Στην παρ. 6 του άρθρου 13 του ν.1848/1989 (Α’ 112) προστίθεται δεύτερο εδάφιο, ως
εξής:
«Με το ίδιο προεδρικό διάταγμα καθορίζονται οι όροι και προϋποθέσεις για την απονομή αποστρατευτικού βαθμού Ανθυπολοχαγού και αντιστοίχων των άλλων κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων σε εθελοντές και εθελόντριες μακράς θητείας βαθμού Ανθυπασπιστή που τίθενται σε αποστρατεία, κατά παρέκκλιση του προβλεπόμενου στο πρώτο εδάφιο της παρ.4 του παρόντος άρθρου καταληκτικού τους βαθμού.».
Αρχική Ρυθμίσεις περί σταδιοδρομίας και εξέλιξης στελεχών και οικονομικής μέριμνας και λογιστικού των Ενόπλων ΔυνάμεωνΆρθρο 02 – Αποστρατευτικός βαθμός Εθελοντών Μακράς Θητείας
Άρθρο 02 – Αποστρατευτικός βαθμός Εθελοντών Μακράς Θητείας
- 123 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Ειδικές κατηγορίες αξιωματικών Εκτός Οργανικών Θέσεων
- 111 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Αποστρατευτικός βαθμός Εθελοντών Μακράς Θητείας
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Ανάκληση στην ενέργεια Χειριστών Ειδικής Μονιμότητας
- 506 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Τροποποίηση διατάξεων του άρθρου 27 του ν.3383/2010
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Τροποποίηση του άρθρου 16 του ν.2439/1996
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Οργανικές θέσεις Κοινού Σώματος Στρατιωτικών Ιερέων των Ενόπλων Δυνάμεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 07 – Τροποποίηση του άρθρου 13Α του ν.3883/2010Άρθρο 07 – Τροποποίηση του άρθρου 13Α του ν.3883/2010
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 08 – Αναθεώρηση διατάξεων του Κώδικα περί οικονομικής μέριμνας και λογιστικού των ΕΔΆρθρο 08 – Αναθεώρηση διατάξεων του Κώδικα περί οικονομικής μέριμνας και λογιστικού των ΕΔ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 09 – Τροποποίηση του άρθρου 107 του ν. 3978/2011Άρθρο 09 – Τροποποίηση του άρθρου 107 του ν. 3978/2011
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 10 – Έγκριση σχεδίων συμβάσεων στον τομέα της ΆμυναςΆρθρο 10 – Έγκριση σχεδίων συμβάσεων στον τομέα της Άμυνας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 11 – Ρύθμιση για την υλοποίηση του προγράμματος εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης αεροσκαφών Ναυτικής Συνεργασίας του Πολεμικού ΝαυτικούΆρθρο 11 – Ρύθμιση για την υλοποίηση του προγράμματος εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης αεροσκαφών Ναυτικής Συνεργασίας του Πολεμικού Ναυτικού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 12
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 13 – Τροποποίηση του άρθρου 26 του ν.4258/14Άρθρο 13 – Τροποποίηση του άρθρου 26 του ν.4258/14
- 14 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Συγκρότηση – Υπαγωγή
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Αποστολή – Αρμοδιότητες
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 16 – Διενέργεια Οικονομικών Επιθεωρήσεων – Ελέγχων – Ερευνών
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 17 – Δομή – Οργάνωση
- 48 ΣχόλιαΆρθρο 18 – Στελέχωση Σώματος Αξιωματικών Οικονομικών Επιθεωρητών – Εσωτερικών Ελεγκτών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 19 – Νομική Υποστήριξη
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 20 – Διευθυντής Σ.Ο.Ε.Ε.ΕΛ.
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 21 – Υποδιευθυντής Σώματος
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 22 – Διευθυντές Περιφερειακών Μονάδων Οικονομικών Επιθεωρήσεων – Εσωτερικών Ελέγχων και Υπηρεσίας Εσωτερικών Υποθέσεων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 23 – Ιεραρχία και εξέλιξη των αξιωματικών του Σ.Ο.Ε.Ε.Ε.Λ.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 24 – Στολές – Ηθικές αμοιβέςΆρθρο 24 – Στολές – Ηθικές αμοιβές
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 25 – Εκπαίδευση
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 26 – Διοικητική Μέριμνα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 27Άρθρο 27
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 28 – Δαπάνες του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας για τη μεταφορά προσφύγων και μεταναστώνΆρθρο 28 – Δαπάνες του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας για τη μεταφορά προσφύγων και μεταναστών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 29 – Μεταθέσεις εξωτερικούΆρθρο 29 – Μεταθέσεις εξωτερικού
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 30 – Ρύθμιση θεμάτων στρατολογικής φύσης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 31Άρθρο 31
- 29 ΣχόλιαΆρθρο 32 – Τροποποίηση του άρθρου 30Γ του ν.1264/1982
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 33 – Έναρξη ισχύοςΆρθρο 33 – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
5 Απριλίου 2017, 18:45
Ανοικτή σε Σχόλια έως
14 Απριλίου 2017, 14:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
111 Σχόλια 891 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 23776 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Μέριμνα υπέρ του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων, εξορθολογισμός της νομοθεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων, οργάνωση της Εθνοφυλακής και άλλες διατάξεις
- Ίδρυση Ελληνικού Κέντρου Αμυντικής Καινοτομίας, εκσυγχρονισμός θεσμικού πλαισίου των Ανωτάτων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων...
- ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 47 ΝΗΟΛΟΓΙΟ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας
- Ρυθμίσεις θεμάτων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας
- Ρυθμίσεις Μέριμνας Προσωπικού Ενόπλων Δυνάμεων, Στρατολογίας, Στρατιωτικής Δικαιοσύνης και άλλες διατάξεις
- Δημόσιες συμβάσεις προμηθειών, υπηρεσιών και έργων στους τομείς της άμυνας και της ασφάλειας
- Ρυθμίσεις περί σταδιοδρομίας και εξέλιξης στελεχών και οικονομικής μέριμνας και λογιστικού των Ενόπλων Δυνάμεων
- Ρύθμιση θεμάτων Υπουργείου Εθνικής Άμυνας
- Μεταθέσεις οπλιτών
- Φάροι - Στρατολογία
Μόνο η εξομοίωση με την όμοια ομάδα στρατιωτικού προσωπικού τους εθελοντές και τις εθελόντριες των Ν.445/74 και Ν.705/77 αποτελεί την μόνη λύση. Το θέμα είναι γνωστό σε όλους και πρέπει να δοθεί λύση με υιοθέτηση της πρότασης της ΠΟΕΣ.Η συγκεκριμένη πρόταση του παροντος Νομοσχεδίου δεν επιλύει κανένα ηθικό ή μη πρόβλημα των εν ενεργεία Εθελοντών.
Είναι μια τελευταία ευκαιρία για την πολιτική ηγεσία να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και των πραγματικών αναγκών για τους Ε.Μ.Θ. και μόνη λύση είναι πλήρης εξομοίωσή με τις εθελόντριες του Ν.445/74 και του Ν.705/1977. εναλλακτικά η πρόταση που έχει υποβληθεί από την ΠΟΕΣ
http://www.poes.gr/index.php/epikairotita/1635-den-exei-kostos-i-vathmologiki-ekseliksi-ton-emthT%CE%B1
Θέλω να πιστεύω ότι θα διαβαστούν όλα τα σχόλια των συναδέλφων Ε.Μ.Θ. για το πάγιο και δίκαιο αίτημα μας και να αρθεί αυτή η χρόνια αδικία σε βάρος μας.
Ευχαριστώ.
ο θεσμός τον ΕΜΘ είναι η ραχοκοκαλιά του στρατεύματος αυτό πιστεύω ότι το αναγνωρίζουν όλοι….
μετά από τόσα χρόνια προσφοράς ελπίζω να επιλυθεί ανα σοβαρό θέμα που χρόνια τώρα έχει χυθεί πολλή μελάνι και έχουν γίνει πολλές συζητείς…ελπίζουμε όλοι τώρα να βρεθεί να δίκαιη και λύση του προβλήματος και να υπάρξει πλήρη εξομοίωσή τους με τους/τις εθελοντές/ριες του Ν.445/74 και του Ν.705/1977
Ο ΠΣΑΕΜΘ δεν εκφράζει κανέναν εν ενεργεία συνάδελφο.
