Αρχική Ίδρυση Ελληνικού Κέντρου Αμυντικής Καινοτομίας, εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου των Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων...ΜΕΡΟΣ Δ` ΙΔΡΥΣΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΛΗΦΟΡΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΣΥΣΤΑΣΗ ΚΟΙΝΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΙΣ ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ (Άρθρα 43-58)Σχόλιο του χρήστη Γιώργος | 13 Μαΐου 2024, 01:42
Ένα τελικό σχόλιο επί του συγκεκριμένου άρθρου, ως άμεσα θιγόμενος από την υπό διαβούλευση ρύθμιση. Θα κάνω μία ρεαλιστική αναφορά, χωρίς περιστροφές επί του θέματος που πραγματεύεται το συγκεκριμένο άρθρο. 1. Σκοπός της ρύθμισης, βάση της εξήγησης που περιλαμβάνεται στην ανάλυση συνεπειών, είναι η κάλυψη των συνεχώς αυξανόμενων αναγκών στον Τομέα της Κυβερνοασφάλειας. Η περιγραφή της τρέχουσας κατάστασης, είναι ότι δεν υφίσταται κοινή αντιμετώπιση σήμερα των προκλήσεων που προκύπτουν στον συγκεκριμένο τομέα, λόγω του κατακερματισμού των Διευθύνσεων και των Μηχανογραφικών Κέντρων ανά Κλάδο. Η συγκεκριμένη ανάλυση ουδεμία σχέση έχει με την τρέχουσα κατάσταση, καθώς οι Δνσεις και τα Μηχανογραφικά Κέντρα ανά Κλάδο έχουν σκοπό την ανάπτυξη και συντήρηση λογισμικού και υπηρεσιών δικτύου και η ασφάλεια αυτών εξασφαλίζεται από την υπάρχουσα Δνση Κυβερνοασφάλειας του ΓΕΕΘΑ (ΓΕΕΘΑ/ΔΙΚΥΒ), για την οποία έχουν διατεθεί πολλές χιλιάδες ευρώ, τόσο για εκπαίδευση όσο και για την αγορά των απαραίτητων μέσων. Η συγκεκριμένη Δνση, που απλά μετονομάζεται σε «Μονάδα 1864», στελεχώνεται από προσωπικό και των τριών Κλάδων και ως σήμερα έχει να επιδείξει μόνον επιτυχίες. Είναι γνωστή δε σε όλον τον κόσμο της Πληροφορικής στη χώρα μας για την Εθνική Διακλαδική Άσκηση Κυβερνοάμυνας «ΠΑΝΟΠΤΗΣ», στην οποία συμμετέχουν κάθε χρόνο οι κορυφαίοι φορείς Κυβερνοασφάλειας της χώρας με επίλεκτο προσωπικό. Αυτό όσον αφορά τις αιτιάσεις του νομοθέτη, η πραγματικότητα είναι εντελώς διαφορετική, καθώς η συγκεκριμένη ρύθμιση έχει ως μοναδικό στόχο την εξυπηρέτηση των στελεχών Πληροφορικής του Στρατού Ξηράς που τα τελευταία έτη είδαν να υποσκελίζονται, βάση αποφάσεων την προηγούμενης Ηγεσίας του ΓΕΕΘΑ, από τη Δνση Διαβιβάσεων του ΣΞ. Με τη ρύθμιση αυτή λοιπόν αποκτούν εκ νέου υπόσταση, απολαμβάνοντας μάλιστα υψηλότερο καταληκτικό βαθμό από τον δικαιούμενο βάση της κείμενης νομοθεσίας (Αντιστράτηγοι εν αποστρατεία, αντί για Υποστράτηγοι). Η απόδειξη δε όλων αυτών είναι η προαγωγή στις πρόσφατες κρίσεις του τρέχοντος έτους δύο αξιωματικών Πληροφορικής του ΓΕΣ, σε Υποστράτηγο και Ταξίαρχο, καθώς βάση του υπό