• Σχόλιο του χρήστη 'Γιαννιτσόπουλος Θεόδωρος, Αντιπτέραρχος (ΜΗ) ε.α.' | 11 Μαΐου 2024, 22:46

    Αξιότιμε κύριε Υπουργέ, σε συνέχεια του πρώτου σχολίου μου και προτάσεών μου, σας παρουσιάζω και το παρόν σχόλιο μου με τεκμηρίωση επίλυσης και του σοβαρότατου προβλήματος της υφιστάμενης νομικής ασυμβατότητας και διάκρισης που υφίστανται οι μηχανικοί της Πολεμικής Αεροπορίας, ενώ αναβαθμίζεται και θωρακίζεται θεσμικά το έργο τους και οι δράσεις που απορρέουν από αυτό και εντός της Πολεμικής Αεροπορίας. Συμφωνώ με το σχόλιο του Επιστημονικού Συλλόγου Μηχανικών Αεροπορίας (ΕΣΜΑ) το οποίο και παραθέτω: «Πέραν τούτου και λαμβάνοντας υπόψη τα αναφερόμενα στην έκθεση συνεπειών θεωρούμε ότι τα ΑΣΕΙ προκειμένου καταστούν κέντρα αριστείας και εφάμιλλα των ΑΕΙ απαιτείται η πραγματική αναβάθμιση των πτυχίων που αποδίδονται και η απόδοση των απορρεόντων από αυτά επαγγελματικών δικαιωμάτων : Κατόπιν τούτων προτείνονται : (A) Λεπτομερέστερος καθορισμός των ισοτιμιών των πτυχίων των ΑΣΕΙ με των ΑΕΙ, με τροποποίηση του άρθρου 1 παρ.1 του νόμου 3187/2003 ως ακολούθως: «Τα Ανώτατα Στρατιωτικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΣΕΙ) είναι ισότιμα με τα ιδρύματα του πανεπιστημιακού τομέα της ανώτατης Εκπαίδευσης, όπως αυτή ορίζεται κάθε φορά από την κείμενη νομοθεσία, παρέχοντας ισότιμη Εκπαίδευση και χορηγώντας ισότιμα πτυχία. Η ισοτιμία των πτυχίων τμημάτων ή κατευθύνσεων των ΑΣΕΙ με αντίστοιχα των ΑΕΙ, καθορίζεται με ΚΥΑ των Υπουργείων Εθνικής Άμυνας και Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού». (B) Τροποποίηση των άρθρων 71 και 72 του νόμου 4957/2022, με συμπερίληψη των ΑΣΕΙ, προκειμένου να καταστούν δυνατά Διεπιστημονικά Προγράμματα Σπουδών Πρώτου Κύκλου Σπουδών μεταξύ των ΑΕΙ και των ΑΣΕΙ. (Γ) Έκδοση ΠΔ από το ΥΠΕΘΑ και τα συναρμόδια Υπουργεία, με το οποίο θα καθορίζονται τα επαγγελματικά δικαιώματα των διπλωματούχων μηχανικών της ΣΙ, με ισχύ εντός και εκτός ΠΑ, κατ’ αντιστοιχία με το ΠΔ 99/2018 ή εναλλακτικά, ένταξή τους στις διατάξεις του εν λόγω ΠΔ.» Θεωρώ λοιπόν ως αναγκαίο να συμπεριληφθούν οι απόφοιτοι κατεύθυνσης μηχανικών της Σχολής Ικάρων και ο καθορισμός των επαγγελματικών δικαιωμάτων τους να γίνει σε ειδικότητες αντίστοιχες των έργων που τους ανατίθενται, ήτοι του Μηχανολόγου Μηχανικού για τους Μηχανικούς Αεροσκαφών, του Ηλεκτρονικού Μηχανικού για τους Μηχανικούς Ηλεκτρονικών-Τηλεπικοινωνιών και του Πολιτικού Μηχανικού για τους Μηχανικούς Εγκαταστάσεων, με την πιθανή συνεκτίμηση επαγγελματικής εμπειρίας και μεταπτυχιακών/επαγγελματικών σπουδών τους. Με τον τρόπο αυτό θα επιλυθεί η υφιστάμενη νομική ασυμβατότητα και η διάκριση που υφίστανται οι μηχανικοί της Πολεμικής Αεροπορίας ενώ αναβαθμίζεται και θωρακίζεται θεσμικά το έργο τους και οι δράσεις που απορρέουν από αυτό και εντός της Πολεμικής Αεροπορίας, όπως αναλυτικά επεξηγώ στη συνέχεια. Έχοντας εισπράξει στο μέγιστο ως καθ’ ύλην αρμόδιος Διευθυντής του Γ’ Κλάδου του ΓΕΑ τις επιπτώσεις της υφιστάμενης σοβαρής νομικής ασυμφωνίας μεταξύ του νομικού πλαισίου των ΕΔ και εν προκειμένω της ΠΑ και του ευρύτερου νομικού πλαισίου που εξαιρεί τους μηχανικούς της ΠΑ από την άσκηση έργων που ήδη τους ανατίθενται, κρίνω αναγκαίο να σας επισημάνω τα ακόλουθα : 1.