Nα συμπληρώσω επίσης – αν μπορεί να ληφθεί υπόψιν – και το γεγονός ότι:
α. Οι Ε.Μ.Θ είναι η μοναδική κατηγορία εθελοντών (σε σχέση με τους εθελοντές/εθελόντριες του Ν.705 και του Μουσικού Σώματος) οι οποίοι υπηρετούν σε Μονάδες Εκστρατείας και απαιτείται χρόνος διοικήσεως για την προαγωγή τους στον επόμενο βαθμό…
β. Με την ως τώρα βαθμολογική τους παραμονή είναι οι μόνοι που καλούνται να παραμείνουν πάνω από 6 έτη στον ίδιο βαθμό σε αντίθεση με συναδέλφους άλλης προελεύσεως (Σ.Σ.Ε – Σ.Μ.Υ)
γ. Είναι οι μόνοι που δεν έχουν το δικαίωμα συμμετοχής ως Ανθστές σε Ειρηνευτική Αποστολή καθώς σε αυτόν τον βαθμό (1-2 θέσεις…) απαιτείται Ανθστής προελεύσεως Α.Σ.Σ.Υ …
Σχετικά με την βαθμολογική εξέλιξη των Ε.Μ.Θ μόνο εξομοίωση με τις υπόλοιπες κατηγορίες εθελοντών …
Εξάλλου ουδεμία σχέση έχει η εξέλιξη τους σε σχέση με τους υπόλοιπους θεσμούς (ΕΠΟΠ-ΟΒΑ) καθώς αυτοί παραμένουν ως την αποστρατείας τους οπλίτες …
Διαχρονικά εκδηλώνετε πρόθεση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας συμπεριλαμβανομένης και της σημερινής, να ρυθμίσει οριστικά την άδικη και άνιση αντιμετώπιση των Εθελοντών Μακράς Θητείας (ΕΜΘ) στο χρόνιο ζήτημα της βαθμολογικής τους εξέλιξης. Βασικό αίτημά τους ήταν και είναι η αναγνώριση της κατηγορίας τους, μέσα στα πλαίσια της Συνταγματικής αρχής για ίση μεταχείριση, με βαθμολογική εξέλιξη αντίστοιχη των Εθελοντριών του Ν.705/1977 και των εθελοντών συνάδελφων τους του Ν.445/74. Σύμφωνα με τις διατάξεις του Νόμου 1513/85 κατατάχθηκαν Οπλίτες Πενταετούς Υποχρέωσης (ΟΠΥ) το 1985 στο Στρατό Ξηράς, το 1989 στο Πολεμικό Ναυτικό και 1990 στην Πολεμική Αεροπορία (με το άρθρο 13 του Ν. 1848/89. Με τη παρ. 5 άρθρου 13 του Ν. 1848/89 οι Εθελόντριες του Ν. 705/77 εντάχθηκαν στο θεσμό των Ε.Μ.Θ. Επακολούθησαν ευνοϊκές ρυθμίσεις για τις Εθελόντριες όπως :
α. Με το άρθρου 13 του Ν. 3257/2004, οι εθελόντριες προάγονται στο βαθμό του Ανθυπολοχαγού και αντίστοιχων των άλλων Κλάδων με τη συμπλήρωση είκοσι ενός ετών αντίστοιχα συνολικής πραγματικής στρατιωτικής υπηρεσίας από την αρχική τους κατάταξη, συντρεχουσών των λοιπών προϋποθέσεων του Ν.Δ 445/1974.
β. Με τις διατάξεις παρ. α(5), β(7) και γ(7) άρθρου 23 του Νόμου 3883/2010 οι Εθελοντές Νόμου 445/74 και οι Εθελόντριες Ν. 705/77 προάγονται μέχρι και το βαθμό Ταγματάρχη – Πλωτάρχη – Επισμηναγού. Με τις άνω διατάξεις δηλαδή, οι εθελοντές υπαξιωματικοί του Ν. 445/74 και εθελόντριες του Ν. 705/77, με ιεραρχική εξέλιξη κατά την κατάταξή τους (μέχρι Αρχιλοχίες, Αρχικελευστές, Αρχισμηνίες) προάγονται σε αξιωματικούς ενώ οι ΕΜΘ που κατά την κατάταξη τους προβλέπετε προαγωγή μέχρι βαθμού Ανθυπασπιστή, παραμένουν στον ίδιο καταληκτικό βαθμό προαγωγής μέχρι 35 έτη υπηρεσίας και με τα νέα δεδομένα μέχρι 40 ετη.
Ο θεσμός των Εθελοντών Μακράς Θητείας είναι ουσιαστικά η πρώτη συστηματική προσπάθεια επαγγελματικού στρατού που συμπληρώνει ήδη 28 χρόνια ζωής. Οι Εθελοντές Μακράς Θητείας αποτέλεσαν την εξέλιξη του θεσμού των Ε.Π.Υ (Εθελοντών Πενταετούς Υπηρεσίας) που ήταν η συνέχεια των Ο.Π.Υ (Οπλιτών πενταετούς Υπηρεσίας). Σύμφωνα με το Ν.1848/89 (άρθρο 13 παράγραφο 4) και του ΠΔ 21/91 στην κατηγορία αυτή εντάχθηκαν όσοι από τους Ε.Π.Υ κατέθεσαν σχετική αίτηση πριν από τη λήξη της πενταετούς υποχρέωσης τους.
Οι προσλήψεις τους ξεκίνησαν το 1985 και τερματίστηκαν το έτος 2000 (κατάργηση τροφοδότη θεσμού των ΕΠΥ , Ν.2936/2001). Οι γραμματικές γνώσεις τους ποικίλουν ανάλογα με την Εγκύκλιο πρόσληψης .Στην πλειονότητα τους όμως είναι ή απόφοιτοι ινστιτούτου επαγγελματικής κατάρτισης ή απόφοιτοι Δημοσίου Λυκείου ή Ιδιωτικού Γυμνασίου αναγνωρισμένο από το Κράτος. Σύμφωνα με το Ν.2936/2001 (άρθρο 15 παρ.4) οι ήδη υπάρχουσες και πληρωθείσες θέσεις των Ε.Μ.Θ καθίστανται προσωποπαγής καταργούμενες μετά την καθ΄ οιονδήποτε τρόπο έξοδο των ήδη υπηρετούντων από την ενεργό υπηρεσία.
Οι Εθελοντές Μακράς Θητείας υπηρετούν μέχρι την συμπλήρωση 35 ετών συντάξιμης υπηρεσίας ,εξελίσσονται βαθμολογικά μέχρι το βαθμό του Ανθυπασπιστή και μισθολογικά μέχρι τα 1/2 της διαφοράς του Β.Μ Συνταγματάρχη-Αντισυνταγματάρχη
Η Βαθμολογική εξέλιξη των Εθελοντών Μακράς Θητείας συγκρινόμενη με την εξέλιξη των άλλων κατηγοριών υπαξιωματικών μη παραγωγικών σχολών υστερεί σημαντικά καθώς
Οι εθελόντριες γυναίκες που προσελήφθησαν με τις διατάξεις του Ν. 705/77 (άρθρο 7 παρ. 1) , εξελίσσονται όπως οι άνδρες εθελοντές ομοιόβαθμοί τους, εξελισσόμενες μέχρι το βαθμό του Αντισυνταγματάρχη σύμφωνα με την τροποποίηση του χρόνου προαγωγών του Ν.3257/2004 (άρθρο 13).
Οι εθελοντές που προσελήφθησαν με τις διατάξεις του ΝΔ 445/74, μετά τη μονιμοποίησή τους, εντάσσονται στην επετηρίδα Μονίμων Υπαξιωματικών μετά τους υπηρετούντες και εξελίσσονται όπως οι ομοιόβαθμοί τους σύμφωνα με το ΝΔ 445/74 (άρθρο 5 παρ. 9), φθάνοντας μέχρι το βαθμό του Αντισυνταγματάρχη .
Εκτός όμως όσων αναφέρθηκαν και ενώ ήταν σε ισχύ ο θεσμός των Εθελοντών Μακράς Θητείας με τις συνδυασμένες διατάξεις των Ν.1848/89 (άρθρο 13 παρ. 4-5) και του Π.Δ 21/4-2-1991 προσλήφθηκαν υπαξιωματικοί (έτη 1985-1990) που δεν εντάχτηκαν στην κατηγορία των ΕΜΘ και ακολουθούν βαθμολογική εξέλιξη μέχρι του βαθμού του Αντισυνταγματάρχη .
Ο αριθμός των υπηρετούντων Εθελοντών Μακράς Θητείας στις Ένοπλες Δυνάμεις
διαρκώς απομειώνεται ε. Σύμφωνα με το άρθρο 15 παρ.4 Ν.2936/2001 καθίστανται προσωποπαγής (12.450) οι ήδη υπάρχουσες και πληρωθείσες θέσεις των ΕΜΘ, καταργούμενες μετά την καθ΄ οιονδήποτε τρόπο έξοδο των ήδη υπηρετούντων
Η δύναμη των υπηρετούντων Εθελοντών Μακράς Θητείας ακολουθεί φθίνουσα πορεία και θα τερματιστεί οριστικά το έτος 2035 (το 2028 για της γυναίκες και το 2035 για τους άνδρες).