διαβούλευση νόμου ο αρχαιότερος αξιωματικός Πληροφορικής κατά την ημερομηνία δημοσίευσης του νόμου, γίνεται αυτόματα και Δντής του νέου Κοινού Σώματος. Ήταν επιβεβλημένο λοιπόν να προαχθεί Αξιωματικός του ΣΞ σε Υποστράτηγο καθώς ο αρχαιότερος αξιωματικός ως τις κρίσεις ήταν το Ταξίαρχος της Πολεμικής Αεροπορίας, ως προαχθείς στον αυτό βαθμό σε προηγούμενο ημερολογιακό έτος. Γνωρίζοντας δε ότι ο συγκεκριμένος Αξιωματικός δεν μπορούσε να προαχθεί σε Υποπτέραρχο εν ενεργεία βάση της νομοθεσίας για το ΣΕΠ της Π.Α. και έχοντας γνώση του συγκεκριμένου νόμου, καθώς προ των κρίσεων είχε δοθεί για σχολιασμό στα Γ.Ε. το ΓΕΣ προχώρησε στις συγκεκριμένες προαγωγές, ώστε να είναι δικοί τους Αξκοι οι πηδαλιούχοι του υπό σύσταση Κοινού Σώματος. 2. Επικαλείται ο νομοθέτης την οικονομία κλίμακος και την εξασφάλιση πόρων, με την εφαρμογή κοινής πολιτικής από το Κοινό Σώμα. Δεν μπορεί αυτό να επιτευχθεί με την Δημιουργία μίας ισχυρής διακλαδικής Διεύθυνσης στο ΓΕΕΘΑ, η οποία θα απαρτίζεται από Αξκους και των τριών Κλάδων και θα συντονίζει το έργο της Πληροφορικής, όπως άλλωστε γίνεται τόσα έτη και σε άλλους τομείς των ΕΔ; Η νέα Ηγεσία θα επιδείξει τα ίδια αντανακλαστικά που επέδειξε το ΓΕΣ, όταν η Πληροφορική της ΠΑ ανέπτυξε, το κατά γενική ομολογία επιτυχημένο σύστημα αλληλογραφίας ΙΡΙΔΑ; Τότε μικρόψυχα αντί να ενστερνιστούν και να αγκαλιάσουν το δημιούργημα των συναδέλφων τους, το οποίο αγκάλιασε το σύνολο του Ελληνικού Δημόσιου Τομέα, αποφάσισαν να αναπτύξουν ένα δικό τους σύστημα και να το επιβάλουν στο ΓΕΕΘΑ και σε άλλους εσωτερικούς φορείς, μη θέλοντας να αποδεχτούν την επιτυχία των συναδέλφων τους που τώρα αγωνιούν να φέρουν, παρά τη θέλησή τους, στο Κοινό Σώμα. Εκείνη την εποχή δε, λόγο αδυναμίας να φέρουν γρήγορα αποτελέσματα, με απόφαση του ΓΕΕΘΑ αποσπάστηκε προσωπικό της ΠΑ στο ΓΕΣ, το οποίο είχε ασχοληθεί με την ανάπτυξη του συστήματος ΙΡΙΔΑ, ώστε να βοηθήσει στην περάτωση του έργου. Αυτή θα είναι η Ηγεσία που θα ασκήσουν οι Αξκοι προερχόμενοι από τον ΣΞ στο νεοσύστατο Κοινό Σώμα; 3. Ο νόμος πέραν όσων αναφέρω παραπάνω εγείρει και σημαντικά ηθικά ζητήματα, όπως η υποχρεωτική ένταξη εν ενεργεία στελεχών και μαθητών παραγωγικών σχολών σε αυτό. Το κατά πόσον είναι νόμιμο θα φανεί στα δικαστήρια, ηθικό σίγουρα δεν είναι. Στελέχη με πολυετή εμπειρία και πορεία στις τάξεις της Πολεμικής Αεροπορίας θα κληθούν χωρίς να ερωτηθούν να αλλάξουν την πορεία τους, σε πολλές περιπτώσεις ελάχιστα έτη πριν την αποστρατεία τους, εντασσόμενοι σε ένα νέο Σώμα, το οποίο πέραν της ανασφάλειας των μεταθέσεων που ανοίγεται μπροστά τους δεν τους προσφέρει τίποτα άλλο. Εξελικτικά τους