Στο άρθρο 13 του ν. 1848/1989 (Α΄ 112) επέρχονται οι εξής αλλαγές: α) στο πρώτο εδάφιο της παρ. 4 η λέξη «ανθυπολοχαγού» αντικαθίσταται από τη λέξη «Υπολοχαγού», β) στο δεύτερο εδάφιο της παρ. 6 η λέξη «υπολοχαγού» αντικαθίσταται από τη λέξη «Λοχαγού», η λέξη «ανθυπολοχαγού» αντικαθίσταται από τη λέξη «Υπολοχαγού» και το άρθρο 13 διαμορφώνεται ως εξής:
«Άρθρο 13
1. Οι διατάξεις του ν. 1513/1985 (ΦΕΚ 12) εφαρμόζονται αναλόγως και για το Πολεμικό Ναυτικό και την Πολεμική Αεροπορία. Όπου στον παραπάνω νόμο αναφέρονται οι όροι Στρατός Ξηράς, κανονισμοί και βαθμοί υπαξιωματικού, νοούνται και οι άλλοι κλάδοι των Ενόπλων Δυνάμεων, οι αντίστοιχοι κανονισμοί και βαθμοί υπαξιωματικών.
2. Ο αριθμός των οπλιτών πενταετούς υποχρέωσης δεν μπορεί να υπερβαίνει τους 2.500 και 1760 για το Πολεμικό Ναυτικό και την Πολεμική Αεροπορία αντίστοιχα. Ο αριθμός των κατατασσομένων κάθε έτος καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας.
3. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Άμυνας και Οικονομικών, που εκδίδεται μετά από πρόταση του Αρχηγού του αντίστοιχου Κλάδου των Ενόπλων Δυνάμεων, μπορεί να αυξάνεται ο αριθμός των οπλιτών με πενταετή υποχρέωση κάθε κλάδου.
4. Μετά τη λήξη της πενταετούς υποχρέωσής τους όσοι επιθυμούν μπορούν, ύστερα από αίτησή τους, να αξιολογηθούν και να επιλεγούν για περαιτέρω παραμονή στις Ένοπλες Δυνάμεις με τον βαθμό που φέρουν ως Εθελοντές Μακράς Θητείας (Ε.Μ.Θ.) μέχρι τη συμπλήρωση 35ετούς συντάξιμης υπηρεσίας και εξελίσσονται βαθμολογικά μέχρι τον βαθμό του Υπολοχαγού και των αντιστοίχων των άλλων Κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων. Οι προϋποθέσεις, τα κριτήρια, η διαδικασία επιλογής και ένταξής τους στην κατηγορία των Ε.Μ.Θ. καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας, που εκδίδεται μετά από πρόταση του αρμόδιου κατά Κλάδο Ανωτάτου Συμβουλίου. Η ένταξή τους πραγματοποιείται με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας ύστερα από πρόταση των αρμόδιων Συμβουλίων Κρίσεων. Μέχρι την έναρξη ισχύος των προβλεπόμενων στο δεύτερο εδάφιο της παρούσας παραγράφου υπουργικών αποφάσεων, όσοι εθελοντές πενταετούς υπηρεσίας υπέβαλαν αίτηση ένταξής τους στο θεσμό των Ε.Μ.Θ. συνεχίζουν να διέπονται από τις προϊσχύουσες διατάξεις.
5. Οι διατάξεις της προηγούμενης παραγράφου εφαρμόζονται αναλογικά και για τις εθελόντριες του ν. 705/1977 (ΦΕΚ 279), που το επιθυμούν. Όσες από αυτές συμπλήρωσαν ήδη ή θα συμπληρώσουν στο μέλλον πενταετή υπηρεσία θα πρέπει να υποβάλουν τη σχετική αίτηση παραμονής εντός δύο μηνών από την έναρξη της ισχύος του παρόντος νόμου ή από την ημερομηνία συμπληρώσεως της πενταετούς υπηρεσίας αναλόγως με την περίπτωση. Όσες δεν υποβάλουν αίτηση υπαγωγής στις διατάξεις της προηγούμενης παραγράφου εξακολουθούν να διέπονται από τις ρυθμίσεις του ν. 705/1977.
6. Με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται μετά από πρόταση των Υπουργών Εθνικής Άμυνας και Οικονομικών, καθορίζονται τα θέματα ιεραρχίας και προαγωγών, οι καταστάσεις, οι προϋποθέσεις μισθολογικής προαγωγής τα ασφαλιστικά ταμεία, οι κρατήσεις και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή των παραγράφων 4 και 5 του άρθρου αυτού. Κατά παρέκκλιση των προβλεπομένων στο πρώτο εδάφιο της παραγράφου 4 ως προς τον καταληκτικό βαθμό, με όμοιο προεδρικό διάταγμα καθορίζονται οι όροι και προϋποθέσεις για την απονομή αποστρατευτικού βαθμού Λοχαγού και αντιστοίχων των άλλων κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων σε Εθελοντές και Εθελόντριες Μακράς Θητείας (Ε.Μ.Θ.) βαθμού Υπολοχαγού, που τίθενται σε αποστρατεία.
7. Ο αριθμός των οργανικών θέσεων των εθελοντών – εθελοντριών μακράς θητείας σε κάθε Κλάδο καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας κατόπιν εισηγήσεως του οικείου Ανωτάτου Συμβουλίου, ανάλογα με τις ανάγκες της υπηρεσίας.
8. Για τους ανθυπασπιστές υφίστανται ξεχωριστές οργανικές θέσεις, ενώ για τους υπαξιωματικούς εθελοντές και εθελόντριες μακράς θητείας είναι κοινές, υπολογισμένες στο βαθμό του Αρχιλοχία, Αρχικελευστή και Αρχισμηνία αντίστοιχα.
9. Η κατανομή, συγχώνευση ή μεταφορά των οργανικών θέσεων εντός κάθε κλάδου των Ενόπλων Δυνάμεων κατά όπλο, σώμα ή γενική ειδικότητα ενεργείται με απόφαση του Αρχηγού του οικείου Γενικού Επιτελείου μετά από εισήγηση του οικείου Ανωτάτου Συμβουλίου.
10. Οι υπηρετούντες κατά τη δημοσίευση του παρόντος εθελοντές και εθελόντριες μακράς θητείας καλύπτουν θέσεις που θα καθορισθούν σύμφωνα με την παράγραφο 7 του παρόντος.».
Πρέπει να επιλυθεί το συνταξιοδοτικό των Επαγγελματιών Οπλιτών,μιας και δεν υπάρχει πουθενά πρόβλεψη για αυτό το θέμα που απασχολεί μια μεγάλη μερίδα των στρατιωτικών και των οικογενειών τους. Να υπάρξει εναρμόνιση όπως και τους άλλους Υπαξιωματικούς μη παραγωγικών σχολών.
α) Μέριμνά για κατάργηση ορίων ηλικίας του Ν. 445/1974 και μόνο όσοι επιθυμούν κατόπιν αίτησης τους να αποστρατεύονται 50 ετών αφού το επιθυμούν.
β) Βαθμολογική αναβάθμιση στον βαθμό του Ανθστή.
γ) ΟΧΙ υπαγωγή στο καθεστώς του Ε.Ο.Θ.
Συμπερασματικά ακόμα και σε ηλικία 18 ετών να καταγόταν κάποιος δεν μπορούσε να πιάσει τα εφικτά όρια ηλικίας συνταξιοδότησης στα 40 έτη, άρα δεν υπάρχει δυνατότητα πλήρης σύνταξης σύμφωνα με τα έγγραφα – απαντήσεις που έχει δώσει ο ΕΦΚΑ και το Υπουργείο Εργασίας.
Να προβλεφθεί στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο, η ένταξη στην Β΄ κατηγορία του μισθολογίου των ΕΔ των ΕΜΘ, που έχουν προαχθεί στον βαθμό του Ανθυπολοχαγού και του Υπολοχαγού, και ακόμη πληρώνονται ως Ανθυπασπιστές, με αναδρομική ισχύ από την πρώτη ημέρα της προαγωγής τους ακόμα και για όσους έχουν αποστρατευτεί.
Το συγκεκριμένο θέματα ήταν στις εξαγγελίες του Πρωθυπουργού στην ΔΕΘ.
Σταματήστε να κρατάτε σε ομηρία χιλιάδες οικογένειες ΕΠΟΠ με την μη λύση του συνταξιοδοτικού και της παράνομης αποστρατείας στα 50 με τον απαρχαιωμένο νόμο του 74. Δεν είναι ανάγκη να φτάσει η υπόθεση στα δικαστήρια δώστε λύση άμεσα. Η εγκύκλιος με την οποία μας προσλάβατε κύριοι το έλεγε ξεκάθαρα οι ΕΠΟΠ αποστρατεύονται με 35 χρόνια υπηρεσίας και φτάνουν στο βαθμό του αρχιλοχία.
