμα Ερώτημα: Υπάρχει πλήθος συναδέλφων που έχουν αποκτήσει Μεταπτυχιακά Διπλώματα Σπουδών ή διδακτορικά στον τομέα της πληροφορικής επιστήμης. Αυτοί δεν θα έχουν το δικαίωμα μετάταξης στο ΣΩ.ΠΛΗ; Διευκρινίζεται ότι το σύνολο των Αξκών (ΕΠ) του Σ.Ξ έχουν αποκλειστικά και μόνο Διπλώματα Μεταπτυχιακών Σπουδών ή Διδακτορικά στον τομέα της πληροφορικής επιστήμης Εισήγηση 2: Τροποποίηση του άρθρου όπως παρακάτω: Στο άρθρο αναφέρεται ότι για την αρχική στελέχωση των θέσεων του Κοινού Σώματος Πληροφορικής (ΠΛΗ) σύμφωνα με την περ. θ΄ της παρ. 1 του παρόντος, προϋπόθεση αποτελεί η κατοχή πτυχίου ή διπλώματος (μεταπτυχιακού ή διδακτορικού) Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος της ημεδαπής στον τομέα της Πληροφορικής σύμφωνα με τον Πίνακα 1 του Παραρτήματος Α΄ του π.δ. 85/2022 (Α΄ 232) ή αρμοδίως αναγνωρισμένου πτυχίου της αλλοδαπής.» ———————————————————————- Άρθρο 49 Στελέχωση του Κοινού Σώματος Πληροφορικής Σχόλιο 3: Στο άρθρο δεν προβλέπεται η στελέχωση του ΣΩ.ΠΛΗ από τους «Από τους αποφοίτους της ειδικότητας Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Δικτύων και Επιχειρήσεων Επικοινωνιών με εξειδίκευση Πληροφορικής/Λογισμικού και Κυβερνοάμυνας της Σχολής Μονίμων Υπαξιωματικών Ναυτικού». Εισήγηση 3: Να συμπληρωθεί το σχέδιο νόμου ως προς την στελέχωση του ΣΩ.ΠΛΗ και με τους αποφοίτους της ειδικότητας Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Δικτύων και Επιχειρήσεων Επικοινωνιών με εξειδίκευση Πληροφορικής/Λογισμικού και Κυβερνοάμυνας της Σχολής Μονίμων Υπαξιωματικών Ναυτικού». ———————————————————————- Άρθρο 49 Στελέχωση του Κοινού Σώματος Πληροφορικής Σχόλιο 4: Δεν είναι κατανοητή η διατύπωση «Οι μετατασσόμενοι στο Κοινό Σώμα μεταφέρουν σε αυτό την οργανική θέση του Κλάδου τους όταν δεν υφίσταται αντίστοιχη κενή σε αυτό» Ερώτημα: Δηλαδή στέλεχος που είναι Δκτης σε Μονάδα Πεζικού και κατέχει προπτυχιακό στον τομέα της Πληροφορικής Επιστήμης, μεταφέρει την θέση του Δκτη Μονάδος στο ΣΩ.ΠΛΗ; Εισήγηση 4: Εκτιμάται ότι απαιτείται η επαναδιατυπώση της παράγραφού προκειμένου να γίνει σαφής ο στόχος της. ———————————————————————- Άρθρο 49 Στελέχωση του Κοινού Σώματος Πληροφορικής Σχόλιο 5: Δεν αναφέρεται, τι θα γίνει με τους Έφεδρους Αξιωματικούς, Δόκιμους Έφεδρους Αξιωματικούς και Οπλίτες θητείας, Ο.Β.