• Σχόλιο του χρήστη 'Δημήτρης' | 12 Μαΐου 2024, 08:47

    Δεδομένου ότι μέχρι σήμερα δεν υπήρχαν Αξιωματικοί εξ υπαξιωματικών για τα ΚΣ, θα πρέπει να τροποποιηθεί η παράγραφος 2 του άρθρου 37 του ν.3883/2010 (Επετηρίδες Αξιωματικών) έτσι ώστε να προβλέπει, ειδικά για την περίπτωση των στελεχών ειδικότητας πληροφορικής, την ύπαρξη ξεχωριστής επετηρίδας για τους αξιωματικούς προερχόμενους από υπαξιωματικούς (κατ αντιστοιχία με την παράγραφο 1.γ του ίδιου άρθρου) . Αντίστοιχα και στις επετηρίδες των Υπξκων και δω πρέπει να υπάρχει διαφοροποίηση ανάλογα με την προέλευση (ΕΠΟΠ, Παραγωγικές Σχολές κλπ) όπως υπάρχει και ανά όπλο. Μελετώντας την ανάπτυξη της πληροφορικής σε άλλες ΕΔ προκύπτει ότι δίνεται πλέον έμφαση στον στόχο (που είναι η κυβερνοάμυνα) και όχι στο εργαλείο (που είναι η πληροφορική). Έτσι για παράδειγμα βλέπουμε στο ΝΑΤΟ ότι υπάρχουν 5 κλάδοι: Στρατός, Ναυτικό, Αεροπορία, Διάστημα και κυβερνοχώρος. Αντίστοιχα στη Γερμανία έχει δημιουργηθεί από το 2015 το CIDS (Cyber and Information Domain Service) που ουσιαστικά είναι επιχειρησιακός κλάδος (δηλ όπλο κατ αναλογία) που έχει συγχωνεύσει IT, Cyber, πληροφορίες, GIS και επικοινωνίες. Οι ΗΠΑ από το 2014 έχουν συγκροτήσει το Cyber Corps που έχει την ευθύνη διεξαγωγής επιθετικών και αμυντικών επιχειρήσεων κυβερνοάμυνας έχοντας σαν εργαλείο την πληροφορική Οι Νορβηγοί έχουν από το 2012 την Cyber Defense Force η οποία είναι η υπεύθυνη για την διεξαγωγή επιθετικών - αμυντικών επιχειρήσεων, την προστασία των υποδομών πληροφορικής των ΕΔ τους αλλά και την προστασία (από κυβερνοεπιθέσεις) των κρίσιμων υποδομών της χώρας Από τα παραπάνω προκύπτει ότι η δημιουργία ξεχωριστού κλάδου είναι προς τη σωστή κατεύθυνση , αλλά λαμβάνοντας υπόψη την κύρια αποστολή του κλάδου η οποία θα πρέπει να είναι, εκτός της κυβερνοάμυνας και η πραγματοποίηση επιχειρήσεων κυβερνοχώρου θα πρέπει, αφενός να τροποποιηθεί το άρθρο 48 του νομοσχεδίου ώστε να περιλαμβάνει και την πραγματοποίηση επιχειρήσεων κυβερνοχώρου και αφετέρου να δημιουργηθεί όχι Σώμα αλλά Κοινό Όπλο πληροφορικής - κυβερνοχώρου. Είναι ένας φορέας - ειδικότητα που έχει εκτός από την ευθύνη υποστήριξης υποδομών ΙΤ και την ευθύνη διεξαγωγής στην ειρήνη αμυντικών και στην κρίση επιθετικών επιχειρήσεων στον τομέα του Cyber. Στην παράγραφο 2 του άρθρου 53 θα πρέπει να συμπληρωθεί κατάλληλα ώστε να συμπεριλάβει τους απόφοιτους ΣΜΥΝ Λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι η μετάταξη των στελεχών ΕΠ ΣΞ και ΠΑ είναι υποχρεωτική (συνεπώς τίθεται θέμα σύγκρισης με την μετάταξη των Οικονομικών Επιθεωρητών), θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα για τις στολές (όχι μόνο χορήγηση υφάσματος όπως έγινε στις άλλες περιπτώσεις). Δεν μπορεί κανένα στέλεχος να αντέξει κόστος που υπερβαίνει (σχεδόν για όλους) το μηνιαίο μισθό του. Επίσης δεδομένου ότι η επιλογή ειδικότητας στη ΣΜΥΑ γίνεται μετά την εισαγωγή στη σχολή θα πρέπει οι θέσεις που ανήκουν στην πληροφορική να μνημονεύονται ξεχωριστά από τις άλλες ειδικότητας της ΠΑ στο μηχανογραφικό δελτίο. Λαμβάνοντας υπόψη την μεγάλη εξειδίκευση των στελεχών πληροφορικής, αλλά και τις δυσανάλογα μειωμένες αποδοχές που προσφέρονται στα συγκεκριμένα στελέχη σε σχέση με τον ιδιωτικό τομέα (κάτι που αποδεικνύεται πολύ εύκολα από τον ρυθμό παραιτήσεων στελεχών πληροφορικής σε σχέση με άλλες ειδικότητες), θα πρέπει να τροποποιηθεί αντίστοιχα