Να δωθεί ένας ακόμα βαθμός στους ΕΠΟΠ έναν μήνα πριν κλείσουν τα πενήντα ώστε να φτάσουν τα 54 σαν ανθυπασπιστές.
Παρά των εγγυήσεων που δόθηκαν τόσο από τον ΥΦ.ΕΘ.Α. κο. Χαρδαλιά Νικόλαο, όσο και από τον Υ.ΕΘ.Α. κο. Παναγιωτόπουλο Νικόλαο ότι το νομοσχέδιο θα περιέχει το συνταξιοδοτικό των Επαγγελματιών Οπλιτών , δεν υπάρχει πουθενά πρόβλεψη για αυτό το θέμα που απασχολεί μια μεγάλη μερίδα των στρατιωτικών.
Επιθυμώ να υπάρξει πρόβλεψη και ένταξη στο νομοσχέδιο, παραγράφου με την επίλυση του συνταξιοδοτικού της υπόψη κατηγορίας στρατιωτικών με βασικούς άξονες, όπως παρακάτω:α) Κατάργηση ορίων ηλικίας του Ν. 445/1974 και μόνο όσοι επιθυμούν κατόπιν αίτησης τους, να παραμείνουν στις Ένοπλες Δυνάμεις πέραν των 50 ετών.β) Βαθμολογική αναβάθμιση στον βαθμό του Ανθυπασπιστή.γ) ΟΧΙ υπαγωγή στο καθεστώς του ΕΟΘ.
Ως Επαγγελματίας Οπλίτης, επιθυμώ να υπάρξει πρόβλεψη και ένταξη στο νομοσχέδιο, παραγράφου με την επίλυση του συνταξιοδοτικού της υπόψη κατηγορίας στρατιωτικών με βασικούς αξονες, όπως παρακάτω:α) Κατάργηση ορίων ηλικίας του Ν. 445/1974 και μόνο όσοι επιθυμούν κατόπιν αίτησης τους, να παραμείνουν στις Ένοπλες Δυνάμεις πέραν των 50 ετών.β) Βαθμολογική αναβάθμιση στον βαθμό του Ανθυπασπιστή.γ) ΟΧΙ υπαγωγή στο καθεστώς του Ε.Ο.Θ
Με την ανάλυση συνεπειών ρύθμισης του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου, αιτιολογείται ότι η αναγκαιότητα της υπό τροποποίησης διάταξης της παρ. 4 και 6 του ν. 1848/1989 (Α 112) με το άρθρο 47 του παρόντος νομοσχεδίου και ρητώς αναφέρεται ότι με την υπόψη διάταξη «αίρεται η αντίφαση που προέκυψε με τον ν. 4609/2019 (Α’ 67). Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο ορίζεται ως καταληκτικός βαθμός των εθελοντών μακράς θητείας αυτός του Υπολοχαγού χωρίς, ωστόσο, παράλληλη τροποποίηση του αντίστοιχου αποστρατευτικού βαθμού, με αποτέλεσμα να έχει δημιουργηθεί ανακολουθία καθώς ο καταληκτικός βαθμός των εθελοντών μακράς θητείας συμπίπτει με τον αποστρατευτικό. Με την αξιολογούμενη ρύθμιση, ως καταληκτικός βαθμός για τους εθελοντές μακράς θητείας ορίζεται αυτός του Υπολοχαγού και ως αποστρατευτικός αυτός του Λοχαγού».
Επομένως το άρθρο 47 του παρόντος νομοσχεδίου αποτελεί νομοτεχνική βελτίωση του ν. 4609/2019 και όχι νέα νομοθετική ρύθμιση. Ως εκ τούτου όλοι οι κριθέντες ΕΜΘ με τις διατάξεις του ν.4609/2019, που δεν ερμηνεύτηκε τελολογικά από τη Διοίκηση, ότι μπορούν να λάβουν καταληκτικό βαθμό Υπλγού και αποστρατευτικό βαθμό Λγού, απαιτείται να επανακριθούν λόγω διαπιστωμένης αντίφασης και να λάβουν καταληκτικό βαθμό Υπλγού και αποστρατευτικό βαθμό Λγού, κατόπιν ανάκλησης των εσφαλμένων διοικητικών πράξεων.
Επιπρόσθετα, όπως έχει επισημανθεί σχετικά και στα πρακτικά της επιστημονικής επιτροπής της Βουλής, ο νόμος επιβάλλεται να έχει αναδρομική ισχύ όταν η αναδρομικότητα αποτελεί μέσο πραγμάτωσης του περιεχόμενου της αρχής της ισότητας στην πράξη, πράγμα που δύναται να συμβαίνει κυρίως όταν συμπληρώνει ή τροποποιεί προηγούμενη νομοθετική ή κανονιστική ρύθμιση και εντάσσει σε αυτή ή αντιθέτως εξαιρεί από αυτή περιπτώσεις οι οποίες βάσει της αρχής της ισότητας, κρίνεται ότι είτε εξαιρέθηκαν από την εφαρμογή είτε εντάχθηκαν στο πλαίσιο της κατά τρόπο αντισυνταγματικό.
Με δεδομένο ότι η επιλογή του χρόνου εναπόκειται καταρχάς στον νομοθέτη, και η ρύθμιση πρέπει να είναι γενική και αντικειμενική προτείνεται η εφαρμογή του άρθρου 47 του παρόντος νομοσχεδίου να έχει με μεταβατική ρύθμιση αναδρομική εφαρμογή από την δημοσίευση του ν.4609/2019, όπου ψηφίστηκε άλλωστε και η αντιφατική διάταξη που πρέπει να αρθεί. Ως εκ τούτου η μεταβατική διάταξη θα πρέπει ρητώς να ορίζει ότι «Οι διοικητικές πράξεις με τις οποίες στελέχη ΕΜΘ κρίθηκαν Ανθλγοί κατ΄εφαρμογή του άρθρου 4 του ν. 4609/2019 κατά τις τακτικές ή έκτακτες κρίσεις ετών 2019 μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος, ανακαλούνται από την ημερομηνία έκδοσής τους και τα ως άνω στελέχη ΕΜΘ επανακρίνονται σε έκτακτες κρίσεις σύμφωνα με τις ρυθμίσεις του άρθρου 47 του παρόντος. Οποιαδήποτε σχετική διαπιστωτικής πράξη, η οποία έχει εκδοθεί μέχρι την έναρξη ισχύος του παρόντος, παύει αυτοδίκαια να ισχύει.»
Επαγγελματίας Οπλίτης ζητάω να συμπεριληφθεί εντός νομοσχεδίου προς επίλυση το συνταξιοδοτικό των Επαγγελματιών Οπλιτών σύμφωνα με την επίσημη πρόταση της ΠΟΜΕΝΣ.
Παρακαλώ δώστε μια λύση στο συνταξιοδοτικό των επαγγελματιών και και καταργήστε τον απαρχαιωμένο νόμο που τους θέτει αυτεπάγγελτα σε αποστρατεία με την συμπλήρωση του 50ου έτους ηλικίας.
Να επιλυθεί το συνταξιοδοτικό των ΕΠΟΠ σύμφωνα με την πρόταση της ΠΟΜΕΝΣ
Ως Επαγγελματίας Οπλίτης ζητάω να συμπεριληφθεί εντός νομοσχεδίου προς επίλυση το συνταξιοδοτικό των Επαγγελματιών Οπλιτών σύμφωνα με την επίσημη πρόταση της ΠΟΜΕΝΣ
Οι Επαγγελματίες Οπλίτες (ΕΠΟΠ) έχουν εγκλωβιστεί λόγω μιας αβλεψίας του νομοθέτη, με αποτέλεσμα να αποστρατεύονται πρόωρα στα 50 έτη λόγω ενός αναχρονιστικού νομοθετήματος του 1974 (ΝΔ 445) το οποίο δεν τους εξασφαλίζει την ισότιμη αντιμετώπισή τους με τα υπόλοιπα στελέχη των ΕΔ. Χιλιάδες ΕΠΟΠ και οι οικογένειές τους βρίσκονται σε αβεβαιότητα διότι η Πολιτεία αποφεύγει συστηματικά να δώσει λύση στο πρόβλημα. Η λύση, όπως έχει προτείνει η Πανελλαδική Ομοσπονδία Ενώσεων Στρατιωτικών (ΠΟΕΣ), είναι απλή: κατάργηση των ηλικιακών ορίων για τους ΕΠΟΠ, ώστε να μπορούν να έχουν ισότιμη σταδιοδρομία και ισότιμο δικαίωμα στην κατοχύρωση ασφαλιστικών 40 ετών που προβλέπει ο ν.3865/2010. Η αβλεψία του νομοθέτη μπορεί να διορθωθεί, αρκεί να υπάρχει πολιτική βούληση.
