Αρχική Ίδρυση Ελληνικού Κέντρου Αμυντικής Καινοτομίας, εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου των Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων...ΜΕΡΟΣ Δ` ΙΔΡΥΣΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΛΗΦΟΡΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΣΤΑΣΗ ΚΟΙΝΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΙΣ ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ (Άρθρα 43-58)Σχόλιο του χρήστη Χαράλαμπος | 12 Μαΐου 2024, 18:01
Καλησπέρα σας. Από την μελέτη των άρθρων του υπό διαβούλευση σχεδίου νόμου, που αφορούν στο ΣΩ.ΠΛΗ, διαπιστώνεται ότι, ενώ θεωρητικά κινείται προς την κατεύθυνση της αναβάθμισης της Πληροφορικής στις ΕΔ, βρίθει σοβαρών αστοχιών και παραλήψεων, αποτέλεσμα της πρόχειρης αντιγραφής παλαιότερων διαδικασιών συγκρότησης Κοινών Σωμάτων, πολύ μικρότερων σε απαιτήσεις στελέχωσης, χωρίς μελέτη της υπάρχουσας κατάστασης στο χώρο της Πληροφορικής και των αναγκών (σημερινών και μελλοντικών) των Κλάδων των ΕΔ . Ειδικότερα: 1. Στο άρθρο 49, στη παράγραφο 1ε δεν περιλαμβάνονται οι Αξκοί της ΠΑ προέλευσης από Εθελόντριες και ΕΜΘ (Ειδικότητες ΑΠΗΥ, ΑΧΜΣ, ΕΧΜΤΣ, ΕΠΡΑ). Δημιουργείται η εντύπωση ότι απαξιώνεται η προσφορά τους. 2. Στο άρθρο 49, στη παράγραφο 1η απαιτείται η διευκρίνιση των ειδικοτήτων της ΠΑ, ώστε να μην δημιουργείται σύγχυση, με προτεινόμενη διατύπωση ως εξής: «η) Από το σύνολο των υπηρετούντων Ανθυπασπιστών και Υπαξιωματικών της ειδικότητας Πληροφορικής του Σώματος Τεχνικής Υποστήριξης, καθώς και των Επαγγελματιών Μακράς Θητείας και Επαγγελματιών Οπλιτών ειδικοτήτων Πληροφορικής της ΠΑ (ΕΧΜΤΣ, ΕΠΡΑ, ΟΤΗΥ, ΟΠΡΑ, ΟΧΣΜΣ)». 3. Στο άρθρο 49, στη παράγραφο 3 απαιτείται η διαγραφή του εδάφιου 2 («κατοχή πτυχίου»), καθώς αποκλείει στελέχη που υπηρετούν σε θέσεις Πληροφορικής, έχουν περατώσει εκπαιδεύσεις κρίσιμες για την υπηρεσία και δίνεται λανθασμένη εικόνα απαξίωσης τους. 4. Στο άρθρο 52 θα πρέπει να προστεθεί αφενός η πρόβλεψη πιστώσεων για διάθεση στολών στα στελέχη (καθώς πρόκειται για δαπάνη που ξεπερνά τα 1500€ και δεν πρέπει να επιβαρύνει τον οικογενειακό προϋπολογισμό των στελεχών) και αφετέρου μια μεταβατική περίοδος (πέραν του έτους) δεδομένης της αδυναμίας των εξειδικευμένων εμποροραπτικών οίκων να καλύψουν τις ανάγκες για στολές 500-600 στελεχών ταυτόχρονα σε όλη την επικράτεια. 5. Στο άρθρο 56, στην προτεινόμενη τροποποίηση του άρθρου 23 του ν.3883/2010, θα πρέπει να προστεθεί πρόβλεψη για τους Αξιωματικούς που προέρχονται από Υπαξιωματικούς αποφοίτους ΑΣΣΥ, ως εξής: «δ. Για τους Αξιωματικούς των ΚΣ: (5) Συνταγματάρχης για τους Αξιωματικούς που προέρχονται από Υπαξιωματικούς αποφοίτους ΑΣΣΥ, εφόσον είναι πτυχιούχοι ΑΕΙ. (6) Αντισυνταγματάρχης για τους Αξιωματικούς που προέρχονται από Υπαξιωματικούς αποφοίτους ΑΣΣΥ και δεν είναι πτυχιούχοι ΑΕΙ.» 6. Στο άρθρο 58, θα πρέπει να τροποποιηθεί η παράγραφος 5 ως εξής «5. Τα στελέχη του ΣΩΠΛΗ δύνανται να λαμβάνουν ….», δεδομένου ότι δεν είναι αποδεκτό να εκπαιδεύει η υπηρεσία στελέχη άλλων ειδικοτήτων σε αντικείμενα εκτός της κύριας ειδικότητας τους, δεδομένου ότι ο περιορισμένος χρόνος αξιοποίησης τους (λόγω των υποχρεώσεων της κύρια ειδικότητας τους) αποτελεί κατασπατάληση πόρων και μη ορθή διαχείριση του προσωπικού. 