Το μεγαλύτερο μέρος των ανδρών ΕΜΘ ,ποσοστό , υπηρετεί σε μονάδες εκστρατείας ενώ το μεγαλύτερο μέρος των γυναικών ΕΜΘ ,ποσοστό , υπηρετεί σε Επιτελεία. (κατά προσεγγιση συμφωνα με στατιστικες μελετες)
Εάν διατηρηθεί το υφιστάμενο σύστημα προαγωγών των Εθελοντών Μακράς Θητείας ,στο άμεσο μέλλον διαφαίνεται η πιθανότητα , Ανθυπολοχαγοί και Υπολοχαγοί , με μέση ηλικία από 22 έως 26 ετών , θα καλούνται να διοικήσουν μεγάλο αριθμό Επιλοχιών, Αρχιλοχιών με μέση ηλικία περί τα 50 έτη. Οι Εθελοντές Μακράς Θητείας που προσελήφθησαν με τον Ν. 1513/1985 στις Ένοπλες Δυνάμεις αν και αποτελούν μεγάλο τμήμα του στελεχιακού δυναμικού των Ενόπλων Δυνάμεων, συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν προβλήματα (Συνταξιοδοτικά-εξέλιξης) που για χρόνια παραμένουν ανεπίλυτα χωρίς μέχρι σήμερα να είχε διαφανεί να υπάρχει βούληση επίλυσης των.
Διαχρονικά οι στρατιωτικές ηγεσίες των Ενόπλων Δυνάμεων δεν προεβησαν σε οτι αφορα την βαθμολογικη εξελιξη , που αντιμετώπιζαν οι Εθελοντές Μακράς Θητείας , με αποτέλεσμα τα προβλήματα να συσσωρεύονται και να διατηρείται η άνιση μεταχείριση προσωπικού που έχει κοινά χαρακτηριστικά και προέλευση.
Επειδή ο κατεχόμενος βαθμός των στρατιωτικών είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με μια σειρά δικαιώματα-προνόμια και επειδή εσφαλμένα εξακολουθεί να θεωρείται πως ο βαθμός αποτελεί πάγιο κριτήριο επιπέδου , ποιότητας σκέψης και ικανοτήτων , το προσωπικό της κατηγορίας των Εθελοντών Μακράς Θητείας συνεχίζει να περιθωριοποιείται απο τι οποιες ευεργετικες διαταξεις που εχουν συντελεστει για το υπολοιπο στρατιωτικο προσωπικο , γεγονός που τελικά αποβαίνει σε βάρος των Ενόπλων Δυνάμεων. Τροποποίηση των χρόνου προαγωγών τους όπως παρακάτω:
Λοχίας 8 χρόνια .
Επιλοχίας 7 χρόνια.
Αρχιλοχίας 6 χρόνια.
Ανθυπασπιστής 4 χρόνια.
Ανθυπολοχαγός 4 χρόνια
Υπολοχαγός 6 χρόνια
Λοχαγος 2 χρονια
Σύνολο 37 χρόνια
Απονομή αποστρατευτικού βαθμού Λοχαγού στα 37 έτη υπηρεσίας με μισθολογική προαγωγή στο Β.Μ του του 1/2 Συνταγματάρχη – Αντισυνταγματάρχη που είναι σήμερα.
Προαγωγές των υπηρετούντων βάσει των προτεινόμενων ετών παραμονής στους βαθμούς σε συνδυασμό με τα έτη υπηρεσίας που έχουν συμπληρώσει χωρίς όμως δικαίωμα λήψης αναδρομικών .
Οι προτεινόμενες αλλαγές θα συντελέσουν στην ανύψωση του ηθικού των υπηρετούντων Εθελοντών Μακράς Θητείας , θα αποκαταστήσουν το αίσθημα αδικίας σε σχέση με τους άλλους υπαξιωματικούς μη παραγωγικών σχολών που έχουν διαφορετική εξέλιξη
Συνεπως . η παρουσα τροπολογια αφορα την υιοθετηση απο το Υπουργειο προτασης Συλλογου Αποστρατων και σε καμια περιπτωση δεν καλυπτει κανενα «κενο» απο προγενεστερους Νομους καθως ο τιμητικος αποστρατευτικος βαθμος δεν καλυπτει καμια απο τις αναγκες των ε.ε. στελεχων για την αναγνωριση της προσφορας τους απο τα 25 εως τα 35 ή 40 χρονια υπηρεσιας εκαστος αυτων! Το γεγονός ότι ένας ΕΜΘ θα παραμείνει 15 χρόνια στον ίδιο βαθμό δημιουργει πολλα και σοβαρα ερωτηματα για το εάν θα λειτουργησει στα πλαισια συχρονων ενοπλων δυναμεων.επιπροσθετως θα πρεπει να ληφθει υποψιν το εκπαιδευτικό επίπεδο του κάθε ΕΜΘ ώστε να προκύψει ανωτερη βαθμολογικη εξελιξη για τους κατοχους πανεπιστημιακων πτυχιων και μεταπτυχιακων με πληρη εκμεταλευση των γνωσεων τους σε επιτελικες θεσεις.
Ειλικρινά δεν ξέρω τι θα κερδίσουν οι Ε.Δ. με το να κρατήσουν επί 15 χρόνια στο βαθμό του Ανθυπασπιστη μια κατηγορία ανθρώπων που έχουν δώσει ακόμα και το αίμα τους για την πατρίδα. Από εμπειρίας σας ενημερώνω ότι μόνο αδιαφορία θα υπάρχει από τα στελέχη αυτά, καθοσον δεν υπάρχει κίνητρο ηθικό. Σαφώς και προτείνω εξέλιξη έως το βαθμό του λοχαγου και αποστρατευτεως το βαθμό του ταγματαρχη και τους αντίστοιχους βαθμούς των λοιπών Ε.Δ.
Η προτεινόμενη ρύθμιση θα πρέπει να αφορά μόνο τους απόστρατους ΕΜΘ.Για τους εν ενεργεία επιβάλλεται για ηθικούς λόγους πλήρη βαθμολογική εξέλιξη – εξομοίωση με τις εθελοντριες και εθελοντές του Ν.445/74 και του Ν.705/1977.
Tο πάγιο και δίκαιο αίτημα των ΕΜΘ αφορά την πλήρη εξομοίωση με τους τις εθελοντές/ριες του Ν.445/74 και του Ν.705/1977 αυτό που πηγαίνετε να περάσετε είναι πιστεύω σκέτη κοροιδία….!!!
Η διάταξη αυτή σε καμία περίπτωση δεν ικανοποιεί το πάγιο αίτημα των ΕΜΘ για την πλήρη εξομοίωσή τους με τους τις εθελοντές/ριες του Ν.445/74 και του Ν.705/1977 ως εκτούτου θεωρώ την συγκεκριμένη τροπολογία άδικη εφόσον μάλιστα δεν υπάρχει και μισθολογικό κόστος….
Είναι ηθικά σωστό η πλήρης εξομοίωσή των ΕΜΘ με τους/τις εθελοντές/ριες του Ν.445/74 και του Ν.705/1977.
To σωστό και ηθικό όσον αφορά την Βαθμολογική Εξέλιξη των ΕΜΘ,που επιτέλους πρέπει να λυθεί από το συγκεκριμένο νομοσχέδιο και θα αποδώσει αίσθημα δικαιοσύνης,είναι το πάγιο αίτημα των ΕΜΘ για την πλήρη εξομοίωσή τους με τους/τις εθελοντές/ριες του Ν.445/74 και του Ν.705/1977,αίτημα το οποίο όπως είναι γνωστό δεν έχει κόστος σύμφωνα με την ΠΟΕΣ.
http://www.poes.gr/index.php/epikairotita/1635-den-exei-kostos-i-vathmologiki-ekseliksi-ton-emth
Πλήρη εξομοίωση με τις εθελόντριες. Πρόταση έτοιμη έχετε από την ΠΟΕΣ. Τίποτα λιγότερο τίποτα περισσότερο.
Η παρούσα ρύθμιση δεν έχει κανένα νόημα. Αναγκαιεί η εξίσωση των ΕΜΘ με τις εθελόντριες εθελόντριες του Ν.705/1977.Οποιανδήποτε άλλη λύση θα είναι άδικη για το σύνολο των ΕΜΘ
Αυτό είναι μεγάλη κοροϊδία!! Η μόνη λύση είναι πλήρης εξομοίωσή με τις εθελόντριες του Ν.445/74 και του Ν.705/1977!! Δεν υπάρχει κανένα μισθολογικό κόστος!! Πριν επτά μήνες,εσείς οι ίδιοι είχατε κατεβάσει τροπολογία για εξομοίωση με τις εθελόντριες και την αποσύρατε εντελώς ξαφνικά!! Τώρα λέτε με την αποστρατεία παίρνεις το βαθμό του Ανθυπολοχαγού (15 χρόνια Ανθυπασπιστής)!!!!
Η διάταξη αυτή σε καμία περίπτωση δεν ικανοποιεί τα αιτήματα των ΕΜΘ για την πλήρη εξομοίωσή τους με τις εθελόντριες του Ν.445/74 και του Ν.705/1977.
Άμεση ρύθμιση του θέματος για την άρση της αδικίας!!