«Οι Επαγγελματίες Οπλίτες (ΕΠΟΠ) έχουν εγκλωβιστεί λόγω μιας αβλεψίας του νομοθέτη, με αποτέλεσμα να αποστρατεύονται πρόωρα στα 50 έτη λόγω ενός αναχρονιστικού νομοθετήματος του 1974 (ΝΔ 445) το οποίο δεν τους εξασφαλίζει την ισότιμη αντιμετώπισή τους με τα υπόλοιπα στελέχη των Ε.Δ. Χιλιάδες ΕΠΟΠ και οι οικογένειές τους βρίσκονται σε αβεβαιότητα διότι η Πολιτεία αποφεύγει συστηματικά να δώσει λύση στο πρόβλημα. Η λύση, όπως έχει προτείνει η Πανελλαδική Ομοσπονδία Ενώσεων Στρατιωτικών (ΠΟΕΣ), είναι απλή: κατάργηση των ηλικιακών ορίων για τους ΕΠΟΠ, ώστε να μπορούν να έχουν ισότιμη σταδιοδρομία και ισότιμο δικαίωμα στην κατοχύρωση ασφαλιστικών 40 ετών που προβλέπει ο ν.3865/2010. Η αβλεψία του νομοθέτη μπορεί να διορθωθεί, αρκεί να υπάρχει πολιτική βούληση.»
Καλησπέρα…
Εφόσον έχω διαβάσει τα σχόλια των συναδέλφων, επιτρέψετε μου να σας καταθέσω γραπτώς τα παρακάτω:
1. Γιατί εγκρίνεται η ανάρτηση σχολίων των ΕΠΟΠ σε ένα άρθρο που δεν τους αφορά;
Σεβαστό βεβαίως το ηλικιακό πρόβλημα, όμως εδώ αναρτώνται αξιώσεις για ίδια βαθμολογική εξέλιξη με τους ΕΜΘ ενώ δεν εμπίπτουν καν στην κατηγορία των Εθελοντών.
2. Βλέπω μια τάση διαχωρισμού στους ΕΜΘ, κατόχων πτυχίου ΑΕΙ, με την αξίωση ενός βαθμού επιπλέον έναντι των υπολοίπων…
Αν έχει ισχύσει αυτό και στην περίπτωση των άλλων Εθελοντών, δικαίως να γίνει !!!
Όμως, και όσοι ξεκινήσαμε ως Υπαξιωματικοί από κατατάξεως, δεν πρέπει να έχουμε έναν επιπλέον βαθμό έναντι όσων ξεκίνησαν την στρατιωτική τους πορεία, από απλοί Στρατεύσιμοι Κληρωτοί Προτακτοι Οπλίτες ;;;
3. Πέραν του βαθμολογικού, μισθολογικως τι θα κάνετε ;;;
Αξιωματικοί στην Γ μισθολογική κατηγορία ουδέποτε υπήρχαν μέχρι σήμερα…
Γιατί τώρα πάτε να κάνετε την αρνητική διαφορά ;;;
4. Οι Αξιωματικοί προέλευσης εξ Εθελοντών, πλην των ΕΜΘ, οι οποίοι έχουν συμπληρώσει 25 πραγματικά έτη υπηρεσίας προ της 31/12/15, είναι Ταγματάρχες (και αντίστοιχων Κλάδων)…
Ενώ από την 3.5.19 εντάχθηκαν στο Σώμα των Αξκων και οι ΕΜΘ, και παρότι υπάρχουν οι τάξεις 1988,89,90 εν ενεργεία με τα ίδια πραγματικά έτη υπηρεσίας συμπληρωμένα, ατυχώς (;) δεν έχουν συμπεριληφθεί στο από 23/12/20 άρθρο 150 του Ν.4764/20…
Αυτό σας εκθέτει προκλητικά !!!
5. Βλέπω και από συναδέλφους ΑΣΣΥ την απέχθεια και αναρωτιέμαι…
Οι πριν του 1993 οι οποίοι μπήκαν στις ΕΔ χωρίς Πανελλήνιες εξετάσεις
και χωρίς να έχουν αποφοιτήσει από το Λύκειο, όταν υπήρχαν ΟΠΥ με απολυτήριο Λυκείου, γιατί να έχουν καταληκτικό βαθμό Ανχη ;;;
Εφόσον όλοι και όλα θέλουμε να μετρηθούν με τον χάρακα του Αισθήματος Δικαίου, ελπίζω διαβάζοντας όλων μας τα σχόλια, να πράξετε το απολύτως Δίκαιο για όλους όσους εμπίπτουν στο Σώμα των Μόνιμων εξ Εθελοντών Αξιωματικών…
Οι Επαγγελματίες Οπλίτες (ΕΠΟΠ) έχουν εγκλωβιστεί λόγω μιας αβλεψίας του νομοθέτη, με αποτέλεσμα να αποστρατεύονται πρόωρα στα 50 έτη λόγω ενός αναχρονιστικού νομοθετήματος του 1974 (ΝΔ 445) το οποίο δεν τους εξασφαλίζει την ισότιμη αντιμετώπισή τους με τα υπόλοιπα στελέχη των Ε.Δ. Χιλιάδες ΕΠΟΠ και οι οικογένειές τους βρίσκονται σε αβεβαιότητα διότι η Πολιτεία αποφεύγει συστηματικά να δώσει λύση στο πρόβλημα. Η λύση, όπως έχει προτείνει η Πανελλαδική Ομοσπονδία Ενώσεων Στρατιωτικών (ΠΟΕΣ), είναι απλή: κατάργηση των ηλικιακών ορίων για τους ΕΠΟΠ, ώστε να μπορούν να έχουν ισότιμη σταδιοδρομία και ισότιμο δικαίωμα στην κατοχύρωση ασφαλιστικών 40 ετών που προβλέπει ο ν.3865/2010. Η αβλεψία του νομοθέτη μπορεί να διορθωθεί, αρκεί να υπάρχει πολιτική βούληση.
Γιατί εξαιρούνται από την ευεργετική διάταξη οι πτυχιούχοι ΑΕΙ ΕΜΘ;Οπως ισχύει και για τους πτυχιούχους ΑΕΙ εξ Ασσυ; Είναι νόμιμο, ισότιμο και ηθικό; Θα πρέπει ή να σταματήσει αυτή η αδικία, κοροϊδία και ανισότητα στους ΕΜΘ ή θα πρέπει να σταματήσει να ισχύει και για τους Ασσυ. Και θα πρέπει να προβλεφθεί σ’ αυτό το νομοσχέδιο, αφού μεσολαβούν πολλά χρόνια απ’ το ένα στο επόμενο νομοσχέδιο για μέριμνα προσωπικού δυστυχώς.
Εύχομαι να μην υποχωρησετε από αυτή την διάταξη και να την ψηφίσετε. Όπως βλέπετε και εσείς από κάποια γραφόμενα, υπάρχουν κάποιοι, λίγοι, που έχουν ένα άγχος μην και τυχόν πάρουν έναν δικαιωματικά βαθμό οι ΕΜΘ. Είναι εξωφρενικό αλλά αυτοί οι λίγοι νοιάζονται περισσότερο μην και τυχόν δωθεί ένας επιπλέον βαθμός στους εμθ παρά να ωφεληθούν οικονομικά και όχι μόνο, οι ίδιοι και όλοι οι εργαζόμενοι στις Ε.Δ. Μην υποκύψετε σας παρακαλώ στις ανασφάλειες και στις εμμονές κάποιων ολίγων που στρέφονται κατά της συγκεκριμένης διάταξης. Ελπίζουμε στα καλύτερα.
Ένα μεγάλο ΜΠΡΑΒΟ στο ΥΠΕΘΑ για την δίκαιη μεταχείριση των εναπομείναντων ΕΜΘ.
Ως Επαγγελματίας Οπλίτης ζητάω να συμπεριληφθεί εντός νομοσχεδίου προς επίλυση το συνταξιοδοτικό των Επαγγελματιών Οπλιτών σύμφωνα με την επίσημη πρόταση της ΠΟΜΕΝΣ.
Ως Επαγγελματίας Οπλίτης ζητάω να συμπεριληφθεί εντός νομοσχεδίου προς επίλυση το συνταξιοδοτικό των Επαγγελματιών Οπλιτών.