7. Ενώ από τα άρθρα 43, 49, 53 και 80, συνάγεται ότι στο μέλλον οι Αξιωματικοί προέλευσης ΑΣΕΙ θα αποφοιτούν μόνο από τη ΣΣΑΣ, δεν προκύπτει από ποια σχολή ΑΣΣΥ θα αποφοιτούν οι μόνιμοι Υπαξιωματικοί (ΣΜΥ, ΣΜΥΝ, ΣΜΥΑ). Ο στόχος κοινής εκπαίδευσης, που επιτυγχάνεται για τους Αξιωματικούς, δεν μπορεί να επιτευχθεί αν οι μόνιμοι Υπαξιωματικοί αποφοιτούν από διαφορετικές σχολές. Δεδομένου ότι στη ΣΜΥ η ειδικότητα λαμβάνεται στην αποφοίτηση, ενώ στη ΣΜΥΑ από το πρώτο έτος (με αποτέλεσμα να υπάρχει δυνατότητα 3ετούς εκπαίδευσης στο αντικείμενο της Πληροφορικής), είναι μονόδρομος η επιλογή της ΣΜΥΑ, με απαραίτητη προϋπόθεση να τροποποιηθεί ο οργανισμός της σχολής και να προστεθεί νέα (ανεξάρτητη) κατεύθυνση Πληροφορικής, ώστε να επιλέγεται από τους υποψηφίους των Πανελληνίων Εξετάσεων στο μηχανογραφικό δελτίο του Υπουργείου Παιδείας. 8. Δεν καθορίζονται οι απαιτούμενες επετηρίδες (Αξιωματικών - Υπαξιωματικών) του ΣΩΠΛΗ ανάλογα με την προέλευση. Επειδή στα υπόλοιπα ΚΣ δεν υπάρχουν Αξιωματικοί προερχόμενοι από Υπαξιωματικούς η παράγραφος 2 του άρθρου 37 του ν.3883/2010 προβλέπει ιδιαίτερη επετηρίδα μόνο για κάθε ειδικότητα. Προκειμένου αποφευχθούν τα αυτονόητα προβλήματα εξέλιξης και αλλαγών στην ενιαία επετηρίδα, πρέπει στο σχέδιο νόμου να προστεθεί άρθρο (με τίτλο «Επετηρίδες ΣΩΠΛΗ») για να καθοριστούν οι επετηρίδες ως εξής: « 1. Αξιωματικοί ΣΩΠΛΗ: α. Για τους Αξιωματικούς προέλευσης ΑΣΕΙ καθώς και τους κατατασσόμενους με διαγωνισμό τηρείται ιδιαίτερη επετηρίδα. β. Για τους Αξιωματικούς που προέχονται από Υπαξιωματικούς τηρείται ιδιαίτερη επετηρίδα, ανάλογα με την προέλευσή τους (απόφοιτοι ΑΣΣΥ, μονιμοποιηθέντες εθελοντές) στην οποία εγγράφονται βάσει της ημερομηνίας προαγωγής σε βαθμό Αξιωματικού. 2. Για τους Ανθυπασπιστές και Υπαξιωματικούς τηρείται ιδιαίτερη επετηρίδα, ανάλογα με την προέλευσή τους (απόφοιτοι ΑΣΣΥ, επαγγελματίες εθελοντές και οπλίτες).» Κύριε Υπουργέ, η Πληροφορική υπάρχει και αξιοποιείται στις ΕΔ εδώ και δεκαετίες, με τα όποια πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα συνεπάγονται οι υπάρχουσες οργανωτικές δομές. Η επίτευξη του επιθυμητού στόχου της αναβάθμισης αποτελεί δύσκολο έργο, γιατί δεν πρέπει να δημιουργήσει προβλήματα στη καθημερινή λειτουργία των ΕΔ. Δεν έχουμε την πολυτέλεια να «σπάσουμε αβγά» όταν μας περιμένουν σήμερα τα VIPER και τα RAFALE, αύριο οι BELHARRA και μεθαύριο τα F-35. Παρακαλώ λάβετε υπόψη τα σχόλια και τις ανησυχίες των στελεχών. Ευχαριστώ πολύ.