Eιναι μια τελευταία ευκαιρία για την πολική και στρατιωτική ηγεσία να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και των πραγματικών αναγκών αυτής της κατηγορίας στελεχών η οποία εδώ και δεκαετίες έχει στηρίξει όλο το στράτευμα και θα συνεχίζει να το κάνει.Η απονομή δύο βαθμών αξιωματικου σε ευλογο χρονικό διάστημα μετα τα 25 έτη δεν νομίζω ότι θα αλλαζε τις ισορροπίες στο στράτευμα αλλά θα εδινε σε αυτην την κατηγορία στελεχών ηθική πρωτίστως ικανοποίηση.Να μην ξεχνάμε ότι οι ΕΜΘ σε πολλές ηδη περιπτώσεις αναλαμβάνουν καθήκοντα ανωτέρων βαθμών.
Η προτεινόμενη ρύθμιση δεν επιλύει κανένα απολύτως θέμα για τους ε.ε ΕΜΘ Υπξκούς – Ανθστές. Λύση είναι ΜΟΝΟ η πλήρης εξομοίωσή με τους/τις εθελοντές/ριες του Ν.445/74 και του Ν.705/1977. Όλα τα άλλα είναι απλά κοροϊδία σε ένα θεσμό που έχει συμβάλλει και θα συνεχίσει να συμβάλλει τα μέγιστα στο αξιόμαχο των Ε.Δ.
Θέλει απλά τόλμη και όχι ατολμία για την μόνιμη και δίκαιη επίλυση του βαθμολογικού ζητήματος των ΕΜΘ που ενώ πάμπολες φορές έχει υποσχεθεί η εκάστοτε πολιτική ηγεσία ότι κατανοεί και έχει επιχειρήσει να φέρει τροποποίηση στη Βουλή την τελευταία στιγμή την αποσύρει και το έργο συνεχίζεται. Το τέλος πρέπει να δοθεί τώρα και δεν μπορεί να είναι τίποτα λιγότερο από την πρόταση που έχει υποβληθεί από την ΠΟΕΣ
http://www.poes.gr/index.php/epikairotita/1635-den-exei-kostos-i-vathmologiki-ekseliksi-ton-emthT%CE%B1
Η παρούσα διάταξη σε καμία περίπτωση δεν ικανοποιεί τους ΕΜΘ. Η πάγια διεκδίκηση είναι η εξομοίωση τους με τους/τις εθελοντές/εθελόντριες του Ν.445/74 και του Ν.705/1977 που είναι και η ηθικότερη-δικαιότερη λύση.
Η προτεινόμενη ρύθμιση αφορά τους απόστρατους ΕΝΘ για τους εν ενεργεία πλήρη βαθμολογική εξέλιξη ως οι εθελοντριες και εθελοντές όμοιας προέλευσης !
Νομίζω ότι ο Ανθυποσμηναγός σαν καταληκτικός βαθμός ενός Ε.Μ.Θ είναι κατάφωρη αδικία εις βάρος όλων των Εθελοντών σε σχέση με τις εθελόντριες που φθάνουν πλέον στο βαθμό του Σμηνάρχου.
Ο καταληκτικός βαθμός του Σμηναγού στην 35ετία νομίζω οτι θα μετρίαζε την αδικία αλλά και την πικρία μας.
Μετά την καθιέρωση της 40ετιας θα πρέπει τουλάχιστον η εξέλιξη να είναι στα 30 έτη Ανθλγος στα 36 έτη Υπλγος και αποστρατευτικός βαθμός Λγός προκειμένου να υπάρχει κίνητρο για το προσωπικό που θα αναγναστεί να διανυσεί 15 έτη υπηρεσίας στον ίδιο βαθμό
Η παρούσα διάταξη σε καμία περίπτωση δεν ικανοποιεί τους ΕΜΘ.
ΟΙ ΕΜΘ είναι ικανοποιημένοι μόνο με την πρόταση της ΠΟΕΣ με αριθ.πρωτ.226/2016
για την οποία σας δίνω το link.http://www.poes.gr/index.php/epikairotita/1635-den-exei-kostos-i-vathmologiki-ekseliksi-ton-emthTα πράγματα είναι ξεκάθαρα και η λύση μόνο μία.
Δεν είναι δυνατόν/ηθικό οι ΕΜΘ να παραμείνουν στον ίδιο βαθμό(Ανθστες) από τα 25 έτη μέχρι και τα 40…….δηλαδή 15 ολόκληρα χρόνια.Αναμένουμε μία δίκαιη λύση στο πρόβλημά μας.
Η παρουσα τροπολογια αφορα την υιοθετηση απο το Υπουργειο προτασης Συλλογου Αποστρατων και σε καμια περιπτωση δεν καλυπτει κανενα «κενο» απο προγενεστερους Νομους καθως ο τιμητικος αποστρατευτικος βαθμος δεν καλυπτει καμια απο τις αναγκες των ε.ε. στελεχων για την αναγνωριση της προσφορας τους απο τα 25 εως τα 35 ή 40 χρονια υπηρεσιας εκαστος αυτων!
Επιπλεον τα στελεχη της κατηγοριας των ΕΜΘ καλουνται πλεον να υπηρετησουν επι 15ετιας στον βαθμο του Ανθυπασπιστη αντι εως 10 ετων οπως προεβλεπονταν με τον Ν.1848/1989 και το ΠΔ 21/1991!
Επιπλεον με το ΠΔ 21/1991 οι Εθελοντριες του Ν.705/1977 μονιμοποιουνται και εξελισονται αναλογα με τους ΕΜΘ του Ν.1848/1989!
Οι Εθελοντριες του Ν.705/1977 ακολουθωντας την δικαστικη οδο δικαιωθηκαν ως προς την βαθμολογικη τους εξελιξη με καταληκτικο αποστρατευτικο βαθμο του Αντισυνταγματαρχη καθως αποσπαστηκαν απο το ΠΔ 21/1991 που αφορουσε την περεταιρω παραμονης τους στις ΕΔ και μεταφερθηκαν σε προγενεστερο Νομο τον 445/1974!
Οι ΕΜΘ καθ’ολη την σταδιοδρομια τους κρινονται και προαγονται στον επομενο βαθμο συμφωνα με τον Ν.445/1974 εφορμοζοντας ομως τον οξυμορο και αδικαιολογητο βαθμολογικο περιορισμο του Ν.1848/1989 και του ΠΔ 21/1991 δημιουργοντας δικαιολογημενη συγχυση αν ισχυει ή οχι ο Νομος τελικα για τους ΕΜΘ και αν οχι γιατι αποτελει βαση των κριτηριων αλλα των προαγωγων τους!
Εφοσον ομως ο Ν.445/1974 ειναι ο μοναδικος Νομος ο οποιος υπαρχει και ακολουθειται «Περι Ιεραρχιας και Προαγωγων των Ανθστων και Μονιμων και Εθελοντων Οπλιτων των ΕΔ» θα πρεπει να εφαρμοζεται ολοκληρωτικα και οχι αποσμασματικα!
Επιπλεον συμφωνα με τον Ν.445/1974 με τον οποιο προαγονται ολοι οι Ανθστες και Μονιμοι και Εθελοντες και ΕΜΘ ως σημερα Οπλιτες (Υπξκοι) των ΕΔ, αναφερει ως προς το «Χρονο Παραμονης στο Βαθμο», συγκεκριμενα στο αρθρο 12 παραγραφος 2 και υποπαραγραφος β’ οτι οι Ανθυπασπιστες (πλην Ανθστων Φαρων) που συμπληρωνουν 28ετη πραγματικη υπηρεσια παραμονη στον βαθμο του Ανθυπασπιστη και Υπαξιωματικου (συμπεριλαμβανεται συνολικα ο χρονος ως Υπξκοι και Ανθστες) προαγονται στον επομενο βαθμο ανεξαρτητα απο την υπαρξη κενων θεσεων και η οποια παραγραφος δεν εφαρμοζεται μονο για τους ΕΜΘ!
Κατα την παγια θεση της Πολιτικης και φυσικης Ηγεσιας (απαντησεις απο προηγουμενες Κυβερνησεις σε επερωτησεις σχετικα με την βαθμολογικη εξελιξη τω ΕΜΘ στην ΒτΕ) ειναι οτι Ν.445/1974 δεν αφορα τους ΕΜΘ και αφορα μονο τους Εθελοντες και μετεπειτα και τις Εθελοντριες (γιατι οι εθελοντριες δεν αναφερονται σε αυτον)!
Λογικες μπορουμε να πουμε σημερα οι υπεκφευγουσες απαντησεις της εκαστοτε Ηγεσιας… δυσκολο δε για τον Νομοθετη του 1974 να συμπεριλαβει κατηγορια προσωπικου που δεν υπηρχε! Η αναφορα του Νομου σχετικα με την ιεραρχια και τις προαγωγες γινεται σε Ανθστες και Μονιμους και Εθελοντες Οπλιτες (Υπξκους) ενω σημερα σε αντιφαση με την πραγματκοτητα εχουν εξαιρεθει οι Εθελοντες Μακρας Θητειας (ΕΜΘ) απο τους «Εθελοντες» ως διαφορετικη κατηγορια αλλα με την ιδια σημασια και εννοια αλλα και λεξη!