Ο παρόν νόμος επαναλαμβάνει την, καθορισμένη ήδη με τον ν.3187/03, ισοτιμία των πτυχίων που χορηγούν τα ΑΣΕΙ με εκείνα των ΑΕΙ, ωστόσο στην πράξη δεν επιλύει βασικές διακρίσεις που υφίστανται οι απόφοιτοι των ΑΣΕΙ και εν προκειμένω οι μηχανικοί της ΠΑ. 2.Μετά τη φοίτησή τους στο νυν Τμήμα Αεροπορικών Επιστημών – Κατεύθυνσης Μηχανικών (και πρώην Σχολή Μηχανικών Αεροπορίας – ΣΜΑ), οι μηχανικοί της Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ) αποκτούν τις ειδικότητες του Μηχανικού Αεροσκαφών (ΜΑ), Μηχανικού Ηλεκτρονικών-Τηλεπικοινωνιών (ΜΗ) και Μηχανικού Εγκαταστάσεων (ΜΕ). 3.Βάσει των εσωτερικών τους κανονισμών και διαταγών, οι μηχανικοί της ΠΑ καλούνται να επιτελέσουν ένα πολυεπίπεδο έργο που καλύπτει τη σχεδίαση, οργάνωση και υλοποίηση της υποστήριξης των πολύπλοκων συστημάτων της ΠΑ (Αφών, Radar, Συστημάτων Εδάφους, Κτιριακού Εξοπλισμού, Εγκαταστάσεων αεροδρομίων), την εκπόνηση και επίβλεψη μελετών (Ηλεκτρονικών, Ηλεκτρομαγνητικής συμβατότητας, πιστοποίησης φορτίων, Αεροδυναμικής κ.α) με σκοπό τη σχεδίαση τροποποιήσεων σε πτητικά μέσα και κινητήρες και την ενσωμάτωση νέων συστημάτων, καθώς και την οργάνωση και λειτουργία των συστημάτων επικοινωνιών (ασύρματων και ενσύρματων) της ΠΑ. Παράλληλα εκπονούν τεχνοοικονομικές μελέτες, εκτελούν διοίκηση παραγωγής στα στρατιωτικά εργοστάσια, σχεδιάζουν και εφαρμόζουν συστήματα διαχείρισης ποιότητας κ.α. 4.Τα ανωτέρω έργα αποτελούν σαφέστατα, βάσει του ΠΔ 99/2018 έργα των διπλωματούχων μηχανικών (Άρθρο 2 του ΠΔ 99/2018) και αρκετά εξ αυτών αναφέρονται σε εξειδικευμένα έργα που ανατίθενται σε συγκεκριμένες κατηγορίες μηχανικών. 5.Επισημαίνεται ότι τα συγκεκριμένα έργα, που αποτελούν και το επάγγελμα του μηχανικού βάσει του ΠΔ 99/2018, μπορούν να υλοποιούνται μόνο από όσους ασκούν το επάγγελμα του Διπλωματούχου Μηχανικού το οποίο επιτρέπεται μόνο κατά ειδικότητα, (Άρθρο 1 του ΠΔ 99/2018) στους κατόχους διπλώματος Μηχανικού αντίστοιχου της ειδικότητάς τους, των πολυτεχνικών σχολών ή τμημάτων πολυτεχνικών σχολών πανεπιστημιακών ιδρυμάτων ανώτατης εκπαίδευσης της ημεδαπής ή ισοτίμων σχολών της αλλοδαπής κατόπιν τήρησης της διαδικασίας που προβλέπεται από το ν. 3328/2005 (Α’ 80). 6.Παρατηρείται επομένως μία σοβαρή νομική ασυμφωνία μεταξύ του νομικού πλαισίου των ΕΔ και εν προκειμένω της ΠΑ και του ευρύτερου νομικού πλαισίου που εξαιρεί τους μηχανικούς της ΠΑ από την άσκηση έργων που ήδη τους ανατίθενται. Αποτέλεσμα αυτού είναι οι μηχανικοί της ΠΑ να μην αναγνωρίζονται ως τέτοιοι από το ΤΕΕ, να μην έχουν καμία προϋπηρεσία μετά την αποστρατεία ή την παραίτησή τους, ενώ παράλληλα να τίθεται (νομικά) σε αμφισβήτηση η εγκυρότητα του έργου που παράγουν. Παρακαλώ πολύ κ. Υπουργέ να λάβετε σοβαρά υπόψη τις προαναφερόμενες προτάσεις τροποποίησης και να γίνουν αποδεκτές με την ενσωμάτωσή τους στον υπό διαβούλευση νόμο . Στη διάθεσή σας για όποια επιπλέον διευκρίνηση κρίνεται αναγκαία από μέρους μου. Αντιπτέραρχος (Μηχανικός Ηλεκτρονικός ) ε.α. Θεόδωρος Γιαννιτσόπουλος Επίτιμος Διευθυντής Γ' Κλάδου του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας