Αρχική Ίδρυση Ελληνικού Κέντρου Αμυντικής Καινοτομίας, εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου των Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων...ΜΕΡΟΣ Δ` ΙΔΡΥΣΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΛΗΦΟΡΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΣΤΑΣΗ ΚΟΙΝΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΙΣ ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ (Άρθρα 43-58)Σχόλιο του χρήστη Sta | 12 Μαΐου 2024, 20:23
Δυνάμεις με την προσωπική τους αξία από τη γνωστή στο κοινό διαδικασία. Όμως η οικογένεια του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας ουδέποτε ως τώρα τους ανταποδωσε την αντίστοιχη τους καταξίωση με το να τους αναγνωρίσει τα κατά την κοινή λογική θέση ΑΤΕΙ στις τάξεις των ενόπλων δυνάμεων. Για αυτό το λόγω αναφέρω την θέση του: Συντονιστικό ΑΣΣΥ: Η υποβάθμιση των υπαξιωματικών ανά άρθροΣυντονιστικό ΑΣΣΥ: Η συστηματική υποβάθμιση των υπαξιωματικών ανά άρθρο του νομοσχεδίου ΥΠΕΘΑΤο Συντονιστικό Συμβούλιο των Συλλόγων Αποφοίτων Ανωτέρων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών (ΑΣΣΥ) δημοσιοποίησε την κριτική του στο νομοσχέδιο ΥΠΕΘΑ. Παράλληλα υποβάλλει συγκεκριμένες προτάσεις για βελτίωση:το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας επανέλαβε μια κακή πρακτική να καταθέτει ένα σχέδιο νόμου, στην συγκεκριμένη περίπτωση για την καινοτομία, αλλά που προσπαθεί κάτω από το «..και λοιπές διατάξεις», να ρυθμίσει αποσπασματικά κι αναποτελεσματικά σημαντικά, αλλά ανομοιογενή θέματα.Είναι εν τέλει σχεδόν ίδιο με το προσχέδιο που διέρρευσε στα ΜΜΕ πριν κάτι μήνες. Αυτό μας φοβίζει και μας κάνει να ανησυχούμε ότι πιθανότατα κι οι λοιπές διαρροές που διαβάσαμε στο διαδίκτυο για τον σχεδιασμό και τις δράσεις του Υπουργείου, περίφημη ατζέντα 2030, θα επαληθευθούν σύντομα (Σώμα Υπαξιωματικών, Μετοχικά Ταμεία, Στρατιωτικά Νοσοκομεία, κ.λπ).Επίσης διαπιστώσαμε ότι ο κ. υφυπουργός ξέχασε τις πρόσφατες επαναλαμβανόμενες εξαγγελίες του, ακόμα και στο κοινοβούλιο, για αναβάθμιση των Ανωτέρων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών (ΑΣΣΥ) στην Ανώτατη βαθμίδα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, αφού από το σχέδιο νόμου απουσιάζουν παντελώς διατάξεις για αναβάθμιση των σχολών υπαξιωματικών.Προς το παρόν το σχέδιο νόμου έχει καταφέρει να διχάσει ακόμα περισσότερο το στράτευμα κι αυτό είναι πασιφανές από τη λεκτική σφαγή μεταξύ των στελεχών στα σχόλια,απογοητεύοντας ταυτόχρονα όσους τα υπουργικά και πολιτικά γραφεία των κυβερνητικών στελεχών είχαν υποσχεθεί λύση στα προβλήματά τους, που δεν επαληθεύτηκαν,αλλά και δημιουργώντας έντονες αντιδράσεις με αμφιλεγόμενες και κακοσχεδιασμένες διατάξεις, που διαταράσσουν ακόμα περισσότερο την όποια γαλήνη και τάξη του στρατεύματος.