Αρχική Ίδρυση Ελληνικού Κέντρου Αμυντικής Καινοτομίας, εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου των Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων...ΜΕΡΟΣ Γ΄ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΘΕΣΜΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ (Α.Σ.Ε.Ι.) – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν. 3187/2003 ΚΑΙ Ν. 4940/2022 (Άρθρα 14-42)Σχόλιο του χρήστη !Υποπτέραρχος εα (ΜΗ) Δημήτριος Κατελούζος | 12 Μαΐου 2024, 11:40
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ, Επιτρέψτε μου να σας συγχαρώ για την πρωτοβουλία! Επίσης θα ήθελα να συγχαρώ και όσους εκπόνησαν το παρόν σχέδιο το οποίο έλαβε υπόψη πολλές παραμέτρους, αλλά όχι όλες. Για να μην μακρηγορώ, υποστηρίζω ότι δεν είναι δυνατόν να ομιλούμε για “Αναβάθμιση ΑΣΕΙ”, χωρίς την απόδοση συγκεκριμένων και σαφών επαγγελματικών δικαιωμάτων σε κάθε ειδικότητα. Επαγγελματικά δικαιώματα μάλιστα που να ισχύουν τόσο εντός όσο και εκτός στρατεύματος. Συνεπώς, κατ’ αρχήν συμφωνώ με το σχόλιο του Επιστημονικού Συλλόγου Μηχανικών Αεροπορίας (ΕΣΜΑ) το οποίο επαναλαμβάνω : «Πέραν τούτου και λαμβάνοντας υπόψη τα αναφερόμενα στην έκθεση συνεπειών θεωρούμε ότι τα ΑΣΕΙ προκειμένου καταστούν κέντρα αριστείας και εφάμιλλα των ΑΕΙ απαιτείται η πραγματική αναβάθμιση των πτυχίων που αποδίδονται και η απόδοση των απορρεόντων από αυτά επαγγελματικών δικαιωμάτων : Κατόπιν τούτων προτείνονται : 1.Λεπτομερέστερος καθορισμός των ισοτιμιών των πτυχίων των ΑΣΕΙ με των ΑΕΙ, με τροποποίηση του άρθρου 1 παρ.1 του νόμου 3187/2003 ως ακολούθως: «Τα Ανώτατα Στρατιωτικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΣΕΙ) είναι ισότιμα με τα ιδρύματα του πανεπιστημιακού τομέα της ανώτατης Εκπαίδευσης, όπως αυτή ορίζεται κάθε φορά από την κείμενη νομοθεσία, παρέχοντας ισότιμη Εκπαίδευση και χορηγώντας ισότιμα πτυχία. Η ισοτιμία των πτυχίων τμημάτων ή κατευθύνσεων των ΑΣΕΙ με αντίστοιχα των ΑΕΙ, καθορίζεται με ΚΥΑ των Υπουργείων Εθνικής Άμυνας και Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού». 2.Τροποποίηση των άρθρων 71 και 72 του νόμου 4957/2022, με συμπερίληψη των ΑΣΕΙ, προκειμένου να καταστούν δυνατά Διεπιστημονικά Προγράμματα Σπουδών Πρώτου Κύκλου Σπουδών μεταξύ των ΑΕΙ και των ΑΣΕΙ. 3.Έκδοση ΠΔ από το ΥΠΕΘΑ και τα συναρμόδια Υπουργεία, με το οποίο θα καθορίζονται τα επαγγελματικά δικαιώματα των διπλωματούχων μηχανικών της ΣΙ, με ισχύ εντός και εκτός ΠΑ, κατ’ αντιστοιχία με το ΠΔ 99/2018 ή εναλλακτικά, ένταξή τους στις διατάξεις του εν λόγω ΠΔ.» Επιπλέον πιστεύω ότι απαιτείται και η διόρθωση του άρθρου 221 παρ. 8 του Ν.4412/2016. Το υπόψη άρθρο, σε συνδυασμό με το ΠΔ 99/2018 που αναφέρεται στο σχόλιο του ΕΣΜΑ προκαλεί σοβαρά προβλήματα στην λειτουργία της ΠΑ, καθώς έχουμε φτάσει στο σημείο ώστε, διευθυντές και τμηματάρχες έργων να δυσκολεύονται να ελέγξουν υπαλλήλους των διότι δεν τους έχουν αποδοθεί τα προσήκοντα επαγγελματικά δικαιώματα, τα οποία όμως διαθέτουν οι υπάλληλοί τους!. Παρακαλώ συνεπώς να λάβετε σοβαρά υπόψη τα σχόλια που αναφέρονται στα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων των Σχολών Μηχανικών των Ενόπλων Δυναμεων, τόσο των αξιωματικών όσο και των υπαξιωματικών, η απουσία των οποίων προκαλεί ήδη εσωτερικές τριβές και δυσλειτουργίες και εξυπηρετεί μόνον συγκεκριμένους “κύκλους”. Αναφέρομαι δε και στις σχολές υπαξιωματικών, παρεμπιπτόντως και πέραν του Νομοσχεδίου, διότι γνωρίζω ότι η ανάπτυξη της τεχνολογίας χρειάζεται καθετοποίηση για να υποστηριχθεί σε όλα τα επίπεδα. Όπως χαρακτηριστικά συνηθίζω να λέω, “κάποιος πρέπει να φτιάχνει βίδες και να ξέρει πως να στραβώνει κυματοδηγούς, ώστε να παραμένουν λειτουργικοί”, γιατί σε ποιόν θα απευθυνθούμε για να μας τα φτιάξει αυτά; στο εξωτερικό; Η σχεδίαση υπερυπολογιστών και drone καλή είναι, αλλά κάποιος πρέπει να τα κατασκευάσει και να τα λειτουργήσει σε τεχνικό επίπεδο. Τέλος θα πρότεινα μια μικρή τροποποίηση στην §7 του Άρθρου 17 (αναφέρεται σε τροποποιήσεις του Ν.3187/2003), στην τελευταία πρόταση από ‘...μπορεί να πραγματοποιείται στα κέντρα έρευνας των τριών Κλάδων…” σε “… ενθαρρύνεται να πραγματοποιείται …”. Ευχαριστώ για την προσοχή σας! Υποπτέραρχος εα (ΜΗ) Δημήτριος Κατελούζος Πρώην Διοικητής Κέντρου Ερευνών Τεχνολογίας Αεροπορίας (ΚΕΤΑ) Πρώην Πρόεδρος NATO Maintenance and Supply Organization (NAMSO/BOD)