Αρχική Ίδρυση Ελληνικού Κέντρου Αμυντικής Καινοτομίας, εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου των Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων...ΜΕΡΟΣ Γ΄ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΘΕΣΜΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ (Α.Σ.Ε.Ι.) – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν. 3187/2003 ΚΑΙ Ν. 4940/2022 (Άρθρα 14-42)Σχόλιο του χρήστη georgios | 11 Μαΐου 2024, 19:30
Ενώ διευθετούνται εκπαιδευτικά ζητήματα κι αναβαθμίζονται περαιτέρω τα ΑΣΕΙ στα οποία παρέχεται πλέον η δυνατότητα διοργάνωσης τρίτου κύκλου σπουδών από μόνα τους ή σε συνεργασία με τα Α.Ε.Ι. κι άλλους φορείς έρευνας και τεχνολογίας, δεν υπάρχει καμία αναφορά στο σχέδιο νόμου στην πολλαπλώς εξαγγελλόμενη αναβάθμιση του επιπέδου σπουδών των ΑΣΣΥ. Κι αυτό παρά τις δεσμεύσεις δια του κ. ΥΦΕΘΑ για τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση των Ανώτερων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών με την υπ’ αριθμ. Φ.900α/1216/19295/11-4-24 απάντηση του ιδίου σε σχετικό κοινοβουλευτικό έλεγχο, όπου ενημέρωσε ότι: «εξετάζεται η αναβάθμιση της ακαδημαϊκής εκπαίδευσης των ΑΣΣΥ με την ένταξη τους στην ανώτατη βαθμίδα της εκπαίδευσης, τονίζοντας ότι έχουν εγκριθεί και υλοποιούνται σχετικές αποφάσεις». Ο σκοπός της ανωτέρω αναβάθμισης επιβάλλεται πρωτίστως για την εκπλήρωση του ειδικότερου εκπαιδευτικού σκοπού των ΑΣΣΥ, ο οποίος συνίσταται στην απόδοση Μονίμων Υπαξιωματικών υψηλού επιπέδου κατάρτισης κι επιχειρησιακής ικανότητας, ώστε να συμβάλλουν αναμφίβολα με τις γνώσεις τους στην ομαλή και απρόσκοπτη λειτουργία των Μονάδων των ΕΔ για την επιτυχή εκτέλεση της αποστολής των. Κατόπιν των ανωτέρω κι εφόσον η πρόθεση αναβάθμισης κι εκσυγχρονισμού των ΑΣΣΥ είναι ισχυρή κι ειλικρινής, προτείνεται στο υπό διαβούλευση σχέδιο νόμου μια απαραίτητη προσθήκη στο Μέρος Γ (Άρθρα 14 - 42) : «Το πτυχίο των Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών (ΑΣΣΥ) των Ενόπλων Δυνάμεων, είναι ισότιμο με το πτυχίο των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΕΙ) του τεχνολογικού τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης της χώρας, όπως αυτή ορίζεται κάθε φορά από την κείμενη νομοθεσία, παρέχοντας ισότιμη εκπαίδευση και χορηγώντας ισότιμα πτυχία με αυτά. Με Προεδρικό Διάταγμα που θα εκδοθεί, εντός έξι (6) μηνών από τη δημοσίευση του παρόντος, μετά από πρόταση του υπουργού Εθνικής Άμυνας, καθορίζονται οι σχετικές διαδικασίες της εκπαιδευτικής αναβάθμισης των σχολών αυτών, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια». Αντ’ αυτού διαπιστώνεται ότι με το άρθρο 28 του σχεδίου νόμου προστίθεται η προσθήκη της παρ. 9 στο άρθρο 21 του ν. 3187/2003 που ουσιαστικά οδηγεί σε μόνιμη υποβάθμιση το επίπεδο σπουδών των ΑΣΣΥ, αφού προβλέπει ότι τα μαθήματα των Ανώτερων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών (Α.Σ.Σ.Υ.) διδάσκονται, κατόπιν προκήρυξης που εκδίδεται από την οικεία Σχολή, από στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, τα οποία αμείβονται ως στρατιωτικοί εκπαιδευτές (απουσιάζει κάθε αναφορά σε απαραίτητα ακαδημαϊκά προσόντα). Σε περίπτωση αδυναμίας κάλυψης της θέσης διδασκαλίας για οποιονδήποτε λόγο από στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, η θέση καλύπτεται κατ’ εξαίρεση, κατόπιν όμοιας προκήρυξης, από ωρομίσθιο διδακτικό προσωπικό με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, που συνάπτεται από την οικεία Σχολή. Το αποτέλεσμα της έλλειψης μόνιμου διδακτικού προσωπικού με τα απαραίτητα ακαδημαϊκά προσόντα το γνωρίσαμε πρόσφατα, όταν διαπιστώθηκε ότι στη ΣΜΥ επί ένα εξάμηνο δεν υπήρχαν καθηγητές-εκπαιδευτές για να διδάξουν τα ακαδημαϊκά μαθήματα κι οι σπουδαστές επιδίδονταν σε εξτρά σωματική εκγύμναση για αναπλήρωση των χαμένων ωρών. Εξετάστηκαν μάλιστα στο τέλος του εξαμήνου εφ’ όλης της ύλης ακόμα κι αυτής που δεν διδάχτηκαν, για να τιμωρηθούν στη συνέχεια με στερήσεις εξόδων όσοι δεν έπιασαν τα ακαδημαϊκά όρια. Συμπέρασμα : ΑΣΣΥ με υποβαθμισμένη εκπαίδευση, χωρίς μόνιμους καθηγητές, χωρίς σύγχρονα εργαστήρια και βιβλιοθήκες, χωρίς ισοτιμία με τα ΑΤΕΙ, χωρίς πρότυπα διοίκησης και με δυσμενέστερη ιεραρχική και μισθολογική εξέλιξη.