Μέρος Α Στο Μέρος Α του νομοσχεδίου προτείνονται οι παρακάτω συγκεκριμένες τροποποιήσεις-προσθήκες όπως:Άρθρο 1 (προσθήκη υποπαραγράφου):δ) ο εκσυγχρονισμός των Ανώτερων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών με την αναβάθμισή τους στην Ανώτατη βαθμίδα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Άρθρο 2 (προσθήκη υποπαραγράφου):ε) η ένταξη των ΑΣΣΥ στην ανώτατη βαθμίδα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης καθιστώντας τα ισότιμα με τα ιδρύματα του τεχνολογικού τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης, όπως αυτή ορίζεται κάθε φορά από την κείμενη νομοθεσία, παρέχοντας ισότιμη εκπαίδευση και χορηγώντας ισότιμα πτυχία με αυτά.Μέρος Β Ενώ η δημιουργία του Κέντρου Καινοτομίας θεωρείται επιβεβλημένη στην εποχή μας και η πρωτοβουλία είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, το μέλλον θα δείξει αν το ΕΛΚΑΚ θα ανταποκριθεί του σκοπού του και θα παράγει έργο ή θα μετατραπεί σε άλλο έναν υδροκέφαλο και γραφειοκρατικό μηχανισμό, χρήσιμο μόνο για παρκάρισμα και βόλεμα υψηλόβαθμων και αδρά αμειβόμενων στελεχών προερχομένων κυρίως από ΑΣΕΙ.Απουσιάζει η πρόβλεψη για οποιαδήποτε συμμετοχή ή συνέργεια του ΕΛΚΑΚ με τις Ανώτερες Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών (ΑΣΣΥ) στην υλοποίηση προγραμμάτων έρευνας και ανάπτυξης επιχειρησιακού ενδιαφέροντος των Ενόπλων Δυνάμεων και το ενδιαφέρον εστιάζεται αποκλειστικά στα Ανώτατα Στρατιωτικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα.Υπάρχουν σοβαρές ενστάσεις για τις προβλέψεις περί πνευματικής ιδιοκτησίας που τίθενται στο σχέδιο νόμου και που πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψη για να μην λειτουργήσουν αποτρεπτικά ή ως τροχοπέδη στις συνεργασίες με εταιρείες έρευνας και τεχνολογίας.Επίσης ως μάλλον ατυχείς χαρακτηρίζονται οι προβλέψεις για έμπειρους διδακτορικούς ερευνητές που θα εργάζονται αμισθί με αντάλλαγμα βαθμούς και γαλόνια. Αλήθεια γιατί αποκλείονται οι μεταπτυχιακοί ερευνητές με μακροχρόνια εμπειρία;Τέλος η παρ.3, του άρθρου 7, να διαμορφωθεί ως εξής:«3. Για τη στέγαση του Ελληνικού Κέντρου Αμυντικής Καινοτομίας και των ταμείων του εικοστού όγδοου άρθρου του καταστατικού του, παραχωρείται χωρίς αντάλλαγμα, χώρος ιδιοκτησίας του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας ή εποπτευόμενου από αυτό νομικού προσώπου, πλην των Μετοχικών Ταμείων των τριών Κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων, για την ακίνητη περιουσία των οποίων, αποφασίζουν τα Διοικητικά τους Συμβούλια»Μέρος Γ Ενώ διευθετούνται εκπαιδευτικά ζητήματα κι αναβαθμίζονται περαιτέρω τα ΑΣΕΙ στα οποία παρέχεται πλέον η δυνατότητα διοργάνωσης τρίτου κύκλου σπουδών από μόνα τους ή σε συνεργασία με τα Α.Ε.Ι. κι άλλους φορείς έρευνας και τεχνολογίας, δεν υπάρχει καμία αναφορά στο σχέδιο νόμου στην πολλαπλώς εξαγγελλόμενη αναβάθμιση του επιπέδου σπουδών των ΑΣΣΥ.Κι αυτό παρά τις δεσμεύσεις δια του κ. ΥΦΕΘΑ για τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση των Ανώτερων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών με την υπ’ αριθμ. Φ.900α/1216/19295/11-4-24 απάντηση του ιδίου σε σχετικό κοινοβουλευτικό έλεγχο, όπου ενημέρωσε ότι: «εξετάζεται η αναβάθμιση της ακαδημαϊκής εκπαίδευσης των ΑΣΣΥ με την ένταξη τους στην ανώτατη βαθμίδα της εκπαίδευσης, τονίζοντας ότι έχουν εγκριθεί και υλοποιούνται σχετικές αποφάσεις».Ο σκοπός της ανωτέρω αναβάθμισης επιβάλλεται πρωτίστως για την εκπλήρωση του