Ασχολείστε μονίμως με τα «προβλήματα» μιας κατηγορίας στρατιωτικών και αγνοείται σοβαρά προβλήματα επιβιωσιμότητας του συνόλου του στρατεύματος. Δεν σας ενδιαφέρει να επιλύσετε τα χρόνια προβλήματα αλλά να ικανοποιείται μόνο τα αιτήματα των «συνδικαλιστικών» γραφείων του υπουργείου. Γι’ αυτό και πλέον έχει χαθεί το ενδιαφέρον για αυτό το λειτούργημα, γεγονος που φαίνεται από την κατιούσα πορεία που έχουν πάρει οι στρατιωτικές σχολές (ειδικά του ΣΞ) τα τελευταία 2-3 χρόνια. Όλοι οι κατηγορίες κοιτούν το προσωπικό τους όφελος και κανένας το συνολικό. Του χρόνου με υγεία, να συνεχίσετε το νομοθετικό σας έργο του «ΕΓΩ» αντί του λογικού του «ΕΜΕΙΣ», ακολουθώντας φυσικά τα χνάρια του Ισοκράτη.
Κύριε Υπουργέ παρακαλώ πολύ την άμεση αποκατάσταση της μεγαλύτερης αδικίας που έχει γίνει ποτέ σε κατηγορία στελεχών, στο να πληρώνονται με κατώτερο βαθμό από ότι είναι κανονικά (Αξιωματικοί ΕΜΘ) εδώ και 3 χρόνια. Παρακαλούμε για την μισθολογική αποκατάσταση με την ένταξη μας στη Β κατηγορία μισθολογίου του Νόμου του 2017 και φυσικά με όλα τα αναδρομικά από το 2019 καθώς είναι δεδουλευμένα . Επίσης η βαθμολογική εξέλιξη μέχρι τον βαθμό του Λοχαγού (αποστρατευτικός) είναι μια δίκαιη εξέλιξη και λίγη μάλλον καθώς υπάρχουν στελέχοι από μη παραγωγικές σχολές οι οποίοι είναι αυτή τη στιγμή που μιλάμε Ταγματάρχες και είναι 5 χρόνια νεότεροι από την Α σειρά των ΕΜΘ, και πλήρως εξομοιωμένοι με τους αντίστοιχους των παραγωγικών σχολών και μισθολογικά και βαθμολογικά.
Οι Επαγγελματίες Οπλίτες (ΕΠΟΠ) εχουν εγκλωβιστεί λόγω μιας αβλεψίας του νομοθέτη, με αποτέλεσμα να αποστρατεύονται πρόωρα στα 50 έτη λόγω ενός αναχρονιστικού νομοθετήματος του 1974 (ΝΔ 445) το οποίο δεν τους εξασφαλίζει την ισότιμη αντιμετώπισή τους με τα υπόλοιπα στελέχη των ΕΔ. Χιλιάδες ΕΠΟΠ και οι οικογένειές τους βρίσκονται σε αβεβαιότητα διότι η Πολιτεία αποφεύγει συστηματικά να δώσει λύση στο πρόβλημα. Η λύση, όπως έχει προτείνει η Πανελλαδική Ομοσπονδία Ενώσεων Στρατιωτικών (ΠΟΕΣ), είναι απλή: κατάργηση των ηλικιακών ορίων για τους ΕΠΟΠ, ωστε να μπορούν να έχουν ισότιμη σταδιοδρομία και ισότιμο δικαίωμα στην κατοχύρωση ασφαλιστικών 40 ετών που προβλέπει ο ν.3865/2010. Η αβλεψία του νομοθέτη μπορεί να διορθωθεί, αρκεί να υπάρχει πολιτική βούληση.
Η επιτυχής τέλεση καθηκόντων και το υψηλό φρόνημα των στελεχών ΕΜΘ στις ένοπλες δυνάμεις ,σε συνδυασμό με την πολυετή εμπειρία τους στα μετερίζια της βαθμολογικής ιεραρχίας των ενόπλων δυνάμεων που έχουν υπηρετήσει επιτυχώς είναι αναμφισβήτητη .
Η σκέψη μου σε ότι αφορά της απόδοσης του επιπλέον βαθμού, στο εν λόγω προσωπικό να είναι σε χρονική περίοδο τέτοια ,ώστε τα διοικητικά καθήκοντα και οι θέσεις ευθύνης των στελεχών να συμπλεύσουν με αρμονία, ηθική αμοιβή , και με γνώμονα την βέλτιστη παραγωγικότητα τέλεσης καθηκόντων με την προαγωγή τους .
Σε συνέχεια της διαβούλευσης στο Άρθρο 47 αναφέρω την άποψη μου: Στα 22 χρόνια Ανθυπασπιστής ,Στα 26 Ανθυπολοχαγός ,Στα στα 30 Υπολοχαγός.
Να εξομοιωθουν οι ΕΜΘ με τις εθελόντριες θα έπρεπε αλλά πάλι σωστή είναι η απονομή ενός παραπάνω βαθμού έστω και λίγο πριν την αποστρατεια τους διότι παραλίγο στο προηγούμενο νομοσχέδιο οπως διαβάσαμε να έχαναν τον βαθμό του υπλγου..αλλά ευτυχως και επικράτησε ή λογική και το δίκαιο..
Μισθολογικα έφταναν οι ΕΜΘ έως ανχες και κατάντησαν να φτάνουν ως ανθστες…..
Το άρθρο αυτό που προβλέπει την βαθμολογική εξέλιξη των ΕΜΘ διορθώνει μια αγκύλωση ετών. Πιστεύω έχει ληφθεί πολύ θετικά από τη μεγάλη μάζα των συγκεκριμένων στελεχών οι οποίοι και θα το εκτιμησουν αναλόγως.
πολύ καλό αυτό που γίνεται για τους συναδέρφους μας ΕΜΘ αλλά πρέπει να κοιτάξουμε όχι μόνο την βαθμολογική εξέλιξη αλλά και την μισθολογικη αποκατάσταση διότι αυτήν την εποχή συτο είναι και το βασικότερο. πρέπει να τελειώσει και αυτό το θέμα διότι εκκρεμεί από το 2018.
Η κυβέρνηση πρέπει να κοιτάξει και το δικό μας θέμα των ΕΠ.ΟΠ διότι οι πρώτοι δυναδερφοι με τον νόμο του 74 θα προστατεύουν και συνταξη;
είναι πάρα πολύ σημαντικό θέμα και μισ τεράστια ευκαιρία να δώσει λύση σ ένα σοβαρό ζήτημα.
Αξιότιμε κε Υπουργέ
Είμαι Αξιωματικός του Πολεμικού Ναυτικού προέλευσης ΕΜΘ, πατέρας δύο τέκνων. Κατατάχτηκα στις Ένοπλες με εγκύκλιο πριν από 32 χρόνια. Η απόφαση μου δεν ήταν αποτέλεσμα επαγγελματικής αποκατάστασης αλλά επιλογή.
Υπηρέτησα και υπηρετώ την πατρίδα με αυταπάρνηση, πολλές φορές εις βάρος της οικογένειας μου.
Ο θεσμός κατατάξεως μου κατά την διάρκεια αυτών των ετών υπέστη αλλαγές – διαφοροποιήσεις σε οικονομικό, σταδιοδρομικό, ασφαλιστικό -συνταξιοδοτικό καθεστώς. Με τον παρόν σχέδιο νόμου μου δίνετε η δυνατότητα να εκθέσω την κατάσταση όπως την βιώνω. Αυτό που εισπράττω ως Εθελοντής Μακράς Θητείας είναι η απαξίωση.
Δεν προέρχομαι όπως προανέφερα από παραγωγική σχολή όμως αυτό δεν σημαίνει ότι η παιδεία μου δεν επαρκεί ότι δεν εκτέλεσα με ζήλο και ευσυνειδησία τα καθήκοντα που μου ανατέθηκαν ότι δεν υπηρέτησα την πατρίδα με περίσσιο πάθος. Τα καθήκοντα που μου έχουν ανατεθεί σε όλο το διάστημα της σταδιοδρομίας μου είναι εξαιρετικά απαιτητικά και χρήζουν ειδικών γνώσεων και ικανοτήτων. Ο καθένας μπορεί εύκολα να διαπιστώσει ότι το ίδιο συμβαίνει στην συντριπτική πλειοψηφία των συναδέλφων μου οι οποίοι προέρχονται από τον ίδιο θεσμό.
Το 2019 το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και η Βουλή των Ελλήνων με νόμο (4609/19) αποφάσισαν ότι πληρώ τις προϋποθέσεις για να προαχθώ στον βαθμό του Σημαιοφόρου στα 30 χρόνια πραγματικής υπηρεσίας αναλαμβάνοντας όλες τις υποχρεώσεις που απορρέουν του βαθμού δυστυχώς όμως χωρίς και τα πλεονεκτήματα αυτού με σημαντικότερο την μισθολογική εξομοίωση με τον διοικητικό βαθμό. Πέραν τούτου συνεχίζω να υπηρετώ και να τηρώ τον όρκο που έδωσα πριν 32 χρόνια.
Με το εν λόγω άρθρο θα προαχθώ σε Ανθυποπλοίαρχο και αναρωτιέμαι ποια η διαφορά μου με τους Εθελοντές (ν.74) και τις Εθελόντριες (ν.79) – και αναφέρομαι και συγκρίνομαι με τους εν λόγω συναδέλφους διότι ούτε αυτοί προέρχονται από παραγωγική σχολή αλλά να επισημάνω ότι καταχτήσαν με εγκύκλιο ως κληρωτοί πρώτακτοι και στην συνέχεια με επόμενη εγκύκλιο στο θεσμό των ΕΜΘ- οι οποίοι φέρουν διοικητικό βαθμό του Πλωτάρχη και αμείβονται ομοίως με κατάταξη τους στη β’ οικονομική κατηγορία, η οποία και νομιμοποιείται με έτερο άρθρο του εν λόγω ΣΝ μετά από 5 χρόνια;
Γιατί αυτή η διαφοροποίηση;
Γιατί μισθολογικά να ανήκω στην Γ’ κατηγορία ;
Γιατί να αμείβομαι ως Ανθυπασπιστής ενώ είμαι Σημαιοφόρος εδώ και δύο χρόνια;
Γιατί ο καταληκτικός βαθμός εν ενεργεία να είναι του Ανθυποπλοίαρχου ενώ των υπολοίπων Εθελοντών του Πλωτάρχη;
Είμαι Αξιωματικός και προέρχομαι από τον θεσμό των Εθελοντών Μακράς Θητείας γεγονός που με καθιστά ΠΕΡΗΦΑΝΟ. Μην μου στερείτε αυτό το συναίσθημα με απαξιωτικές ενέργειες!!!
Σας ευχαριστώ
Αξιότιμε κε Υπουργέ
Είμαι Αξιωματικός του Πολεμικού Ναυτικού προέλευσης ΕΜΘ, πατέρας δύο τέκνων. Κατατάχτηκα στις Ένοπλες με εγκύκλιο πριν από 32 χρόνια. Η απόφαση μου δεν ήταν αποτέλεσμα επαγγελματικής αποκατάστασης αλλά επιλογή.
Υπηρέτησα και υπηρετώ την πατρίδα με αυταπάρνηση, πολλές φορές εις βάρος της οικογένειας μου.
Ο θεσμός κατατάξεως μου κατά την διάρκεια αυτών των ετών υπέστη αλλαγές – διαφοροποιήσεις σε οικονομικό, σταδιοδρομικό, ασφαλιστικό -συνταξιοδοτικό καθεστώς. Με τον παρόν σχέδιο νόμου μου δίνετε η δυνατότητα να εκθέσω την κατάσταση όπως την βιώνω. Αυτό που εισπράττω ως Εθελοντής Μακράς Θητείας είναι η απαξίωση.
Δεν προέρχομαι όπως προανέφερα από παραγωγική σχολή όμως αυτό δεν σημαίνει ότι η παιδεία μου δεν επαρκεί ότι δεν εκτέλεσα με ζήλο και ευσυνειδησία τα καθήκοντα που μου ανατέθηκαν ότι δεν υπηρέτησα την πατρίδα με περίσσιο πάθος. Τα καθήκοντα που μου έχουν ανατεθεί σε όλο το διάστημα της σταδιοδρομίας μου είναι εξαιρετικά απαιτητικά και χρήζουν ειδικών γνώσεων και ικανοτήτων. Ο καθένας μπορεί εύκολα να διαπιστώσει ότι το ίδιο συμβαίνει στην συντριπτική πλειοψηφία των συναδέλφων μου οι οποίοι προέρχονται από τον ίδιο θεσμό.
Το 2019 το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και η Βουλή των Ελλήνων με νόμο (4609/19) αποφάσισαν ότι πληρώ τις προϋποθέσεις για να προαχθώ στον βαθμό του Σημαιοφόρου στα 30 χρόνια πραγματικής υπηρεσίας αναλαμβάνοντας όλες τις υποχρεώσεις που απορρέουν του βαθμού δυστυχώς όμως χωρίς και τα πλεονεκτήματα αυτού με σημαντικότερο την μισθολογική εξομοίωση με τον διοικητικό βαθμό. Πέραν τούτου συνεχίζω να υπηρετώ και να τηρώ τον όρκο που έδωσα πριν 32 χρόνια.
Με το εν λόγω άρθρο θα προαχθώ σε Ανθυποπλοίαρχο και αναρωτιέμαι ποια η διαφορά μου με τους Εθελοντές (ν.74) και τις Εθελόντριες (ν.79) – και αναφέρομαι και συγκρίνομαι με τους εν λόγω συναδέλφους διότι ούτε αυτοί προέρχονται από παραγωγική σχολή αλλά να επισημάνω ότι καταχτήσαν με εγκύκλιο ως κληρωτοί πρώτακτοι και στην συνέχεια με επόμενη εγκύκλιο στο θεσμό των ΕΜΘ- οι οποίοι φέρουν διοικητικό βαθμό του Πλωτάρχη και αμείβονται ομοίως με κατάταξη τους στη β’ οικονομική κατηγορία, η οποία και νομιμοποιείται με έτερο άρθρο του εν λόγω ΣΝ μετά από 5 χρόνια;
Γιατί αυτή η διαφοροποίηση;
Γιατί μισθολογικά να ανήκω στην Γ’ κατηγορία ;
Γιατί να αμείβομαι ως Ανθυπασπιστής ενώ είμαι Σημαιοφόρος εδώ και δύο χρόνια;
Γιατί ο καταληκτικός βαθμός εν ενεργεία να είναι του Ανθυποπλοίαρχου ενώ των υπολοίπων Εθελοντών του Πλωτάρχη;
Είμαι Αξιωματικός και προέρχομαι από τον θεσμό των Εθελοντών Μακράς Θητείας γεγονός που με καθιστά ΠΕΡΗΦΑΝΟ. Μην μου στερείτε αυτό το συναίσθημα με απαξιωτικές ενέργειες!!!
Σας ευχαριστώ
Οι Επαγγελματίες Οπλίτες (ΕΠΟΠ) εχουν εγκλωβιστεί λόγω μιας αβλεψίας του νομοθέτη, με αποτέλεσμα να αποστρατεύονται πρόωρα στα 50 έτη λόγω ενός αναχρονιστικού νομοθετήματος του 1974 (ΝΔ 445) το οποίο δεν τους εξασφαλίζει την ισότιμη αντιμετώπισή τους με τα υπόλοιπα στελέχη των ΕΔ. Χιλιάδες ΕΠΟΠ και οι οικογένειές τους βρίσκονται σε αβεβαιότητα διότι η Πολιτεία αποφεύγει συστηματικά να δώσει λύση στο πρόβλημα. Η λύση, όπως έχει προτείνει η Πανελλαδική Ομοσπονδία Ενώσεων Στρατιωτικών (ΠΟΕΣ), είναι απλή: κατάργηση των ηλικιακών ορίων για τους ΕΠΟΠ, ωστε να μπορούν να έχουν ισότιμη σταδιοδρομία και ισότιμο δικαίωμα στην κατοχύρωση ασφαλιστικών 40 ετών που προβλέπει ο ν.3865/2010. Η αβλεψία του νομοθέτη μπορεί να διορθωθεί, αρκεί να υπάρχει πολιτική βούληση.
«Οι Επαγγελματίες Οπλίτες (ΕΠΟΠ) έχουν εγκλωβιστεί λόγω μιας αβλεψίας του νομοθέτη, με αποτέλεσμα να αποστρατεύονται πρόωρα στα 50 έτη λόγω ενός αναχρονιστικού νομοθετήματος του 1974 (ΝΔ 445) το οποίο δεν τους εξασφαλίζει την ισότιμη αντιμετώπισή τους με τα υπόλοιπα στελέχη των Ε.Δ. Χιλιάδες ΕΠΟΠ και οι οικογένειές τους βρίσκονται σε αβεβαιότητα διότι η Πολιτεία αποφεύγει συστηματικά να δώσει λύση στο πρόβλημα. Η λύση, όπως έχει προτείνει η Πανελλαδική Ομοσπονδία Ενώσεων Στρατιωτικών (ΠΟΕΣ), είναι απλή: κατάργηση των ηλικιακών ορίων για τους ΕΠΟΠ, ώστε να μπορούν να έχουν ισότιμη σταδιοδρομία και ισότιμο δικαίωμα στην κατοχύρωση ασφαλιστικών 40 ετών που προβλέπει ο ν.3865/2010. Η αβλεψία του νομοθέτη μπορεί να διορθωθεί, αρκεί να υπάρχει πολιτική βούληση.»
Οι Επαγγελματίες Οπλίτες (ΕΠΟΠ) εχουν εγκλωβιστεί λόγω μιας αβλεψίας του νομοθέτη, με αποτέλεσμα να αποστρατεύονται πρόωρα στα 50 έτη λόγω ενός αναχρονιστικού νομοθετήματος του 1974 (ΝΔ 445) το οποίο δεν τους εξασφαλίζει την ισότιμη αντιμετώπισή τους με τα υπόλοιπα στελέχη των ΕΔ. Χιλιάδες ΕΠΟΠ και οι οικογένειές τους βρίσκονται σε αβεβαιότητα διότι η Πολιτεία αποφεύγει συστηματικά να δώσει λύση στο πρόβλημα. Η λύση, όπως έχει προτείνει η Πανελλαδική Ομοσπονδία Ενώσεων Στρατιωτικών (ΠΟΕΣ), είναι απλή: κατάργηση των ηλικιακών ορίων για τους ΕΠΟΠ, ωστε να μπορούν να έχουν ισότιμη σταδιοδρομία και ισότιμο δικαίωμα στην κατοχύρωση ασφαλιστικών 40 ετών που προβλέπει ο ν.3865/2010. Η αβλεψία του νομοθέτη μπορεί να διορθωθεί, αρκεί να υπ youάρχει πολιτική βούληση.
Οι Επαγγελματίες Οπλίτες (ΕΠΟΠ) εχουν εγκλωβιστεί λόγω μιας αβλεψίας του νομοθέτη, με αποτέλεσμα να αποστρατεύονται πρόωρα στα 50 έτη λόγω ενός αναχρονιστικού νομοθετήματος του 1974 (ΝΔ 445) το οποίο δεν τους εξασφαλίζει την ισότιμη αντιμετώπισή τους με τα υπόλοιπα στελέχη των ΕΔ. Χιλιάδες ΕΠΟΠ και οι οικογένειές τους βρίσκονται σε αβεβαιότητα διότι η Πολιτεία αποφεύγει συστηματικά να δώσει λύση στο πρόβλημα. Η λύση, όπως έχει προτείνει η Πανελλαδική Ομοσπονδία Ενώσεων Στρατιωτικών (ΠΟΕΣ), είναι απλή: κατάργηση των ηλικιακών ορίων για τους ΕΠΟΠ, ωστε να μπορούν να έχουν ισότιμη σταδιοδρομία και ισότιμο δικαίωμα στην κατοχύρωση ασφαλιστικών 40 ετών που προβλέπει ο ν.3865/2010. Η αβλεψία του νομοθέτη μπορεί να διορθωθεί, αρκεί να υπάρχει πολιτική βούληση.
ΕΝ ΜΈΡΕΙ ΔΙΟΡΘΏΝΕΤΑΙ ΜΕ ΜΊΑ ΤΟΝ ΕΝΑ ΒΑΘΜΟ ΑΔΙΚΊΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΜΘ,
ΤΟ ΜΙΣΘΘΟΛΟΓΙΚΟ ΕΊΝΑΙ ΈΝΑ ΣΟΒΑΡΌ ΠΡΌΒΛΗΜΑ ΠΟΎ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΛΥΘΕΊ ΆΜΕΣΑ..ΕΙΔΆΛΛΩΣ Ή ΚΟΡΟΪΔΊΑ ΘΑ ΣΥΝΕΧΊΖΕΙ…
5 ΕΤΗ ΠΡΙΝ ΟΙ ΕΜΘ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΑ ΈΦΤΑΝΑΝ ΜΈΧΡΙ ΑΝΧΕΣ ΚΑΙ ΤΏΡΑ ΛΑΜΒΆΝΟΥΝ ΜΙΣΘΟ ΑΝΘΣΤΗ ΩΣ ΑΝΘΛΓΟΙ..
Ζητάμε επίσης
Ένα παραπάνω βαθμό για πτυχιούχους ΑΕΙ
Και
Δυνατότητα εξαγοράς τριετίας για όσους μπήκαν μέχρι και το 2000..
Απαιτείται η βαθμολογική εναρμόνιση των Μονίμων Αξιωματικών – Υπαξιωματικών με τις εθελόντριες των Ε.Δ. Ένταξη στο Β’ μισθολογικό κλιμάκιο των Αξιωματικών προελεύσεως Ο.Π.Υ.-Ε.Π.Υ. δεδομένου ότι εκτελούν τα καθήκοντα Αξιωματικών. Επίσης οι περισσότεροι του ιδίου θεσμού κατά την ημερομηνία κατάταξής μας είχαμε πτυχίο Λυκείου σε αντιδιαστολή με τις σχολές Μονίμων Υπαξιωματικών οι οποίοι κατατάσσονταν με Α’ και Β’ Λυκείου. Πως γίνεται άνθρωποι με περισσότερες γραμματικές γνώσεις να μην απολαμβάνουν τα προνόμια που άλλοι απέκτησαν μετά απο αυτούς. Ξέχωρα όλων αυτών, άνθρωποι που υπηρέτησαν με σθένος και αυταπάρνηση, εδώ και 2-3 δεκαετίες να αγνοούνται και όχι μόνο να μην επιβραβεύονται αλλά να τους τοποθετούν εμπόδια κάθε φορά που επιζητούν την ισότητα και την ισονομία.
Μπορείτε να διορθώσετε αδικίες δεκαετιών! Μπορείτε! – θέλετε;
Πρέπει να συμπεριληφθεί εντός νομοσχεδίου προς επίλυση το συνταξιοδοτικό των Επαγγελματιών Οπλιτών.Να καταργηθεί ο νόμος του 74 άμεσα.
Ως Επαγγελματίας Οπλίτης ζητάω να συμπεριληφθεί εντός νομοσχεδίου προς επίλυση το συνταξιοδοτικό των Επαγγελματιών Οπλιτών σύμφωνα με την επίσημη πρόταση της ΠΟΜΕΝΣ.
https://www.pomens.gr/enimerosi/epistoles/1165-epomeno-dynato-stoixima-pomens-vathmologiki-ekseliksi-monimopoiithenton-ypkskon-proelefsis-ep-op
Κύριε υπουργέ έντονη ανησυχία επικρατεί σε 20.000 περίπου Επαγγελματίες Οπλίτες που υπηρετούν στις Ένοπλες Δυνάμεις λόγω της αυτεπαγγελτηs αποστρατείαs τους στα 50 έτη με ότι αυτό συνεπάγεται για τις συντάξεις και τις αποδοχές τους. Συγκεκριμένα με τον Ν.445/74 στο άρθρο 39παρ 2 προβλέπει αποστρατεία λόγω ορίου ηλικίας στα 54 και 50 στους βαθμούς Ανθυπασπιστων και Υπαξιωματικων αντίστοιχα. Οι Επαγγελματίες Οπλίτες σύμφωνα με την υπάρχουσα νομοθεσία Ν. 2936/2001 εξελίσσονται μέχρι τον βαθμό του Αρχιλοχια. Αυτό που ζητάνε όλοι οι Επαγγελματίες Οπλίτες είναι να υπάρξει με νομοθετική ρύθμιση κατάργηση ορίων ηλικίας του Ν. 445/1974 και όσοι Επαγγελματίες Οπλίτες επιθυμούν κατόπιν αίτησης τους να παραμείνουν στις Ένοπλες Δυνάμεις
1. αποστρατευτικος βαθμός εμθ.
Να ανέβει μια κατηγορία για όσους έχουν πτυχίο ΑΕΙ. Βεβαια, όσοι επικαλούνται τους Ασσυ να μην ξεχνούν ότι αυτοί γίνονται σχης στα 37+.
2. Μισθολόγιο εμθ.
Να μπούνε επιπλέον βαθμίδες για ανθλγους-λγους ( +60 ευρώ μεικτά ανά βαθμίδα)
ΜΕΡΟΣ Γ΄ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΕΞΕΛΙΞΗΣ ΣΤΕΛΕΧΩΝ Άρθρο 47 Αποστρατευτικός βαθμός εθελοντών μακράς θητείας – Τροποποίηση παρ. 4 και 6 άρθρου 13 ν. 1848/1989
Αξιότιμε Κε Υπουργέ, για μία ακόμα φορά, σας ευχαριστούμε για την ανταπόκρισή σας στην εξαγγελία του Κου Πρωθυπουργού, για την αποκατάστασή μας με την προσθήκη ενός επιπλέον βαθμού (αποστρατευτικός). Ενώ προσπαθείτε να λύσετε προβλήματα δεκαετιών, συγκεκριμμένα οι Αξκοί ΕΜΘ έχουν καταταγεί απο το 1985 ως ΟΠΥ στο ΣΞ, θα έχετε διαπιστώσει ότι τα σχόλια που υποτίθεται ότι γράφουν οι Στρατιωτικοί δεν έχουν καμία σχέση με εν λόγω άρθρο. Ενώ η διαβούλευση είναι μια εποικοδομητική διαδικασία, που μας παρέχεται προκειμένου να συννεισφέρουμε στο νομοθετικό σας έργο, εν τούτοις ο καθένας που δεν έχει έννομο συμφέρον καταφέρεται προσβλητικά προς εσάς, εμάς (Αξκούς ΕΜΘ) και την παρέμβασή σας. Κατηγορίες προσωπικού προελεύσεως ΑΣΣΥ – ΕΠΟΠ γράφουν για θέματα ανεξάρτητα του άρθρου. Είναι καταπληκτικό τα περισσότερα σχόλια δεν αφορούν εμάς. Τελικά από το άρθρο μας μπορείτε να εξάγετε πολλά χρήσιμα συμπεράσματα για την ποιότητα του προσωπικού που σας έχει εμπιστευτεί η Κυβέρνηση. Ειδικά τα σχόλια που είναι τυποποιημμένα και αλάζει μόνο ο χρήστης. Κε Υπουργέ ΣΥΝΕΧΙΣΤΕ, μην τους λαμβάνεται ΥΠΟΨΙΝ, το προσωπικό προελεύσεως μας σας ΕΥΓΝΩΜΟΝΕΙ και σύντομα θα διαπιστώσετε την επαγγελματικότητα και την συνέπεια μας με αυτή τη μικρή πλην όμως μεγάλης ΤΙΜΗΣ, αναβάθμισή μας. Σας παρακαλώ όπως βελτιωθεί και η οικονομική μας κατηγορία. Σας εύχομαι και πάλι η γέννηση του Κυρίου να σας δώσει υγεία και δύναμη στο δύσκολο έργο σας. Χρόνια Πολλά.
ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ
Ένας Αξκός ΕΜΘ που ορκίστηκα στην Πατρίδα πρίν από τρείς (3) δεκατίες:
¨ Να υπερασπίζω, με πίστιν και αφοσίωσιν, μέχρι της τελευταίας ρανίδος του αίματός μου, τας Σημαίας¨.ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.
Για να υπάρξει άμεση υλοποίηση της βούλησης του νομοθέτη και για να υπάρξει ξεκάθαρη αποτύπωση και αντιμετώπιση του νέου βαθμολογικού των ΕΜΘ, προτείνεται να αναγραφεί στο συγκεκριμένο άρθρο τα συγκεκριμένα χρόνια υπηρεσίας που θα λαμβάνουν τους βαθμούς οι ΕΜΘ και να γίνει τροποποίηση στα έτη υπηρεσίας που λαμβάνουν τους βαθμούς όπως παρακάτω:
στα 23 χρόνια υπηρεσίας προάγονται στο βαθμό του Ανθυπασπιστή
στα 28 χρόνια υπηρεσίας προάγονται στο βαθμό του Ανθυπολοχαγού και αντιστοίχων
στα 31 χρόνια υπηρεσίας προάγονται στο βαθμό του Υπολοχαγού και αντιστοίχων
στα 35 χρόνια υπηρεσίας αποστρατεύονται στο βαθμό του Λοχαγού και αντιστοίχων
Ως Επαγγελματίας Οπλίτης ζητάω να συμπεριληφθεί εντός νομοσχεδίου προς επίλυση το συνταξιοδοτικό των Επαγγελματιών Οπλιτών σύμφωνα με την επίσημη πρόταση της ΠΟΜΕΝΣ.
https://www.pomens.gr/enimerosi/epistoles/1165-epomeno-dynato-stoixima-pomens-vathmologiki-ekseliksi-monimopoiithenton-ypkskon-proelefsis-ep-op
Αξιότιμες κύριε υπουργέ Εθνικής Άμυνας θα ήθελα να εκφράσω την θλίψη μου σχετικά με την μη μέχρι στιγμής επίλυση του προβλήματος που έρχεται για μεγάλη μερίδα ΕΠΟΠ.Το θέμα της αυτεπάγγελτης αποστρατεία με ένα νόμο ο οποίος είναι τραγικός και φέρνει σε μεγάλη απόγνωση μεγάλη μερίδα στελεχών με οικογένειες πρέπει επιτέλους να δοθεί μια λύση!Πρέπει επιτέλους να ξεκαθαρίσει το θολό τοπίο και η αβεβαιότητα που υπάρχει έτσι ώστε να ξέρουμε τι μας ξημερώνει!Και φυσικά όταν ένας άνθρωπος εκδιωχθεί από την εργασία του στα 50 ποιος θα του δώσει την ευκαιρία να εργασθεί έτσι ώστε να συμπληρώσει τα απαιτούμενα για σύνταξη??? Θέλω να πιστεύω ότι μέχρι την προσεχή διακήρυξη εκλογών να υπάρξει μια ξεκάθαρη απάντηση για να ξέρουμε τι μας ξημερώνει και να οργανωθεί ο καθένας κατάλληλα.
Τελικά μετά από 35 χρόνια δικαιώνουν τους Εμθ βέβαια το σωστό θα είναι οι προαγωγές να γίνουν ως εξης:ανθυπολοχαγος στα 26 χρόνια υπηρεσίας υπολοχαγος στα 31 χρόνια υπηρεσίας Λοχαγός στα 35 χρόνια υπηρεσίας το λιγότερο που πρέπει να κάνει το υπουργείο αφού δεν μπορούν την εξομοίωση με τις εθελοντριες ώστε να λήξει το θέμα που απασχολεί δεκαετίες τις Ενοπλες δυνάμεις.
ΤΟ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΟ ΤΩΝ ΕΠΟΠ ΕΙΝΑΙ ΣΟΒΑΡΟ ΘΕΜΑ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΚΑΙ ΟΧΙ Η ΡΟΥΣΦΕΤΟΛΟΓΙΚΗ ΑΠΟΝΟΜΗ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΒΑΘΜΩΝ ΣΤΟΥΣ ΕΜΘ.ΑΜΕΣΗ ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΕΓΚΥΚΛΙΩΝ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΣΤΡΑΤΕΥΜΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΝ ΟΛΟΙ ΠΟΥ ΠΡΟΒΛΕΠΟΤΑΝ ΝΑ ΦΤΑΣΟΥΝ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΑ ΚΑΙ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΕΦΤΑΣΑΝ ΓΙΑ ΤΑ ΨΗΦΑΛΑΚΙΑ.
ΣΕ ΛΙΓΟ ΘΑ ΖΗΤΟΥΝ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΚΑΙ ΤΑΞΙΑΡΧΟΙ.
Ως Αξιωματικός εξ εθελοντών, θεωρώ ότι το άρθρο κινείται στη σωστή κατεύθυνση. Ο επιπλέον καταληκτικός και αποστρατευτικός βαθμός, δεν εξομοιώνει την κατηγορία μας με τις Εθελόντριες, αλλά κλείνει την ψαλίδα περισσότερο.Να ρυθμιστεί ανάλογα και η μισθολογική αποκατάσταση με την μεταφορά στο Β μισθολογικό κλιμάκιο.Μια ελάχιστη αναγνώριση στα όσα έχει προσφέρει αυτός ο Θεσμός..
Γιατί εξαιρούνται από την ευεργετική διάταξη του ενός επιπλέον αποστρατευτικού βαθμού οι πτυχιούχοι ΑΕΙ ΕΜΘ και ΕΠΟΠ; Γιατί μόνο οι ΑΣΣΥ απολαμβάνουν αυτό το προνόμιο; Είναι νόμιμο, ηθικό και δίκαιο; Θα πρέπει ή να καταργηθεί η διάταξη για τους ΑΣΣΥ ή να επεκταθεί το ευεργέτημα σε όλους τους ΕΜΘ και ΕΠΟΠ που έχουν πτυχίο ΑΕΙ. Αυτή η ανηθικότητα, η πρόκληση και η προσβολή πρέπει να διορθωθεί σε αυτό το νομοσχέδιο.