Α, όπως και για την εφεδρεία. Επίσης δεν προβλέπεται Διοικητικό Προσωπικό, Πολιτικό Προσωπικό και πρόσληψη Αξιωματικών από πτυχιούχους πολίτες. Εισήγηση 5: Να προστεθεί στο άρθρο 49: «Το σύνολο των Έφεδρων Αξιωματικών, Δόκιμων Έφεδρων Αξιωματικών και Οπλιτών Θητείας των Σώματος Έρευνας και Πληροφορικής του Στρατού Ξηράς και της Πολεμικής Αεροπορίας καθώς και όλοι όσοι υπηρετούν την θητεία τους σε ειδικότητες Πληροφορικής του Πολεμικού Ναυτικού, μετατάσσονται αυτομάτως στο νέο Σώμα με την εφαρμογή του παρόντος. Στο Κοινό Σώμα προσλαμβάνονται με απόφαση του ΥΕΘΑ, μετά από εισήγηση του ΣΑΓΕ, αναλόγως αναγκών, Επαγγελματίες Οπλίτες (ΕΠΟΠ, Οπλίτες Βραχείας Ανακατατάξεως (ΟΒΑ) και υπηρετεί αριθμός Δοκίμων Εφέδρων Αξιωματικών (ΔΕΑ) και Οπλιτών Θητείας αποφοίτων Ανωτάτων Σχολών Πληροφορικής της ημεδαπής ή αλλοδαπής. Στο Κοινό Σώμα δύναται να προσληφθούν, μετά από απόφαση του ΥΕΘΑ και εισήγηση του ΣΑΓΕ για κάλυψη συγκεκριμένων αναγκών Αξιωματικοί από υποψηφίους πολίτες. Η εφεδρεία του Κοινού Σώματος συγκροτείται και επανδρώνεται σύμφωνα με τους ισχύοντες νόμους. Το προσωπικό της εφεδρείας τοποθετείται σε θέσεις του ίδιου γνωστικού αντικειμένου και στην ίδια θέση που υπηρέτησαν στην θητεία τους. Στα Επιτελεία και Μονάδες του Κοινού Σώματος δύναται να υπηρετεί Πολιτικό Προσωπικό, καθώς και Προσωπικό από άλλα Όπλα ή Σώματα σύμφωνα με τους Πίνακες Οργανώσεως και Υλικού, σε θέσεις διοικητικής υποστήριξης.». ———————————————————————- Άρθρο 49 Στελέχωση του Κοινού Σώματος Πληροφορικής Σχόλιο 6: Δεν γίνεται καμία αναφορά στο μέχρι πότε θα συνεχίσει να διεξάγεται ο διαγωνισμός πλήρωσης θέσεων Αξκών (ΕΠ) στο Σώμα Ερευνάς και Πληροφορικής του Σ.Ξ. Ο ανωτέρω διαγωνισμός αποτελεί έως σήμερα τον κύριο τροφοδότη στελεχών στο Σώμα Ερευνάς και Πληροφορικής του Σ.Ξ Εισήγηση 6: Να προτεθεί στο τρέχων σχέδιο νόμου ότι : «ο διαγωνισμός πλήρωσης θέσεων Αξκών (ΕΠ) του πρώην Σώματος Ερευνάς και Πληροφορικής του Σ.Ξ, θα διακοπεί το επόμενο έτος από αυτό που θα αποφοιτήσουν οι πρώτοι Αξκοί Πληροφορικής από την ΣΣΑΣ ———————————————————————- Άρθρο 49 Στελέχωση του Κοινού Σώματος Πληροφορικής Λοιπές εισηγήσεις: – Η φράση «πέραν της προϋπόθεσης του δεύτερου εδαφίου της παρούσας» δεν βγάζει νόημα και προτείνεται να διαγραφεί. – Η φράση «σύμφωνα με την παρ. 4» δεν βγάζει νόημα γιατί παραπέμπει στην ίδια παράγραφο όπου γράφεται και προτείνεται να τροποποιηθεί «σύμφωνα με την παρ. 3». – Στην παράγραφο 6 η φράση «στις οποίες υπηρετούν τα στελέχη» δημιουργεί ασάφειες, διότι υπάρχουν στελέχη που υπηρετούν σε οργανικές θέσεις που δεν είναι εξειδίκευσης πληροφορικής. Προτείνεται να υπάρξει προσθήκη: «ή στις οποίες προβλέπεται να υπηρετούν κατ’ αποκλειστικότητα τα στελέχη των περ. ε) στ) ζ) και η) της παρ. 1». ———————————————————————- Άρθρο 50 Μονάδες υπηρεσίας προσωπικού Κοινού Σώματος Πληροφορικής Σχόλιο: Τα στελέχη που ήδη υπηρετούν επέλεξαν κατά την είσοδο στις Ε.