θέτει λόγω προελεύσεως όπλου νεότερους όλων των συναδέλφων τους, του ΣΞ και του ΠΝ, που θα ενταχθούν στο Κοινό Σώμα, κάνοντας έτσι ακόμα και τις προαγωγές τους δυσκολότερες. Οι δε μαθητές των παραγωγικών Σχολών της ΠΑ, λίγα μόλις έτη μετά την είσοδό τους στις τάξεις της ΠΑ, θα βρεθούν να υπηρετούν ανά την Ελληνική επικράτεια σε Μονάδες του ΣΞ και υπηρεσίες του ΠΝ, πετώντας στα σκουπίδια τον τεράστιο κόπο τους για την είσοδό τους στις σχολές της ΠΑ, σχολές με πολύ μεγαλύτερη βάση εισαγωγής στις Πανελλαδικές εξετάσεις από τις αντίστοιχες του ΣΞ και του ΠΝ. Μεταφέρεται δε όλη η μέριμνα για τα νέα στελέχη στον ΣΞ, που κατά γενική ομολογία διαθέτει τις προβληματικότερες δομές και ταμεία σε σχέση με το ΠΝ και την ΠΑ. Η συγκεκριμένη βέβαια παράταξη που σήμερα κυβερνά, είναι του δόγματος ότι είναι νόμιμο είναι και ηθικό, τους νόμους όμως τους αποφασίζεται μόνοι σας κύριοι της Κυβέρνησης, συνεπώς θεωρείτε ότι μπορείτε να διαμορφώνετε και την ηθική, γελάστε! 4. Αγνοεί παντελώς ο νομοθέτης, ο οποίος θέλει να εκσυγχρονίσει τις ΕΔ, την υπάρχουσα κατάσταση στον χώρο της Πληροφορικής παγκοσμίως, πανευρωπαϊκός και στην χώρα μας. Η ανεργία στον Κλάδο της πληροφορικής σήμερα κινείται σε αρνητικούς αριθμούς παγκοσμίως (στο -8% για την Ελλάδα το 2023), η δε αμοιβές είναι στη χειρότερη των περιπτώσεων, διπλάσιες στον ιδιωτικό τομέα στη χώρα μας, σε σχέση με τις αμοιβές που λαμβάνουν τα συγκεκριμένα στελέχη στις ΕΔ. Η όποια ασφάλεια αισθάνονταν τα συγκεκριμένα στελέχη παραμένοντας στις ΕΔ, εξαλείφεται μονοκονδυλιά με την ψήφιση αυτού του νόμου ως έχει. Πως θα συγκρατήσετε κύριοι τα στελέχη αυτά από την παραίτηση; Έχετε λάβει γνώση για τον αριθμό των στελεχών που έχουν παραιτηθεί τα τελευταία έτη από τη συγκεκριμένη κατηγορία; Έχετε αναρωτηθεί τι θα συμβεί σε περίπτωση μαζικής φυγής αυτών των στελεχών; Ίσως βέβαια καλύπτεστε από την υπό σύσταση εταιρεία του Β Μέρους που σας επιτρέπει την συνεργασία με τρίτους φορείς και εταιρείες, παρακάμπτοντας όλη τη νομοθεσία ανάθεσης έργων που διέπει το Ελληνικό Δημόσιο. Ενδιαφέρεστε να αντιμετωπίσετε αυτό τον ενδεχόμενο και πως; Στο νομοθέτημα που έχετε υποβάλει προς διαβούλευση δεν υπάρχει καμία μέριμνα. Σίγουρα δεν μπορείτε να αυξήσετε μισθούς σε αυτά τα στελέχη, πράγμα που θα ήταν άδικο. Θα μπορούσατε όμως να παράσχετε παράλληλη εργασία με ευεργετικές διατάξεις που θα έδιναν ένα ελάχιστο κίνητρο παραμονής. Διάταξης όμως που θα είναι ρεαλιστική και εφαρμόσιμη και δεν θα εναπόκειται στις διαθέσεις της νέας Ηγεσίας, που προερχόμενη ειδικότερα από τον ΣΞ, μάλλον πρόβλημα θα δημιουργήσει και όχι βαλβίδα αποσυμπίεσης. 