Αρχική Ίδρυση Ελληνικού Κέντρου Αμυντικής Καινοτομίας, εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου των Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων...ΜΕΡΟΣ Γ΄ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΘΕΣΜΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ (Α.Σ.Ε.Ι.) – ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ Ν. 3187/2003 ΚΑΙ Ν. 4940/2022 (Άρθρα 14-42)Σχόλιο του χρήστη Μιχαήλ Πλουμής | 12 Μαΐου 2024, 21:28
Υποβάλλονται προτάσεις τροποποίησης – συμπλήρωσης 3 άρθρων συνολικά, όπως παρακάτω: Άρθρο 22 1. Στην προς ψήφιση τροποποίηση του άρθρου 10 του ν. 3187/2003 και ειδικότερα στην παράγραφο 2 αυτού, αναφέρεται πως στην εισήγηση για τις αιτούμενες θέσεις μελών ΔΕΠ, το γνωστικό αντικείμενο της προκηρυσόμενης θέσης θα προέρχεται από το Μητρώο Γνωστικών Αντικειμένων του Τμήματος. Αυτό εκτιμάται πως θα οδηγήσει στην μεταβολή του χαρακτήρα των ΑΣΕΙ, καθόσον: α. Το Μητρώο Γνωστικών Αντικειμένων καταρτίζεται περιοδικά με ευθύνη της Ακαδημαϊκής Συνέλευσης σε αρκετές περιπτώσεις δε, δεν λαμβάνει υπόψη του τα Γνωστικά Αντικείμενα που καθορίζονται από τον Οργανισμό εκάστου ΑΣΕΙ. β. Ως παράδειγμα αναφέρεται το ισχύον Μητρώο Γνωστικών Αντικειμένων της ΣΣΕ (όπως φαίνεται στον ιστότοπο της) το οποίο περιλαμβάνει στην πλειονότητα του γνωστικά αντικείμενα εξειδικευμένης μαθηματικής φύσεως του Τομέα Μαθηματικών (συνολικά 117 γνωστικά αντικείμενα, όπως Κβαντικοί Αλγόριθμοι, Ασαφής Λογική, Μαθηματική θεωρία Αλγορίθμων και Πολυπλοκότητα κ.λπ.), και ελάχιστα αντικείμενα (συνολικά 7) του Τομέα Θεωρίας και Ανάλυσης του Πολέμου, δηλ. του Τομέα που διδάσκει τον πυρήνα και τον κορμό της Στρατιωτικής Επιστήμης. γ. Τα γνωστικά αντικείμενα που διδάσκονται στα ΑΣΕΙ αναφέρονται στους Οργανισμούς αυτών (π/δ). δ. Η προκήρυξη θέσεων με βάση αναφοράς για την εκκίνηση της διαδικασίας τα Μητρώα Γνωστικών Αντικειμένων, τα οποία ανανεώνονται περιοδικά με ευθύνη των Ακαδημαϊκών Συνελεύσεων, εκτιμάται πως σταδιακά θα αλλοιώσει τον χαρακτήρα των ΑΣΕΙ καθόσον θα δρομολογήσει την εκλογή καθηγητών σε γνωστικά αντικείμενα μη συναφή με τον πυρήνα και τον κορμό της στρατιωτικής επιστήμης, ανεξάρτητα από τον έλεγχο ή όχι του Εκπαιδευτικού Συμβουλίου. Η κατάσταση δε, θα είναι επιδεινούμενη σε περίπτωση συγκροτήσεως αδύναμων εκπαιδευτικών συμβουλίων. Κατά αυτό τον τρόπο σταδιακά θα μεταβληθεί - αλλοιωθεί η σύνθεση της Ακαδημαϊκής Συνέλευσης και εντέλει οι Σπουδαστές ΑΣΕΙ θα διδάσκονται ότι γνωρίζουν οι καθηγητές τους και όχι ότι απαιτούν οι Κλάδοι των Ε.