• Σχόλιο του χρήστη 'ΓΕΩΡΓΙΑ' | 13 Μαΐου 2024, 01:18

    Καλησπέρα και χρόνια πολλά. Σε λίγες ώρες κλείνει η διαβούλευση του σχεδίου νόμου και ειδικά του άρθρου 69, για το οποίο έγινε-δικαίως- χαμός για τις κατηγορίες στελεχών ειδικής μεταθετικότητος των ΕΔ !! Ένα άρθρο που ήρθε χωρίς καμιά λογική, σε μία περίοδο που το δημογραφικό, όπως ανέφερε και κ. Πρωθυπουργός, θα αποτελέσει ένα από τα πιο σημαντικά θέματα της χώρας, μιας και η υπογεννητικότητα χτύπησε κόκκινο. Μαζί σε αυτό και το θέμα των ΑΜΕΑ αλλά και ατόμων που επιμελούνται αυτούς ενώ σε άλλο σχέδιο νόμου, η πολιτεία προσπαθεί να προστατέψει τους ΑΜΕΑ. Αδυνατώ να καταλάβω το σκεπτικό του ΥΕΘΑ, πραγματικά. Θα προσπαθήσω με την σειρά μου να προτείνω λύσεις τις οποίες έχει προτείνει πολύς κόσμος. 1η κατηγορία τρίτεκνοι-πολύτεκνοι. Το 2010 η πολιτεία έδωσε τη δυνατότητα και στα στελέχη των ΕΔ,να μην μετατίθενται παρά μόνο αν το αιτηθούν, βλέποντας ότι το δημογραφικό θα αποτελέσει σε λίγα χρόνια (όπως τελικά συμβαίνει) μέγα ζήτημα για τη χώρα μας. Δεν νοείται να καταργηθεί αυτό τουλάχιστον για αρκετά χρόνια…. 2η κατηγορία οικογένεια με μέλος ΑΜΕΑ. Δόθηκε η δυνατότητα και στα στελέχη των ΕΔ,να μην μετατίθενται μιας και το να έχεις μέλος οικογένεια με ειδικές ανάγκες αποτελεί για το στέλεχος ένα Γολγοθά. Ούτε καν να σκεφτεί φυσιολογικός ΑΝΘΡΩΠΟΣ για κάτι αντίθετο… 3η κατηγορία άτομα που επιμελούνται ΑΜΕΑ με δικαστική απόφαση. Εδώ το 2016 επί θητείας ΥΕΘΑ κ Καμμένου δόθηκε η δυνατότητα αμετάθετου στα εν λόγω στελέχη. Η συγκεκριμένη κατηγορία ουσιαστικά είναι συνέχεια της 2ης κατηγορίας. Εδώ όμως θα πρέπει να μπουν αυστηρότερα κριτήρια ώστε να μην γίνεται εκμετάλλευση από στελέχη (εκτιμώ πως δεν είναι πολλά), σε βάρος αυτών που έχουν πραγματικά πρόβλημα.Θα πρέπει το στέλεχος να έχει την επιμέλεια συγγενή που είναι Α’ βαθμού:(κατιόντες – ανιόντες) γονείς, παιδιά και (εξ αγχιστείας) ο σύζυγος, η σύζυγος, πεθερός, πεθερά οι οποίοι να διαμένουν οπωσδήποτε στη φρουρά ή ακόμα και στην ίδια κατοικία, ως εξαρτόμενα μέλη οικογενείας του στελέχους (και εδώ θα πρέπει ο νομοθέτης να αφήνει τα λεγόμενα «παραθυράκια» προς όφελος ΠΑΝΤΑ του στελέχους, διότι η κάθε περίπτωση διαφέρει). Επίσης και Β’ βαθμού συγγενείας εφόσον αποδεδειγμένα δεν υπάρχει άλλο άτομο να αναλάβει την επιμέλεια. Αυτά να πραγματοποιούνται με ελέγχους από τις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες, τους οποίους να απαιτούν τα γραφεία μεταθέσεων και με προσκόμιση ανάλογων κατά περίπτωση δικαιολογητικών. Ομοίως για το αμετάθετο αυτών δεν θα πρέπει να σκεφτεί φυσιολογικός ΑΝΘΡΩΠΟΣ για κάτι αντίθετο… 4η κατηγορία ΕΥ-ΥΓ. Είναι αμετάθετοι λόγω προβλημάτων υγείας που αντιμετωπίζουν και πρέπει να συνεχιστεί αυτό μιας και οι δομές υγείας δεν καλύπτουν. 5η κατηγορία Μονογονεϊκές Οικογένειες Αμετάθετο. Όσον αφορά τις Μονογονεϊκές λόγω λύσης γάμου εδώ θα πρέπει να υπάρξει αυστηρό πλαίσιο ελέγχου. ΣΥΝΟΨΙΖΟΝΤΑΣ προτείνονται γενικά για ειδικές κατηγορίες αλλά και για όλα τα στελέχη τα παρακάτω: 1. Να μην εφαρμοσθεί το άρθρο 69 και να αποσυρθεί άμεσα από το σχέδιο νόμου. 