5. Έχετε λάβει την απόφαση να εξαναγκάσετε στελέχη να αλλάξουν το απλούστερο την στολή τους. Κάνατε μια ερώτηση στου τρεις Κλάδους πότε ήταν η τελευταία φορά που χορηγήθηκε ιματισμός στα στελέχη τους; Ρωτήσατε ποιο είναι το κόστος για τις στολές που αναγκάζετε τα στελέχη να αγοράσουν, γιατί είναι βέβαιο ότι τίποτα δεν θα τους χορηγηθεί από την υπηρεσία; Μήπως είσαστε διατεθειμένοι να αποδώσετε τμήμα του μισθού σας για την αγορά αυτού του ιματισμού, καθώς ο μισθός των στελεχών επαρκεί για την κάλυψη των απαραιτήτων αναγκών διαβίωσης και μόνον; Όλα αυτά σε εσάς μπορεί να φαντάζουν αστεία, στη καθημερινότητα όμως ενός χομπίστα, βιοπαλαιστή στρατιωτικού φαντάζουν βουνό! Εν κατακλείδι η συγκεκριμένη διάταξη είναι εντελώς αχρείαστη για τις ΕΔ, εξυπηρετεί ημετέρους και μόνον αυτούς, αγνοεί την πραγματικότητα και θα δημιουργήσει μόνον προβλήματα και δικαστικές διαμάχες στελεχών με το κράτος. Την ύστατη στιγμή αναθεωρείστε και αναδιαμορφώστε τις διατάξεις στο σύνολό τους, ώστε να επιτευχθεί πραγματικά εκσυγχρονισμός στις ΕΔ. Συγκεκριμένα θα πρέπει η ΣΣΑΣ να αποδίδει αξιωματικούς Πληροφορικής στους τρεις Κλάδους όπως ακριβώς γίνεται με τους υγειονομικούς και άλλους, θα πρέπει να αναδιοργανωθεί και ισχυροποιηθεί η Δνση Πληροφορικής του ΓΕΕΘΑ και να δημιουργηθούν αντίστοιχες αυτόνομες Δνσεις στους τρεις Κλάδους (όπου δεν υπάρχουν ή δεν είναι αυτόνομες), οι σχολές ΑΣΣΥ και των τριών κλάδων θα πρέπει να παράγουν Υπαξιωματικούς Πληροφορικής η καθεμία για τον Κλάδο της. Ο συντονισμός της Πληροφορικής θα γίνεται αποκλειστικά από το ΓΕΕΘΑ και οι Δνσεις των τριών Κλάδων θα είναι αρμόδιες για την εφαρμογή των κατευθύνσεων που θα λαμβάνουν από τον ανώτερο κλιμάκιο (όπως λειτουργούν οι Δνσεις Υγειονομικού σήμερα). Την μετονομασία της ΓΕΕΘΑ/ΔΙΚΥΒ, εφόσον σας αρέσει κρατήστε την, δεν αλλάζει κάτι ουσιαστικό άλλωστε. Η Πληροφορική χρειάζεται πόρους σε μέσα και εκπαίδευση, όχι ασπροπράσινες στολές και φαμφάρες! Αν δεν θέλετε να μείνετε στην ιστορία ως οι ολετήρες της Πληροφορικής στις ΕΔ της χώρας, αποσύρετε όλα όσα απαράδεκτα και αυθαίρετα, χωρίς καμία επιτελική μελέτη και ωρίμανση έχετε αραδιάσει. Ειλικρινά είναι μία απορία που έχουν όλοι όσοι γνωρίζουν την πληροφορική στις ΕΔ εκ των έσω, ποιοι σας συμβουλεύουν και τι σχέση έχουν με το αντικείμενο; Σίγουρα πάντως σε ελάχιστους μήνες που βρίσκεστε στο ΥΠΕΘΑ δεν προλάβατε να αντιληφθείτε ότι το μόνο πρόβλημα που υπάρχει σήμερα στις ΕΔ είναι η πληροφορική, άλλωστε δεν μας επισκεφθήκατε κύριοι Υπουργοί ποτέ για να δείτε πως δουλεύουμε, ποια είναι τα επιτεύγματά μας και με ποια μέσα. Πότε προλάβατε να μας δικάσετε λοιπόν και να μας καταδικάσετε;