Η γνωμη μου ειναι πως οι Εθελοντες Μακρας Θητειας (ΕΜΘ) πρεπει να προαγονται οπως προβλεπει ο Ν.445/1975 και συγκεκριμενα:
α) στα 28 ετη συνολικης πραγματικης υπηρεσιας στον βαθμο του Ανθυπολοχαγου (και αντιστοιχων)
β) στα 32 ετη συνολικης πραγματικης υπηρεσιας στον βαθμο του Υπολοχαγου (και αντιστοιχων)
γ) στα 37 ετη συνολικης πραγματικης υπηρεσιας στον βαθμο του Λοχαγου (και αντιστοιχων).
Νομίζω ότι ο Ανθυποσμηναγός σαν καταληκτικός βαθμός ενός Ε.Μ.Θ είναι κατάφωρη αδικία εις βάρος όλων των Εθελοντών σε σχέση με τις εθελόντριες που φθάνουν πλέον στο βαθμό του Σμηνάρχου.
Ο καταληκτικός βαθμός του Σμηναγού στην 35ετία νομίζω οτι θα μετρίαζε την αδικία αλλά και την πικρία μας.
Εντελώς άδικη και μη ηθική η συγκεκριμένη διάταξη που αφορά τους ΕΜΘ!
Το καλύτερο θα ήταν η πρόταση της ΠΟΕΣ που έχει ειπωθεί άπειρες φορές!
Η τροπολογία που έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση εκτός από το ότι δεν ικανοποιεί τους ΕΜΘ, δείχνει να έχει στηριχθεί στην εύκολη αρχή της σαλαμοποίησης. Σύμφωνα με αυτό, όλοι οι ΕΜΘ όταν αποστρατευτούν θα λάβουν τον βαθμό του Ανθυπολοχαγού και των αντιστοίχων. Αυτή η ρύθμιση, ποια προβλήματα λύνει;
Το γεγονός ότι ένας ΕΜΘ θα παραμείνει 15 χρόνια στον ίδιο βαθμό είναι λογικό και λειτουργικό;
Γιατί δεν λαμβάνεται υπ’ όψιν το εκπαιδευτικό επίπεδο του κάθε ΕΜΘ ώστε να προκύψει η όποια βαθμολογική εξέλιξη σε συνάρτηση με αυτό; Είναι λογικό, ένας ΕΜΘ με απολυτήριο πρώτης λύκείου να έχει την ίδια βαθμολογική εξέλιξη με έναν ΕΜΘ ο οποίος έχει απολυτήριο λυκείου, με έναν ΕΜΘ ο οποίος έχει πτυχίο πανεπιστημίου και με έναν ΕΜΘ ο οποίος έχει μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών;
Ποιος ανθίσταται στην βαθμολογική εξέλιξη των ΕΜΘ οι οποίοι έχουν τυπικά προσόντα; Μήπως διαφωνεί ο συνάδελφος ΑΣΣΥ ο οποίος ψάχνει τον τρόπο να δώσει κατατακτήριες εξετάσεις ώστε να εισαχθεί σε ένα πανεπιστημιακό ίδρυμα; Μήπως διαφωνεί ο συνάδελφος ΑΣΕΙ ο οποίος ψάχνει ή ήδη παρακολουθεί ένα μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών;
Ποιοι αρνούνται να δουν την αλήθεια και γιατί;
Στις 21 Ιουλίου 2016, ο κύριος ΥΕΘΑ Π. Καμμένος, δήλωσε στη Βουλή των Ελλήνων, σχετικά με τους ΕΜΘ, ότι: «Ένας Εθελοντής Μακράς Θητείας, ο οποίος θα κάνει σπουδές και θα πάρει πτυχία, μεταπτυχιακά, δεν μπορούμε να του κόβουμε τη δυνατότητα να μπορεί να προάγεται σε Αξιωματικό. Δεσμευόμαστε λοιπόν με τον ΑΝΥΕΘΑ να το συζητήσουμε το θέμα και με την στρατιωτική ηγεσία αλλά και με την αντιπολίτευση και να το ρυθμίσουμε το θέμα αυτό με ένα δίκαιο τρόπο, ο οποίος όμως θα μπορέσει να καλύπτεται και από τις ανάγκες τις οικονομικές…»
Τώρα είναι η ευκαιρία να γίνει η υπόσχεση πράξη.
Υπενθυμίζω ότι σύμφωνα με τον Νόμο 3187/2003 ΦΕΚ Α/ 233/7.10.2003, «Τα Ανώτατα Στρατιωτικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΣΕΙ) είναι ισότιμα με τα ιδρύματα του πανεπιστημιακού τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΑΕΙ), όπως αυτή ορίζεται στο άρθρο 1 του Ν. 2916/2001 (ΦΕΚ 114 Α’), παρέχοντας ισότιμη εκπαίδευση και χορηγώντας ισότιμα πτυχία με αυτά».
Σε ελεύθερη μετάφραση, ένας ΕΜΘ ο οποίος έχει πτυχίο πανεπιστημίου, έχει ισότιμο πτυχίο με εναν Αξιωματικό.
Ο αποστρατευτικός βαθμός ενός ΕΜΘ με πτυχίο πανεπιστημίου θα είναι ο ίδιος με έναν ΕΜΘ ο οποίος έχει απολυτήριο πρώτης λυκείου; Είναι λογικό; Είναι δίκαιο; Στους συναδέλφους ΑΣΕΙ και ΑΣΣΥ αυτό ισχύει;
Όλοι οι ΕΜΘ είναι ίδιοι; Τα πτυχία των ΕΜΘ είναι για πέταμα;
1. Η παρουσα τροπολογια αφορα την υιοθετηση απο το Υπουργειο προτασης Συλλογου Αποστρατων και σε καμια περιπτωση δεν καλυπτει κανενα «κενο» απο προγενεστερους Νομους καθως ο τιμητικος αποστρατευτικος βαθμος δεν καλυπτει τις αναγκες των ε.ε. στελεχων υπαξιωματικών μη παραγωγικών σχολών για την αναγνωριση της προσφορας τους απο τα 32 εως 40 χρονια υπηρεσιας εκαστος αυτων!!!
2. Οι υπαξιωματικών μη παραγωγικών σχολών μετά την μονιμοποιήση τους κρινονται και προάγονται στον επομενο βαθμο συμφωνα με τον Ν.445/1974.
3. Εφοσον ομως ο Ν.445/1974 ειναι ο μοναδικος Νομος ο οποιος υπαρχει και ακολουθειται «Περι Ιεραρχιας και Προαγωγων των Ανθστων και Μονιμων και Εθελοντων Οπλιτων των ΕΔ» θα πρεπει να εφαρμοζεται ολοκληρωτικα και οχι αποσμασματικα!!!
4. Κατα την παγια θεση της Πολιτικης και φυσικης Ηγεσιας (απαντησεις απο προηγουμενες Κυβερνησεις σε επερωτησεις σχετικα με την βαθμολογικη εξελιξη τω ΕΜΘ στην ΒτΕ) ειναι οτι Ν.445/1974 δεν αφορα τους ΕΜΘ και αφορα μονο τους Εθελοντες και μετεπειτα και τις Εθελοντριες (γιατι οι εθελοντριες δεν αναφερονται σε αυτον)!
Λογικες μπορουμε να πουμε σημερα οι υπεκφευγουσες απαντησεις της εκαστοτε Ηγεσιας… δυσκολο δε για τον Νομοθετη του 1974 να συμπεριλαβει κατηγορια προσωπικου που δεν υπηρχε! Η αναφορα του Νομου σχετικα με την ιεραρχια και τις προαγωγες γινεται σε Ανθστες και Μονιμους και Εθελοντες Οπλιτες (Υπξκους) ενω σημερα σε αντιφαση με την πραγματκοτητα εχουν εξαιρεθει οι Εθελοντες Μακρας Θητειας (ΕΜΘ) απο τους «Εθελοντες» ως διαφορετικη κατηγορια αλλα με την ιδια σημασια και εννοια αλλα και λεξη!
5. ΠΡΟΤΑΣΗ : οι υπαξιωματικών μη παραγωγικών σχολών πρεπει να προαγονται οπως προβλεπει η νομοθεσία για τους υπαξιωματικούς μη παραγωγικών σχολών στα Σώματα Ασαφαλείας για λόγους ισονομίας και δικαιοσύνης και το βασικότερο να μην υπάρξουν αντιδικίες και προβλήματα με τα μερίσματα απο το Μ.Τ.Σ ( π.χ ειδικοί φρουροί και συνοριοφύλακες με 33 έτη υπηρεσίας η κατάληψη του ορίου ηλικίας προάγονται στον βαθμό του υπαστυνόμου !!! και αποστρατεύονται με αυτόν).
