Αρχική Ίδρυση Ελληνικού Κέντρου Αμυντικής Καινοτομίας, εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου των Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων...ΜΕΡΟΣ Β΄ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΜΥΝΤΙΚΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ (Άρθρα 3-13)Σχόλιο του χρήστη Παναγιώτης Δημητριάδης | 13 Μαΐου 2024, 09:35
Από τα αναφερόμενα στο νομοσχέδιο διαπιστώνεται η έλλειψη εμπεριστατωμένης αιτιολόγησης, πράγμα που οδηγεί στο σκεπτικό ότι τα Γενικά Επιτελεία δεν έχουν λάβει γνώσει του νομοσχεδίου ή οι εισηγήσεις δεν εισακούστηκαν. Η ίδρυση της ΕΛΚΑΚ Α.Ε θα προσθέσει επί πλέον προβλήματα αν δεν τροποποιηθούν οι νόμοι ν 3978/11, 3883/10 , αν δεν εναρμονιστούν οι τροποποιήσεις με τις αντίστοιχες της Οδηγίας 2009/81/ΕΚ και αν δεν συμμετέχουν τα Γ.Ε στη λήψη απόφασης. Τα αναφερόμενα στο σχέδιο νόμου περί ΕΛΚΑΚ Α.Ε απέχει μακράν των αναφερομένων του Ευρωπαϊκού Αμυντικού Οργανισμού ενώ η «ανάλυση συνεπειών ρύθμισης» δείχνει παντελή προχειρότητα. Στo ΜΕΡΟΣ Β’ Άρθρο 6. Από την «ανάλυση συνεπειών ρύθμισης» διαπιστώνεται ασάφεια στους πόρους χρηματοδότησης του Ταμείου ΕΛΚΑΚ ΑΕ. Απαιτείται προσδιορισμός της φύσης των νομικών προσώπων διαφορετικά δηλώνει πρόθεση υφαρπαγής αποθεματικών αλλά και εισφορών τρίτων, υπέρ των Μετοχικών Ταμείων. Το Άρθρο 7 παρ 3 αναφέρει ότι «για την στέγαση της ΕΛΚΑΚ Α.Ε, παραχωρείται χώρος ιδιοκτησίας του ΥΠΕΘΑ ή εποπτευόμενου από αυτό νομικού προσώπου χωρίς αντάλλαγμα, όπως οι νόμοι ορίζουν». Στην « ανάλυση συνεπειών ρύθμισης» δεν αιτιολογεί το σκεπτικό όπως δεν αναφέρονται σκοπίμως και οι ανύπαρκτοι νόμοι που το ορίζουν. Συνεπώς το ΥΠΕΘΑ επιχειρεί με νόμο να υφαρπάξει τις περιουσίες των Μετοχικών Ταμείων. Το ΥΠΕΘΑ θα πρέπει να γνωρίζει ότι η περιουσία των Μετοχικών Ταμείων δεν ανήκει στον Υπουργό Άμυνας ούτε στον Υφυπουργό αλλά στους μετόχους και μερισματούχους αυτών, ενώ η πρόταση που παρουσιάζει έρχεται σε αντίθετη: Με το άρθρο 17 του Συντάγματος. Με τους ιδρυτικούς νόμους των Μετοχικών Ταμείων, Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας όπου τη διαχείριση, διάθεση και παραγωγική επένδυση ασκούν μόνο τα ΔΣ του Μετοχικών Ταμείων και ουδείς άλλος. Με τον ν. 715/79 άρθρα 38,39,40. Γεννάται αυτομάτως το δικαίωμα παντός έχοντος έννομου συμφέροντος να προσφύγει στα αρμόδια δικαστήρια προσβάλλοντας κάθε παράνομη και αντισυνταγματική διαδικασία. Να διαγραφεί η παρ 3 του άρθρου 7. Στα Περί Σύστασης Κοινού Σώματος Πληροφορικής, Από την «Ανάλυση συνεπειών ρύθμισης» διαπιστώνεται ότι το Κοινό Σώμα συγκροτείται με το σκεπτικό της ύπαρξης διαφορετικών κέντρων μεταξύ των Γ.Ε και απορροφάται από τις οργανωτικές δομές σε βαθμούς , στολή κ.α, του ΣΞ με ένταξη του προσωπικού στο ΜΤΣ. Οι επικλήσεις σε Μονάδες του εξωτερικού είναι ατυχείς δεδομένης της διαφορετικής οργάνωσης αυτών. Να αποσυρθεί το ΜΕΡΟΣ Δ’ εξ ολοκλήρου διότι το σκεπτικό είναι μονομερές υπέρ του ΣΞ, στερείται ρεαλιστικών δομών και αφήνει ερωτηματικά για το καπέλωμα του ΣΞ έναντι των άλλων Γ. Ε, όπως έγινε με τον ν 3883/10 με την κάθετη δομή διοίκησης του Α/ΓΕΕΘΑ και την ένταξη των οργανωτικών δομών Π.Ν και Π.Α στις αντίστοιχες του ΣΞ πράγμα που αποτελούν παγκόσμια πρωτοτυπία. Στο Άρθρο 60 «Λοιπές Ρυθμίσεις» Να γίνει νέα παράγραφος με σκοπό τη διαγραφή της εισφοράς υπέρ ΝΙΜΤΣ, των μερισματούχων του ΜΤΑ, δεδομένου ότι το ποσοστό εισφοράς αυτών είναι τριπλάσιο απ ότι των μερισματούχων του ΣΞ.. Παύσατε επιτέλους την αδικία να πληρώνει η περιφέρεια ένα Νοσοκομείο που δεν γνωρίζει που βρίσκεται, όταν με τον ν 5018/23 το εν ενεργεία προσωπικό Π.Ν και Π.Α δεν πληρώνει εισφορά, το 40% των εσόδων μεταφέρεται στο ΜΤΣ, και το 85% που εξυπηρετεί είναι ιδιώτες χωρίς εισφορά ενώ όλοι οι πολίτες έχουν δικαίωμα πρόσβασης σύμφωνα με το ΦΕΚ Β΄ 1757/2010. Στο άρθρο 17 «Λοιπές Ρυθμίσεις» συνεχίζεται η μείωση του εφ άπαξ για την κατηγορία της παρ 1β. Απαιτείται τροποποίηση προς το δικαιότερο. Το άρθρο 72 θυμίζει πονάει κεφάλι, κόβω κεφάλι. Έχοντας υπόψη τα έως τώρα σχόλια, να αποσυρθεί το νομοσχέδιο διότι είναι ελλιπές, χαρακτηρίζεται από ασάφεια και προχειρότητα, υποδεέστερο των προσδοκιών, δημιουργεί πολλαπλά προβλήματα στο προσωπικό ενώ επιχειρείται δια νόμου η υφαρπαγή της περιουσίας των ασφαλιστικών Ταμείων των Ε.Δ.