Μετά το άρθρο 39 του ν.δ. 445/1974 (Α΄ 160) προστίθεται άρθρο 39Α ως εξής:
«Άρθρο 39Α
1. Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας που εκδίδεται ύστερα από γνώμη του οικείου κατά Κλάδο Ανώτατου Συμβουλίου, είναι δυνατόν να τίθενται, εφόσον το επιθυμούν, εκτός οργανικών θέσεων (Ε.Ο.Θ.), συνεχίζοντας να ασκούν τα καθήκοντα της ειδικότητάς τους μέχρι τη συμπλήρωση του πεντηκοστού όγδοου (58ου) έτους της ηλικίας τους, Εθελοντές Μακράς Θητείας (Ε.Μ.Θ.) που, χωρίς να έχουν συμπληρώσει τριάντα πέντε (35) έτη συνολικής συντάξιμης υπηρεσίας, καταλαμβάνονται από τα όρια ηλικίας του βαθμού τους, όπως αυτά καθορίζονται στην περίπτ. α΄ της παρ. 2 του άρθρου 39.
2. Στελέχη που εμπίπτουν στις διατάξεις της περίπτ. α΄ της παρ. 2 του άρθρου 39 περιλαμβάνονται σε ξεχωριστό παράρτημα της εγκυκλίου που εκδίδεται κατ’ εφαρμογή της παρ. 4 του άρθρου 25 για τις τακτικές ετήσιες κρίσεις.
3. Κατά παρέκκλιση όσων προβλέπονται στην παρ. 1 του άρθρου 39, τα αρμόδια συμβούλια κρίσεων κρίνουν κατά τις τακτικές κρίσεις τα στελέχη της περίπτ. α΄ της παρ. 2 του άρθρου 39 και συντάσσουν ξεχωριστό πίνακα αποστρατευτέων σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 29. Στα στελέχη δεν απονέμεται αποστρατευτικός βαθμός.
4. Η απόφαση αποστρατείας του αρμόδιου συμβουλίου κρίσεων, βάσει των ηλικιακών ορίων της περίπτ. α΄ της παρ. 2 του άρθρου 39, κοινοποιείται αμελλητί στους Ε.Μ.Θ. που περιλαμβάνονται σε αυτήν.
5. Όσοι επιθυμούν να τεθούν Ε.Ο.Θ. υποβάλλουν αίτηση στη Μονάδα τους εντός πέντε (5) ημερών από την κοινοποίηση σε αυτούς της απόφασης αποστρατείας τους. Η αίτηση συνοδεύεται από υπεύθυνη δήλωση στην οποία αναγράφονται τα στοιχεία που αφορούν την προϋπηρεσία του αιτούντος στο δημόσιο ή ιδιωτικό τομέα πριν από την κατάταξή του ως Εθελοντή στις τάξεις των Ενόπλων Δυνάμεων (ΕΔ), εφόσον η προϋπηρεσία αυτή αναγνωρίζεται ως συντάξιμη.
6. Η Μονάδα υποβάλλει την αίτηση αμελλητί και απευθείας στη Διεύθυνση Προσωπικού του οικείου Γενικού Επιτελείου. Η Διεύθυνση Προσωπικού υποβάλλει αμελλητί την αίτηση στη Γραμματεία του Ανώτατου Συμβουλίου, συνοδευόμενη από τον ατομικό φάκελο του αιτούντος.
7. Το Ανώτατο Συμβούλιο γνωμοδοτεί επί της αίτησης μέσα σε δεκαπέντε (15) ημέρες από τότε που η Γραμματεία την παρέλαβε, λαμβάνοντας υπόψη, κατά σειρά προτεραιότητας, τη λογιζόμενη ως συντάξιμη υπηρεσία, τα κοινωνικά κριτήρια της περίπτ. 2 της παρ. 1α και της παρ. 2 του άρθρου 5 του ν. 3883/2010 (Α΄ 167), τις υπηρεσιακές ανάγκες και την επαγγελματική επάρκεια του αιτούντος, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του ατομικού του φακέλου (εκθέσεις ικανότητας, καταστατικές ή πειθαρχικές ποινές φυλάκισης και άνω).
8. Η γνωμοδότηση του Συμβουλίου υποβάλλεται με μέριμνα της οικείας Γραμματείας στον Υπουργό Εθνικής Άμυνας, ο οποίος αποφασίζει μέσα σε δεκαπέντε (15) ημέρες από τότε που παρέλαβε τη γνωμοδότηση.
9. Ο αιτών Ε.Μ.Θ. παραμένει στις τάξεις των ΕΔ μέχρι την αποδοχή ή την απόρριψη της αίτησής του. Αν η αίτηση απορριφθεί, αποστρατεύεται κατ’ εφαρμογή των διατάξεων της περίπτ. γ΄ της παρ. 2 του άρθρου 39. Αν η αίτηση γίνει δεκτή, τίθεται Ε.Ο.Θ. από την ημερομηνία κατά την οποία έπρεπε, βάσει των ορίων ηλικίας, να τεθεί σε αποστρατεία.
10. Κατά το διάστημα που διατελούν Ε.Ο.Θ., οι Ε.Μ.Θ. ασκούν τα καθήκοντα της ειδικότητάς τους.
11. Οι Ε.Μ.Θ., οι οποίοι τίθενται Ε.Ο.Θ., σύμφωνα με τα παραπάνω:
α. Υπηρετούν με το βαθμό που φέρουν μέχρι την αποστρατεία τους.
β. Κρίνονται κάθε έτος, κατά τις ετήσιες τακτικές κρίσεις, ως «διατηρητέοι» ή «μη διατηρητέοι» μέχρι τη συμπλήρωση του πεντηκοστού ογδόου (58ου) έτους της ηλικίας τους.
γ. Δεν υπηρετούν στο εξωτερικό.
δ. Αποστρατεύονται αυτεπάγγελτα στις εξής περιπτώσεις:
αα. Με τη συμπλήρωση του πεντηκοστού όγδοου (58ου) έτους της ηλικίας τους.
ββ. Για λόγους αποδεδειγμένης σωματικής ανικανότητας.
γγ. Σε περίπτωση που κριθούν «μη διατηρητέοι» κατά τις τακτικές ετήσιες κρίσεις.
δδ. Με αίτησή τους οποτεδήποτε υποβληθεί.
12. Στις υποπεριπτ. της περίπτ. δ΄ της παρ. 11 εφαρμόζονται, εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις, όσα ορίζονται στο π.δ. 21/1991 (Α΄ 9).».
Γιατί η μη συμπλήρωση 35 ετών να είναι προϋπόθεση παραμονής; Το όριο συνταξίμων ετών δεν είναι 40; Γιατί να εξαναγκάζεται κάποιος που κατατάχτηκε 19 ετών να εξαγοράσει έτη συντάξιμης υπηρεσίας, μάχιμη 5ετία, για να εξασφαλίσει 40 έτη; Συμβαίνει αυτό σε άλλης προέλευσης στελέχη; Μόνο στους ΕΜΘ και ΕΠΟΠ. Δώστε την δυνατότητα παραμονής σε όσους το επιθυμούν, δεν το επιθυμούν όλοι, να παραμείνουν κατόπιν αίτησης τους, έως το 58 έτος ηλικίας. Αυτό δεν ισχύει για όλα τα στελέχη;Μόνη πρϋπόθεση η απόδοση. Με αυτό τον τρόπο δεν ‘εγκλωβίζεται’ σε παραμονή κανείς, δεν εξαναγκάζεται σε εξαγορά κανείς.. Δίδεται το δικαίωμα της επιλογής σε όλους.
Μία σημαντικη διόρθωση που θα μπορούσε να γίνει θα ήταν η πλήρης κατάργηση της παραγρ. 2 του άρθρου 39 του ΝΔ 445/1974, ή η απλή αντικατάσταση των 50 ετών με τα 58. Επίσης δεν πρέπει να ξεχνάμε, πως ακολουθούν και οι ΕΠ.ΟΠ. όπου ένας μεγάλος αριθμός αυτών έχουν προσληφθεί σε μεγάλη ηλικία (23- 28 ετών) και δεν συμπληρώνουν τον απαιτούμενο χρόνο για την συνταξιοδότηση τους
μιας και καταληκτικός τους βαθμός είναι αυτός του Αρχιλοχία, οπότε στα 50 τους χρόνια θα αποστρατεύονται με 22 ΧΡΟΝΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ. Συνεπώς πρέπει να ληφθεί και για αυτούς μέριμνα.
Στο υπάρχον πλαίσιο να συμπεριληφθεί και η κατηγορία προελεύσεως ΕΠ.ΟΠ. καθόσον ευρίσκεται σαφώς υπό το ίδιο περιβάλλον με αυτό της προελεύσεως ΕΜΘ.
Επιπρόσθετα να υπάρξει περικοπή των κοινωνικών κριτηρίων, τα οποία μη εξειδικευμένα θα παράσχουν ευρύ περιβάλλον διοικητικής δράσης και εκτός ενδεχομένως ορίων.
Βασική προϋπόθεση ένταξης στην κατηγορία ΕΟΘ να λογίζονται αποκλειστικά υπηρεσιακά κριτήρια, κινούμενα σε πεδίο διαφανές και ορθολογικής χρήσης και υπό την υπόσταση των προϋποθέσεων του πλαισίου των προαγωγών που αλλωστε είναι συνυφασμένο με την υπηρεσιακή απόδοση του στελέχους και την επίτευξη του σκοπού ύπαρξης και λειτουργίας των Ενόπλων Δυνάμεων.
Η όλη διαδικασία του άρθρου 5 του παρόντος σχεδίου νόμου ενεργοποιείται μόνο κατόπιν αίτησης του ενδιαφερόμενου στελέχους, εφόσον επιθυμεί να τεθεί ΕΟΘ μέχρι το 58 έτος της ηλικίας του.
Να παραμείνει η παρ. 2 του άρθρου 39 του Ν.74 ως έχει. Υπάρχουν πολλοί συνάδελφοι ΕΜΘ-ΕΠΟΠ που επιθυμούν να αποστρατευτούν με την εφαρμογή αυτού του νόμου. Να προστεθεί παράγραφος που να δίνει την δυνατότητα, μόνο σε όσους το επιθυμούν με αίτηση τους και δίχως προσεχείς ετήσιες κρίσεις, να παραμείνουν μέχρι τα 58 έτη. Έτσι θα επιτευχθεί η ικανοποίηση όλων των στελεχών των παραπάνω κατηγοριών.
Στον θεσμό των Επαγγελματιών Οπλιτών κάποιος που κατατάχθηκε στα 18(μικρότερη δυνατή ηλικία) αποστρατεύεται στα 50 ώς Αρχιλοχίας με 32 έτη υπηρεσίας.Μετά τον νόμο Κατρούγκαλου χρειάζονται 40 έτη υπηρεσίας. Κανένας απολύτως ΕΠ,ΟΠ λοιπόν δεν πληρεί τα κριτήρια ωστε να θεμελιώσει πλήρη σύνταξη έστω και μετά απο 32 έτη υπηρεσίας για την πατρίδα. ΠΟσοι από τους χιλιάδες ΕΜΘ – ΕΠΟ.ΟΠ θα μπορέσουν να μείνουν ώς ΕΟΘ και με ποιά κριτήρια? Θεωρώ οτι χρειάζεται καλύτερη διαβούλευση για λύσεις οι οποίες θα είναι αξιοπρεπείς για τα στελέχη των ενόπλων δυνάμεων που θα έχουν υπηρετήσει μια ζωή. Θα μπορούσε πολύ εύκολα να καταργηθεί η παράγραφος αυτεπάγγελτης αποστρατείας. Όταν νομοθετήθηκε to 1974, το στράτευμα δεν αποτελούνταν κατα χιλιάδες απο ΕΠΟΠ-ΕΜΘ.
1. Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση η ανάγκη τροποποίησης – συμπλήρωσης του Άρθρου 39 του ΝΔ 445/74 προκύπτ από:
α. Το όριο ηλικίας πρόσληψης ΕΜΘ, καθώς σύμφωνα με τις εγκυκλίους πρόσληψης έφτανε τα 28 έτη (και όχι τα 26 -βλέπε Φ.415.14/14/679457/25 Ιουλ 95 ΕΔΥΕΘΑ:66/95).
β. Την κατοχύρωση δικαιώματος πλήρους σύνταξης που υπαγορεύεται από τις συνταγματικές επιταγές που επιβάλλουν σεβασμό και προστασία της ανθρώπινης αξιπρέπειας.
γ. Την αρχή της ίσης μεταχείρισης των στελεχών των ΕΔ.
2. Το νδ 445/74 απευθύνεται σε Μον. Ανθστές και Υπξκούς αποφοίτους παραγωγικών σχολών, μονιμοποιθέντων εθελοντών ή εφέδρων και ιδιωτών ή κληρωτών με απ’ ευθείας κατάταξη.
Το Άρθρο 39 του εν λόγω ΝΔ είναι απόρροια του Άρθρου 9, σύμφωνα με το οποίο στο βαθμό του Ανθλγού προαγόταν αριθμός Ανθστών, οοποίος δεν έπρεπε να ξεπερνά το 25% των αποφοιτούντων κατ’ έτος Ανθλγών της ΣΣΕ. Το Άρθρο 9 τροποποιήθηκε το 1982 ως εξής:»Οι Ανθσταί των Όπλων του ΣΞ προάγονται στο βαθμό του Ανθλγού σε ποσοστό το οποίο δύναται να είναι μεγαλύτερο του 50% των κατ’έτος εξερχομένων από τη ΣΣΕ με την προϋπόθεση υπηρεσίας 22 ετών». Στην ουσία όμως προάγεται το σύνολο των Ανθστών, άρα το Άρθρο 39 είναι ουσιαστικά ΑΝΕΝΕΡΓΟ για τις ανωτέρω κατηγορίες προσωικού.
3. Στην Φ.900α/8700/1206/01 Αυγ 2011, απάντηση του υεθα Κ. Π. Μπεγλίτη στην υπ’ αριθμ. 19386/13-7-2011 ερώτησης κοινοβουλευτικού ελέγχου, αναφέρεται: » Η ως άνω κατηγορία προσωπικού (ΕΜΘ) η οποία μέχρι τη συνταξιοδότησή του με τη συμπλήρωση 35ετους υπηρεσίας σταδιοδρομεί εν μέσω των βαθμλων των Υπξκών και του Ανθστή, διέπεται από το Ν.1848/89 (ΦΕΚ 112 τ.Α΄)…..»
4. Το Άρθρο 1 του ΠΔ 21/91 αναφέρει ότι με τον όρο «Εθελοντές – Εθελόντριες Μακράς Θητείας» νοείται το στρατιωτικό προσωπικό που αναφέρεται στις παραγράφους 4 και 5 του Άρθρου 13 του Ν.1848/89. Στην παράγραφο 4 του εν λόγω Άρθρου, αναφέρεται:
«Μετά τη λήξη της πενταετούς υποχρέωσης τους όσοι επιθυμούν μπορούν μετά από αίτησή τους να παραμείνουν στις ΕΔ με το βαθμό που φέρουν ως εθελοντές μακράς θητείας μέχρι τη συμπλήρωση 35ετους συντάξιμης υπηρεσίας …..»
Η παράγραφος 3 του Άρθρου 11 του εν λόγω ΠΔ αναφέρει ότι: «Τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα ….. οι αποστρατείες…… διέπονται από τις αντλιστοιχες και εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις περί Μον. Υπξκών και Ανθστών των ΕΔ, κατά το μέρος που δεν αντβαίνουν το παρόν ΠροεδρικόΔιάταγμα».
5. Σύμφωνα με το δικιακό σύστημα, ο νόμος υπερισχύει του ΠΔ.
6. Το ΝΔ 445/74, απευθύνεται σε άλλη κατηγορία προσωπικού με διαφορετικά όρια παραμονής ανά βαθμό (Άρθρο 12), ενώ για τους ΕΜΘ ισχύουν διαφορετικά όρια παραμονής ανά βαθμό (Άρθρο 3 του ΠΔ 21.91)
7. Στο πλαίσιο των συνταγματικών επιταγών για ίση μεταχείριση του προσωπικού και προκειμένου τα καθοριζόμενα στο ΠΔ 21/91 (παράγραφος 3 Άρθρου 11) να μην αντιβαίνουν στο Ν. 184/89, απαιτείται η τροποποίηση του Άρθρου 39 και όχι η συμπλήρωσή με 39Α, όπως παρακάτω:
«Οι Ανθυπασπισταί και οι Υπαξιωματικοί συμπληρούντες τα κάτωθι όρια ηλικίας αποστρατεύονται:
(1) Ανθυπασπισταί: Πεντηκοσό όγδοο (58).
(2) Υπαξιωματικοί: Πεντηκοστό τρίτο (53)*.
* (28 ετών ανώτερο ηλικακό όριο πρόσληψης + 25 έτη στους βαθμούς του Υπξκού).
Για την απαγκίστρωση από τον νόμο του 1974 και την παραμονή εντός οργανικών θέσεων, υπάρχει και η λύση όλοι οι ΕΠΟΠ στα 49 τους χρόνια να γίνονται Ανθυπασπιστές και όλοι οι ΕΜΘ στα 53 τους χρόνια να γίνονται Ανθυπολοχαγοί.
Αναφορικά με την προϋπόθεση της μη συμπλήρωσης 35 ετών συνολικής συντάξιμης υπηρεσίας, διευκρινίζουμε ότι, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 20 του ν. 3865/2010, αφορά σε έτη πραγματικής υπηρεσίας. Ευχαριστούμε για τα σχόλια. Θα φροντίσουμε για τη διόρθωση της εν λόγω διατύπωσης.
Δεν πρέπει να κρίνονται κάθε χρόνο οι ΕΟΘ γιατί αλλιώς είναι ομηρία. Να κρίνονται μια μόνο φορά με την αίτηση εντάξεως ως ΕΟΘ.
Να τροποποιηθεί εξ’ ολοκλήρου το άρθρο ως εξής:
Μονιμοποιηθέντες Εθελοντές Μακράς Θητείας (ΕΜΘ) προέλευσης Εθελοντών Πενταετούς Υπηρεσίας (ΕΠΥ), καθώς και Μονιμοποιηθέντες Επαγγελματίες Οπλίτες (ΕΠΟΠ), οι οποίοι δεν συμπληρώνουν τριάντα πέντε (35) έτη συντάξιμης υπηρεσίας, παραμένουν αυτεπαγγέλτως στο στράτευμα, ανεξαρτήτου ηλικίας και κατ’ ελάχιστο μέχρι το πεντηκοστό πέμπτο (55) έτος της ηλικίας τους ή τη συμπλήρωση του εξηκοστού (60) έτους της ηλικίας τους, όπου και αποστρατεύονται αυτεπάγγελτα. Κατά το ενδιάμεσο χρονικό διάστημα, όσοι επιθυμούν δύναται να αποστρατευτούν κατόπιν αιτήσεώς τους, με συντάξιμες αποδοχές όπως ορίζει η οικεία νομοθεσία.
α. Στις προκηρύξεις που υπογράψαμε κατά την ένταξή μας στο σώμα αναφερόταν ότι θα παραμείνουμε στο σώμα (Στρατός, Ναυτικό ,Αεροπορία) για 35 χρόνια εφ’ όσον έχουμε σωστή αξιολόγηση. Δώσαμε όλα αυτά τα χρόνια μας, προσφέροντας στη Πατρίδα, και δίνουμε ακόμη. Ξαφνικά τα 35 χρόνια έγιναν 40 χρόνια (για όλους) και πρέπει να πληρώσουμε τα πέντε χρόνια ,αλλά και πάλι δεν φτάνουν, για κάποιον που μπήκε στην ηλικία 21 ετών έως 28 από το 10ο του 1990 και μετά. Δεν είμαστε τιμωρημένοι ,ώστε να εφαρμόσετε τον νόμο του 1974 στη βαθμολογική εξέλιξή μας, γιατί δεν παίρνουμε βαθμό (ενώ σε κάποιους άλλους εθελοντές τούς έχετε δώσει βαθμούς μέσα σε ένα βράδυ). Δεν είναι σωστό μέτρο αυτό. ΕΠΥ και ΕΠΟΠ εθελοντές είναι.
β. Στην 1 και 10 παρ του άρθρου 39 (να ασκούν τα καθήκοντα της ειδικότητάς τους), πρόταση να αναφερθεί και εξειδίκευση.
Με τους συναδέλφους που έχουν κάνει μετάταξη από θεσμό ΕΠΟΠ , ΕΜΘ και τοποθετήθηκαν πίσω από σχολές ,θα είναι 54 και Ανθυπασπιστές .Θα έχουν δικαίωμα παραμονής όπως οι ΕΜΘ;
Οι ΕΠΟΠ δεν θα συμπεριληφθούν;
Μήπως δεν έπρεπε η ρύθμιση να αναφέρεται σε συγκεκριμένους θεσμούς αλλά γενικά σε βαθμούς;
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΙΣΟΤΗΤΑ ΜΕΤΑΞΎ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΘΕΣΜΟΥ.ΕΔΩ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΜΕΝ ΕΜΘ ΚΑΙ ΟΙ ΔΕ.ΕΤΣΙ ΟΠΩΣ ΣΥΝΤΑΧΘΗΚΕ ΔΕΝ ΔΙΈΠΕΙ ΤΗΝ ΙΣΟΤΗΤΑ.ΓΙΑ ΌΛΟΥΣ ΟΣΟΥΣ ΚΑΤΑΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΟΡΙΟ ΗΛΙΚΊΑΣ ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ ΤΑ ΠΡΟΒΛΕΠΌΜΕΝΑ ΈΤΗ ΥΠΗΡΕΣΊΑΣ Η ΤΟ ΙΔΙΟ ΟΡΙΟ ΗΛΙΚΊΑΣ.ΑΔΙΚΟ ΝΑ ΠΑΡΑΜΈΝΟΥΝ ΣΤΟΝ ΙΔΙΟ ΒΑΘΜΟ, ΆΔΙΚΟ ΝΑ ΚΡΊΝΟΝΤΑΙ ΚΑΘΕ ΤΟΣΟ(ΟΠΟΙΟΣ ΕΠΙΘΥΜΕΊ ΝΑ ΑΠΟΣΤΡΑΤΕΎΕΤΑΙ).ΟΛΟ ΑΥΤΟ ΑΔΙΚΗ ΌΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΠ-ΟΠ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΘΙΓΟΜΕΝΟΥΣ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΠΑΡΧΑΙΟΜΕΝΟ Ν.Δ. ΕΜΘ.ΟΧΙ ΣΕ ΣΥΝΑΔΈΛΦΟΥΣ Α ΚΑΙ Β ΚΑΤΗΓΟΡΊΑΣ.
Μπράβο στην ηγεσία του ΥΠΕΘΑ.
Επιτέλους ένα σωστό βήμα μετά απο πάρα πολλά χρόνια αδράνειας και υποσχέσεων προς τους καλούς και έμπειρους συναδέλφους ΕΜΘ. Συμπληρωματικά προς το νομοσχέδιο προτεινουμε την απόδοση ενός παραπάνω βαθμού κατα την αποστρατεία των πτυχιούχων ΑΕΙ ΕΜΘ όπως ανάλογα συμβαίνει με τους πτυχιούχους ΑΕΙ αποφοίτους ΑΣΣΥ σύμφωνα με το αρθρο 23 του ν. 3883/2010 περίπτ.α΄,β΄,γ΄.
Κατά την αποστρατεία στα 54 ηλικιακά έτη, με 35 έτη πραγματικής υπηρεσίας, οι συντάξιμες αποδοχές θα είναι πλήρεις;
Αν όχι, ποιο το ύψος των αποζημιώσεων -εάν αυτές υπάρχουν- και ποιο το ύψος της συντάξιμης αποζημίωσης;
Ποιες οι διαφορές στην συντάξιμη αποζημίωση με βαθμό Υπολοχαγού (ΕΜΘ) ε.α. και Ανθυπασπιστή (ΕΜΘ) ε.α.;
Υπάρχουν ή προτίθεται το κράτος να θεσπίσει οικονομικούς παράγοντες – κίνητρα για την αποχώρηση των στελεχών ή την παραμονή αυτών στις Ένοπλες Δυνάμεις;
Με εκτίμηση
Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας που εκδίδεται ύστερα από γνώμη του οικείου κατά Κλάδο Ανώτατου Συμβουλίου, είναι δυνατόν να τίθενται, εφόσον το επιθυμούν, εκτός οργανικών θέσεων (Ε.Ο.Θ.), συνεχίζοντας να ασκούν τα καθήκοντα της ειδικότητάς τους μέχρι τη συμπλήρωση του πεντηκοστού όγδοου (58ου) έτους της ηλικίας τους, Εθελοντές Μακράς Θητείας (Ε.Μ.Θ.) και επαγγελματίες οπλίτες (ΕΠ.ΟΠ.) που, χωρίς να έχουν συμπληρώσει τριάντα πέντε (35) έτη συνολικής συντάξιμης υπηρεσίας, καταλαμβάνονται από τα όρια ηλικίας του βαθμού τους, όπως αυτά καθορίζονται στην περίπτ. α΄ της παρ. 2 του άρθρου 39.
Δηλαδή ότι θα ισχύσει για τους ΕΜΘ να ισχύσει αναλόγως και για τους ΕΠ.ΟΠ.
Όπου Ε.Μ.Θ. να αναγράφεται και ΕΠ.ΟΠ. (ως φυσική συνέχεια των ΕΜΘ) Π.Χ.
Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας που εκδίδεται ύστερα από γνώμη του οικείου κατά Κλάδο Ανώτατου Συμβουλίου, είναι δυνατόν να τίθενται, εφόσον το επιθυμούν, εκτός οργανικών θέσεων (Ε.Ο.Θ.), συνεχίζοντας να ασκούν τα καθήκοντα της ειδικότητάς τους μέχρι τη συμπλήρωση του πεντηκοστού όγδοου (58ου) έτους της ηλικίας τους, Εθελοντές Μακράς Θητείας (Ε.Μ.Θ.) και Επαγγελματίες Οπλίτες (ΕΠ.ΟΠ.) που, χωρίς να έχουν συμπληρώσει τριάντα πέντε (35) έτη συνολικής συντάξιμης υπηρεσίας, καταλαμβάνονται από τα όρια ηλικίας του βαθμού τους, όπως αυτά καθορίζονται στην περίπτ. α΄ της παρ. 2 του άρθρου 39.
Δηλαδή αυτά που θα ισχύσουν για τους ΕΜΘ συναδέλφους, να ισχύσουν και για τους ΕΠ.ΟΠ.
Σε κανένα σοβαρό στρατό οι enlisted/ με κατάταξη δε γίνονται αξιωματικοί. Φτάνουν μέχρι το πολύ Ανθυπασπιστές. Γίνονται οι αντίστοιχοι στην Αστυνομία? Όχι, μόνο αν πάρουν πτυχίο. Δε συμφωνώ. Φυσικά οικονομικά-συνταξιοδοτικά κλπ μέχρι όπου είναι δίκαιο ανάλογα με χρόνια υπηρεσίας κλπ
Όταν προσελήφθησαν υπογραψανε 35 χρόνια υπηρεσίας.Κρινονται κάθε έτος και παραμένουν στον ίδιο βαθμό.Δυο μέτρα και δύο σταθμά;Εν σύγκριση με τους υπόλοιπους;Με τους ΕΠΟΠ;
Γιατί η μη συμπλήρωση 35 ετών να είναι προϋπόθεση παραμονής; Το όριο συνταξίμων ετών δεν είναι 40; Γιατί να εξαναγκάζεται κάποιος που κατατάχτηκε 19 ετών να εξαγοράσει έτη συντάξιμης υπηρεσίας, μάχιμη 5ετία, για να εξασφαλίσει 40 έτη; Συμβαίνει αυτό σε άλλης προέλευσης στελέχη; Μόνο στους ΕΜΘ και ΕΠΟΠ.. Δώστε την δυνατότητα παραμονής σε όσους το επιθυμούν, δεν το επιθυμούν όλοι, να παραμείνουν κατόπιν αίτησης τους, έως το 58 έτος ηλικίας. Αυτό δεν ισχύει για όλα τα στελέχη;Μόνη πρϋπόθεση η απόδοση. Με αυτό τον τρόπο δεν ‘εγκλωβίζεται’ σε παραμονή κανείς, δεν εξαναγκάζεται σε εξαγορά κανείς.. Δίδεται το δικαίωμα της επιλογής σε όλους..
Να συμπεριληφθούν στην τροπολογία και οι ΕΠΟΠ, λόγω ότι οι περισσότεροι έχουν προσληφθεί σε μεγάλη ηλικία (28 ετών) και δεν συμπληρώνουν τον απαιτούμενο χρόνο για συνταξιοδότηση.
ΤΟ ΣΤΕΛΕΧΟΣ ΠΟΥ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΧΡΌΝΙΑ ΚΡΙΝΕΤΑΙ ΓΙΑ ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΝΑ ΜΗΝ ΤΙΘΕΤΑΙ ΕΟΘ
Στο άρθρο αυτό δεν υπάρχει καμία αναφορά για τους υπαξιωματικούς που προέρχονται από τον θεσμό των ΕΠΟΠ.
ΟΤΑΝ ΤΟ ΣΤΕΛΕΧΟΣ ΤΗΝ ΕΠΌΜΕΝΗ ΧΡΌΝΙΑ ΚΡΙΝΕΤΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΑΧΘΕΙ ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΌΓΟ ΝΑ ΜΗ ΓΙΝΕΤΑΙ Η ΠΡΟΑΓΩΓΗ ΤΟΥ
Σύμφωνα με τον Ν.2936/2001 που αφορά τον θεσμό των Επαγγελματιών Οπλιτών ΕΠΟΠ. Η κατηγορία αυτη Υπξκων ακολουθεί συνταξιοδοτικά τους Υπξκους μη παραγωγικών Σχολών δηλαδή τους ΕΜΘ. Οι ΕΠΟΠ αντιμετωπίζουν το ίδιο πρόβλημα με τους ΕΜΘ με τα όρια ηλικίας και θα πρέπει στο παραπάνω άρθρο να συμπεριλαμβάνει και τους ΕΠΟΠ και να τους δίνεται η δυνατότητα παραμονής μετά τα 50 για τον βαθμό του Αλχια που είναι ο καταπληκτικός βαθμος για αυτόν το θεσμό.Ένας ΕΠΟΠ μπορεί να προσληφθεί από 18 εως 28 ετών και στα 50 που ειναι το όριο ηλικίας θα έχει μόλις 22 έτη Υπηρεσίας απο τα 35 που απαιτούνται.
Δυστυχώς, παραμένει σε ισχύ ένα χουντικό αναχρονιστικό διάταγμα, με το οποίο ικανότατοι, παραγωγικοί και νέοι στρατιωτικοί, καθίστανται συνταξιούχοι σε μικρή ηλικία. Τα πασαλείμματα του τύπου »ύστερα από γνώμη», »είναι δυνατόν», »υποβάλλουν αίτηση στη Μονάδα τους εντός πέντε (5) ημερών», δίνουν τη δυνατότητα στη χρήση πλαγίων μέσων όσων επιθυμούν την παραμονή τους στο στράτευμα, με σίγουρο αποτέλεσμα το να αδικηθούν κάποιοι. Το απλούστερο που θα μπορούσε να γίνει θα ήταν η πλήρης κατάργηση της παραγρ. 2 του άρθρου 39 του ΝΔ 445/1974, ή η απλή αντικατάσταση των 54 ετών με τα 58. Επίσης δεν πρέπει να ξεχνάμε, πως ακολουθούν και οι ΕΠ.ΟΠ. που σαν καταληκτικός τους βαθμός είναι αυτός του Αρχιλοχία, οπότε στα 50 τους χρόνια θα αποστρατεύονται. Συνεπώς πρέπει να ληφθεί και για αυτούς μέριμνα.
Στην ίδια διάταξη πρέπει να συμπεριληφθούν και οι επαγγελματίες οπλίτες , σε λίγα χρόνια θα αντιμετωπίσουμε το ίδιο ακριβώς πρόβλημα.
«χωρίς να έχουν συμπληρώσει τριάντα πέντε (35) έτη συνολικής συντάξιμης υπηρεσίας, καταλαμβάνονται από τα όρια ηλικίας του βαθμού τους» Ο ανωτέρω συνδυασμός αφορά έναν ελάχιστο αριθμό ΕΜΘ συναδέλφων. Οι προυποθέσεις θα πρέπει να είναι ίδιες με τους συναδέλφους από ΑΣΣΥ.
Στο αρθ 7 αναφερει οτι το ανωτατο συμβουλιο γνωμοδοτει επι της αιτησης λαμβανοντας υποψη και τα κοινωνικα κρητηρια της περπτ.2 της παρ.1α του αρθρ.5 του ν.3883/2010(Α΄167) …Που στην περιπτ.2 της παρ.1α του αρθρ.5 του νομου μνημονευει, μεταξύ των άλλων και οτι προτεραιότητα εφαρμογης ευεργετικων διαταξεων του νόμου εχουν τα ατομα που διεπονται απο ανιατα και δυσιατα νοσηματα (δηλ. ατομα που ανηκουν σε ειδικες κατηγοριες (ελαφρας υπηρεσιας,υπηρεσιας γραφειου και εδαφους.).
ΣΕ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΜΕ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ υπαρχουν διαφορα σχολια που αναφερουν οτι ατομα που ανηκουν σε ειδικες κατηγοριες Ελαφρας Υπηρειας, Υπηρεσιας Γραφειου….δεν εχουν δικαιωμα παραμονής.
ΤΕΛΙΚΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕ ΤΙΣ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ…ΜΗΠΩΣ πρεπει να διασαφηνιστεί περισσότερο η περίπτωση αυτων των κατηγοριων ωστε να μην υπαρξει πρόβλημα αποκλεισμου ένταξεις των στελεχών αυτης της κατηγορίας στις ευεργετικές διαταξεις εφαρμογής του νόμου.
Αδικίες σε Βάρος ΕΜΘ Γυναικών (Ένα αφιέρωμα στις πιο αδικημένες γυναίκες των ΕΔ)
Η αδικία και ένα από τα μεγάλα προβλήματα που υπέστησαν αυτές που κατετάγησαν από 30 Ιουν 1990 έως την 30 Σεπ 1990 ΜΕ ΤΟ ν.3865/2010 είναι η βαριά ποινή υποχρεωτικού πρόσθετου χρόνου χωρίς μεταβατικό σταδιο 7 1/2 ετών(μόλις για 3 μήνες υπηρεσίας πριν την συμπλήρωση του ορίου 25 ετών ) με παράλληλη προς τα χείρω αντιμετώπιση τους και στα παρακάτω που σωρεύονται με την πάροδο του χρόνου :
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ τα παρακάτω τραγελαφικά.
Γυναίκες με 9-10 μήνες χρονική διαφορά στην κατάταξη τους στις ΕΔ (Οκτ1989-Ιουν 1990)με το ίδιο σύστημα πρόσληψης και τα ίδια προσόντα έχουν;
ΔΙΑΦΟΡΕΣ.
Καταταξη 1989 εως 30Ιουν 1990 Κατάταξη Ιουν-Οκτ1990
Βαθμός -Λγος Βαθμός -Ανθστης
Μισθολόγιο-Κατηγορία Β Μισθολόγιο-Κατηγορία Γ
Καταληκτικός Βαθμός-Ανχης Καταληκτικός Βαθμός-Ανθλγος
Σύνταξη -Ανχης Σύνταξη -Ανθλγος
Εφάπαξ-Ανχης Εφάπαξ-Ανθλγος
Δικαίωμα Αιτ.Αποστρ.-25-35 ετη Δικαίωμα Αιτ.Αποστρ.-40 ετη
Και τόσα άλλα που προκύπτουν σε θέματα μερισμάτων- υπηρεσιών-αντιμετώπισης-μεταθέσεων.
Όσο μικρο αριθμό γυναικών αφορά τόσο μεγαλύτερη είναι η αδικία .
(9)Υπουργοί Άμυνας Δεσμεύτηκαν να το λύσουν αλλά Ου δις το έπραξε .
.
Με εκτίμηση
Καρακωστίδης Γιώργος
Απάντηση
Προώθηση
Διαφωνώ με την προϋπόθεση της μη συμπλήρωσης 35 ετών, για την ένταξη σε ΕΟΘ. Τα έτη που απαιτούνται για συνταξιοδότηση είναι 40. Άρα κάποιος που εχει 35 και καταλαμβάνεται από όριο ηλικίας αποστρατεύεται αυτόματα, άρα για να έχει τα 40 συντάξιμα έτη εξαναγκάζεται στην εξαγορά τους. Ας επιτρέπεται σε όσους το επιθυμούν, να εντάσονται στους ΕΟΘ ανεξάρτητα από τα συντάξιμα έτη έως τα 58.Τουλάχιστον έτσι εξασφαλίζεται το δικαίωμα της επιλογής και για όσους επιθυμούν την παραμονή τους και για όσους δεν την επιθυμουν. Σε κάθε περίπτωση ο καθενας μπορεί να αποφασίσει για την εξαγορά της μάχιμης πενταετίας, τριετίας, ΑΕΙ κλπ ανεξάρτητα από το όριο ηλικίας στο βαθμό και να αποφασίσει τι τον εξυπηρετεί..
Μην δινετε χαντρες στους ιθαγενεις προεκλογικα!!Τα πραγματικα προβληματα των ΕΜΘ ειναι τα παρακατω,και αυτα πρεπει να νομοθετησετε αμεσα:
1. Απαιτείται η νομοθετική ρύθμιση όπως παρακάτω: « Αντίκαθίσταται η παρ. 2 άρθρου 15 του Ν. 2936/2001, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 7παρ 1 του Ν. 3257/2004 ως εξής:«Ο χρόνος ασφάλισης τους στο Ι.Κ.Α. και στο Ι.Κ.Α. /Τ.Ε.Α.Μ. συνυπολογίζεται σύμφωνα με τις διατάξεις της διαδοχικής ασφάλισης. Ο χρόνος στρατιωτικής υπηρεσίας από την κατάταξη τους μέχρι τη δημοσίευση του νόμου αυτού αναγνωρίζεται ως χρόνος μετοχικής σχέσης στα Ταμεία Αλληλοβοήθειας χωρίς την καταβολή καμίας πρόσθετης κράτησης, για το χρονικό διάστημα της πενταετίας που υπηρετούσαν ως εθελοντές πενταετούς υπηρεσίας.» ώστε να επιλυθεί το θέμα με την καταβολή επιπρόσθετης εισφοράς 2% υπέρ των Ειδικών Λογαριασμών Αλληλοβοήθειας
2. Απαιτείται η νομοθετική ρύθμιση όπως παρακάτω: «Στο τέλος της παρ. 1 του άρθρου 21 του ν. 3865/2010, όπως ισχύει, προστίθεται εδάφιο ως εξής:«Αν τα ανωτέρω πρόσωπα κατά τη διάρκεια της υπηρεσίας τους στις Ένοπλες Δυνάμεις κατά την οποία ήταν ασφαλισμένα στο ΙΚΑ, είχαν καταβάλει τις αναλογούσες ασφαλιστικές εισφορές ασφαλισμένου και στα οικεία Μετοχικά Ταμεία, τα καταβληθέντα ποσά για επικουρική σύνταξη στο ΕΤΑΜ ή στο ΕΤΕΑΜ αποδίδονται στους ίδιους. Εάν τα ανωτέρω ποσά έχουν αποδοθεί, σύμφωνα με τις διατάξεις που αντικαθίστανται, από το ΕΤΑΜ ή ΕΤΕΑΜ στα οικεία Μετοχικά Ταμεία, αποδίδονται στους ίδιους από τα Ταμεία αυτά.» η οποία επιλύει το θέμα με τις διπλές εισφορές υπέρ των Μετοχικών Ταμείων για το χρόνο που οι Εθελοντές Μακράς Θητείας είχαν την ιδιότητα του ΟΠΥ-ΕΠΥ.
Θεωρούμε οτι η διάταξη κινείται πρός την σωστή κατευθυνση.Θα επρεπε βέβαια να παριλαμβάνει και τους ΕΠ.ΟΠ
Πρέπει να τροποποιηθεί ή λέξη » ΕΟΘ»).Ειναι άδικο να παραμένει κάποιος στον βαθμό του αρχιλοχια μέχρι τα 58,Και να μην μπωρεί να προαχθεί στον βαθμό τού ανθυπασπιστή.(Είναι κάτι σάν να τόν θεωρούν ανίκανο να διοικήσει πέραν τού βαθμού του).Δέν θα μπωρεί να πάρει τήν προαγωγή τού επόμενου βαθμου,βλέποντας σειρές συναδέλφους του, να προάγονται, και ό «υπαίτιος» να μένει στάσιμος, αισθανόμενος την ψυχολογική πίεση όλων τών παραπάνω.Και εννοείτε ότι θά έχει αντίχτυπο και στήν συνταξή του.Αφόυ λοιπόν, τό υπάρχον νομοσχέδιο νοιάζεται και μάλιστα έμπρακτα για το μόνιμο προσωπικό τών Ε.Δ,πρέπει να τροποποιήσει τήν Διάταξη,και να τούς επαναφέρει εντός οργανικών θέσεων.Δινοντάστους έτσι τήν ψυχολογική τόνωση,τό αίσθημα τής δικαίωσης, τό ενδιαφέρον για να συνεχίσουν στο δύσκολο έργο πού έχουν κλειθεί να υπηρετήσουν.
Θα πρέπει να προστεθούν και οι ΕΠΟΠ καθώς σε αρκετές περιπτώσεις είναι ηλικιακά πιο μεγάλοι.
«χωρίς να έχουν συμπληρώσει τριάντα πέντε (35) έτη συνολικής συντάξιμης υπηρεσίας, καταλαμβάνονται από τα όρια ηλικίας του βαθμού».
Γιατί 35 και όχι 40 αφού αυξήθηκαν και τα χρόνια υπηρεσίας;;
Εφόσον θα κρίνονται κάθε χρόνο ως Ε.Ο.Θ,καλό θα ήταν να υπηρετούν σε Μονάδες επιθυμίας τους
Το άρθρο άρει μια μεγάλη αδικία.Αλλα το ότι διαχωρίζει τους ΕΜΘ σε αυτούς που προσλήφθηκαν σε μεγαλύτερη ηλικία ενώ υπόγραψαν 35 χρόνια και βαθμό ανθυπασπιστή (αυτό όσον αφορά τους υπαξιωματικούς που καταλαμβάνονται από το όριο ηλικίας). Θεωρώ ότι αδικουνται.
Μήπως η τροποποίηση θα έπρεπε να είναι: παραμένουν ως τα 35 χρόνια υπηρεσίας η το 58 έτος και η βαθμολογική τους εξέλιξη ως τον βαθμό του ανθυπασπιστή ή ότι προβλέπουν οι διατάξεις; Δημιουργούνται δύο μέτρα και δύο σταθμά μόνο και μόνο διότι προσελήφθησαν(ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ) σε μεγαλύτερη ηλικία.
Για τους ΕΠ-ΟΠ δεν αναφέρεται τίποτα ενώ θίγονται και αυτοί.
Τέλος κρίνονται κάθε έτος,άρα θα ψάχνουν όσοι επιθυμούν να παραμείνουν τον «τρόπο»;
1) ΑΝ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕΙ 35ΕΤΗ ΣΥΝΤΑΞΙΜΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΟΘ – ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΤΑΙ;ΘΑ ΑΠΟΣΤΡΑΤΕΥΕΤΑΙ;ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΤΙΠΟΤΑ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟ 11δ;
2) θΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΤΕΘΕΙ ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΚΛΙΜΑΚΙΟ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Γ (ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΗ) ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟΥ ΑΠΟΣΤΡΑΤΕΥΤΙΚΟΥ ΒΑΘΜΟΥ ΑΝΘΥΠΟΛΟΧΑΓΟΥ!!!
καλημέρα είμαι υπλγος τάξη 93 από ΣΜΥ .Παρακαλώ τον κ.ΥΕΘΑ και τον Κ.ΑΝΥΕΘΑ να επανεξετάσουν το πρόβλημα της βαθμολογική εξέλιξης της τάξη μου. Είναι μεγάλη αδικία εδώ και χρονιά .Με εκτίμηση Ε.Ν.
Για να αποδοθεί αίσθημα δικαιοσύνης προτείνεται να ικανοποιηθεί το πάγιο αίτημα των ΕΜΘ για την πλήρη εξομοίωσή τους με τους/τις εθελοντές/ριες του Ν.445/74 και του Ν.705/1977
Θα ήθελα να ρωτήσω τι εννοεί όταν αναφέρεται σε «προϋπηρεσία στο Δημόσιο τομέα πριν την κατάταξη»(παράγραφος 5). Αναφέρεται σε αναγνωρισμένη προϋπηρεσία; Σε περίπτωση που ο ενδιαφερόμενος δεν έχει προβεί σε ενέργειες αναγνώρισης αυτής, τότε η υπηρεσία δεν θα κάνει δεκτό το αίτημά του για να ενταχθεί στους ΕΟΘ, ισχυριζόμενη ότι θα μπορούσε να αναγνωρίσει την υπόψη προϋπηρεσία;
(ΥΓ: Που σημειωτέον η αναγνώρισή της είναι ιδιαίτερα ακριβή μέχρι σήμερα και κατά την ταπεινή μου γνώμη θα πρότεινα την επανεξέταση του κόστους εξαγοράς της, ακόμη και αυτής της στρατιωτικής θητείας).
Διαφωνώ με την προϋπόθεση μη συμπλήρωσης 35 ετών για την παραμονή. Οι προϋποθέσεις συνταξιοδότησης είναι 40 έτη ή 58 έτη ηλικίας.Τα 35 έτη από που προκύπτουν; Ας παραμείνει το όριο ηλικίας στο βαθμό αλλά ας δωθεί η δυνατότητα επιλογής σε όσους επιθυμούν να παραμείνουν, με αίτηση τους, μέχρι τα 58, ανεξάρτητα από τα συντάξιμα έτη. Η εξαγορά ή όχι της μάχιμης πενταετίας, είναι επιλογή και όχι υποχρέωση του στελέχους. Με την προϋπόθεση των 35 ετών γινεται υποχρέωση, αδιάφορο για το νομοθέτη αν υπάρχει η δυνατότητα εξαγοράς, η ύπαρξη αυτών των ετών ή η επιλογή εξαγοράς για περαιτέρω βελτίωση συνταξίμων αποδοχών. Στην σωστή κατευθυνση το αρθρο αλλά όχι ολοκληρωμένο..
Γιατί τίθεται ως προϋπόθεση η μη συμπλήρωση των 35 ετών; Δεν είναι υποχρέωση της Υπηρεσίας η εξασφάλιση της δυνατότητας για το κάθε στέλεχος να συμπληρώσει το δυνατόν περισσότερα έτη ασφάλισης; Ο νόμος δεν λέει 40 έτη; Κατά την άποψη μου δεν θα έπρεπε να υπάρχει η προϋπόθεση των 35 ετών.. Όποιος επιθυμεί υποβάλει αίτηση παραμονής μέχρι τα 58 (όριο ηλικίας). Γιατί κάποιος πρέπει να εξαγοράσει μάχημη πενταετία ή πλασματικό χρόνο αναγκαστικά; Μεγάλος αριθμός συμπληρώνει 35 έτη στα 54, ηλικία κατάταξης τα 19, δεν πρέπει και σε αυτούς να δωθεί το δικαίωμα επιλογής;
Οι προθεσμία πέντε (5) ημερών για υποβολή αίτησης επιθυμίας ως Ε.Ο.Θ. ίσως θα πρέπει να γίνει τουλάχιστον δέκα (10) ημέρες, έτσι ώστε να υπάρχει η δυνατότητα ώριμης σκέψης και τελικής απόφασης.
Ο συνδυαστικοί λόγοι αφορά έναν ελάχιστο αριθμό ΕΜΘ και δεν αγγιζει σε καμία περίπτωση την πλειοψηφία των στελεχών. Κατά συνέπεια στην πραγματικότητα το άρθρο 39Α΄ δεν αλλάζει ούτε κατ΄ελάχιστον τα ηλικιακά όρια αποστατείας των ΕΜΘ. Να ισχύσει και για τους ΕΜΘ η ανάλογη διάταξη των συναδέλφων από ΑΣΣΥ.
Στο άρθρο 5, οι ΕΜΘ Υπαξιωματικοί λόγω του ορίου ηλικίας δεν δύνανται να χρησιμοποιούνται στην ειδικότητα με την οποία κατατάχθηκαν στον Στρατό καθόσον σε κρίσιμες ειδικότητες όπως χειριστές αντιαρματικών μέσων, οδηγοί βαρέων οχημάτων, αρμάτων δεν θα μπορούν να ανταπέξέλθουν λόγω της φυσικής κατάστασης του οργανισμού τους και μετά από συσώρευμένη καταπόνηση όλων των προηγούμενων ετών. Προτείνεται η αλλάγη της πρότασης στην ειδικότητα τους με την πρόταση να χρησιμοποιούνται σε διάφορα διοικητικά καθήκοντα που άπτονται του βαθμού και της εμπειρίας τους. Άλλωστε οι ΕΜΘ Υπαξιωματικοί δεν απασχολούνται αποκλειστικά και μόνο στην ειδικότητα τους άλλα ασκούν και διοικητικά καθήκοντα όπως τεχνικοι διαχειριστές, διαχειριστές εφοδιασμού, ΚΨΜ δηλαδή ότι κάνει και ένας υπαξιωματικός προελεύσεως ΣΜΥ. Η ανάγκη προκύπτει απο τη συνεχόμενη υποστελέχωση και λειψανδρία καθώς και λόγω της αύξησης του μέσου όρου ηλικίας. Η αποκλειστική χρήση των ΕΜΘ Υπαξιωματικών σε καθήκοντα της ειδικοτητάς τους θα είναι όχι απλά εξοντωτική αλλά πρωτίστως απαξιωτική. Οι ΕΜΘ Υπαξιωματικοί είναι και αυτοί ΠΥΛΩΝΑΣ στο οικοδόμημα που λέγεται Ελληνικός Στρατός.
Να γίνει κάτι ανάλογο και για τους ΕΠΟΠ.Ειναι ντροπή να ξεχωρίζουν οι θεσμοί μεταξύ τους. Στα 58 χρόνια για όσους δεν έχουν 35 χρόνια υπηρεσίας και θέλουν να συνεχίσουν!
Αρκετα καλο. Ισως να ηταν καλυτερο αν υπηρχε η σιγουρια για οσους επιθυμουν να συνεχισουν να γινεται δεκτη η εκαστοτε αιτηση.
Θεωρούμε ότι η ρύθμιση του άρθρου 05 «Ειδικές ρυθμίσεις για τη θέση Εθελοντών Μακράς Θητείας εκτός οργανικών θέσεων» κινείται προς την σωστή κατεύθυνση και διευκολύνει όσους συναδέλφους καταλαμβάνονται από το όριο ηλικίας να παραμείνουν στην υπηρεσία ΕΟΘ,εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις του νόμου.
Θα επιθυμούσαμε η ρύθμιση να περιλαμβάνει και τους ΕΠ.ΟΠ μια και το ίδιο πρόβλημα καλούνται να αντιμετωπίσουν και αυτοί σε μερικά χρόνια.