α) στα 16 ετη συνολικης πραγματικης υπηρεσιας στον βαθμο του Αρχιλοχία (και αντιστοιχων) όπως οι Αρχιφύλακες ,οι Αρχιπυροσβέστες και Αρχικελευστές Λ.Σ
β) στα 23 ετη συνολικης πραγματικης υπηρεσιας στον βαθμο του Ανθυπασπιστή (και αντιστοιχων)
γ) στα 28 ετη συνολικης πραγματικης υπηρεσιας στον βαθμο του ΑνΘυπολοχαγου (και αντιστοιχων)
δ) στα 33 ετη συνολικης πραγματικης υπηρεσιας στον βαθμο του Υπολοχαγού (και αντιστοιχων).
ε) στα 40 ετη συνολικης πραγματικης υπηρεσιας τιμητικος αποστρατευτικος βαθμος στον βαθμο του Λοχαγού (και αντιστοιχων)
Για ακόμη μία φορά βλέπουμε ότι δεν υπάρχει ολοκληρωμένη μελέτη για αυτή την κατηγορία στρατιωτικών και αυτό φαίνεται από την προχειρότητα με την οποία τους αντιμετωπίζουν και σε αυτό το νομοσχέδιο. Πριν φτάσουμε λοιπόν να μιλάμε για αποστρατευτικό ή μη βαθμό καλό θα ήταν να δούμε τι ορίζει το άρθρο 39 του Ν.Δ 445/74 για το όριο ηλικίας που βάσει αυτού οι Ανθυπασπιστές αποστρατεύονται στα 54 έτη χωρίς να έχουν συμπληρώσει τα 35 έτη πραγματικής υπηρεσίας με αποτέλεσμα να αποστρατεύονται και να υπόκεινται σε μεγάλες μειώσεις οι συντάξεις τους με το νέο νόμο 4387/17. Εδώ λοιπόν τίθονται τα ερώτηματα:
– Ποια η σκοπιμότητα απόδοσης αποστρατευτικού βαθμού αντί μιας ολοκληρωμένης πρότασης εξομοίωσης των ΕΜΘ με την κατηγορία των μονίμων μη παραγωγικών σχολών;
– Θα τροποποιηθεί το άρθρο 39 του Ν.Δ 445/74 ως προς τα όρια ηλικίας;
– Επίσης τίθεται το ερώτημα οι ΕΜΘ είναι μόνιμοι ή δεν είναι γιατί ο όρος που έχει υϊοθετηθεί <> είναι αδόκιμος;
Όσο αφορά την βαθμολογική εξέλιξη των ΕΜΘ θα ήταν πολύ καλύτερα από πλευράς ανανέωσης του ηθικού τόσου κόσμου που παλεύει ασταμάτητα , να δίνεται βαθμός του ανθυπολοχαγού τουλάχιστον στα 30 χρόνια υπηρεσίας η νωρίτερα ,ώστε να μην μείνει κάποιος ανθυπασπιστης 15 χρόνια και είμαι σιγουρος ότι θα αξιοποιηθεί με μεγάλο ζήλο .Θα είναι σίγουρα μια μεγάλη ένεση για το στράτευμα .
Η διάταξη αυτή δεν ικανοποιεί το πάγιο αίτημα των ΕΜΘ.
Μην ξεχνάμε ότι οι ΕΜΘ Μουσικού (οι οποίοι προσλήφθηκαν με τα ίδια προσόντα των υπόλοιπων ΕΜΘ) προάγονται κανονικά όπως οι προερχόμενοι από τις Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών.
Η διάταξη αυτή θα πρέπει να έχει ως καταληκτικό βαθμό τον Λοχαγό και ως αποστρατεία Ταγματάρχη.
Η παρουσα τροπολογια αφορα την υιοθετηση απο το Υπουργειο προτασης Συλλογου Αποστρατων και σε καμια περιπτωση δεν καλυπτει κανενα «κενο» απο προγενεστερους Νομους καθως ο τιμητικος αποστρατευτικος βαθμος δεν καλυπτει καμια απο τις αναγκες των ε.ε. στελεχων για την αναγνωριση της προσφορας τους απο τα 25 εως τα 35 ή 40 χρονια υπηρεσιας εκαστος αυτων!
Επιπλεον τα στελεχη της κατηγοριας των ΕΜΘ καλουνται πλεον να υπηρετησουν επι 15ετιας στον βαθμο του Ανθυπασπιστη αντι εως 10 ετων οπως προεβλεπονταν με τον Ν.1848/1989 και το ΠΔ 21/1991!
Επιπλεον με το ΠΔ 21/1991 οι Εθελοντριες του Ν.705/1977 μονιμοποιουνται και εξελισονται αναλογα με τους ΕΜΘ του Ν.1848/1989!
Οι Εθελοντριες του Ν.705/1977 ακολουθωντας την δικαστικη οδο δικαιωθηκαν ως προς την βαθμολογικη τους εξελιξη με καταληκτικο αποστρατευτικο βαθμο του Αντισυνταγματαρχη καθως αποσπαστηκαν απο το ΠΔ 21/1991 που αφορουσε την περεταιρω παραμονης τους στις ΕΔ και μεταφερθηκαν σε προγενεστερο Νομο τον 445/1974!
Οι ΕΜΘ καθ’ολη την σταδιοδρομια τους κρινονται και προαγονται στον επομενο βαθμο συμφωνα με τον Ν.445/1974 εφορμοζοντας ομως τον οξυμορο και αδικαιολογητο βαθμολογικο περιορισμο του Ν.1848/1989 και του ΠΔ 21/1991 δημιουργοντας δικαιολογημενη συγχυση αν ισχυει ή οχι ο Νομος τελικα για τους ΕΜΘ και αν οχι γιατι αποτελει βαση των κριτηριων αλλα των προαγωγων τους!
Εφοσον ομως ο Ν.445/1974 ειναι ο μοναδικος Νομος ο οποιος υπαρχει και ακολουθειται «Περι Ιεραρχιας και Προαγωγων των Ανθστων και Μονιμων και Εθελοντων Οπλιτων των ΕΔ» θα πρεπει να εφαρμοζεται ολοκληρωτικα και οχι αποσμασματικα!
Επιπλεον συμφωνα με τον Ν.445/1974 με τον οποιο προαγονται ολοι οι Ανθστες και Μονιμοι και Εθελοντες και ΕΜΘ ως σημερα Οπλιτες (Υπξκοι) των ΕΔ, αναφερει ως προς το «Χρονο Παραμονης στο Βαθμο», συγκεκριμενα στο αρθρο 12 παραγραφος 2 και υποπαραγραφος β’ οτι οι Ανθυπασπιστες (πλην Ανθστων Φαρων) που συμπληρωνουν 28ετη πραγματικη υπηρεσια παραμονη στον βαθμο του Ανθυπασπιστη και Υπαξιωματικου (συμπεριλαμβανεται συνολικα ο χρονος ως Υπξκοι και Ανθστες) προαγονται στον επομενο βαθμο ανεξαρτητα απο την υπαρξη κενων θεσεων και η οποια παραγραφος δεν εφαρμοζεται μονο για τους ΕΜΘ!
Κατα την παγια θεση της Πολιτικης και φυσικης Ηγεσιας (απαντησεις απο προηγουμενες Κυβερνησεις σε επερωτησεις σχετικα με την βαθμολογικη εξελιξη τω ΕΜΘ στην ΒτΕ) ειναι οτι Ν.445/1974 δεν αφορα τους ΕΜΘ και αφορα μονο τους Εθελοντες και μετεπειτα και τις Εθελοντριες (γιατι οι εθελοντριες δεν αναφερονται σε αυτον)!
Λογικες μπορουμε να πουμε σημερα οι υπεκφευγουσες απαντησεις της εκαστοτε Ηγεσιας… δυσκολο δε για τον Νομοθετη του 1974 να συμπεριλαβει κατηγορια προσωπικου που δεν υπηρχε! Η αναφορα του Νομου σχετικα με την ιεραρχια και τις προαγωγες γινεται σε Ανθστες και Μονιμους και Εθελοντες Οπλιτες (Υπξκους) ενω σημερα σε αντιφαση με την πραγματκοτητα εχουν εξαιρεθει οι Εθελοντες Μακρας Θητειας (ΕΜΘ) απο τους «Εθελοντες» ως διαφορετικη κατηγορια αλλα με την ιδια σημασια και εννοια αλλα και λεξη!
Η γνωμη μου ειναι πως οι Εθελοντες Μακρας Θητειας (ΕΜΘ) πρεπει να προαγονται οπως προβλεπει ο Ν.445/1975 και συγκεκριμενα:
α) στα 28 ετη συνολικης πραγματικης υπηρεσιας στον βαθμο του Ανθυπολοχαγου (και αντιστοιχων)
β) στα 32 ετη συνολικης πραγματικης υπηρεσιας στον βαθμο του Υπολοχαγου (και αντιστοιχων)
γ) στα 37 ετη συνολικης πραγματικης υπηρεσιας στον βαθμο του Λοχαγου (και αντιστοιχων).