το άρθρο 39 του Νομοσχεδίου έτσι ώστε να επιτρέπεται η άσκηση ιδιωτικού έργου σχετικού με την πληροφορική στα εν λόγω στελέχη κατόπιν εγκριτικής διαταγής του ΚΣ. Εναλλακτικά θα μπορούσε να θεσμοθετηθεί η ύπαρξη ειδικού επιδόματος το οποίο θα αποτελεί κίνητρο παραμονής στις ΕΔ, κάτι που εφαρμόζουν και άλλες χώρες που αντιμετωπίζουν το ίδιο πρόβλημα (ΗΠΑ, ΗΒ, Ισραήλ κλπ). Ενδεικτικά links φαίνονται παρακάτω, καθώς και μια συνοπτική περιγραφής της πολιτικής που εφαρμόζεται ανά χώρα: https://www.military.com/daily-news/2024/03/25/trying-reenlist-army-may-want-you-switch-occupational-specialties-first.html https://www.military.com/daily-news/2023/10/13/big-bonuses-relaxed-policies-new-slogan-none-of-it-saved-military-recruiting-crisis-2023.html https://www.gao.gov/products/gao-23-106551 Ηνωμένες Πολιτείες: Προσφέρει μετατάξεις με μπόνους και καλύτερη εξέλιξη για στελέχη που επιλέγουν να εργαστούν σε σπάνιες ή υψηλής ζήτησης ειδικότητες, όπως ηλεκτρονικός πόλεμος και ο κυβερνοχώρος. Ηνωμένο Βασίλειο: Έχει εισαγάγει κίνητρα για στελέχη της κυβερνοασφάλειας, προσφέροντας οικονομικά μπόνους και ειδικά προγράμματα εκπαίδευσης για να ενθαρρύνει τη διατήρηση του προσωπικού σε αυτούς τους κρίσιμους τομείς. Νότια Κορέα: Προσφέρει ανταγωνιστικά κίνητρα, συμπεριλαμβάνοντας υψηλότερους μισθούς και μπόνους για στελέχη πληροφορικής στο στρατό, προκειμένου να ανταγωνιστούν τις προσφορές από τον ιδιωτικό τομέα και να διατηρήσουν τα ικανότατα στελέχη. Αυστραλία: Οι Ένοπλες Δυνάμεις της Αυστραλίας προσφέρουν μια σειρά από οικονομικά μπόνους και εκπαιδευτικά οφέλη για τα στελέχη που εξειδικεύονται σε ρόλους πληροφορικής και κυβερνοασφάλειας. Αυτά τα κίνητρα σχεδιάζονται για να προσελκύσουν και να διατηρήσουν άτομα με κρίσιμες δεξιότητες που είναι απαραίτητες για τον σύγχρονο πόλεμο και τις επιχειρήσεις κυβερνοασφάλειας. Καναδάς: Οι Ένοπλες Δυνάμεις του Καναδά παρέχουν στοχευμένα μπόνους και ευκαιρίες για επαγγελματική εξέλιξη για το προσωπικό πληροφορικής. Επιπλέον, εστιάζουν στη συνεχή επαγγελματική ανάπτυξη και την αναβάθμιση των δεξιοτήτων για να διατηρήσουν το τεχνικό τους εργατικό δυναμικό. Ινδία: Ο ινδικός στρατός έχει εισάγει μπόνους και ειδικές επιδοτήσεις για το προσωπικό που υπηρετεί σε τεχνικούς και κυβερνοπολεμικούς ρόλους. Αυτή η στρατηγική στοχεύει στην αντιμετώπιση της ελκυστικότητας του ιδιωτικού τομέα, ο οποίος προσφέρει σημαντικά υψηλότερους μισθούς για παρόμοιες δεξιότητες. Ισραήλ: Το Ισραήλ, γνωστό για τις προηγμένες τεχνολογικές του δυνατότητες, προσφέρει σημαντικά εκπαιδευτικά οφέλη, προγράμματα υψηλής τεχνολογίας και κίνητρα μετατάξεων για στελέχη πληροφορικής, προκειμένου να διασφαλίσει ότι αυτά τα ικανότατα στελέχη θα παραμείνουν στις ένοπλες δυνάμεις. Είναι ένα πρόβλημα που λόγω της γενικής έλλειψης στελεχών πληροφορικής θα πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα προτού δημιουργηθούν προβλήματα υποστήριξης βασικών επιχειρησιακών συστημάτων και φυσικά μόνο με δημιουργία κινήτρων (θέσπιση τυχόν αντικινήτρων θα έχει καταστροφικά αποτελέσματα οδηγώντας σε μαζικές παραιτήσεις στελεχών προς την ιδιωτική αγορά εργασίας που προσφέρει πολλαπλές επιλογές – ευκαιρίες. Τέλος προτείνω για ΗΘΙΚΟΥΣ λόγους οι μαθητές των παραγωγικών σχολών που είναι ήδη μέσα, ή θα εισαχθούν το τρέχον έτος να διέπονται, σε θέματα οικονομικής και διοικητικής μέριμνας από τον κλάδο προέλευσής τους.