Δ, την Κλαδική Στρατιωτική Σχολή (ΠΝ, ΠΑ, ΣΞ) που επιθυμούσαν να φοιτήσουν, προκειμένου να διανύσουν τον μετέπειτα στρατιωτικό τους βιο στον συγκεκριμένο Κλάδο. Η ανωτέρω διάταξη καταργεί αυτή την επιλογή και επιτρέπει στην στρατιωτική υπηρεσία την μετάθεση αυτών των στελεχών σε οποιοδήποτε θέση πληροφορικής των Ε.Δ, οποιουδήποτε Κλάδου. Επιπροσθέτως η μετάθεση σε θέση πληροφορικής άλλου Κλάδου δεν δύναται να εξισωθεί ως ισότιμη μετάθεση ( σε Μηχανογραφικό Κέντρο ή Δνση ή Επιτελείο άλλου Κλάδου) καθόσον αυτή δύναται να προκαλέσει μετάθεση σε άλλο «μέσο» για το οποίο το στέλεχος δεν έχει καμία εκπαίδευση, κουλτούρα ή επιθυμία. Πχ ένας Αξκος του Σ.Ξ, θα δύναται να μετατεθεί σε θέση πληροφορικής σε πλοίο επιφανείας του ΠΝ, ως μέλος του πληρώματος του. Με αυτό το σκεπτικό και ένας Αξκος του Πυροβολικού θα μπορούσε να μετατεθεί σε μία Μονάδα Τεθωρακισμένων, καθόσον και τα δύο ΟΠΛΑ ακολουθούν κανόνες της βλητικής επιστήμης και διαθέτουν «πυροβόλα». Η ανωτέρω διάταξη εκτιμάται ως μη νόμιμη, διαταράσσει τον μελλοντικό στρατιωτικό βίο των στελεχών, κάθε έννοια οικογενειακού προγραμματισμού και πρέπει να αναλυθεί και αντιμετωπισθεί κατά περίπτωση. Αντικειμενικό Σκοπός και κύριος στόχος του κοινού Σώματος δεν είναι η μεταβολή και διατάραξη του στρατιωτικού και οικογενειακού βίου των στελεχών αλλά: – Η συγκέντρωση της γνώσης στον τομέα της Πληροφορικής επιστήμης – Η ανάπτυξη κοινών διακλαδικών επιχειρησιακών ΠΣ – Η βέλτιστη αξιοποίηση των ανθρώπινων πόρων – Η πλήρης εκμετάλλευση του γνωσιακού επίπεδου των στελεχών των Ε.Δ, στον τομέα της Πληροφορικής Επιστήμης – Το ΣΩΠΛΗ να αποτελέσει την αιχμή του δόρατος, στο σύγχρονο περιβάλλον επιχειρήσεων, για τις Ε.Δ και την Ελληνική Κυβέρνηση Εισήγηση: Ως προς τα υπηρετούντα στελέχη πληροφορικής και των τριών Κλάδων (που θα στελεχώσουν άμεσα στο ΣΩΠΛΗ) να συμπληρωθεί στο υπάρχον σχέδιο νόμου ότι: « οι μεταθέσεις τους θα διεξάγονται αποκλειστικά σε θέσεις πληροφορικής του Κλάδου από τον οποίον προέρχονται, μέχρις ότου αυτά τα στελέχη κριθούν ως ευδοκίμως τερματίσαντες τον στρατιωτικό τους βίο ή οικειοθελώς αποστρατευτούν.» Ως τα στελέχη με γνώσεις πληροφορικής που θα αιτηθούν μετάταξη για την πλήρωση κενών θέσεων στο ΣΩΠΛΗ, να συμπληρωθεί στο υπάρχον σχέδιο νόμου ότι: « οι μεταθέσεις τους θα διεξάγονται αποκλειστικά σε θέσεις πληροφορικής του Κλάδου από τον οποίον προέρχονται, μέχρις ότου αυτά κριθούν ως ευδοκίμως τερματίσαντες τον στρατιωτικό τους βίο ή οικειοθελώς αποστρατευτούν.» Ως προς τους αποφοίτους της Σ.Ι, ΣΜΥΑ, ΣΜΥ, ΣΜΥΝ να συμπληρωθεί στο υπάρχον σχέδιο νόμου ότι: « οι μεταθέσεις τους να διεξάγονται αποκλειστικά σε θέσεις πληροφορικής του Κλάδου στον οποίον υπάγεται η Σχολή που φοίτησαν, μέχρις ότου αυτοί κριθούν ως ευδοκίμως τερματίσαντες τον στρατιωτικό τους βίο ή οικειοθελώς αποστρατευτούν.» Ως προς τις μεταθέσεις των αποφοίτων της ΣΣΑΣ να προβλεφθεί στο υπάρχον σχέδιο νόμου ότι: Με την ολοκλήρωση του 2ου έτους των σπουδών τους να καθορίζεται με κλήρωση (στα πρότυπα διανομής Όπλων και Σωμάτων στους Αξκους της ΣΣΕ) ο Κλάδος του οποίου τις θέσεις πληροφορικής θα στελεχώνουν. Μετά την αποφοίτηση τους οι μεταθέσεις τους να διεξάγονται αποκλειστικά στις θέσεις πληροφορικής του αντίστοιχου Κλάδου, μέχρις ότου αυτοί κριθούν ως ευδοκίμως τερματίσαντες τον στρατιωτικό τους βίο ή οικειοθελώς αποστρατευτούν.» ———————————————————————- Άρθρο 52 Στολές – Βαθμοί – Έμβλημα – Ηθικές αμοιβές Σχόλιο 1: Τα κόστη αγοράς ή συρραφής νέων στολών είναι πολύ υψηλά. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι η ραφή μίας πλήρους στολής 8Β ανέρχεται στα 200 ευρώ (με ύφασμα χορηγούμενο από την υπηρεσία). Εισήγηση: Να προστεθεί στο άρθρο 52 η παρακάτω παράγραφος: «Η οικονομική επιβάρυνση των στελεχών για την αλλαγή στολής Θα είναι μηδενική και θα εξασφαλιστεί: – Είτε με ραφή των στολών και μετέπειτα χορήγηση τους από τα στρατιωτικά εργοστάσια Είτε με την εφάπαξ χορήγηση ποσού ύψους μεγαλύτερου ίσου των 1500 ευρώ ανά στέλεχος, για την συρραφή ή αγορά στολών αποκλειστικά μέσω στρατιωτικών πρατήριών. ———————————————————————- Άρθρα 54-55-56-57. Σχόλιο: Γίνεται ευρεία και ενδελεχής τροποποίηση θεσμικών κειμένων για τους Αξιωματικούς του ΠΛΗ, αλλά διαφαίνεται να μην υπάρχει πρόβλεψη για τροποποίηση των αντίστοιχων θεσμικών κειμένων για τους Ανθυπασπιστές, τους Υπαξιωματικούς (Μόνιμους, ΕΠΟΠ, ΕΜΘ), τους Δόκιμους Έφεδρους Αξιωματικούς (ΔΕΑ) και τους Οπλίτες θητείας του ΠΛΗ. Εισήγηση: Προτείνεται η συμπλήρωση των αντίστοιχων διατάξεων. ———————————————————————- Άρθρο 58 Τεχνητή νοημοσύνη και αναλυτική δεδομένων στις Ένοπλες Δυνάμεις Σχόλιο: Στην παρ. 3 ορίζεται ότι «τα Τμήματα των παρ.1 και 2 στελεχώνονται από εξειδικευμένο προσωπικό των τριών Κλάδων των ΕΔ, το οποίο κατέχει συναφείς τίτλους σπουδών». Εισήγηση: Καθόσον η τεχνητή νοημοσύνη και η αναλυτική δεδομένων αποτελεί αναπόσπαστο αντικείμενο της πληροφορικής επιστήμης προτείνεται η τροποποίηση της παρ. 3 ως εξής: «Οι ανάγκες του ΠΛΗ σε εξειδικευμένο προσωπικό για την έρευνα, ανάπτυξη και αξιοποίηση αναδυόμενων και ανατρεπτικών τεχνολογιών κατά την έννοια του άρθρου 48 δύνανται να καλύπτονται από το προσωπικό του ίδιου του ΣΩ.ΠΛΗ ή από εξειδικευμένο προσωπικό των τριών Κλάδων των ΕΔ, που θα κατέχει συναφείς τίτλους σπουδών.» ———————————————————————- Λοιπά Σχόλιο: Η πληροφορική επιστήμη είναι μία ταχέως εξελισσόμενη επιστήμη δια βίου μάθησης. Η εκπαίδευση σε αυτήν είναι μια μακροχρόνια διαδικασία που θα πρέπει να ξεκινάει από την φοίτηση των Στελεχών στις σχολές-σχολεία του εσωτερικού ή εξωτερικού και συνεχίζει σε όλη τη διάρκεια του στρατιωτικού τους βίου. Η αποφοίτηση των στελεχών του ΣΩ.ΠΛΗ από την ΣΣΑΣ είναι απολύτως σωστή, αποτελεί καταλυτική εξέλιξη και θα προσδίδει αδιαμφισβήτητα τις πρώτες θεμελιώδεις γνώσεις πληροφορικής στα στελέχη. Παρα ταύτα στο υπάρχον σχέδιο νόμου αναφορά στην εκπαίδευση γίνεται μόνο στο άρθρο της τεχνητής νοημοσύνης και συγκεκριμένα: «Τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων δύνανται να λαμβάνουν εκπαιδευτική άδεια με αποδοχές για την απόκτηση τίτλου σπουδών ή και τη διενέργεια μετεκπαίδευσης (fellowship) στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης και της αναλυτικής δεδομένων» Η τεχνητή νοημοσύνη και η αναλυτική δεδομένων αποτελεί αναπόσπαστο αντικείμενο της πληροφορικής επιστήμης Εισήγηση: Να συμπληρωθεί το σχέδιο νόμου με νέο άρθρο «Εκπαίδευση στελεχών ΣΩ.ΠΛΗ «Τα στελέχη του ΣΩΠΛΗ θα εκπαιδεύονται συνεχώς στα αντικείμενα και τις εξελίξεις της πληροφορικής επιστήμης. Θα λαμβάνουν εκπαιδευτικές άδειες με αποδοχές για την απόκτηση τίτλων σπουδών (προπτυχιακά, μεταπτυχιακά , διδακτορικά κλπ ) και θα συντηρούν το γνωσιακό τους επίπεδο με την διενέργεια τακτικών μετεκπαίδευσεων σε σχολές και σχολεία του εσωτερικού ή εξωτερικού Το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας δύναται να συμπράττει με εκπαιδευτικά ιδρύματα του εσωτερικού ή του εξωτερικού για την εκπαίδευση στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων στον τομέα της πληροφορικής επιστήμης, συνάπτοντας μνημόνια συνεργασίας.»