Κατα την αποψη μου οι Νομοι δεν πρεπει να εφαρμοζονται αποσπασματικα και δεν πρεπει να ειναι μονοπλευροι ως προς το συμφερον ορισμενων με γνωμονα παντα την «αδικια» της κατηγοριας των ΕΜΘ!
Θεωρώ ότι η συγκεκριμένη τροπολογία δεν είναι σωστή αν θέλετε να κάνετε κάτι καλό για τούς ΕΜΘ δώστε τους βαθμό μέχρι και του υπολοχαγού εν ενεργεία και την απονομή αποστρατευτικού βαθμού λοχαγού.
Όσο αφορά την βαθμολογική εξέλιξη των ΕΜΘ προτείνω τα εξής :
1.Σε όλους τους ΕΜΘ να απονέμεται ένας βαθμός ακόμα και να αποστρατεύονται με τον αμέσως επόμενο βαθμό δλδ του Υπολοχαγου λόγω των 5 υποχρεωτικών χρόνων παραμονής στην υπηρεσία και συνολική υπηρεσία και 40 ετών.
2.Όσοι ΕΜΘ κατέχουν τίτλοι σπουδών επιπέδου ΤΕΙ να ακολουθούν την επετηρίδα των υπαξιωματικών παραγωγικής σχολής μέχρι και τον βαθμό όπως ορίζεται και για τους υπαξιωματικούς παραγωγικής σχολής.
3.Όσοι εκ των ΕΜΘ κατέχουν πτυχίο ΑΕΙ να απονέμεται ο βαθμός του αξιωματικού ακολουθώντας την επετηρίδα των αξιωματικών που προέρχονται από την Σχολή υπαξιωματικών και να αποστρατεύονται με τον βαθμό που αποστρατευονται λόγω πτυχίου ΑΕΙ όπως οι αξιωματικοί που προέρχονται απο την Σχολή υπαξιωματικών.
Θεωρώ την παραπάνω πρόταση πολύ σωστή και δίκαιοι για όλους τους ΕΜΘ οι οποίοι κατέχουν τίτλους σπουδών αλλά και αυτών οι οποίοι θα πρέπει να παραμείνουν για παραπάνω Χρόνια στον βαθμό του Ανθυπασπιστη λόγω μνημονίου.Ευχαριστώ
Είναι ηθικά σωστό η πλήρης εξομοίωσή των ΕΜΘ με τους/τις εθελοντές/ριες του Ν.445/74 και του Ν.705/1977. Σε διαφορετική περίπτωση προτείνεται ο βαθμός του Λοχαγού σαν αποστρατευτικος σύμφωνα με τα τελευταία ισχύοντα για παραμονή σε υπηρεσία 35 έτη.
Tο πάγιο και δίκαιο αίτημα των ΕΜΘ αφορά την πλήρη εξομοίωση με τους/τις εθελοντές/ριες του Ν.445/74 και του Ν.705/1977.
Επίσης ΠΟΕΣ με προτασή της τον Αύγουστο του 2016 με αριθ.πρωτ.226/2016
στηρίζει το δίκαιο του αιτήματος.
http://www.poes.gr/index.php/epikairotita/1635-den-exei-kostos-i-vathmologiki-ekseliksi-ton-emth
Εαν θέλετε πραγματικά να λύσετε προβλήματα και να αποκαταστήσετε αδικίες έχετε τον τρόπο. Απλά τολμήστε.
Ευχαριστώ
Το μόνο που θα αποδώσει αίσθημα δικαιοσύνης είναι το πάγιο αίτημα των ΕΜΘ για την πλήρη εξομοίωσή τους με τους/τις εθελοντές/ριες του Ν.445/74 και του Ν.705/1977.
Αν και δεν ανήκω στην συγκεκριμένη κατηγορία στελεχών πιστεύω πως πρέπει να γίνουν τα παρακάτω:
Στα 25 ετη πραγματικής υπηρεσίας Ανθστές,στα 30 ετη Ανθλγοί στα 36 ετη Υπλγοί και αποστρατευτικός βαθμός Λγός. Και αυτό γιατί εκτελούμε όλοι μας καθήκοντα συνήθως του επόμενου βαθμού μας για κάποιο χρονικό διάστημα, οπότε δεν θα υπάρχει πρόβλημα.
Διαχρονικά εκδηλώνετε πρόθεση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας συμπεριλαμβανομένης και της σημερινής, να ρυθμίσει οριστικά την άδικη και άνιση αντιμετώπιση των Εθελοντών Μακράς Θητείας (ΕΜΘ) στο χρόνιο ζήτημα της βαθμολογικής τους εξέλιξης. Βασικό αίτημά τους ήταν και είναι η αναγνώριση της κατηγορίας τους, μέσα στα πλαίσια της Συνταγματικής αρχής για ίση μεταχείριση, με βαθμολογική εξέλιξη αντίστοιχη των Εθελοντριών του Ν.705/1977 και των εθελοντών συνάδελφων τους του Ν.445/74. Σύμφωνα με τις διατάξεις του Νόμου 1513/85 κατατάχθηκαν Οπλίτες Πενταετούς Υποχρέωσης (ΟΠΥ) το 1985 στο Στρατό Ξηράς, το 1989 στο Πολεμικό Ναυτικό και 1990 στην Πολεμική Αεροπορία (με το άρθρο 13 του Ν. 1848/89. Με τη παρ. 5 άρθρου 13 του Ν. 1848/89 οι Εθελόντριες του Ν. 705/77 εντάχθηκαν στο θεσμό των Ε.Μ.Θ. Επακολούθησαν ευνοϊκές ρυθμίσεις για τις Εθελόντριες όπως :
α. Με το άρθρου 13 του Ν. 3257/2004, οι εθελόντριες προάγονται στο βαθμό του Ανθυπολοχαγού και αντίστοιχων των άλλων Κλάδων με τη συμπλήρωση είκοσι ενός ετών αντίστοιχα συνολικής πραγματικής στρατιωτικής υπηρεσίας από την αρχική τους κατάταξη, συντρεχουσών των λοιπών προϋποθέσεων του Ν.Δ 445/1974.
β. Με τις διατάξεις παρ. α(5), β(7) και γ(7) άρθρου 23 του Νόμου 3883/2010 οι Εθελοντές Νόμου 445/74 και οι Εθελόντριες Ν. 705/77 προάγονται μέχρι και το βαθμό Ταγματάρχη – Πλωτάρχη – Επισμηναγού. Με τις άνω διατάξεις δηλαδή, οι εθελοντές υπαξιωματικοί του Ν. 445/74 και εθελόντριες του Ν. 705/77, με ιεραρχική εξέλιξη κατά την κατάταξή τους (μέχρι Αρχιλοχίες, Αρχικελευστές, Αρχισμηνίες) προάγονται σε αξιωματικούς ενώ οι ΕΜΘ που κατά την κατάταξη τους προβλέπετε προαγωγή μέχρι βαθμού Ανθυπασπιστή, παραμένουν στον ίδιο καταληκτικό βαθμό προαγωγής μέχρι 35 έτη υπηρεσίας και με τα νέα δεδομένα μέχρι 40 ετη.
Οι επερωτήσεις στην Βουλή των Ελλήνων έχουν γίνει κατά καιρούς από βουλευτές όλων σχεδόν των κομμάτων προς τον αντίστοιχο Υπουργό Εθνικής Άμυνας έχοντας ως σημείο αναφοράς την μη εφαρμογή των διατάξεων περί βαθμολογικής εξέλιξης των μονιμοποιηθέντων ΕΜΘ όπως εφαρμόστηκαν στις γυναίκες εθελόντριες του Ν. 705/77 που ήταν και αυτές ΕΜΘ. Επικαλούνται την αρχή της ισότητας που επιτάσσει το άρθρο 4 παρ. 1 του Συντάγματος, σύμφωνα με το οποίο δεσμεύετε τόσο η διοίκηση όσο και ο κοινός νομοθέτης, και επιβάλλετε η ομοιόμορφη μεταχείριση ίδιας κατηγορίας στελεχών, αλλά και την αριθμ. G.273/97/25-10-99 απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου σύμφωνα με την οποία οι διοικήσεις των Ενόπλων Δυνάμεων, πρέπει να τηρούν κατά κανόνα την αρχή της ίσης μεταχείρισης.
Συγκριτικά στοιχεία στηρίζουν το αίτημα των ΕΜΘ ότι η πολιτική όσο και η στρατιωτική ηγεσία αντίκειται στην αρχή της ίσης μεταχείρισης, λαμβανομένων υπόψη των κατωτέρω :
α. Οι ΕΜΘ εντάσσονται στο στράτευμα μέσα από συγκεκριμένα κριτήρια και διαδικασίες με τα ίδια τυπικά προσόντα και εκπαιδεύονται με τα ίδια στρατιωτικά πρότυπα όπως οι Εθελόντριες και οι Εθελοντές υπαξιωματικοί.