Η βαθμολογική εξέλιξη των Αξιωματικών εξ΄ Υπαξιωματικών (προέλευσης από Α.Σ.Σ.Υ.) καθορίζεται από τις διατάξεις των ν.2439/96 και ν.3883/10. Ο ν.2439/96 καλύπτει όσους προάχθηκαν στο βαθμό του Ανθυπολοχαγού (με 20 έτη υπηρεσίας) και μπήκαν στην κατηγορία των κατωτέρων Αξιωματικών, μέχρι στις 31-12-10 (περιλαμβάνει τους καταταγέντες μέχρι στις 31-12-90). Από τις 01-01-11 τέθηκαν σε εφαρμογή οι νεότερες διατάξεις του ν.3883/10, οι οποίες καλύπτουν όσους προάχθηκαν στο βαθμό του Ανθυπολοχαγού, μετά από 19 έτη υπηρεσίας με βάση το άρθρο 85 του ν.3883/10. Περιλαμβάνει δηλαδή τους απόφοιτους Α.Σ.Σ.Υ. με κατάταξη μετά από 01-01-91.
Τα προαναφερθέντα νομικά πλαίσια έχουν μεταξύ τους διαφορετική φιλοσοφία εξέλιξης. Ο ν.2439/96 περιλαμβάνει σε γενικότερο πλαίσιο πιο ευνοϊκές ρυθμίσεις, ενώ ο ν.3883/10 (πλην της πρόβλεψης προαγωγής στο βαθμό του Ανθυπολοχαγού 1 χρόνο νωρίτερα δηλαδή με 19 έτη υπηρεσίας) έχει πιο αυστηρό χρονοδιάγραμμα προαγωγών, το οποίο εξομαλύνεται -εν μέρει- στην πορεία μετά τη συμπλήρωση 34 ετών υπηρεσίας, λόγω πρόβλεψης παραμονής στο βαθμό του Ταγματάρχη για 2 μόνο έτη. Υπάρχει όμως σημαντικό χρονικό κενό για την προαγωγή στον βαθμό Λοχαγού (26 έτη υπηρεσίας βάσει των διατάξεων του ν.2439/96, αντί 28 έτη βάσει του ν.3883/10) και του Ταγματάρχη (30 έτη υπηρεσίας βάσει των διατάξεων του ν.2439/96, αντί 34 έτη βάσει του ν.3883/10). Πρόκειται για εμφανή αδικία αν λάβουμε υπόψη ότι αρκετοί συνάδελφοι θα επιλέξουν να αποστρατευτούν στα 35 έτη υπηρεσίας (40 συντάξιμα με την προσθήκη της μάχιμης 5ετίας), χωρίς να προλάβουν να λάβουν τον καταληκτικό βαθμό του Αντισυνταγματάρχη (προαγωγή στα 36 έτη υπηρεσίας βάσει του ν.3883/10, αντί 34 ετών βάσει του ν.2439/96).
Το χρονικό κενό των 4 ετών στον βαθμό του Λοχαγού είναι μεγάλο και πρέπει να περιοριστεί για να γίνει πιο ομαλή και ισορροπημένη η βαθμολογική εξέλιξη, προς όφελος και της υπηρεσίας. Οι βελτιώσεις που πρέπει να γίνουν δεν μπορεί εκ των πραγμάτων να συμπεριλάβουν μόνο τους απόφοιτους Α.Σ.Σ.Υ που κατατάχθηκαν μέχρι 31-12-91 (Σειρά/Τάξη 1993), όπως επανειλημμένα τέθηκε προς συζήτηση στο Κοινοβούλιο, ούτε να περιοριστεί μόνο με βάση συγκεκριμένα συμφέροντα που προωθούν ορισμένοι συνάδελφοι (Σειρές/Τάξεις 1994-1995) και αναπαράγονται τον τελευταίο χρόνο, ίσως από άγνοια περί του υφιστάμενου πλαισίου. Δεν είναι συναδελφικό να μπαίνουν αυθαίρετα όρια χρονικά όπως βολεύει τον καθένα μας. Δεν μπορεί να επιδιώκουμε απλή χρονική μετατόπιση των χρονικών ορίων και παραμονή της αδικίας σε βάρος των επόμενων Σειρών. Πρέπει να δούμε την αλήθεια κατάματα (δυστυχώς με την εφαρμογή του ν.3865/10 οι έννοιες παλαιού και νέου ασφαλισμένου, με βάση τον ν.2084/92, έχουν γίνει ουσιαστικά και πρακτικά ανενεργές). Πρέπει να επιδιώξουμε το ωφέλιμο για τους συναδέλφους και όχι το συντεχνιακά ή συνδικαλιστικά αναγκαίο. Ψηφοθηρικές πρωτοβουλίες στη λογική του ναι σε όλα με συγκεκριμένες στοχεύσεις, δημιουργούν ανεπιστρεπτί κακό προηγούμενο για πολλούς νεότερους συναδέλφους.
Η πλειοψηφία των νεότερων συναδέλφων δεν μπορεί να συμφωνεί σε κάθε μορφής ρύθμιση που αποκλείει από τυχόν βελτίωση του ν.3883/10 το σύνολο των αποφοίτων Α.Σ.Σ.Υ, αν όχι τότε τουλάχιστον για όσους κατατάχθηκαν μέχρι και το έτος 1997 (Σειρές/Τάξεις 1996 έως 1999), αλλά κατά προτίμηση και τις επόμενες. Η εισαγωγή στις σχολές έγινε με τον ίδιο, αν όχι με πιο αξιοκρατικό τρόπο (Πανελλήνιες), με αυξημένες μάλιστα βάσεις εισαγωγής σε σχέση με τις προηγούμενες Σειρές (αυτό δεν παίζει βεβαίως κανένα ρόλο). Στο ασφαλιστικό καθεστώς δεν υπάρχουν ουσιαστικές διαφορές και εργασιακά (ν.3865/10) όλοι βρίσκονται στην ίδια ακριβώς μοίρα. Δεν μπορεί κάποιοι συνάδελφοι να προβάλλουν διεκδικήσεις, αγνοώντας πλήρως όσους κατατάχθηκαν μετά τις 01-01-94 και αποκλείοντας τους στην ουσία από την οποιαδήποτε μορφής αποκατάσταση. Δεν είναι δυνατό να προωθούνται αιτήματα και συμφέροντα μεμονωμένα και αποσπασματικά, με βάση τις διασυνδέσεις. Ούτε μπορεί να ακούγεται και να δικαιώνεται μόνο όποιος μπορεί να «φωνάξει πιο δυνατά» την κατάλληλη στιγμή, μέσω ενώσεων – συνδέσμων κλπ. Πρέπει να προηγηθεί μια συνολικότερη συνεννόηση για να εξασφαλιστεί η ισότιμη μεταχείριση των Σειρών που εμπίπτουν βαθμολογικά στον ν.3883/10 (καταταγέντες από 01-01-91 και έπειτα δηλαδή) για να δοθούν συνολικές λύσεις στα προβλήματα του ν.3883/10. Με τακτικές διαχωρισμού και ατομικές στρατηγικές προκοπή δεν γίνεται. Οι παρεμβάσεις που απαιτείται να γίνουν πρέπει να έχουν το απαραίτητο «χρονικό βάθος» και τη μέγιστη δυνατή συναίνεση για να είναι αποτελεσματικές. Είναι σημαντικό στις προτάσεις επί των πάσης φύσεως διεκδικήσεων να είμαστε πειθαρχημένοι, στη βάση μιας ενιαίας, κοινής στρατηγικής. Συνεπώς, όταν οι δυσαρεστημένοι είναι πολλαπλάσιοι των ευεργετούμενων, μπορεί να προχωρήσει και να σταθεί μια τέτοια ρύθμιση;;;;
Να προβλεφθεί στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο, η ένταξη στην Β΄ κατηγορία του μισθολογίου των ΕΔ των ΕΜΘ, που έχουν προαχθεί στον βαθμό του Ανθυπολοχαγού και του Υπολοχαγού, και ακόμη πληρώνονται ως Ανθυπασπιστές, με αναδρομική ισχύ από την πρώτη ημέρα της προαγωγής τους ακόμα και για όσους έχουν αποστρατευτεί.
Το συγκεκριμένο θέματα ήταν στις εξαγγελίες του Πρωθυπουργού στην ΔΕΘ.
Να προβλεφθεί στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο, η ένταξη στην Β΄ κατηγορία του μισθολογίου των ΕΔ των ΕΜΘ, που έχουν προαχθεί στον βαθμό του Ανθυπολοχαγού και του Υπολοχαγού, και ακόμη πληρώνονται ως Ανθυπασπιστές, με αναδρομική ισχύ από την πρώτη ημέρα της προαγωγής τους ακόμα και για όσους έχουν αποστρατευτεί.
Το συγκεκριμένο θέματα ήταν στις εξαγγελίες του Πρωθυπουργού στην ΔΕΘ.