Δ. 2. Ως εκ τούτου προτείνεται όπως το γνωστικό αντικείμενο εκάστης προκηρυσόμενης θέσης να προέρχεται από τον Οργανισμό των ΑΣΕΙ και επικουρικά να συμπληρώνεται από το Μητρώο Γνωστικών Αντικειμένων. Προτείνεται η διαμόρφωση της εν λόγω παραγράφου, ως εξής: «2. Η εισήγηση της Α.Σ. υποβάλλεται στο Ε.Σ. δια του Κοσμήτορα το αργότερο έως την 1η Μαρτίου κάθε έτους. Στην εισήγηση του πρώτου εδαφίου, για κάθε αιτούμενη θέση μέλους Δ.Ε.Π., καθορίζονται η βαθμίδα και το γνωστικό αντικείμενο της θέσης, το οποίο προέρχεται από τον Οργανισμό της Σχολής. Επιπλέον, η εισήγηση περιλαμβάνει τεκμηρίωση της αναγκαιότητας πλήρωσης του γνωστικού αντικειμένου και κατάταξη, κατά φθίνουσα προτεραιότητα, των γνωστικών αντικειμένων των αιτούμενων θέσεων, λαμβάνοντας υπόψη και το Μητρώο Γνωστικών Αντικειμένων του οικείου Α.Σ.Ε.Ι., τις εκπαιδευτικές και ερευνητικές ανάγκες του Τμήματος και τον βαθμό κάλυψης των γνωστικών αντικειμένων του Τμήματος από τα μέλη Δ.Ε.Π. που υπηρετούν.» ------------- Άρθρο 31 1. Στην προς ψήφιση τροποποίηση του άρθρου 24 του ν. 3187/2003 και ειδικότερα στην παράγραφο 1β αυτού, προβλέπεται στα ΑΣΕΙ η ανανέωση των συμβάσεων των ειδικών επιστημόνων μέχρι και 3 ακαδημαϊκά έτη. 2. Στις ΑΣΣΥ υφίσταται πρόβλημα με την έγκαιρη ανανέωση των συμβάσεων των ειδικών επιστημόνων κάθε ακαδημαϊκό έτος, με αποτέλεσμα τα μαθήματα να αργούν να ξεκινήσουν λόγω των διαδικασιών πρόσληψης. 3. Κατόπιν των ανωτέρω, η παράγραφος 1β του άρθρου 24 του ν. 3187/2003 προτείνεται να διαμορφωθεί ως εξής: «β. Ειδικών επιστημόνων, οι οποίοι είναι κάτοχοι διδακτορικού διπλώματος ή εξαιρετικής τεχνικής εμπειρίας, με σύμβαση που μπορεί να διαρκεί έως και δύο (2) διδακτικά εξάμηνα και στη συνέχεια να ανανεώνεται ανά ακαδημαϊκό έτος, χωρίς η συνολική της διάρκεια να μπορεί να υπερβεί τα τρία (3) ακαδημαϊκά έτη. Η διάταξη αυτή ισχύει και για τις Α.Σ.Σ.Υ.» ------------------------------- Άρθρο 21 1. Στην προς ψήφιση τροποποίηση του άρθρου 9 του ν. 3187/2003, καθορίζονται στοιχεία που συνεκτιμώνται για την κρίση για την κατάληψη θέσης ΔΕΠ. 2. Στην εν λόγω τροποποίηση δεν καθορίζεται η συνεκτίμηση, κατά προτεραιότητα της εγνωσμένης αξίας και εμπειρίας Αξιωματικών ε.ε. ή ε.α οι οποίοι έχουν τυπικά ή ουσιαστικά προσόντα για την κατάληψη θέσης μέλους ΔΕΠ σε γνωστικό αντικείμενο του πυρήνα και του κορμού της στρατιωτικής επιστήμης, όπως αυτά καθορίζονται από τους οικείους Οργανισμούς των ΑΣΕΙ (π.