β. Οι ΕΜΘ εντάχθηκαν σε ξεχωριστή επετηρίδα και προάγονται ανεξαρτήτως κενών οργανικών θέσεων σε αντίθεση με τους εθελοντές τους εθελοντές υπαξιωματικούς του ΝΔ 445/74 και τις εθελόντριες υπαξιωματικούς του Ν. 705/77 που εντάχτηκαν στην ίδια επετηρίδα με τους μόνιμους υπαξιωματικούς των παραγωγικών σχολών.
γ. Οι ΕΜΘ διέπονται από τις ίδιες διατάξεις και τους ίδιους πειθαρχικούς και ποινικούς κανόνες, έχουν τα ίδια δικαιώματα και υποχρεώσεις χρησιμοποιούνται σε ίδια καθήκοντα και προσφέρουν όμοιες υπηρεσίες όπως οι Εθελόντριες και οι Εθελοντές υπαξιωματικοί χωρίς καμία εξαίρεση.
Συμπερασματικά κατόπιν των ανωτέρω διαπιστώνεται η κατάφωρη αδικία προς τα στελέχη που προέρχονται από το θεσμό ΕΜΘ. Η συγκεκριμένη τροπολογία μόνο απογοήτευση μπορεί να δώσει στα υπόψη στελέχη τα οποία και λόγω της ηλικίας τους που συνεχώς αυξάνει (ο μέσος όρος 48-50 ετών) καθιστά δύσκολο το να μπορούν να ανταπεξέρχονται σε καθήκοντα Υπξκού τα οποία εκτελούν για 25 και πλέον έτη.
Εύχομαι η πολιτική ηγεσία να ικανοποιήσει το αίτημα της μερίδας των στελεχών προερχομένων από ΕΜΘ τα οποία μέχρι σήμερα δίνουν ακόμα και τη ζωή τους για το καλό και το αξιόμαχο των ΕΔ.
Με 28 έτη υπηρεσίας θεωρώ κοροιδία την απονομή του βαθμού του ανθυπολοχαγού με την αποστρατεία…μια χαρά έχουμε έρθει έως εδώ, ψίχουλα και ελεημοσύνες για μικροπολιτικούς λόγους δεν δέχομαι…όσο για τον ΠΣΑΕΜΘ να σταματήσει να μιλάει εξ ονόματος όλων των έμθ. Εάν πραγματικά η ηγεσία θέλει να δώσει λύση, αυτή ΕΙΝΑΙ Η ΜΙΑ ΚΑΙ ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ ΠΟΕΣ Εξέλιξη δηλαδή έως και το βαθμό του λοχαγού και τίποτε άλλο.
Ευχαριστούμε κύριε Υπουργέ που για 15 χρόνια θα καθόμαστε και η Αξιολογήσεις δεν θα έχουν καμία επίδραση επάνω μας μιας και αφορούν μόνο αυτούς που προάγονται !!!
Δεν μπορώ να καταλάβω αυτή η νομοθετική ρύθμιση ποιο ηθικό θέμα επιλύει και ποιους ΕΜΘ απασχολεί.
Ο ΠΣΑΕΜΘ προφανώς δεν εκφράζει κανέναν εν ενεργεία συνάδελφο.
Υπάρχει η πρόταση της ΠΟΕΣ η οποία είναι στο σωστό δρόμο.
Θα μπορούσε να δοθεί ο βαθμός του Ανθλγού όχι σαν αποστρατευτικός βαθμός αλλά ως ενεργεία.
-Διατάραξη της ιεραρχίας δεν υπάρχει, καθώς σύμφωνα με τον αναθεωρημένο ΣΚ 20-2/2017 οι Ανθστές εκτελούν καθήκοντα Αξκού. Άρα από την στιγμή που κατέχουν τον βαθμό του Ανθστή στα 25 έτη υπηρεσίας (ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΗΛΑΔΗ ΥΠΞΚΟΙ), η βαθμολογική εξέλιξή τους μετά τα 25 έτη υπηρεσίας δεν επιφέρει διατάραξη στο στράτευμα.
-Μισθολογικό κόστος δεν υπάρχει με το ισχύον μισθολόγιο.
-Πλήρη εξομοίωσή τους με τους/τις εθελοντές/ριες του Ν.445/74 και του Ν.705/1977 θα επιφέρει ισότητα στο στράτευμα, και ανύψωση του ηθικού των ενόπλων δυνάμεων.
Η παρούσα διάταξη σε καμία περίπτωση δεν ικανοποιεί τους ΕΜΘ.
ΟΙ ΕΜΘ είναι ικανοποιημένοι μόνο με την πρόταση της ΠΟΕΣ με αριθ.πρωτ.226/2016
για την οποία σας δίνω το link.
http://www.poes.gr/index.php/epikairotita/1635-den-exei-kostos-i-vathmologiki-ekseliksi-ton-emth
Tα πράγματα είναι ξεκάθαρα και η λύση μόνο μία.
Δεν είναι δυνατόν/ηθικό/πρέπον οι ΕΜΘ να παραμείνουν στον ίδιο βαθμό(Ανθστες) από τα 25 έτη μέχρι και τα 40…….δηλαδή 15 ολόκληρα χρόνια.
Αναμένουμε μία δίκαιη λύση στο πρόβλημά μας.
Θεωρώ ότι η συγκεκριμένη τροπολογία δεν είναι σωστή αν θέλετε να κάνετε κάτι καλό για τούς ΕΜΘ δώστε τους βαθμό μέχρι του λοχαγού εν ενεργεία και απόστρατους πάλι με τον ίδιο βαθμό. Δεν μπορεί κάποιος να είναι ανθυπασπιστής 10 χρόνια τουλάχιστον αν πούμε ότι θα αποστρατεύτη στα 35 χρόνια υπηρεσίας. Ευχαριστώ
Στις 4 & 5 παραγράφους του άρθρου 13 του ν.1848/1989, τις οποίες ολοκληρώνει η παράγραφος 6, αναφέρεται ότι οι ΕΜΘ έχουν τελικό μισθ βαθμό αυτόν του Λοχαγού ενώ έχει αλλάξει από το 2002 σε 1/2 σχη και ακόμα αναφέρεται ότι η παράγραφος 4 εφαρμόζεται και για τις εθελόντριες του ν705/1977, ενώ υπάρχει βαθμολογική διαφοροποίηση για τις ίδιες και μόνον, από το 2004, μέχρι το βαθμό του ανχη.
Θεωρώ, ότι θα ήταν δικαιότερο ως καταληκτικό βαθμό των ΕΜΘ, αυτόν του υπολοχαγού στα 30 έτη υπηρεσίας.
Η διάταξη αυτή σε καμία περίπτωση δεν ικανοποιεί το πάγιο αίτημα των ΕΜΘ για την πλήρη εξομοίωσή τους με τους/τις εθελοντές/ριες του Ν.445/74 και του Ν.705/1977.
Όπως μπορεί να διακρίνει κανείς εδώ και δεκαετίες η βαθμολογική εξέλιξη των στρατιωτικών όλων των κατηγοριών έχει αλλάξει πλείστες φορές. Η μόνη κατηγορία προσωπικού για την οποία δεν υπήρξε διαφοροποίηση είναι οι ΕΜΘ.
Πλέον σημαντικός αριθμός Εθελοντών Μακράς Θητείας έχουν αποστρατευτεί. Για την πλειοψηφία τους η απόφαση αυτή ήταν φυσική συνέπεια της άδικης μεταχείρισης που υπέστησαν και ένοιωθαν σε σχέση που τους υπολοίπους εθελοντές συναδέλφους τους. Είναι βέβαιο ότι το κύμα φυγείς θα συνεχιστεί με τον ίδιο ρυθμό αφού δεν υπάρχει προοπτική γι΄αυτούς.
Το ζήτημα είναι απόλυτα ηθικό.
Επιτρέψτε μου να θεωρήσω την τροπολογία άκαιρη και ηθικά άδικη διότι σε αντίθεση με Υπαξιωματικούς παραγωγικής σχολής οι οποίοι στα 20 χρόνια προάγονται υποχρεωτικά στο βαθμό του Ανθυπολοχαγού οι Ε.Μ.Θ προάγονται στα 25 χρόνια στο βαθμό του Ανθυπασπιστή και για 15 χρόνια θα παραμείνουν στον ίδιο βαθμό έως την συμπλήρωση 40 ετών υπηρεσίας σύμφωνα με τις πρόσφατες αλλαγές στον εργασιακό βίο και θα λάβουν το βαθμό του Ανθυπολοχαγού κατά την αποστρατεία τους.
Το νομοσχέδιο που έχει κατατεθεί για διαβούλευση όσο αφορά την βαθμολογική εξέλιξη των Ε. Μ. Θ. είναι άλλη μια τεράστια κοροϊδία προς τον θεσμό αυτόν ο οποίος αποτελεί την ραχοκοκαλιά των Ε. Δ
Ο ΠΣΑΕΜΘ ευχαριστεί τον κ.ΥΠΕΘΑ για την ευαισθησία που έδειξε στο αίτημα του συλλόγου μας , που με τη νομοθετική αυτή ρύθμιση επιλύει ένα πρωτίστως ηθικό θέμα που απασχολεί τους ΕΜΘ.