2. Να δοθεί η δυνατότητα σε τρίτεκνους-πολύτεκνους και σε όσους έχουν ΑΜΕΑ η χρήση πρόωρης συνταξιοδότησης από τα 25-28 ή 30 έτη πραγματικής υπηρεσίας αφού γι αυτούς τους ανθρώπους η αλλαγή του ασφαλιστικού στα 40 συντάξιμα έτη από 21 από ίσχυε, αποτελεί την πιο ΒΑΙΗ αλλαγή στο συνταξιοδοτικό.Να δοθεί ιδιαίτερη μνεία-προσοχή στις μητέρες ανηλίκων παιδιών. 3 Να δοθούν έως 5 πλασματικά έτη λόγω παιδιών όπως ισχύει στον ευρύτερο δημόσιο τομέα.Δεν μπορεί σε κάθε ανάγκη του κρατικού μηχανισμού να θεωρούμαστε δημόσιο ή τα άτομα για όλες τις δουλειές και σε κάθε ανάγκη μας να κοιτάτε αλλού. 4. Να δοθεί η 2η πενταετία του Ν.4609/19 άρθρο 11 παρ 1, η οποία ψηφίστηκε από κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και από ΝΔ ως αντιπολίτευση αλλά η ΝΔ ως κυβέρνηση δεν την εφαρμόζει ως μη σωστά νομοθετημένη και ΔΕΝ την νομοθέτησε σωστά έως και σήμερα. Το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ για την εν λόγω πενταετία (λόγω ειδικότητας), τον Φεβρουάριο 2023 με αφορμή το προηγούμενο Ν/Σ του ΥΠΕΘΑ, υπέβαλε πρόταση-τροπολογία σε όσους έχουν υπηρετήσει στην παραμεθόριο-Μονάδες εκστρατείας, να προσμετράται στο διπλάσιο ως χρόνος πραγματικής συντάξιμης υπηρεσίας, άσχετα από την 1η πενταετία (χωρίς γεωγραφικό προσδιορισμό) που την δικαιούνται όλοι. Η πρόταση-τροπολογία ΚΙΝΑΛ ως εξής: «Αποτελεί μία ευνοϊκή επιλογή ως ανταμοιβή, από την πολιτεία, της προσφοράς του συνόλου των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων στο πλαίσιο στήριξης της εθνικής κυριαρχίας και των εθνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων αλλά και της συνδρομής τους στο κοινωνικό σύνολο. Όμως, αυτή η ευνοϊκή διάταξη έρχεται να αδικήσει το προσωπικό που πραγματικά υπηρέτησε σε συγκεκριμένες – καθορισμένες μονάδες (εκστρατείας) και διαχωρίστηκε από τους υπόλοιπους συναδέλφους του στη βάση της μεγαλύτερης προσφοράς του προς την υπηρεσία των ΕΔ. Τίθεται λοιπόν ένα ερώτημα. Πως θα δικαιωθεί το προσωπικό αυτό από το σύνολο; Ποια είναι η δικαιοσύνη, η αντικειμενική αντιμετώπιση, η αξιοκρατία, η αναγνώριση της προσφοράς όσων διακρίνονται έναντι άλλων; Πως λοιπόν θα διατηρηθεί το φρόνημα των στελεχών όταν τα εξισώνουμε όλα; Ναι στην αναγνώριση της προσφοράς, αλλά με δίκαιο τρόπο, όχι με οριζόντια κατανομή αμοιβών.Για τον σκοπό αυτό, ορθότερο και δικαιότερο θεωρείται να προστεθεί μία επιπλέον 5ετία στα στελέχη που όντως έχουν υπηρετήσει σε συγκεκριμένες μονάδες». 5. Να εξετασθεί η πιθανότητα μετατάξεων στον ευρύτερο δημόσιο τομέα για όλα τα στελέχη με αρκετά χρόνια υπηρεσίας. 6. Να θεσμοθετηθεί το αμετάθετο από 28-30 χρόνια υπηρεσίας για όλα τα στελέχη . Κύριε υπουργέ, μία από τις προτάσεις να εφαρμοσθεί θα έχει επέλθει μεγαλύτερη δικαιοσύνη από το άρθρο 69. Αποσύρετε αυτό το ΕΚΤΡΩΜΑ αλλιώς θα δημιουργήσετε πληθώρα προβλημάτων σε οικογένειές με παιδιά, με ΑΜΕΑ και άτομα που επιμελούνται ΑΜΕΑ. ΕΥ-ΥΓ. και μονογονεϊκές οικογένειες. Ευχαριστώ για την δυνατότητα που μου δώσατε να εκφράσω τις απόψεις μου.