χ. για την ΣΣΕ από το άρθρο 4 παρ. 5 του ΠΔ 50/2018. 3. Η διεθνή εμπειρία και το συμμαχικό πρότυπο (βλ. West Point) καταγράφει την ύπαρξη θεσμικού πλαισίου για την εκλογή μελών ΔΕΠ στα αντίστοιχα αλλοδαπά ΑΣΕΙ, Αξιωματικών εγνωσμένου κύρους όπως πρώην Αρχηγοί ΓΕ – ΕΔ, οι άλλοι αξιωματικοί που έχουν έργο εγνωσμένης αξίας λόγω της υπηρεσίας τους σε θέσεις ευθύνης, και ως εκ τούτου έχουν τη ικανότητα και δυνατότητα να μεταδώσουν γνώση και εμπειρία στους σπουδαστές των ΑΣΕΙ. 4. Περαιτέρω, εκτιμάται πως η εκλογή ως καθηγητών Αξκών εν ενεργεία με καθεστώς μερικής απασχόλησης θα ωφελήσει τα ΑΣΕΙ αλλά και τα Γενικά Επιτελεία ένεκα της επιδιωκόμενης διαλειτουργικότητας μεταξύ θεωρίας και πράξης στην στρατιωτική επιστήμη. 5. Κατόπιν των ανωτέρω, η παράγραφος 7 του άρθρου 9 του ν. 3187/2003 προτείνεται να διαμορφωθεί ως εξής: «7. Στοιχεία τα οποία συνεκτιμώνται ιδιαίτερα κατά την κρίση για κατάληψη θέσης Δ.Ε.Π. είναι το ήθος, η προσωπικότητα του υποψηφίου και η κοινωνική του προσφορά. Για την κατάληψη θέσης Δ.Ε.Π. εκάστης βαθμίδας στο σύνολο ή σε μέρος των γνωστικών αντικειμένων του πυρήνα και του κορμού της στρατιωτικής επιστήμης, πέραν των απαιτούμενων τυπικών προσόντων εκτιμάται κατά προτεραιότητα η υπηρεσία των υποψηφίων σε θέσεις ευθύνης στους κλάδους των ενόπλων Δυνάμεων ή σε τομείς της εθνικής άμυνας, ή η ύπαρξη ουσιαστικών και μόνο προσόντων ένεκα τοιαύτης υπηρεσίας, σύμφωνα με τα καθοριζόμενα στην επόμενη παράγραφο (άρθρου 9 παρ. 8). Το Εκπαιδευτικό Συμβούλιο εκάστης Σχολής καθορίζει ειδικότερα τα γνωστικά αντικείμενα που αφορά και τα ελάχιστα προσόντα εκλογής κατά περίπτωση. Είναι δυνατή η εκλογή και εν ενεργεία αξιωματικών, υπό τις προϋποθέσεις των διατάξεων του άρθρου αυτού, οι οποίοι καταλαμβάνουν την αντίστοιχη θέση, αφού προηγουμένως παραιτηθούν από την ενεργό υπηρεσία μετά την εκλογή τους. Είναι δυνατή η εκλογή εν ενεργεία αξιωματικών σε θέσεις μελών Δ.Ε.Π. και η κατάληψη της αντίστοιχης θέσης, χωρίς να παραιτηθούν από την ενεργό υπηρεσία, με την ένταξη τους στην κατηγορία μερικής απασχόλησης μετά την υποβολή σχετικού αιτήματος, και απόφασης του Εκπαιδευτικού Συμβουλίου, κατόπιν εισήγησης του Κοσμήτορα. Για την ένταξη σε καθεστώς μερικής απασχόλησης χωρίς παραίτηση από την ενεργό υπηρεσία, εκδίδεται απόφαση από τον Διοικητή της Σχολής, που κοινοποιείται στον αντίστοιχο Γενικό Επιτελείο και στον Υπουργό Εθνικής Άμυνας.»